ниско напрежение към датчика на коляновия вал
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Нед 30 ное 2008 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пловдив
ниско напрежение към датчика на коляновия вал
колеги помагайте . пасат 2001 комби двигател бензин azm. Няма мощност на ниски тресе. Теста казва проблем с датчика на коляновия вал crancshaft sensor/ engine speed sensor/. При направените проверки се оказа че напрежението към датчика е 2.55волта а навсякъде пише над 4.5 волта. Някой има ли идея защо напрежението е ниско и имам чувството че затова и датчика няма да работи . Същото напрежение е и към датчика на разпределителния вал. Какво друго да проверя.
- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: ниско напрежение към датчика на коляновия вал
Лека корекция.Датчки на КВ не се захранва,а генерира синусоидално(променливо) напрежение.В този ред на мисли за правилна форма на синусоидата се ползва осцилоскоп.Щом колата пали,значи че сигнал има и с волтметъра сме до тук. :)
Може да го свалиш и огледаш за повреди и евентуално някакви замърсявания.
Може да го свалиш и огледаш за повреди и евентуално някакви замърсявания.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Нед 30 ное 2008 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пловдив
Re: ниско напрежение към датчика на коляновия вал
колега датчика е елекромагнит .следователно му трябват тоци. Все пак въпроса ми е защо на куплунга вместо 4.5в -5 в. както пише в дебелите книги / между 1 и 3 краче/ има 2.55в. да не би някое реле към блока да е изчаткало или .....................................
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: ниско напрежение към датчика на коляновия вал
При откачен от буксата датчик,пак ли е такова напрежението? С какво измерваш?
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Нед 30 ное 2008 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пловдив
Re: ниско напрежение към датчика на коляновия вал
при откачен датчик товае напрежението мерено с мулти цет същото напрежение е и на датчика на разпределителния вал от което правя извода че компа не подава правилното напрежение към тези датчици а по всяка вероятност и към останалите но не знам защо
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: ниско напрежение към датчика на коляновия вал
Благовест написа:Лека корекция.Датчки на КВ не се захранва,а генерира синусоидално(променливо) напрежение.В този ред на мисли за правилна форма на синусоидата се ползва осцилоскоп.Щом колата пали,значи че сигнал има и с волтметъра сме до тук. :)
Може да го свалиш и огледаш за повреди и евентуално някакви замърсявания.
И аз така мисля. Не знам авторът,какви ел.магнити му се въртят в главата. Ако се не лъжа тези датчици работят с хол ефекта - точно като тоя в делкото на бабичките, като моята. Т.е. те генерират импулси, а не им се подава напрежение.
- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: ниско напрежение към датчика на коляновия вал
Ефекта на Хол се ползва при датчика на РВ,там действително се подава ток.
При датчика на КВ няма ефект на Хол.Има постоянен магнит,създаващ магнитно поле,назъбен диск(с липсващ/и зъб/и за ГМТ) и бобина,за да се генерира напрежение,с амплитуда зависеща от оборотите на КВ.
При датчика на КВ няма ефект на Хол.Има постоянен магнит,създаващ магнитно поле,назъбен диск(с липсващ/и зъб/и за ГМТ) и бобина,за да се генерира напрежение,с амплитуда зависеща от оборотите на КВ.
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: ниско напрежение към датчика на коляновия вал
В грешка съм за РВ, там действително има плюс, минус и сигнален.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Нед 30 ное 2008 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пловдив
Re: ниско напрежение към датчика на коляновия вал
Момчета много ви благодаря за разсъжденията относно датчика на к. вал . Не искам да прозвучи грубо , но нямам нужда от тях / и аз нещичко съм прочел . Впускате се в безмислени теоретични обяснения без да отговорите на практика на простичкия въпрос , а той беше защо напрежението между 1-во и 3-то краче на куплунга от компа към датчика напреженето е 2.55 в а по "книгите" пише че трябва да е 5 в. Може би това е нормално за този двигател AZM . Това не зная , но двигателя не работи нормално и търся причините.
За сведение на досегашните събеседници този куплунг също е с 3 крачета +, - , и сигнал
За сведение на досегашните събеседници този куплунг също е с 3 крачета +, - , и сигнал
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: ниско напрежение към датчика на коляновия вал
Проблемът се проверява по следния начин: разкачат се буксите и се проверява за късо съединение между трите крака на буксата на сензора и компютъра, ако няма такова виновника е повреден контролер в компютъра. Изхода е 5 волта стабилизиран с отклонение до - 0.5 в зависимост от състоянието на акумулатора. Възможна е и друга повреда, в компютъра, която да води до неправилно захранване в контролера за управление на този сензор /например проблем в самото захранване на компютъра, което се осъществява от две самостоятелни вериги и стабилизатори преди и след контактния ключ, в следствие на което на крайните контролери ще има различен волтаж/. Възможен е ремонт на компютъра или замяна с друг втора употреба.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Нед 30 ное 2008 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пловдив
Re: ниско напрежение към датчика на коляновия вал
така се дават мнения благодаря ще пробвам
Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 80 госта