VW Polo 9N 1.2 12V 2002г. check engine

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
yavor_pen
Мнения: 2
Регистриран на: Нед 02 окт 2016 14:03
Автомобил:
Двигател:

VW Polo 9N 1.2 12V 2002г. check engine

Мнениеот yavor_pen » Чет 09 мар 2017 23:34


Здравейте колеги,

Някой дали се е сблъсквал със следния проблем, светва ми Check Engine и показва следната грешка:

16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 35-00 - -

Грешката се трие, но като измина 200-300км и отново се появява.

Ходих на различни майстори, но не могат дадат еднозначен отговор, един казва да си махна катализатора и да сложа резонантно гърне, друг казва че проблема бил в ламбда сондата, трети казва че това е от работата на газ (колата има газов инжекцион) :banghead

Дали някой е имал подобен проблем и да ми препоръча кадърен майстор където да отида (в София)




Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 479
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: VW Polo 9N 1.2 12V 2002г. check engine

Мнениеот megatronS » Пет 10 мар 2017 15:36


Еднозначен отговор, няма как да има при тази явна грешка. Основното при нея е замяна на катализатора, но може също да е от 1.ламбда сонда; 2.запушен катализатор; 3.твърде много масло в отработените газове; 4.дупка преди катализатора от където да изпуска; 5. от това, че когато караш на газ, температурата на изгорелите газове е по-ниска от нормалната и катализатора не може да се нагрее до необходимите градуси и т.н. Всяко едно от тези неща трябва да се провери. Решения: смяна евентуално с нова сонда; цялостна проверка на изпускателните тръби; сваляне измиване хубаво на катализатора, писал съм как се прави в дизел форума; смяна евентуално с нов катализатор; слагане на резонантно гърне и премахване софтуерно на системата. Ако автомобила не губи мощност и не е завишил с 20-30 процента разхода, нека лампата си свети и не прави излишни неща само заради моментна грешка, ако обаче се наблюдава загуба на мощност и висок разход се пристъпва към измиване на катализатор, проверка за изпускане и чак след това проверка на сонда /защото при запушен катализатор, ще има проблеми с показанията на сондата, което може да подведе всеки опитен техник./


Viktor Petrov
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 19 юни 2017 13:35
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Polo 9N 1.2 12V 2002г. check engine

Мнениеот Viktor Petrov » Пон 21 авг 2017 15:57


Колеги,аз имам същият проблем с тази разлика,че моята кола не е с газ и никога не е имала.Смених ламбда сондата преди катализатора,но никакъв ефект,колата ми дава 10л. градско и 8л. извън градско,като един път съм и сипвал бензин 98 и ми падна на 7л. извън градско.Чистих си дебитомера защото беше с много сажди,но пак няма промяна,колата не върви както трябва и харчи доста.Бръкнах с пръст при клапата за въздуха и вътре има много сажди,ама наистина много и сега като имам време ще я разглобя и ще я изчистя,после ще пиша дали има ефект.


RushenAhmedova
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 07 дек 2018 19:21
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Polo 9N 1.2 12V 2002г. check engine

Мнениеот RushenAhmedova » Пет 07 дек 2018 19:24


Здравейте как решихте проблема с катализатора и аз имам същия проблем.
Благодаря!



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта