Tiguan 2009 - как се сменя подсветката на пепелника?

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Jmok
Мнения: 67
Регистриран на: Нед 31 авг 2008 23:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Tiguan 2009 - как се сменя подсветката на пепелника?

Мнениеот Jmok » Вто 16 яну 2018 15:39


Здравейте колеги! Забелязах, че не свети подсветката на пепелника и пръстена около запалката. Предполагам, че е една и съща крушка. Как мога да стигна до нея? Трябва да махна цялата конзола, т.е. ето това:

s-l300.jpg
s-l300.jpg (13.5 KиБ) Видяна 1358 пъти


или има и по-лесен начин?
Горе долу така изглеждат нещата, снимката не е от моята кола, но е почти същото:

s-l500.jpg
s-l500.jpg (39.45 KиБ) Видяна 1358 пъти


Може ли да се махне само пластмасата която е около пепелника?




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Tiguan 2009 - как се сменя подсветката на пепелника?

Мнениеот kris11 » Чет 18 яну 2018 17:48


Не съм разглобявал , но от снимките май ще пада разкостяване на кората .
Запалката е на куплунг отзад и на куплунга /поне при мен беше закрепена лампата/сега светодиод/ .Не знам дали имаш достъп отдясно покрай кората с ръка до куплунга.
Май цялото нещо като барче ще се вади / не съм сигурен беза да го видя на живо.
Търси в руски форуми - все ще излезе някакво инфо, а при тях са с много снимков материал.


Jmok
Мнения: 67
Регистриран на: Нед 31 авг 2008 23:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Tiguan 2009 - как се сменя подсветката на пепелника?

Мнениеот Jmok » Нед 28 яну 2018 17:26


Накрая успях да сменя крушката, като в нета няма много инфо. Като цяло, не е трудно, ако знаеш какво трябва да се направи. Сваля се цялата конзола - не е толкова страшно :smile .

Стъпките (за съжаление се сетих да снимам чак като беше свалено всичко):

1. Издръпва се пластмасата около скоростния лост нагоре (моята е автоматик).
2. Освобождава се кожата от пластмасовата рамка, като за целта се подмушва някакъв плосък инструмент в задния край по средата на кожата и се отщипва така, че кожения маншон да излезе нагоре в посока дръжката на лоста.
3. Разкача се буксата от платката за индикаторите PRNDS и пластмасата се изкарва настрана.
4. В задния край на конзолата има два винта, които трябва да се развият - торкс 20 ако не се лъжа.
5. С ръка се повдига конзолата там, където са я държали винтовете и като се повдигне 5-10 см. с леко дърпане назад цялата се освобождава.
6. Разкачат се буксите на запалката и на блока с бутоните. Кабела е захванат с една щипка за конзолата - трябва да се откачи щипката.

Резултата:
20180128_152010.jpg
Така изглежда свалената конзола

20180128_152025.jpg
Това е от страната на запалката. Този светловод трябва да се свали. Свалянето става трудно, трябва да се плъзне към двата канала надолу.

20180128_152053.jpg
Крушката е цяло модулче. Сваля се, като първо се махне черната пластмаска с леко разкрачване където се виждат зъбчетата в бялата пластмаса. После се маха и сивата част, като се отшипва (на ляво на снимката) от оранжевата пласмаса.


Самата крушка е затворена в сивата пластмаса. Отварянето става с много тънка отвертка от страната, която гледа надолу на последната снимка. След като се отвори, може да се извади и смени крушката, която е W2x4.6D, 12V / 1.2W

Забавлението отнема около час :)



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: stivyo и 12 госта