Здравейте,
Наскоро си инсталирах VCDS-Lite 1.2 и регистрирах по данни на продавача.
Свързвам се с контролера на двигателя, прочитам групите от 000 до 006.
Но при опит да адаптирам дроселова клапа от групите 060 или 098 ми дава "Error Group Not Available".
Ето как се опитвам да направя адаптацията:
[01-Engine]
[Basic Settings - 04]
Group
060 => Error Group 060 Not Available
098 => Error Group 098 Not Available
Преди години бях използвал същия този кабел за да направя адаптация, тогава нямах никакви проблеми с това.
Не знам какво не е както трябва!?
Благодаря на отзовалите се!
Golf 3 1.6 ABU - проблем с адаптация на дроселова клапа
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Golf 3 1.6 ABU - проблем с адаптация на дроселова клапа
До сега правил ли си адаптация на дросела на ABU?
Re: Golf 3 1.6 ABU - проблем с адаптация на дроселова клапа
pas1.8mi написа:До сега правил ли си адаптация на дросела на ABU?
Да, преди години бях свалил потенциометъра от дросела (голяма грешка) след това не успях да го нагласа както трябва. Тогава си купих кабел и всичко стана.
Сега същия този дросел го измих с кореселин (друга голяма грешка).
Взех от друг голфет дросел и го сложих, но искам да го адаптирам.
Не знам, до програма ли е, до кабел ли е...
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Golf 3 1.6 ABU - проблем с адаптация на дроселова клапа
Имам предвид термина "адаптация".Настройваш ТПС според показанията от VCDS,или това е процес на VCDS,при който ,ти не местиш ТПС?
Re: Golf 3 1.6 ABU - проблем с адаптация на дроселова клапа
pas1.8mi написа:Имам предвид термина "адаптация".Настройваш ТПС според показанията от VCDS,или това е процес на VCDS,при който ,ти не местиш ТПС?
Настройването се извършва автоматично, без да местя каквото и да било.
Re: Golf 3 1.6 ABU - проблем с адаптация на дроселова клапа
Здравейте,
С адаптацията на дросела стигнах до никъде. Освен с VCDS-Lite 1.2 пробвах и с VAG-COM 311-2, резултата е един и същ.
Другото, което забелязах след изминати около 1000км само на метан на бензин пали и изгасва, трудно вдигаше обороти и отново изгасва.
Изключех акумулатора за няколко минути, след това все едно никога не е имала проблеми.
Наскоро се натрупаха отново около 1000км и реших да пробвам на бензин, същата история.
Преди да изключа акумулатора закачих кабела за да проверя, какви грешки ми дава и съответно да ги изтрия.
При опит да изтрия грешките се получава едно забиване на програмата след което не мога да се свържа с контролера.
Изкл./вклю. контакт и отново имам връзка. Макар че програмата е забила грешките са изтрити, но когато запаля отново гасне на ниски обороти, а при подаване на газ до определени обороти сама започва да намалява обороти и да гасне.
Изключих отново акумулатора, след няколко минути го включих.
След това запали, като в първите няколко минути се колебаеха ниските обороти, след това се стабилизираха. Макар че ниските обороти играеха при подаване на газ двигателя си работеше равномерно.
Прикачам малко снимков материал:
С адаптацията на дросела стигнах до никъде. Освен с VCDS-Lite 1.2 пробвах и с VAG-COM 311-2, резултата е един и същ.
Другото, което забелязах след изминати около 1000км само на метан на бензин пали и изгасва, трудно вдигаше обороти и отново изгасва.
Изключех акумулатора за няколко минути, след това все едно никога не е имала проблеми.
Наскоро се натрупаха отново около 1000км и реших да пробвам на бензин, същата история.
Преди да изключа акумулатора закачих кабела за да проверя, какви грешки ми дава и съответно да ги изтрия.
При опит да изтрия грешките се получава едно забиване на програмата след което не мога да се свържа с контролера.
Изкл./вклю. контакт и отново имам връзка. Макар че програмата е забила грешките са изтрити, но когато запаля отново гасне на ниски обороти, а при подаване на газ до определени обороти сама започва да намалява обороти и да гасне.
Изключих отново акумулатора, след няколко минути го включих.
След това запали, като в първите няколко минути се колебаеха ниските обороти, след това се стабилизираха. Макар че ниските обороти играеха при подаване на газ двигателя си работеше равномерно.
Прикачам малко снимков материал:
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Golf 3 1.6 ABU - проблем с адаптация на дроселова клапа
Не знам какво има да адаптираш на 1.6 АБУ.То един ТПС има само,при него се гласи там нещо,колегите бяха писали как.
