VAG-COM не засича контролера

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
nmarinov
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 18:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nmarinov » Вто 20 май 2008 22:47


ако правилно те разбирам, връзката е възможна само при запален двигател ?




Потребителски аватар
theone
Мнения: 290
Регистриран на: Пет 16 май 2008 13:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот theone » Вто 20 май 2008 22:49


nmarinov написа:ако правилно те разбирам, връзката е възможна само при запален двигател ?


Връзката с модул номер 1 - "Engine" е възможна единствено и само при запален двигател! За останалите е необходимо и достатъчно колата да е на контакт!


nmarinov
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 18:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nmarinov » Вто 20 май 2008 22:53


отърчам да гаража за моментална проверка, интересното е че и други модули не открива гадината , възможно ли е кабела да не е съвместим


nmarinov
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 18:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nmarinov » Вто 20 май 2008 23:06


ядец, от колата пиша в момента даже , тъй да се каже real time testing , но отново нищо. Май отива на несъвместим кабел :hmmmm . Съвместими ли са изобщо OBD с OBD II интерфейсите, на кабела пише OBD II

Последна промяна от nmarinov на Вто 20 май 2008 23:11, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
theone
Мнения: 290
Регистриран на: Пет 16 май 2008 13:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот theone » Вто 20 май 2008 23:10


Не бързай с такива заключения.... то несъвместим кабел няма... иа дфектен кабел :)))) Въпроса е че и аз се шокирах по същия начин, но при мен след слагане на bitrate 9600 и/или 4800 тръгна. Какво съобщение точно ти дава?


nmarinov
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 18:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nmarinov » Вто 20 май 2008 23:22


на който и контролер да избера Радио/Имобилайзер например съобщението е едно и също : "No response from controller" . Прави ми впечатление че при избор на контролера в прозореца "Соmm. Status" Baud e винаги 00 , а не това което съм избрал ,което според документацията "0"-та е нещо като autonegotiate на връзката. Ще пробвам друг лаптоп с нормален Windows


Потребителски аватар
theone
Мнения: 290
Регистриран на: Пет 16 май 2008 13:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот theone » Вто 20 май 2008 23:27


nmarinov написа:на който и контролер да избера Радио/Имобилайзер например съобщението е едно и също : "No response from controller" . Прави ми впечатление че при избор на контролера в прозореца "Соmm. Status" Baud e винаги 00 , а не това което съм избрал ,което според документацията "0"-та е нещо като autonegotiate на връзката. Ще пробвам друг лаптоп с нормален Windows



Именно това щях да те посъветвам. Иначе не всички контролери са четими. Radio се чете само ако ти е фабрично, имобилайзер.... дали се четеше при мен... ще те излъжа, не съм сигурен. Мотор обаче със сигурност трябва да се чете, пробвай също ABS, Airbags и др по-основни уреди.


Потребителски аватар
vagcom
Мнения: 42
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 19:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот vagcom » Сря 21 май 2008 0:19


nmarinov написа:порта е COM3 (Usb serial) ,той се добавя след инсталация на драйверите автоматично , няма конфликт на ресурси с друг хардуер. Boud rate тестван и на 9600/4800/1200b/s. С версиий 409.1 и 303.1 теста на интерфейса минава само на COM3, което би трябвало да означава че той е и правилния. С версия 704 без успех обаче.

Пробвано е и с неколкократно включване изключване от контакт, до без да паля двигателя.

Кабела не е оригинален на Ross-Tech, но по информацията която намерих би трябвало и third party кабели да сработват с по-стари версии като 409.1. В документацията още пише че Оpto/ISO е свързано с ОBD II стандарта, на BORA 2000г мисля че OBD и опцийте Opto/ISO: Yes
Ross-Tech Design: Yes
отпадат.

а и още нещо , кабела има светодиод , който светва след като се включи към буксата на автомобила, предполагам че това е индикация за успешна връзка.

Как се определя дали кабела е съвместим или не ?

И още една подробност, Windows-а на който е качен VAG-COM e виртуална машина ако това има връзка.


Двата реда трябва да са точно така:

Opto/ISO: Yes
Ross-Tech Design: Yes

и продаваните от нас не са оригинални ...

USB KKL става за тази кола идеално. Това за baud rate и включване и изключване са техники за ранните TDi като 1z
Само за airbag-a не бързай да го четеш преди да се убедиш че не е от контролерите които се повреждат при четене.
За версия >= 5xx ти трябва друг интерфейс - HEX-USB+CAN

Виж това за виртуалната машина може и да се окаже проблем... вероятно пречи да се симулира протокола прецизно, щото този интерфейс е без процесор а само един трансивър. Качи вина от една флашка и пробвай ...


Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vladko » Сря 21 май 2008 10:34


Значи според мен проблема ти е в порта(както един колега ти беше написал по нагоре,май и при него беше точно това проблема :wink: )Ако не можеш да се справиш сам мини до нас ще се опитам да ти го направя.Той и за това не се свързва с никой контролер :wink: А за да имаш връзка с модул ти е необходим само контакт не е нужно да работи колата.


dmode101
Мнения: 387
Регистриран на: Чет 19 май 2005 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Passat B6 DSG

Мнениеот dmode101 » Сря 21 май 2008 12:41


Vladko написа:Значи според мен проблема ти е в порта(както един колега ти беше написал по нагоре,май и при него беше точно това проблема :wink: )Ако не можеш да се справиш сам мини до нас ще се опитам да ти го направя.Той и за това не се свързва с никой контролер :wink: А за да имаш връзка с модул ти е необходим само контакт не е нужно да работи колата.
Евалата Vladko! Точно ти ме открехна за тоя проблем :)


nmarinov
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 18:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nmarinov » Сря 21 май 2008 20:14


ако е проблема в порта , как тогава тест-а на комуникацията минава ?


dmode101
Мнения: 387
Регистриран на: Чет 19 май 2005 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Passat B6 DSG

Мнениеот dmode101 » Сря 21 май 2008 20:45


nmarinov написа:ако е проблема в порта , как тогава тест-а на комуникацията минава ?
*ба ли го! Факт е, че го прави - теста минава, а после ядец връзка с контролер. Не те лъжем :)


nmarinov
Мнения: 115
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 18:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nmarinov » Пон 26 май 2008 17:44


ни ще и ни ще и ни ще :banghead: ,

пробвах го на друг laptop с чисто XP , разиграх 100 вариации с настройките на порта COM3 през Device Manager и програмата и ядец

Желаещи за тестове :beer


Потребителски аватар
theone
Мнения: 290
Регистриран на: Пет 16 май 2008 13:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот theone » Пон 26 май 2008 17:52


nmarinov написа:ни ще и ни ще и ни ще :banghead: ,

пробвах го на друг laptop с чисто XP , разиграх 100 вариации с настройките на порта COM3 през Device Manager и програмата и ядец

Желаещи за тестове :beer


Не е изключено да е проблем в кабела. Какъв е и откъде го взе? Ако е от "американските" не си първия който реве от тях.


Потребителски аватар
badjo-vw
Мнения: 583
Регистриран на: Сря 28 ное 2007 8:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот badjo-vw » Пон 26 май 2008 18:00


dmode101 написа:На Vista Home Premium си работи без проблеми, при това съм пробвал няколко версии VAG COM - до 409.1 вкл. Освен и ти да си видиш портовете... Кабелът е от Хонг Конг за 3 евро :)
колега от къде и аз да си взема кабел на сметка :roll: :idea:



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта