Здравейте, колеги!
Умишлено отварям нова тема, тъй като изчетох доста мнения и коментари из различни форуми за спецификите на VAG-COM свързването, но при мен нещата са доста особени и затова предполагам, че е по-рядък случай.
Преди време си поръчах онлайн въпросния кабел, който е втора употреба.
Към него имаше и някакъв стандартен диск, явно самоделка записан софтуер VCDS 12.12.0, който някак си има и драйверите за кабела. Използвам лаптоп с 32-битова версия на Windows XP Professional и доколкото разбирам кабелът без проблем се разпознава от лаптопа, но не му "присвоява" конкретен COM порт. Директно се визуализира в Device Manager-а по следния начин:
Дотук всичко изглежда наред. Стартирам софтуера, отварям бутона "Options", тествам USB порта и излиза съобщение, че всичко е наред и остава само да включа кабела в буксата на автомобила:
Взимам кабела и лаптопа, слизам долу при колата, включвам го в OBDII-порта под волана, стартирам софтуера, подавам на контакт (че понякога дори и паля автомобила) и хоп - вече има проблем при тестването на USB порта:
Изключвам от контакт, вадя кабела от буксата на автомобила, пак тествам USB порта - няма проблем, изписва, че трябва да се включи в колата. Включвам, подавам на контакт и пак горното съобщение.
На кабела има светодиод, който през цялото време си свети в зелено. Ако избера опцията "LEDs", преминава успешно теста, на моменти мигат червено и зелено и в крайна сметка остава да свети само зелен цвят.
Къде може да се "крие" проблемът?
Автомобилът е VW Jetta, 1.9 TDI, 2007, код на двигателя BXE, друг път е закачан кабел за диагностика и са правени настройки, сервизни интервали. Според мен в буксата си има напреженията и необходимите връзки за данни. Имам и едно пародийно Bluetooth Mini ELM327 устройство, с което чрез смартфона си, който има Android, мога да се свързвам, но не ми върши работа.
Дали е нещо сбъркано с USB драйверите на лаптопа? Нормално ли е да не "присвоява" COM порт? Въобще доста въпроси могат да се зададат в случая, ще се радвам на всякакви компетентни мнения, съвети, препоръки.
Целта, поради която искам да използвам такъв кабел е, че от известно време ми свети Airbag сигнализацията на таблото. При предишни изтривания на грешката, се оказва, че явно някъде има прекъсване в шофьорската седалка. Дори да се изтрие грешката, може да се появи след 1 минута, а може и след 1 седмица. Поради тази причина искам да мога да изтривам грешката и съответно да мога да проверя всички кабели, конектори и букси, тъй като най-често проблемите били в прекъсвания или окислявания на конектори. Но мисля, че при мен нещата ще са малко по-сложнички.
VW Jetta MK5 2007, 1.9 TDI - проблем с VAG-COM кабел - РЕШЕН!
VW Jetta MK5 2007, 1.9 TDI - проблем с VAG-COM кабел - РЕШЕН!
Последна промяна от victor92 на Съб 24 фев 2018 23:09, променено общо 1 път.
- popeye
- Мнения: 1252
- Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
- Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
- Двигател: AMX 193hp 2771cc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Jetta MK5 2007, 1.9 TDI - проблем с VAG-COM кабел
теста се прави в колата със забоден кабел и на контакт
- nikolay_ss
- Мнения: 1011
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: Touareg 7P6
- Двигател:
Re: VW Jetta MK5 2007, 1.9 TDI - проблем с VAG-COM кабел
Такива кабели се купуват нови и с гаранция, а не втора употреба, може и самия кабел да е прецакан вече.
Относно това с еърбега ти, вдигни си седалката и си смени буксите на еърбега или директно режи буксите и връзвай кабели един за друг, ако мислиш, че няма да вадиш седалките от колата повече...
Относно това с еърбега ти, вдигни си седалката и си смени буксите на еърбега или директно режи буксите и връзвай кабели един за друг, ако мислиш, че няма да вадиш седалките от колата повече...
Re: VW Jetta MK5 2007, 1.9 TDI - проблем с VAG-COM кабел
Благодаря ви за отговорите. Въпреки че кабелът е втора употреба, ми го изпратиха с гаранционна карта и валидна гаранция до м. май 2018 г., но определено не ми е изпратен в оригиналната опаковка.
Колега popeye, ако е вярно това, че тестът се прави при подаване на контакт, тогава каква би могла да е причината да не е успешен, а при изключен кабел от автомобила всичко да е наред?
Колега nikolay_ss, чак такива побългарявания мисля, че не са необходими. Знам, че тези букси и конектори са слабо място в автомобилите, но при мен има и нещо друго. Не ми работи сигнализацията, която "пищи", ако не са поставени предпазните колани. Софтуерно е активирана, но онзи ден забелязах, че в гнездото, където се закопчава колана на шофьорската седалка е имало кабел с 2 проводника (син и жълт), които са изкорубени и оставени под седалката. Към пасажерската седалка отпред към гнездото за закопчаване на колана, също се вижда кабел, който очевидно не е прекъснат и повреден. Преди време бях чел, че тези двете системи за предпазните колани и за еърбеците са тясно свързани една с друга и не е изключен варианта това "побългаряване" и изкорубване на кабелите с цел може би "да не ми пищи, ако съм без колан", да ми прави проблеми и с еърбег системата.
Колега popeye, ако е вярно това, че тестът се прави при подаване на контакт, тогава каква би могла да е причината да не е успешен, а при изключен кабел от автомобила всичко да е наред?
Колега nikolay_ss, чак такива побългарявания мисля, че не са необходими. Знам, че тези букси и конектори са слабо място в автомобилите, но при мен има и нещо друго. Не ми работи сигнализацията, която "пищи", ако не са поставени предпазните колани. Софтуерно е активирана, но онзи ден забелязах, че в гнездото, където се закопчава колана на шофьорската седалка е имало кабел с 2 проводника (син и жълт), които са изкорубени и оставени под седалката. Към пасажерската седалка отпред към гнездото за закопчаване на колана, също се вижда кабел, който очевидно не е прекъснат и повреден. Преди време бях чел, че тези двете системи за предпазните колани и за еърбеците са тясно свързани една с друга и не е изключен варианта това "побългаряване" и изкорубване на кабелите с цел може би "да не ми пищи, ако съм без колан", да ми прави проблеми и с еърбег системата.
- popeye
- Мнения: 1252
- Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
- Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
- Двигател: AMX 193hp 2771cc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Jetta MK5 2007, 1.9 TDI - проблем с VAG-COM кабел
а според тебе какво означава последния ред от съобщението
Status: Not plugget into car
Status: Not plugget into car
Re: VW Jetta MK5 2007, 1.9 TDI - проблем с VAG-COM кабел
Съгласен съм с теб, колега, но после как да разбирам реда "Interface: Not Found!"?
Има ли някакъв начин да разбера дали кабелът е повреден, без да търся друг автомобил за проба?
Има ли някакъв начин да разбера дали кабелът е повреден, без да търся друг автомобил за проба?
- stefarata
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: VW Jetta MK5 2007, 1.9 TDI - проблем с VAG-COM кабел
за всеки случай изключи вградения firewall и пробвай пак. И цъкни два пъти върху ross tech.... в девайс мениджъра да видим дали взима порт
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Нед 01 окт 2017 10:05
- Автомобил:
- Двигател: ваг ком
- Местоположение: Стз + Плд
Re: VW Jetta MK5 2007, 1.9 TDI - проблем с VAG-COM кабел
аз бих пробвал с друг лаптоп( спряна антивирусна ) и на друг автомобил
стартирай програмата като Администратор
стартирай програмата като Администратор
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: VW Jetta MK5 2007, 1.9 TDI - проблем с VAG-COM кабел
според мен тоя кабел не е за тая версия ;) до колкото виждам в нета, трябва ти софтуер vcds 16.8.0, а не 12.12, отделно USB driver версията не съвпада на библиотеката, това не знам дали е проблем, но предполагам че е. Тоя софт и кабел не са съвместими според мен, задай такъв въпрос към хора които продават кабели.
Re: VW Jetta MK5 2007, 1.9 TDI - проблем с VAG-COM кабел
Макар и след половин година, най-накрая успях да намеря решение на проблема, а именно - поръчах си кабел от колегата dani_94 и тази обява от форума.
Софтуерът (версия 17.8.0) е инсталиран на едно малко лаптопче Acer Aspire One, с 32-битова версия на Windows XP Professional.
Относно стария кабел, за който отворих темата ще кажа, че бяха направени опити да се инсталира и на други лаптопи с различни версии на Windows XP и 7 (32 бита и 64 бита), но нямаше резултат, явно кабелът е бил повреден.
Благодаря на всички колеги, които се отзоваха със съвети и препоръки, но нито едно от нещата не спомогнаха в моя случай, което може би също е трябвало да ме подсети, че кабелът е пътник.
Софтуерът (версия 17.8.0) е инсталиран на едно малко лаптопче Acer Aspire One, с 32-битова версия на Windows XP Professional.
Относно стария кабел, за който отворих темата ще кажа, че бяха направени опити да се инсталира и на други лаптопи с различни версии на Windows XP и 7 (32 бита и 64 бита), но нямаше резултат, явно кабелът е бил повреден.
Благодаря на всички колеги, които се отзоваха със съвети и препоръки, но нито едно от нещата не спомогнаха в моя случай, което може би също е трябвало да ме подсети, че кабелът е пътник.
Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 81 госта