Проблем с диагностика на Passat 1.9 TDI 130К.С 3B6/

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Потребителски аватар
Денис.Велев
Мнения: 15
Регистриран на: Пет 25 авг 2017 7:12
Автомобил: Passat
Двигател: TDI 131 AVF 2003

Проблем с диагностика на Passat 1.9 TDI 130К.С 3B6/

Мнениеот Денис.Велев » Чет 02 ное 2017 11:46


Здравейте колеги! От няколко месеца притежавам това прекрасно автомобилче, то е 2003г. Имам проблем с това че ми свети еърбега, закупих си кабел с софтуер 409.1 и имам достъп само до 2 модула - ABS и Климатроник. Навсякъде другате ми показва - No response from controller. Закупих си VAG-COM /VCDS/ - 17.1.3 и ситуацията е отново същата. Махах CD то няма резултат, махах бушона на таблото също без резултат. Дайте идея какво да направя, искам да го прочета .... ама не ми дава .... :banghead Имам заключване на скоростите, слагано е в Италия марката му е TecnoBlock сложено от MD Gen-art , когато са закл. прекъсва паленето, това видях че минава през допълнително слагано реле. Друго което ми прави впечатление е че запалих колата без ампулата но ми мигаше имобилайзера .... :banghead :banghead :banghead :banghead




Потребителски аватар
Денис.Велев
Мнения: 15
Регистриран на: Пет 25 авг 2017 7:12
Автомобил: Passat
Двигател: TDI 131 AVF 2003

Re: Проблем с диагностика на Passat 1.9 TDI 130К.С 3B6/

Мнениеот Денис.Велев » Чет 02 ное 2017 12:12


Снимки на релето което е закл. механизъм на скоростите и марката на механизма.
Буксата за диагностика.

Снимки :

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4413
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с диагностика на Passat 1.9 TDI 130К.С 3B6/

Мнениеот Pet_rov » Чет 02 ное 2017 13:09


Здравей, колега! Не знам дали при теб е актуално, но когато аз имах проблем с имобилайзера (колата пали и веднага угасва), се оказа, че при отпаднало захранване на имобилайзера(какъвто и беше проблема), не може да се прочете нищо в компютъра на колата. Пасатът ми е от профила, при теб може и да не е точно така.


milenski_77
Мнения: 581
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Проблем с диагностика на Passat 1.9 TDI 130К.С 3B6/

Мнениеот milenski_77 » Чет 02 ное 2017 13:57


Напиши от къде си за да може някой колега около теб, който има Ваг Ком и влиза във всички канали да закачи твоята кола за да се убедите, че проблема не е от кабела.
След това търси друг проблем.


Потребителски аватар
nikolay_ss
Мнения: 1003
Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
Автомобил: [W211] [Touareg 7P6]
Двигател: [OM646 06] [CVWA 16]

Re: Проблем с диагностика на Passat 1.9 TDI 130К.С 3B6/

Мнениеот nikolay_ss » Чет 02 ное 2017 14:54


Най-вероятно имаш сложен емулатор да лъже имобилайзера и той ти блокира к-линията за това не можеш да четеш каналите.
Извади километража и виж зад него дали няма някакви схеми.


Потребителски аватар
Денис.Велев
Мнения: 15
Регистриран на: Пет 25 авг 2017 7:12
Автомобил: Passat
Двигател: TDI 131 AVF 2003

Re: Проблем с диагностика на Passat 1.9 TDI 130К.С 3B6/

Мнениеот Денис.Велев » Чет 02 ное 2017 18:23


Здравейте, извадих километража, зад него няма абсолютно нищо нередно. Интересното е че колата пали без километраж, след като я запалих без него включих кабела и еърбег модула се чете (нито един от основните не се чете както е било до сега)
Намирам се в София.


Потребителски аватар
nikolay_ss
Мнения: 1003
Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
Автомобил: [W211] [Touareg 7P6]
Двигател: [OM646 06] [CVWA 16]

Re: Проблем с диагностика на Passat 1.9 TDI 130К.С 3B6/

Мнениеот nikolay_ss » Чет 02 ное 2017 19:52


Колега, свържи се с maximum key service, мисля че ще ти реши проблема.


Потребителски аватар
Денис.Велев
Мнения: 15
Регистриран на: Пет 25 авг 2017 7:12
Автомобил: Passat
Двигател: TDI 131 AVF 2003

Re: Проблем с диагностика на Passat 1.9 TDI 130К.С 3B6/

Мнениеот Денис.Велев » Чет 02 ное 2017 20:35


Благодаря, но това което видях е че е ключарско ателие.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4413
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с диагностика на Passat 1.9 TDI 130К.С 3B6/

Мнениеот Pet_rov » Пет 03 ное 2017 9:12


Предлагат и други услуги, освен направа на ключове :biggrin


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Проблем с диагностика на Passat 1.9 TDI 130К.С 3B6/

Мнениеот megatronS » Пет 03 ное 2017 11:42


Първо си направи проверка за кода на мотора, дали не е в изключение за чете от VAG_COM, производителя Ross-Tech е описал, кои двигатели не чете. Ако не е в списъка на изключенията имаш проблем в таблото и в частност в имобилайзера. Запалването без транспондер, говори за премахнат софтуерно или сложен емулатор на имобилайзера, което прави автоматически компютъра на колата неразпознаваем за диагностика, поради факта, че линията на имобилайзера и линията за диагностика е една и съща и е двупосочна, едното казва на другото, кога може да започне комуникацията. Тоест имобилайзера ти е първичния елемент, през който първо преминава разрешението за диагностиката. Това му е другата функция, която изпълнява.


Потребителски аватар
Денис.Велев
Мнения: 15
Регистриран на: Пет 25 авг 2017 7:12
Автомобил: Passat
Двигател: TDI 131 AVF 2003

Re: Проблем с диагностика на Passat 1.9 TDI 130К.С 3B6/

Мнениеот Денис.Велев » Пон 06 ное 2017 13:08


Окей, разбирам че имам проблем с имобилайзера, как някой ще ми обясни че реално той функционира без да действа (без ампула свети ключа) т.е. е деактивиран от другаде, не е от самото табло. Видях че емулатора се закача на таблото .... аз такъв нямам (пали без табло) Реалния ми проблем с еърбега е бил в лентовия кабел, на волана, след като го смених се наложи да кодирам ABS - a това го направих, сега от 2 грешки на Еърбега имам една - 01299 - diagnostic interface for data bus (j533) 49-10, и отново ми свети еърбега ...
същата грешка я имам и в Climatronic модула ....


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Проблем с диагностика на Passat 1.9 TDI 130К.С 3B6/

Мнениеот megatronS » Пон 06 ное 2017 16:50


Имобилайзера се деактивира по софтуерен път, при този автомобил и не се търси от компютъра на автомобила. Като страничен ефект остава светенето на лампата, тя трябва да се махне. Ето затова пали и работи без ампули и каквото друго се сетиш, включително и с отверка ще запали. Ако е с емулатор, той не се слага задължително отвън на километража, а грамотните майстори го слагат вътре в него, така че нямам как да го видиш. Независимо от начина на премахване, дали софтуерно или с емулатор, ефекта е един и същи, пали по всякакъв начин, но няма диагностика с ECU, защо съм обяснил по-нагоре в темата. Има специализирана апаратура, която въпреки това осъществява връзка с компютъра на автомобила и с която може да се активира отново имобилайзерната система, след което всичко ще си дойде на мястото.
Друго за което се сещам, преди всичко това е да изхвърлиш този VAG-COM и да отидеш при някой с апаратура KTS_Bosch или Autocom/Delphi, ако никоя от тези две апаратури не се свързват с компютъра ти значи имаш описания по-горе проблем, но поради факта, че знам точно какво представлява VAG_COM, те съветвам да изпробваш диагностика с друга апаратура и най-вече с тази, която съм написал и съм много сигурен, че ще има успех. :wink


Потребителски аватар
Денис.Велев
Мнения: 15
Регистриран на: Пет 25 авг 2017 7:12
Автомобил: Passat
Двигател: TDI 131 AVF 2003

Re: Проблем с диагностика на Passat 1.9 TDI 130К.С 3B6/

Мнениеот Денис.Велев » Сря 15 ное 2017 11:04


Закупих си устройстройство VAG Drive Box OBD2 OBD2 IMMO Deactivator Activator for EDC15/ME7 VAG IMMO от алиекспрес за 10 долара. Ще пробвам да го активирам с това устройство, ако не стане отново ще търся вече лице което знае какво прави. За мен този пасат има вероятност да е краден в Италия, след което върнат на собственика от застрахователя, няма да се лъжем че и там ги крадат тези автомобили. Крадците може да са го деактивирали с подобно устройство, след което като се е върнал в собственика си, да не го е активирал, а да е сложил единствено заключване на скоростният лост ...


Потребителски аватар
Денис.Велев
Мнения: 15
Регистриран на: Пет 25 авг 2017 7:12
Автомобил: Passat
Двигател: TDI 131 AVF 2003

Re: Проблем с диагностика на Passat 1.9 TDI 130К.С 3B6/

Мнениеот Денис.Велев » Сря 15 ное 2017 11:08


"Имобилайзера се деактивира по софтуерен път, при този автомобил и не се търси от компютъра на автомобила. Като страничен ефект остава светенето на лампата, тя трябва да се махне. Ето затова пали и работи без ампули и каквото друго се сетиш, включително и с отверка ще запали. Ако е с емулатор, той не се слага задължително отвън на километража, а грамотните майстори го слагат вътре в него, така че нямам как да го видиш."

Както казах, като паля без ампула, свети на таблото ключа и показва че има дефект в IMMO, което ме навежда на мисълта че IMMO в таблото работи както и ключа е настроен за него. Просто, ако логиката ми е правилна, е деактивиран в компютъра. В интернет гледах как вадят от компютъра еепром чипа и го препрограмират за да го изключат. Таблото го отварях за да го почистя от прах и за да снимам Half Fis дисплей, за да знам какъв да си поръчам, защото при топло време не работи коректно. Та в таблото няма нищо излишно като емулатори, джойстици, хлебарки и други.



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта