Проблем с комутатор на б3 1.6 моно

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
unimade
Мнения: 20
Регистриран на: Вто 09 авг 2011 16:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Проблем с комутатор на б3 1.6 моно

Мнениеот unimade » Пон 23 дек 2013 17:17


....

Последна промяна от unimade на Нед 29 дек 2013 16:51, променено общо 1 път.




batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с комутатор на б3 1.6 моно

Мнениеот batVenci » Пон 23 дек 2013 18:20


Колега, първо провери и контактният ключ за нагар, или както тук във форума колегите го наричат клеморед, защото захранването на бобина-комутатора (доколкото знам) идва единствено от клемореда, като (доколкото знам) за тази много важна верига не се е предвидило ползването на бушон/предпазител.


unimade
Мнения: 20
Регистриран на: Вто 09 авг 2011 16:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Re: Проблем с комутатор на б3 1.6 моно

Мнениеот unimade » Пон 23 дек 2013 18:37


...

Последна промяна от unimade на Нед 29 дек 2013 16:51, променено общо 1 път.


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с комутатор на б3 1.6 моно

Мнениеот batVenci » Пон 23 дек 2013 18:44


Колега, нали още двигателя не е запалил? Щом не е запалил двигателя, как да работи оборотомера?


unimade
Мнения: 20
Регистриран на: Вто 09 авг 2011 16:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Re: Проблем с комутатор на б3 1.6 моно

Мнениеот unimade » Пон 23 дек 2013 18:51


...

Последна промяна от unimade на Нед 29 дек 2013 16:52, променено общо 1 път.


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с комутатор на б3 1.6 моно

Мнениеот batVenci » Пон 23 дек 2013 19:19


Колега, проблема около оборотомера е следствие. Първо трябва да се оправи захранването на първостепенните вериги бобина-комутатор и бензинова помпа. Тъй като(доколкото знам) веригата бобина-комутатор не се защитава (обикновено) с предпазител, то за мен най-вероятния виновник е клемореда, защото само той е елемента посредник по веригата, от акумулатора, през конзолата с релетата (тук има по-малка вероятност за проблем), до бобината-комутатор. Разбира се има и вероятност за проблем от хлабави връзки по тази верига, но тя за мен е по-малка от възможността за проблем от клемореда. Но тъй като по тази верига има въпросните вероятности от проблем, нещата трябва да се проверят внимателно последователно по веригата, отзад-напред, т.е. от бобината-комутатор, през клемореда, след това конзолата с релетата, до акумулатора, даже с най-обикновена пробна лампа за наличие на 12 Волта захранване...


unimade
Мнения: 20
Регистриран на: Вто 09 авг 2011 16:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Re: Проблем с комутатор на б3 1.6 моно

Мнениеот unimade » Пон 23 дек 2013 19:29


...

Последна промяна от unimade на Нед 29 дек 2013 16:52, променено общо 1 път.


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с комутатор на б3 1.6 моно

Мнениеот batVenci » Пон 23 дек 2013 19:50


Тъй като когато не си на контакт, при подаване на захранване към бобината с кабел нещата си идват на мястото, т.е. има искра, не е лошо да се провери въпросния клеморед. Сега за проверката му едва ли е необходимо да се разглобява клемореда. Просто трябва да се осигури достъп до буксата на клемореда (чрез сваляне на пластмасовите капаци около волана) и да се провери напрежението на клема 30 и клема 15, захранваща бобината директно. Извади тази букса и с мост 30-15 провери какво е напрежението на бобината. Ако имаш 12 Волта, то клемореда е нагорял.


unimade
Мнения: 20
Регистриран на: Вто 09 авг 2011 16:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Re: Проблем с комутатор на б3 1.6 моно

Мнениеот unimade » Вто 24 дек 2013 17:53


...

Последна промяна от unimade на Нед 29 дек 2013 16:51, променено общо 1 път.


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с комутатор на б3 1.6 моно

Мнениеот batVenci » Вто 24 дек 2013 20:57


Не е изключено да има проблем в системата бобина-комутатор, висока консумация и т.н. Така напрежението на позиция 15 да пада доста ниско около бобината-комутатор, от което да възниква проблем при запуска на бензиновата помпа. Затова при изваждане захранването на бобината-комутатор, виж дали бензиновата помпа тръгва без проблем винаги на контакт.
Тези проблеми в ел.системата, има-няма захранване, са едни от най-трудните за диагностика, поради своя променлив и непостоянен характер. Възможностите за проблем при такава променлива картина от измерванията на напрежението на бобината-комутатор, могат да са доста: променливо вътрешно окъсяване в бобината-комутатор, хлабави връзки по веригата, прокъсан захранващ кабел, дори някаква влага и т.н.



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта