разполагам от 2 дена с OBD II usb кабел, не е оригинален на РОСТЕК.
Инсталирани са USB драйверите и VAG-COM 409.1. Теста на връзката минава успешно на COM3 (USB serial port), но уви по никакъв начин не успя да засече контролера на автомобила. VW Bora TDI. Crack-a ли не е наред или аз не бъркам на правилното място из меютата. Моля помагайте
VAG-COM не засича контролера
-
- Мнения: 387
- Регистриран на: Чет 19 май 2005 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Passat B6 DSG
1. Закачаш кабела към PC-то
2. Влизаш в Control panel->System->Device Manager->Ports
3. Виждаш си кабела->Properties->Port Settings->Advanced
4. Там проверяваш кабела на кой COM порт ти е и го слагаш, ако е необходимо на COM1 до 4. След това на същия COM порт във VAG COM го тестваш, SAVE и си готов!
Това е при Windows XP, при Vista е принципно същото.
2. Влизаш в Control panel->System->Device Manager->Ports
3. Виждаш си кабела->Properties->Port Settings->Advanced
4. Там проверяваш кабела на кой COM порт ти е и го слагаш, ако е необходимо на COM1 до 4. След това на същия COM порт във VAG COM го тестваш, SAVE и си готов!
Това е при Windows XP, при Vista е принципно същото.
- Adnan
- Мнения: 3535
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
dmode101 написа:при Vista е принципно същото.
Колега да разбирам ли, че си подкарал Ваг Ком'а на виста :
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=91432
Ако да дай малко информация, с коя версия на кабела (+ софтуера) си ?
Бладогаря предварително.
- Adnan
- Мнения: 3535
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
dmode101 написа:На Vista Home Premium си работи без проблеми, при това съм пробвал няколко версии VAG COM - до 409.1 вкл. Освен и ти да си видиш портовете... Кабелът е от Хонг Конг за 3 евро
Аз проблем с портовете нямам. При мене теста си минава и си разпознава модела.
Но това само и единственно при първото стартиране. И като се даде скан и край програмата отлита в големите ловни полета на микрософт.
Имаш ли нещо по спесифично инсталирано на твоя лаптоп, някоя по спеф програма някакви дривери незнам нещо по различно от нормалните упдатес на самата виста.
-
- Мнения: 387
- Регистриран на: Чет 19 май 2005 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Passat B6 DSG
Въпреки, че разпознава кабела при теста след това си виж портовете, както съм написал. Ще ти отнеме 30 секунди. Нищо друго специфично няма, нито по Уиндоуса, нито по кабела, нито по Ваг кома...Adnan написа:dmode101 написа:На Vista Home Premium си работи без проблеми, при това съм пробвал няколко версии VAG COM - до 409.1 вкл. Освен и ти да си видиш портовете... Кабелът е от Хонг Конг за 3 евро
Аз проблем с портовете нямам. При мене теста си минава и си разпознава модела.
Но това само и единственно при първото стартиране. И като се даде скан и край програмата отлита в големите ловни полета на микрософт.
Имаш ли нещо по спесифично инсталирано на твоя лаптоп, някоя по спеф програма някакви дривери незнам нещо по различно от нормалните упдатес на самата виста.
Подсигури наистина че COM порта зададен в VAG-COM отговаря на този в Control Panel - System - Hardware - Device Manager. В случай че показания там COM е твърде голям (>4) имаш 2 възможности:
Или да го настроиш ръчно от Advanced или да използваш software за линк между портовете на който да зададеш че прехвърляш например порт 8 към порт 2!
Второто се препоръчва ако по някакви причини 4те порта са действително заети от нещо друго.
Друг съвет - не пускай автоматично сканиране - пробвай да направиш връзка първо с Engine модула, като както ти казах зададеш скорост 9600 или 4800 или 2400...
Или да го настроиш ръчно от Advanced или да използваш software за линк между портовете на който да зададеш че прехвърляш например порт 8 към порт 2!
Второто се препоръчва ако по някакви причини 4те порта са действително заети от нещо друго.
Друг съвет - не пускай автоматично сканиране - пробвай да направиш връзка първо с Engine модула, като както ти казах зададеш скорост 9600 или 4800 или 2400...
- vagcom
- Мнения: 42
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 19:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
nmarinov написа:не помага, пробвах и с 1200 също, "No response from controller"
Test-a на връзката показва следното :
Port Status: OK
Interface: Found
Type: Serial Pass-Through
Opto/ISO: No
Ross-Tech Design: No
LED's
Port status OK
LED Test Complete
Мисля че не си улучил порта. Явно на този номер трябва да има друг виртуален порт, bluetooth или нещо подобно, при теста с включен в кола интерфейс би трябвало версия 409.1 да дава:
Opto/ISO: Yes
Ross-Tech Design: Yes
Поне нашите дават това на тест.
-
- Мнения: 115
- Регистриран на: Пон 17 мар 2008 18:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
порта е COM3 (Usb serial) ,той се добавя след инсталация на драйверите автоматично , няма конфликт на ресурси с друг хардуер. Boud rate тестван и на 9600/4800/1200b/s. С версиий 409.1 и 303.1 теста на интерфейса минава само на COM3, което би трябвало да означава че той е и правилния. С версия 704 без успех обаче.
Пробвано е и с неколкократно включване изключване от контакт, до без да паля двигателя.
Кабела не е оригинален на Ross-Tech, но по информацията която намерих би трябвало и third party кабели да сработват с по-стари версии като 409.1. В документацията още пише че Оpto/ISO е свързано с ОBD II стандарта, на BORA 2000г мисля че OBD и опцийте Opto/ISO: Yes
Ross-Tech Design: Yes
отпадат.
а и още нещо , кабела има светодиод , който светва след като се включи към буксата на автомобила, предполагам че това е индикация за успешна връзка.
Как се определя дали кабела е съвместим или не ?
И още една подробност, Windows-а на който е качен VAG-COM e виртуална машина ако това има връзка.
Пробвано е и с неколкократно включване изключване от контакт, до без да паля двигателя.
Кабела не е оригинален на Ross-Tech, но по информацията която намерих би трябвало и third party кабели да сработват с по-стари версии като 409.1. В документацията още пише че Оpto/ISO е свързано с ОBD II стандарта, на BORA 2000г мисля че OBD и опцийте Opto/ISO: Yes
Ross-Tech Design: Yes
отпадат.
а и още нещо , кабела има светодиод , който светва след като се включи към буксата на автомобила, предполагам че това е индикация за успешна връзка.
Как се определя дали кабела е съвместим или не ?
И още една подробност, Windows-а на който е качен VAG-COM e виртуална машина ако това има връзка.
Ок, конкретно по въпросите:
1. С двигателя няма да установиш връзка, ако не е запален!!
2. Светването на светодиода всъщност не значи нищо значи единствено че е вкаран правилно в буксата ))
3. С по-нова версия от 409.1 няма смисъл да пробваш, кабелът ти 100% не я поддържа!
Оттам нататък ми е трудно да гадая...
1. С двигателя няма да установиш връзка, ако не е запален!!
2. Светването на светодиода всъщност не значи нищо значи единствено че е вкаран правилно в буксата ))
3. С по-нова версия от 409.1 няма смисъл да пробваш, кабелът ти 100% не я поддържа!
Оттам нататък ми е трудно да гадая...
Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 90 госта