1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Lyubcho_88
Мнения: 204
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: Skoda Octavia I Combi Automatic
Двигател: ALH 90hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот Lyubcho_88 » Пет 13 апр 2018 15:12


Колеги ходих да проверят защо климатика не работи и се оказа, че магнитния съединител е изгорял. Сега търся направо друг компресор втора ръка, комплект с магн. съединител за да го сменя. По неприятното е, че захранването към него е 9V. Има някъде пад на напрежение и се губят 4-5V.
Някой може ли да даде насока къде да поразглобя за да търся прекъснат кабел или евентуално нагоряло реле ако има? Има ли реле при климатик (не климатроник), което да комутира или само бутона отвътре включва (подава) захранването към компресора?
Някаква ел. схема от къде мога да намеря за да се ориентирам къде какви компоненти има? Или колега със подобен проблем ако е разглабял за да ме насочи?




Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2381
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5
Двигател: CFFB AVF
Местоположение: Пловдив

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот Vasseto » Пет 13 апр 2018 15:35


Auto Data.
Прикачени файлове
1.png


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 10656
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 13 апр 2018 20:20


Колега, съединител се сменя.
Ти направо компресора.


Lyubcho_88
Мнения: 204
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: Skoda Octavia I Combi Automatic
Двигател: ALH 90hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот Lyubcho_88 » Пет 13 апр 2018 21:42


Да прав си, ама не знам тоя в какво състояние е, понеже не е работил кой знае от кога. А ако дам да смъкнат компресор и съединител и после се окаже, че и компресора не става трябва да взимам пак компресор със съединител и става една.... ще видим де, търся оферти все още.

ПС. Мерси за схемата ще огледам за какво става на въпрос.


Lyubcho_88
Мнения: 204
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: Skoda Octavia I Combi Automatic
Двигател: ALH 90hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот Lyubcho_88 » Съб 14 апр 2018 14:58


А знаете ли каква е разликата м/у компресор с партномер 1J0820803K, 1J0820803A, 1J0820803F. Моя е с К накрая, но намирам само с букви F и А, дали са взаимозаменяеми?


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2381
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5
Двигател: CFFB AVF
Местоположение: Пловдив

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот Vasseto » Нед 15 апр 2018 11:24


Според мен трябва най напред да оправиш тези 9V. Чак тогава да търсиш друг компресор. Пробва ли да подадеш от акумулатора напрежение към комресора.


Lyubcho_88
Мнения: 204
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: Skoda Octavia I Combi Automatic
Двигател: ALH 90hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот Lyubcho_88 » Нед 15 апр 2018 15:14


Това се опитвам в момента. Значи разгледах добре схемата дето пусна по горе. Оказва се, че това било често срещан проблем на тия коли. Четох в нета

http://newbeetle.org/forums/2-0-liter-g ... -kick.html
човека мери 9.5V колкото има и при мен.

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ow-Voltage
тука напрежението е 5.6V.

Управлението за ел. магнитния съединител на компресора идва от модула за климатика. Викат му Fan Control Module (FCM). На схемата, която ми даде от Autodata са го написали AC compressor control module. Мерих кабела, които отива от него през преходната букса и към компресора (магнита) и кабела е здрав. Няма прекъсване, а той не е и с голяма дължина като цяло. FCM-a се намира под кутията на акумулатора, а преходната букса е на 2 педи от него. Кабела е ок, така че става дума за друг тип проблем.

Реших, че самия FCM е дал фира и трябва да се смени. Свалих го и го отворих. Вътре има 2 релета, но като гледам схемата, те трябва да комутират 2те перки, това са изводи 2B и 4В. На вход 4А премерих 12.6V при загасен двигател, така че съм сигурен, че идва напрежение за управлението на ел магнита. Бушоните също са здрави. На извод 10А трябва да се появи 12V щом е запален двг-ля и съм включил АС бутона за климатика.
При мен обаче е 9V постоянно независимо дали колата работи или не, бутона е пуснат или не.


Lyubcho_88
Мнения: 204
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: Skoda Octavia I Combi Automatic
Двигател: ALH 90hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот Lyubcho_88 » Нед 15 апр 2018 17:43


Ето малко снимки на FCM-a
Изображение Изображение Изображение ИзображениеИзображение Изображение Изображение Изображение Изображение

Ето едно клипче, как се сваля
https://www.youtube.com/watch?v=qk2iR1EaE5c

Лесно го отворих. М/у капака (черния) и основата с буксите има силокон, които се отстранява с права отверка с подходяща широчина. Капака е щипнат за бялата основа от четирите страни и с подпъхване пада.
Едното реле е чисто, другото е с леко зацапани контакти. Има един Power Switch BTS432E2E https://datasheet.lcsc.com/szlcsc/BTS43 ... 122542.pdf който предполагам пуска 12-те волта за ел. магнитния съединител.

Не знам, освен да го сменя (ако го намеря някъде, друго не може да се направи, но не знам дали е изгорял без да го сваля.
Има ли вариант някой друг от входовете към тоя модул да отпушва леко тоя полевак? Примерно от конторлите при AC бутона в купето. По схемата от там идват на пинове 8А и 3А сигнали. Но не знам какво напрежение трябва да има там за да разбера дали са нормални показанията. Тъпото е, че не са означени пиновете на самата букса, нито на контролера, и е малко трудно ориентирането, кой пин, кой е...


Lyubcho_88
Мнения: 204
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: Skoda Octavia I Combi Automatic
Двигател: ALH 90hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот Lyubcho_88 » Нед 15 апр 2018 18:09


Разгледах вътрешната схема на FCM-a. Големия транзистор е smart FET и според мен е здрав. На платката се вижда как е вързан точно за конектора като на входа му идват 12V, а на изхода трябва да излизат за към махнитния съединител. Управляващия пин е вързан за контролера пин15. Ако там е проблема няма спасение. Чудя се обаче има ли вариант проблема да е извън тоя FCM модуле и да боксувам на място с него в момента?

С диагностиката се опитах да влезна в модул 08-Auto HVAC, нали това е въпросния модул? Питам защото не иска да се свърже към него и може би не е същия, а VCDS-a да очаква връзка от друг модул и затова да няма отговор?
Ето на Autoscan всички модули, до които имам достъп, но не намирам друг приличащ на климатичен контролер...

Код: Избери всички

Sunday,11,March,2018,19:15:36:01249
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 7 x86(VirtualBox)
VCDS Version 16.8.3.1
Data version: 20161010 DS267.0
www.Ross-Tech.com


VIN: License Plate:
Mileage: 170670km-106049mi   Repair Order:



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Chassis Type: 1U (1U - Skoda Octavia (1997 > 2011))
Scan: 01 02 03 08 15 16 17 19 22 29 35 36 37 39 46 56 76
 
VIN: Mileage: 170670km-106049miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine        Labels: 038-906-012-AGR.lbl
   Part No: 038 906 012 H
   Component:  1,9l R4 EDC G000AG  3332 
   Coding: 00001
   Shop #: WSC 31480 
   VCID: 15260D1F6F8577EA7F-4B01
   SKZ7Z0B1430340

1 Fault Found:
17965 - Charge Pressure Control
            P1557 - 35-00 - Positive Deviation
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans        Labels: 01M-927-733.lbl
   Part No: 01M 927 733 LJ
   Component: AG4 Getriebe 01M    4963 
   Coding: 00000
   Shop #: WSC 00000 
   VCID: 030243471111F95AA1-0963

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 1C0-907-37x-ASR.lbl
   Part No: 1C0 907 379 K
   Component: ASR FRONT MK60      0103 
   Coding: 0021505
   Shop #: WSC 31480 000 00000
   VCID: 326CD683AE2B80D27A-515B

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags        Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
   Part No: 1C0 909 605
   Component: 0L AIRBAG VW51 0B   0004 
   Coding: 12364
   Shop #: WSC 31480 
   VCID: 61CE69CFEB4D4B4AD3-513D

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments        Labels: 1U0-920-xxx-17.lbl
   Part No: 1U0 920 821 F
   Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V08 
   Coding: 19112
   Shop #: WSC 31480 
   VCID: 326CD683FE2B80D27A-513D
   SKZ7Z0B1430340

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway        Labels: 6N0-909-901-19.lbl
   Part No: 6N0 909 901
   Component: Gateway K<->CAN    0001 
   Coding: 00006
   Shop #: WSC 31480 
   VCID: 70E81C8B30A7F2C24C-513D

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv.        Labels: 1C0-959-799.lbl
   Part No: 1C0 959 799 B
   Component: 4P Komfortgerát HLO 0003 
   Coding: 00259
   Shop #: WSC 31480 
   VCID: 3664EA9312439CF256-4B01

   Subsystem 1 - Part No: 1U4959801D
   Component: 4P Tõrsteuer.FS KLO 0004 

   Subsystem 2 - Part No: 1U4959802D
   Component: 4P Tõrsteuer.BF KLO 0004 

   Subsystem 3 - Part No: 1U0959811D
   Component: 4P Tõrsteuer.HL KLO 0004 

   Subsystem 4 - Part No: 1U0959812D
   Component: 4P Tõrsteuer.HR KLO 0004 

1 Fault Found:
00931 - Locking Module for Central Locking; Rear Right (F223)
            27-10 - Implausible Signal - Intermittent

End-------------------------(Elapsed Time: 04:31)--------------------------

Последна промяна от Lyubcho_88 на Чет 18 окт 2018 20:51, променено общо 2 пъти.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 10656
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 15 апр 2018 18:22


Точно това е климатроник.


Lyubcho_88
Мнения: 204
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: Skoda Octavia I Combi Automatic
Двигател: ALH 90hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот Lyubcho_88 » Нед 15 апр 2018 18:24


Моята е с климатик, значи ли, че нямам достъп до модула по принцип?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 10656
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 15 апр 2018 18:33


Ммм,не съм сигурен.
Все пак и при климатик имаш електроника и датчици.


Lyubcho_88
Мнения: 204
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: Skoda Octavia I Combi Automatic
Двигател: ALH 90hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот Lyubcho_88 » Нед 15 апр 2018 22:13


Взех друг модул, но има разлика в партномера. Моя е 1J0 919 506 Q, а новия, който взех е 1J0 919 506 К. Само това е разликата, като конектора и всичко друго е еднакво (на външен вид). Гледах в този сайт http://www.realoem.me/Skoda/CZ/OCT/2002 ... 937/937030
и за моята кола дават пак с К накрая, затова реших да тествам. Положението в момента е, че напрежението на пин 10 стана 5.2V :biggrin
Разлика има, но не знам дали е изрядно. Голям късметлия ще съм ако и двата FCM-a са прецакани.

Намерих как се тества тоя модул дали работи коректно. Ето сайта
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... un-on-high
"On this vehicle, the cooling fan and A/C compressor operation are controlled by the J293 fan control module, which is usually located in the driver's front corner of the engine compartment on the lower frame rail. The J293 module has both a 14-pin connector identified as the T14 connector in Volkswagen wiring diagrams and a four-pin connector identified as the T4a connector. To diagnose this system, starting on the T14 connector:

1) Start and idle the vehicle. Select "A/C on" at maximum cooling and "blower on" at high speed.

2) Check for 12 volts at the T14 connector pin No. 8 (T14/8). This 12-volt signal comes from the A/C switch and requires both cooling fans on at low speed and compressor activation.

3) Check for 12 volts at pin T14/9. This voltage is a switched ignition source and will have 12 volts when the ignition is in the "on" position.

4) Check for 12 volts at pin T14/4. This is a constant battery source and should read 12 volts at all times from fuse S16.

5) Check for a good ground at pin T14/6.

6) Check for 12 volts at all times at the four-pin connector, T4a pins T4a/1 and T4a/3 from fuses S164 and S180, respectively.

7) Turn off the ignition. Remove the T14 connector and check for continuity between pins T14/14 and T14/5 on harness side to ensure proper operation of the F38 ambient temperature switch. Continuity must be present if the ambient air temperature is above 32 degrees Fahrenheit. Reconnect the T14 connector and restart the vehicle.

8) Check pin T14/2 using a duty cycle meter. If the refrigerant charge in the system is normal, about 30 percent to 35 percent duty should be indicated at pin T14/2 without the compressor engaged. The duty cycle signal is supplied by the G65 pressure sensor in response to system pressure changes. A duty cycle above 90 percent or below 20 percent will command the compressor off.

9) Check for an 11-volt reference voltage at pin T14/3. The reference voltage originates in the J293 fan control module and can be grounded by |the power control module (PCM) under certain circumstances (typically wide open throttle or vehicle overheat conditions) to turn the A/C compressor off.

If zero volts are present, the PCM is commanding "compressor off" or the wiring harness is shorted to ground. Raise vehicle idle speed above 2500 rpm and observe compressor operation and voltage at pin T14/3. If the voltage at pin T14/3 returns to 11 volts with the idle speed above 2500 rpm and compressor operation resumes, then a throttle basic setting procedure is needed and must be performed with a factory-compatible, by-directional scan tool. Note: A loss of throttle basic settings will keep the compressor from activating.

If all previous tests have passed, check the T14 connector pin T14/10 for 12 volts. This pin is the output signal to the compressor clutch coil. If all the other tests have passed and there is no voltage at pin T14/10, this indicates a faulty fan control module."

I got this from this link... http://www.gti-vr6.net/wiki/index.ph...Control_Module


Утре ще меря на конектора какво се случва. Само точка 8 от листа няма да премине при мен, понеже системата е празна и сензора за налягане ще държи модула в изключено състояние. Т.е. няма да се появят 12V при пин10 докато не напълня с хл. агент системата. Това обаче няма как да стане преди да сменя компресора :scare3
Преди да намеря проблема с напрежението на тоя пин10 бяхме закачили системата на машина за пълнене и имаше някъде 450мл (половината от максимума 750мл) и напрежението пак беше 9V. T.e. моя модул сигурно не работи като хората, или някой сигнал в тоя Т14 конектор се евава. :rolleyes

Не съм сигурен с новия модул нормално ли е да има 5V постоянно??? Според мен не е, защото като сменя компресора с работещ ел. магнитен съединител ще има утечка и то не малка!

Не знам дали като се напълни пак системата ще стане 0V при спрян климатик и 12V, но ми е невъзможно да проверя това сега... Трябва ми някой, който си е блъскал главата с тоя проблем да даде идея става ли тоя модул с 1J0 919 506 К накрая, като моя е Q Или да продължа да търся друг? Не намирам с Q просто, дори в еуратек не предлагат... Може ли и тоя "новия" да е прецакан, но пък дава друго напрежение 5V, вместо 9V. Взех го тоя в комплект с компресор, но от GOlf с климатроник TDI с две червени букви.
:love.vwclub


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2981
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот pe6kata » Нед 15 апр 2018 22:19


Lyubcho_88 написа:Моята е с климатик, значи ли, че нямам достъп до модула по принцип?

Няма.

Потърси професионална помощ. Системата не е сложна.

Даваш ли си сметка, че търсиш нещо което няма как да го намериш!?

Окъси пресостата, ако е с 4 пина, имитирайки наличие на фреон. Вместо ел бобина на компресора, ползвай пробна лампа, за да симулираш товар


Lyubcho_88
Мнения: 204
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
Автомобил: Skoda Octavia I Combi Automatic
Двигател: ALH 90hp
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: 1.9TDI ALH ел. схема климатик (магнитен съединител)

Мнениеот Lyubcho_88 » Нед 15 апр 2018 23:30


Пресостата според схемата в Autodata е 3пинов smart sensor с FET транзистор на изхода, които дава ШИМ според налягането. Според цитата трябва да има около 30-35% широчина на импулса, ако има налягане и компресора не е пуснат. При мен няма фреон и не знам как да го излъжа :wink

Ако няма налягане, то на пин2 (изхода от пресостата) трябва да има или 12V или 0V. :wink



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта