Проблем с перката на радиатора - върти когато върна контакта [Golf MK3 (2E) 92г]

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Потребителски аватар
draconian
Мнения: 54
Регистриран на: Пон 30 апр 2012 20:13
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: 2E GTI 1993
Местоположение: Варна / Велико Търново
Контакти:

Проблем с перката на радиатора - върти когато върна контакта [Golf MK3 (2E) 92г]

Мнениеот draconian » Вто 03 окт 2017 1:02


Здравейте, Колеги и Колежки!

Колата е: VW Golf 3 GTI 115hp (2E) 92г.

:exclaim ПРЕДИСТОРИЯ:
От както съм взел колата (април тази година) перката беше разбита и бучеше. След като обаче сдаде фира преди седмица, я смених с нова.
Първо нека започна от там, че..... Новата перка е със стандартната букса - 3 пина.. а старата, понеже колата е със Италиански климатик "Diavia" беше с 4 крачета.
Кабелите които вървят са 2 главни - Кафяв, Тъмно син (- и +) и два, които на старото моторче на перката ги свързваше едно съпротивление са Зелен и Светло син (най-вероятно за степените). На новата перка ги подкарах като двата основни за + и - ги сложих на крайните пинове, а двата които са за степените ги събрах и вързах на средния пин. (Не знам дали това е правилния начин, ако тук ми е грешката някой да казва как е.)

:arrow ПРОБЛЕМА /ПО ТЕМАТА/
От 2 дена имам кофти проблем с прословутата перка. След всяко връщане на контакт след като мотора е бил запален (дори за секунди) и перката стартира и се върти в продължение на 10 минути и спира... и това постоянно!!! Ако дам на контакт и перката спира да върти веднага, но ако пак изключа контакта пак започва. Дразнещо е, започва да ми пада акумулатора вече.
Къде може да е проблема според Вас? На някой случвало ли му се е? Кое е най-съмнителното, което да погледна първо и т.н. Всякакви съвети ще са ми полезни.

Може ли да е от темп. датчик, който е на радиатора???
Може ли да е от управляващия блок на перката (някое реле да е изпаткало)
Може ли грешно да съм вързал кабелите?
Чрез рестарт на компютъра би ли могло да се оправи? (Четох в нета преди малко за други такива случай и там даваха този съвет ... та за това питам)




Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с перката на радиатора - върти когато върна контакта [Golf MK3 (2E) 92г]

Мнениеот инжектопляктор » Вто 03 окт 2017 3:38


Перката има 1 минус, а степените са 2 плюса, които се включват от биметално реле на радиатора.
Трябвало е да измериш тия кабели какво точно дават - минус, плюс... Защото двете степени не би следвало да ги свързваш заедно.


Потребителски аватар
slaveiko67
Мнения: 2120
Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
Автомобил: Golf 3 GT TDI
Двигател: AFN 96g
Местоположение: Montana

Re: Проблем с перката на радиатора - върти когато върна контакта [Golf MK3 (2E) 92г]

Мнениеот slaveiko67 » Вто 03 окт 2017 5:25


Колега,с уговорката,че не съм 100% убеден,че нещата са така както мисля/все пак нямам поглед как са били навързани кабелите преди твоята интервенция/ смятам,че грешно си подвързал кабелите-син и зелен...заедно.По моята логика тънкият син кабел трябва да има връзка/мост с дебелия син кабел/може и зеленият да е/...За да разбереш кой е на мост с дебелия син.мериш...то ще си покаже/мериш с мултицета при извадена букса от новия вентилатор/...Ако приемем,че тънкият син е на мост с дебелият син,то той не ти трябва за нищо т.е не трябва да се включва в буксата на вентилатора.В буксата ще трябва да включиш само зеления и то към пина за ниските обороти на перката,дебелия син е за бързата степен.Отбелязвам,че цветово може и да са обърнати,но образно казано,този кабел,който има връзка с дебелия син не ти трябва и не се включва никъде,защото той е мост при италианското свързване на вентилатора,който си изхвърлил.Другият кабел е + който включва по-ниските обороти на италиянския вентилатор.
Дотук това с кабелите за вентилатора...
Относно включването на перката след като изгасиш колата може да е причина обърканото свързване на перката или дефектирал термо-датчик,който би трябвало да е монтиран допълнително или фабрично и образно казано представлява болт за ключ 13 с пин в средата на главата,на който се свързва тънък кафяв кабел.Този датчик не контактува с масло или антифриз и трябва да е монтиран близо до главата-на всмукателните колектори примерно/не знам как на 2Е мотор/...Този датчик упавлява минус и заедно с датчика на радиятора управляват пускането на перките след като изгасиш колата.Като разкачиш буксата му,би трябвало вентилатора да спира да работи при изгасен мотор.Датчика е биметален и когато е студен,не трябва да дава верига м/у пин и корпус.Ако има верига е прецакан и трябва да го смениш или да не включваш кабелчето към него.По мой наблюдения този датчик работи заедно с датчика на радиятора и двата управляват голямото реле за перката и е възможно проблема с пускането на перката да е свързан с повреда на релето или датчика на радиятора, а може и обърканото свързване на вентилатора да обърква релето...
Малко дълго се получи,но дано съм помогнал... :th_up


Потребителски аватар
draconian
Мнения: 54
Регистриран на: Пон 30 апр 2012 20:13
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: 2E GTI 1993
Местоположение: Варна / Велико Търново
Контакти:

Re: Проблем с перката на радиатора - върти когато върна контакта [Golf MK3 (2E) 92г]

Мнениеот draconian » Вто 03 окт 2017 9:05


Благодаря Ви за бързите отговори!!! И аз мисля, че проблема ми е от кабелите.. защото преди това, докато все още работеше старата перка този проблем го нямаше.. Преди на много загрял мотор, след изключване тя продължаваше да си работи, но беше от порядъка на 20-30 секунди... Ще ги замеря и вържа наново.. за всеки случай ще сменя и датчика на радиатора, който е.. Ако и тогава не се оправи, започвам да търся проблема на друго място. Оставям темата активна.. за да пиша, от какво се е оказало и как съм се оправил.. защото може да е нужно за някой колега. Ако все пак някой има други предложения или го е правил вече .. да каже.. повече инфо никога не е излишно :)


Потребителски аватар
draconian
Мнения: 54
Регистриран на: Пон 30 апр 2012 20:13
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: 2E GTI 1993
Местоположение: Варна / Велико Търново
Контакти:

Re: Проблем с перката на радиатора - върти когато върна контакта [Golf MK3 (2E) 92г]

Мнениеот draconian » Чет 05 окт 2017 11:00


Здравейте отново! Съжалявам за repost-a .. но оправих проблема.. Единия проблем беше в кабелите.. замерих ги и колегите се оказаха прави.. единия остава излишен (зеления). Другия проблем беше в конзолата за управлението на перката. Едното реле (от тип 23..) залепва когато си поиска.. и правеше мизерии. Според мен то е за климатика защото в момента е без реле и всичко работи.. другото, което ме навява на тази мисъл е, че на него пише Italy. На пролет, като се стопли времето отново ще го сменя и ще видя дали ще успея да подкарам и климатика. Благодаря отново на отзовалите се.. :drunk



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ton4o7601@abv.bg и 30 госта