ниско напрежение към датчика на коляновия вал

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
pit11111
Мнения: 14
Регистриран на: Нед 30 ное 2008 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пловдив

ниско напрежение към датчика на коляновия вал

Мнениеот pit11111 » Вто 13 юни 2017 21:25


колеги помагайте . пасат 2001 комби двигател бензин azm. Няма мощност на ниски тресе. Теста казва проблем с датчика на коляновия вал crancshaft sensor/ engine speed sensor/. При направените проверки се оказа че напрежението към датчика е 2.55волта а навсякъде пише над 4.5 волта. Някой има ли идея защо напрежението е ниско и имам чувството че затова и датчика няма да работи . Същото напрежение е и към датчика на разпределителния вал. Какво друго да проверя.




Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: ниско напрежение към датчика на коляновия вал

Мнениеот Благовест » Вто 13 юни 2017 21:55


Лека корекция.Датчки на КВ не се захранва,а генерира синусоидално(променливо) напрежение.В този ред на мисли за правилна форма на синусоидата се ползва осцилоскоп.Щом колата пали,значи че сигнал има и с волтметъра сме до тук. :)
Може да го свалиш и огледаш за повреди и евентуално някакви замърсявания.


pit11111
Мнения: 14
Регистриран на: Нед 30 ное 2008 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пловдив

Re: ниско напрежение към датчика на коляновия вал

Мнениеот pit11111 » Сря 14 юни 2017 19:34


колега датчика е елекромагнит .следователно му трябват тоци. Все пак въпроса ми е защо на куплунга вместо 4.5в -5 в. както пише в дебелите книги / между 1 и 3 краче/ има 2.55в. да не би някое реле към блока да е изчаткало или .....................................


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: ниско напрежение към датчика на коляновия вал

Мнениеот pas1.8mi » Чет 15 юни 2017 11:20


При откачен от буксата датчик,пак ли е такова напрежението? С какво измерваш?


pit11111
Мнения: 14
Регистриран на: Нед 30 ное 2008 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пловдив

Re: ниско напрежение към датчика на коляновия вал

Мнениеот pit11111 » Чет 15 юни 2017 19:18


при откачен датчик товае напрежението мерено с мулти цет същото напрежение е и на датчика на разпределителния вал от което правя извода че компа не подава правилното напрежение към тези датчици а по всяка вероятност и към останалите но не знам защо


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: ниско напрежение към датчика на коляновия вал

Мнениеот stefan4o » Пет 16 юни 2017 11:53


Благовест написа:Лека корекция.Датчки на КВ не се захранва,а генерира синусоидално(променливо) напрежение.В този ред на мисли за правилна форма на синусоидата се ползва осцилоскоп.Щом колата пали,значи че сигнал има и с волтметъра сме до тук. :)
Може да го свалиш и огледаш за повреди и евентуално някакви замърсявания.

И аз така мисля. Не знам авторът,какви ел.магнити му се въртят в главата. Ако се не лъжа тези датчици работят с хол ефекта - точно като тоя в делкото на бабичките, като моята. Т.е. те генерират импулси, а не им се подава напрежение.


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: ниско напрежение към датчика на коляновия вал

Мнениеот Благовест » Пет 16 юни 2017 12:54


:th_up Ефекта на Хол се ползва при датчика на РВ,там действително се подава ток.
При датчика на КВ няма ефект на Хол.Има постоянен магнит,създаващ магнитно поле,назъбен диск(с липсващ/и зъб/и за ГМТ) и бобина,за да се генерира напрежение,с амплитуда зависеща от оборотите на КВ.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: ниско напрежение към датчика на коляновия вал

Мнениеот stefan4o » Пет 16 юни 2017 17:55


В грешка съм за РВ, там действително има плюс, минус и сигнален. :th_up


pit11111
Мнения: 14
Регистриран на: Нед 30 ное 2008 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пловдив

Re: ниско напрежение към датчика на коляновия вал

Мнениеот pit11111 » Сря 05 юли 2017 21:16


Момчета много ви благодаря за разсъжденията относно датчика на к. вал . Не искам да прозвучи грубо , но нямам нужда от тях / и аз нещичко съм прочел . Впускате се в безмислени теоретични обяснения без да отговорите на практика на простичкия въпрос , а той беше защо напрежението между 1-во и 3-то краче на куплунга от компа към датчика напреженето е 2.55 в а по "книгите" пише че трябва да е 5 в. Може би това е нормално за този двигател AZM . Това не зная , но двигателя не работи нормално и търся причините.
За сведение на досегашните събеседници този куплунг също е с 3 крачета +, - , и сигнал


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: ниско напрежение към датчика на коляновия вал

Мнениеот megatronS » Пет 07 юли 2017 13:39


Проблемът се проверява по следния начин: разкачат се буксите и се проверява за късо съединение между трите крака на буксата на сензора и компютъра, ако няма такова виновника е повреден контролер в компютъра. Изхода е 5 волта стабилизиран с отклонение до - 0.5 в зависимост от състоянието на акумулатора. Възможна е и друга повреда, в компютъра, която да води до неправилно захранване в контролера за управление на този сензор /например проблем в самото захранване на компютъра, което се осъществява от две самостоятелни вериги и стабилизатори преди и след контактния ключ, в следствие на което на крайните контролери ще има различен волтаж/. Възможен е ремонт на компютъра или замяна с друг втора употреба.


pit11111
Мнения: 14
Регистриран на: Нед 30 ное 2008 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пловдив

Re: ниско напрежение към датчика на коляновия вал

Мнениеот pit11111 » Вто 01 авг 2017 12:05


така се дават мнения благодаря ще пробвам



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: fur1ous и 152 госта