Адаптация на дроселовата клапа се прави на 1.6 АЕЕ,но там е коренно различно всичко от твоя мотор.
Относно метана или газта точно при АБУ се прави ресет на компютъра му.Иначе набива грешки и после работи отвратително на бензин.Просто му прекъсваш постоянния + от снопа до компютъра и го връзваш за + от контакт който е за бобината(дебел черен) и това е всичко.Така щом изгасиш колата,комп-а се ресетва,понеже остава без захранване.После палиш на бензин и работи перфректно
Адаптация на дроселовата клапа се прави на 1.6 АЕЕ,но там е коренно различно всичко от твоя мотор.
Относно метана или газта точно при АБУ се прави ресет на компютъра му.Иначе набива грешки и после работи отвратително на бензин.Просто му прекъсваш постоянния + от снопа до компютъра и го връзваш за + от контакт който е за бобината(дебел черен) и това е всичко.Така щом изгасиш колата,комп-а се ресетва,понеже остава без захранване.После палиш на бензин и работи перфректно
Re: Golf 3 1.6 ABU - проблем с адаптация на дроселова клапа
Като набива грешки в компа, защо след изтриване не се оправя или кабела ми е боклук...!?
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Golf 3 1.6 ABU - проблем с адаптация на дроселова клапа
Нещо с кабела или програмата ти...виждал съм успешно свързване към АБУ с програма на бош и то с някакъв преход,понеже нямаше стандартна обд букса за диагностика.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Golf 3 1.6 ABU - проблем с адаптация на дроселова клапа
Krasi89 написа:Настройването се извършва автоматично, без да местя каквото и да било.
Такова чудо няма.Не съм виждал на живо АБУ,но гледам по снимки,че е моно като моето.За да го настроиш с помоща на програма,със сигурност трябва да го центроваш с ръка,гледайки програмата явно .Принципно може да се пробва и на око,следейки оборотите на мотора,но няма да е както трябва да бъде и ще е изявено небъденето на бензин...Третия вариант за адаптация е с мултицет,за която има писано доста във форума,с тази разлика,че е писано за 1,8 моно.Вярвам,че ще стане и за 1,6.
Друг е въпроса дали не си повредил ТПСа и дали имаш ресет на компа,или ресет реле,или ламбда емулатор....все важни неща.
Re: Golf 3 1.6 ABU - проблем с адаптация на дроселова клапа
Iezekil написа:Krasi89 написа:Настройването се извършва автоматично, без да местя каквото и да било.
Такова чудо няма.Не съм виждал на живо АБУ,но гледам по снимки,че е моно като моето.За да го настроиш с помоща на програма,със сигурност трябва да го центроваш с ръка,гледайки програмата явно .Принципно може да се пробва и на око,следейки оборотите на мотора,но няма да е както трябва да бъде и ще е изявено небъденето на бензин...Третия вариант за адаптация е с мултицет,за която има писано доста във форума,с тази разлика,че е писано за 1,8 моно.Вярвам,че ще стане и за 1,6.
Друг е въпроса дали не си повредил ТПСа и дали имаш ресет на компа,или ресет реле,или ламбда емулатор....все важни неща.
Преди години кабела го купих точно с цел адаптация на дросела, защото бях извадил потенциометъра да проверя дали всичко е наред :D
Разбира се това беше грешка, но след това както и да го въртях оборотите играеха от 500 до 1500.
След като взех кабела и регистрирах програмата по указан начин с калкулатора (изглед програмист или нещо подобно) тогава ми позволи да направя адаптация.
Все пак има стъпков мотор, който се използва и за адаптацията!
Не мога да разбера защо не ми позволява да направя адаптация, както и защо програмата забива при опит да се трият грешките. Уж са изтрити но на бензин отново прави магарии, които само след изклю. на акумулатора се оправят.
По колата все още няма емулатор на ламбдата. Вероятно ще сложа някакъв на AEB, защото сложих аванс процесор на AEB.
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Golf 3 1.6 ABU - проблем с адаптация на дроселова клапа
Казах ти най-евтиния начин за изтриване на грешките при АБУ,но щом ти се дават пари за АЕВ емулатор на л.сондата с неясен резултат
- bahyr
- Мнения: 556
- Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
- Автомобил: LEON ST
- Двигател: CXSA
- Местоположение: Варна
Re: Golf 3 1.6 ABU - проблем с адаптация на дроселова клапа
Има писано във форума как да си наместиш ТПСа. Един мултицет и си ти.
Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 104 госта