Пасат 3BG B5.5 1.9 tdi 131к.с. AVF - алтернатор Валео 120А смяна на четки

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Пасат 3BG B5.5 1.9 tdi 131к.с. AVF - алтернатор Валео 120А смяна на четки

Мнениеот sim_ex » Чет 09 мар 2017 1:14


Днес сутринта ми се случи нещо странно. Паля тръгвам давам газ точно при подаване на газ радиото се рестартира както и показанието на борд компютъра изчезва за секунда и пак се връща, на празен ход няма проблем, отново давам газ и пак същото. Паркирах обратно колата и ползвах транспорт за да отида на работа. Интересното е , че точно вчера ми пристигнаха четки за алтернатор които исках да сменя защото знам , че са доста изхабени, но тва си го знам от една година и все се каня . Май точно навреме дойдаха. Педи 30 мин ги смених и направих някой снимки. Поствам темата , защото аз лично много се чудих какво да правя за да махна старите четки, нищо не ми помагна а голям зор видях , случайно след упорито търсене в нета намерих как става.

Как да достигнем до регулатора се подразбира от снимките. Основния момент е как се махат старите четки. Тези стърчащи пластинки от задната страна на всяка от четките трябва да се отреже до основа така , че там да стане съвсем равно. После с поялника само докосва и старата четка се изстрелва сама заради пружината. После се монтира по пбратен ред новата като най добре да се прокара жицата през малкия отвор посредством прекаран преди това обикновен конец.

На много от вас можи би ви се струва елементарно, но тези пластини ги нагрвяах, дърпах , чуках и какво ли не докато не разбрах , че трябва да ги отстраня чрез изрязване. А в този форум нищо не намерих.

Та ще пиша утре като запаля колата дали при подаване на газ има проблеми и дали изобщо съм стигнал до работа и проблема се е решил(30км магистрала на посока). До сега прочетох, че по скоро проблема е при ниски обороти , а при високи се оправя ако са четки, но ....да видим
Прикачени файлове
IMG_20170308_203128.jpg
Така изглежда алтернатота като му се махне капака който е хванат на два болта 7. Маха се и дебелия кабел с гайка 15. Тук се виждат и двата болта с които е хванат регулатора има и един трети но не се вижда на снимката.
IMG_20170308_205642.jpg
Тук регулатора е изваден и се вижда колко са изядени четките
IMG_20170308_215459.jpg
тук се вижда как съм отрязал (отчупил с клещи) стърчащите пинове от задната страна. ЦЕлтта е да се изравнят идеално с равнината
IMG_20170308_220222.jpg
След като съм ги изрязал гладко само допирам мощен поялник и старите четки ведната сами излизат защото са под напрежение създадено от пружината. Дупки ако не се оформят хубави, то с една малка отвертка ги оформяме. Тук се виждат и новите до старите четки за сравнение
IMG_20170308_220838.jpg
Много си грах да напутам жиците в дупката и все не става, с едно конче става за секунди. После се запояват крайчетата




Потребителски аватар
Presli82
Мнения: 508
Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
Автомобил: Volkswagen Passat b2
Двигател: diesel
Местоположение: Svoge
Контакти:

Re: Пасат 3BG B5.5 1.9 tdi 131к.с. AVF - алтернатор Валео 120А смяна на четки

Мнениеот Presli82 » Чет 09 мар 2017 2:46


Колега, вместо да изрязвам както казваш , директно пробивам дупка с тънко свердло и старата четка изпада. След това само запоявам новата.


Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Пасат 3BG B5.5 1.9 tdi 131к.с. AVF - алтернатор Валео 120А смяна на четки

Мнениеот sim_ex » Чет 09 мар 2017 11:02


С разпробиване даже ще е по-лесно. Важното е да се знае каква е целта а именно че тези крайчета не са нужни а са за отстраняване. Аз като почнах мислех че тези пластинки се разпояват и излизат назад , и дърпах дърпах докато едновременно награявах , как не се изгорих .. и нищо не стана

Иначе днес минах 30 км няма помен от проблема с подаване на газ и рестартиране на радио и мигаща индикация на борд компютъра. Значи ако на някой му се случи - поне при мен беше от едни нищо и никакви четки. Ако знаех как става щях за 1 час да съм готов.



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта