Проблем с комутатор на б3 1.6 моно
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Вто 09 авг 2011 16:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pleven
Проблем с комутатор на б3 1.6 моно
....
Последна промяна от unimade на Нед 29 дек 2013 16:51, променено общо 1 път.
Re: Проблем с комутатор на б3 1.6 моно
Колега, първо провери и контактният ключ за нагар, или както тук във форума колегите го наричат клеморед, защото захранването на бобина-комутатора (доколкото знам) идва единствено от клемореда, като (доколкото знам) за тази много важна верига не се е предвидило ползването на бушон/предпазител.
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Вто 09 авг 2011 16:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pleven
Re: Проблем с комутатор на б3 1.6 моно
...
Последна промяна от unimade на Нед 29 дек 2013 16:51, променено общо 1 път.
Re: Проблем с комутатор на б3 1.6 моно
Колега, нали още двигателя не е запалил? Щом не е запалил двигателя, как да работи оборотомера?
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Вто 09 авг 2011 16:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pleven
Re: Проблем с комутатор на б3 1.6 моно
...
Последна промяна от unimade на Нед 29 дек 2013 16:52, променено общо 1 път.
Re: Проблем с комутатор на б3 1.6 моно
Колега, проблема около оборотомера е следствие. Първо трябва да се оправи захранването на първостепенните вериги бобина-комутатор и бензинова помпа. Тъй като(доколкото знам) веригата бобина-комутатор не се защитава (обикновено) с предпазител, то за мен най-вероятния виновник е клемореда, защото само той е елемента посредник по веригата, от акумулатора, през конзолата с релетата (тук има по-малка вероятност за проблем), до бобината-комутатор. Разбира се има и вероятност за проблем от хлабави връзки по тази верига, но тя за мен е по-малка от възможността за проблем от клемореда. Но тъй като по тази верига има въпросните вероятности от проблем, нещата трябва да се проверят внимателно последователно по веригата, отзад-напред, т.е. от бобината-комутатор, през клемореда, след това конзолата с релетата, до акумулатора, даже с най-обикновена пробна лампа за наличие на 12 Волта захранване...
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Вто 09 авг 2011 16:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pleven
Re: Проблем с комутатор на б3 1.6 моно
...
Последна промяна от unimade на Нед 29 дек 2013 16:52, променено общо 1 път.
Re: Проблем с комутатор на б3 1.6 моно
Тъй като когато не си на контакт, при подаване на захранване към бобината с кабел нещата си идват на мястото, т.е. има искра, не е лошо да се провери въпросния клеморед. Сега за проверката му едва ли е необходимо да се разглобява клемореда. Просто трябва да се осигури достъп до буксата на клемореда (чрез сваляне на пластмасовите капаци около волана) и да се провери напрежението на клема 30 и клема 15, захранваща бобината директно. Извади тази букса и с мост 30-15 провери какво е напрежението на бобината. Ако имаш 12 Волта, то клемореда е нагорял.
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Вто 09 авг 2011 16:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pleven
Re: Проблем с комутатор на б3 1.6 моно
...
Последна промяна от unimade на Нед 29 дек 2013 16:51, променено общо 1 път.
Re: Проблем с комутатор на б3 1.6 моно
Не е изключено да има проблем в системата бобина-комутатор, висока консумация и т.н. Така напрежението на позиция 15 да пада доста ниско около бобината-комутатор, от което да възниква проблем при запуска на бензиновата помпа. Затова при изваждане захранването на бобината-комутатор, виж дали бензиновата помпа тръгва без проблем винаги на контакт.
Тези проблеми в ел.системата, има-няма захранване, са едни от най-трудните за диагностика, поради своя променлив и непостоянен характер. Възможностите за проблем при такава променлива картина от измерванията на напрежението на бобината-комутатор, могат да са доста: променливо вътрешно окъсяване в бобината-комутатор, хлабави връзки по веригата, прокъсан захранващ кабел, дори някаква влага и т.н.
Тези проблеми в ел.системата, има-няма захранване, са едни от най-трудните за диагностика, поради своя променлив и непостоянен характер. Възможностите за проблем при такава променлива картина от измерванията на напрежението на бобината-комутатор, могат да са доста: променливо вътрешно окъсяване в бобината-комутатор, хлабави връзки по веригата, прокъсан захранващ кабел, дори някаква влага и т.н.
Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 90 госта