Наближава :arrow УЗАНА (24-26 август 2018 г.)

Втори акумулатор в буса?

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Потребителски аватар
radio182
Мнения: 155
Регистриран на: Сря 21 апр 2010 18:28
Автомобил: VW Transporter 85
Двигател: 1.9 D
Местоположение: Добрич

Втори акумулатор в буса?

Мнениеот radio182 » Вто 06 фев 2018 19:10


Буса е Т3 с 120 А алтернатор.
Искам да сложа 2ри акумулатор който да се ползва когато съм спрял на пикник.
Целта е като съм на едно място консумирания ток да идва само от втория акумулатор, за да може първия да си запази тока за да мога да запаля.
Идеята е да могат да се зареждат и двата от динамото, алтернатора. За стартиране и в движение да се ползва първия, а втория да е само при изгасен двигател като музиката задължително трябва да работи. Отделно мисля да направя втория акумулатор да се зарежда от соларна система.
Дано да съм обяснил добре че да може някой да ме разбере.
:death




petrushkov
Мнения: 222
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
Автомобил: VW T4 1996
Двигател: AET
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Втори акумулатор в буса?

Мнениеот petrushkov » Сря 07 фев 2018 9:18


Здравейте колега. Не Ви е невъзможна идеята , но има някой особенности :(
За зареждане по време на движение се използва елементарно силово реле, което се включва при контакт. При изгасен двигател изградената система от вторият акк. си остава автономна, ще зареждаме или ще консумираме от вторият акк. си е наша работа , важното е че при стартиране на двига ще зарежда без да консумира енергията от основния акк.
Това беше елементарното ..... от тук започват особенностите :(
За да зарежда както трябва,(със евтин и бърз вариант) е необходимо вторият акк. да е еднотипен като мощност и капацитет със оновният.
Ако решим че ни е необходимо нещо по мощно за пикник, трябва да се монтира някакво интилигентно зарядно от типа на "Хибриден контролер" , който да разпределя енергията от панел във акк.2 ; да подава енергия за консумация на поляната; и да зарежда акк.2 при запален двигател. Минуса на усложнението е че тези който продават подобни устройства са най меко казано долни цифромани :((
Дано да съм описал не много объркващо нещата :)



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта