Наближава :arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 2019 (30. Август - 01. Септември 2019г.)

Тема за размисъл - Моно Турбо

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12507
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Тема за размисъл - Моно Турбо

Мнениеот Vizor » Чет 19 фев 2009 16:27


http://www.youtube.com/watch?v=1Tdz7vSI6To
It sure is totally orginal mono-motronic! i just made small adjustments listed below:

- Larger Injector from a Volvo 740
- Secondary Bosch 5 bar fuelpump from Saab 900 turbo, after orginal fuelpump
- Malpassi 384HR progressive fuelpressure regulator

Fuel pressure is from 0,7bar up to 2,2bar, orginal is max 1,1bar. Ecu is orginal and works because the charge pressure is so low, 0,4bar. It is possible to charge up to 0,7 with mono-motronic without changing anything. But broadband lamda should beadded, it will work much better with it. So everything is orginal and no special adjustments done. It is possible to make the car to orginal in 30 minutes.


Ха сега.. скоро май ще го пробваме това нещо ;) Някой да има идея да разреждаме ли мотора или не?




Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9321
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro
Двигател: AEL
Местоположение: София

Re: Тема за размисъл - Моно Турбо

Мнениеот radi_nrj » Чет 19 фев 2009 17:23


Vizor написа:
http://www.youtube.com/watch?v=1Tdz7vSI6To
It sure is totally orginal mono-motronic! i just made small adjustments listed below:

- Larger Injector from a Volvo 740
- Secondary Bosch 5 bar fuelpump from Saab 900 turbo, after orginal fuelpump
- Malpassi 384HR progressive fuelpressure regulator

Fuel pressure is from 0,7bar up to 2,2bar, orginal is max 1,1bar. Ecu is orginal and works because the charge pressure is so low, 0,4bar. It is possible to charge up to 0,7 with mono-motronic without changing anything. But broadband lamda should beadded, it will work much better with it. So everything is orginal and no special adjustments done. It is possible to make the car to orginal in 30 minutes.


Ха сега.. скоро май ще го пробваме това нещо ;) Някой да има идея да разреждаме ли мотора или не?


Тая от клипа е с компресор ама пак е интересна като цяло идеята за принудително пълнене на моно. И както твърди човека, че колата се връща в сток състояние за 30 мин почвам да си мисля че не са разреждали... :roll: :roll: :roll: .

Ще следя с интерес, че и аз мисля да го пробвам на ABD мотор. Ей така за спорта :oops: :oops: :oops:


Потребителски аватар
prokopoff
Мнения: 201
Регистриран на: Нед 18 фев 2007 23:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Тема за размисъл - Моно Турбо

Мнениеот prokopoff » Чет 19 фев 2009 21:19


Mitsubishi Cordia фабрично е с турбо и моно, как обогатява в буст идея си нямам
някой ако има време и нерви може да се порови из нета и да разбере как става номера


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12507
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Тема за размисъл - Моно Турбо

Мнениеот Vizor » Чет 19 фев 2009 22:54


До сега бях в Люската и си говорихме за това..
според мен той обогатява във целия диапазон с тая дюза ;) забележи, че е с компресор не с турбо ;)
явно човека си е вързал уайдбанд-а и е видял, че смесите са задоволителни и така...


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: Тема за размисъл - Моно Турбо

Мнениеот Li4o » Пет 20 фев 2009 17:21


Vizor написа:..... забележи, че е с компресор не с турбо ;)...

Много важна отметка - компресора значително улеснява подобен проект с по-равномерния надув през кривата с оборотите... :wink:


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12507
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Тема за размисъл - Моно Турбо

Мнениеот Vizor » Пет 20 фев 2009 17:28


Li4o написа:
Vizor написа:..... забележи, че е с компресор не с турбо ;)...

Много важна отметка - компресора значително улеснява подобен проект с по-равномерния надув през кривата с оборотите... :wink:


точно де ;) това имах в предвид..
докато не надуе турбото ще върви зверски богато.. с малко повече математики и различни дюзи може да докараме едно поне 0,3-0,4 бар-а налягане.. само, че си иска компресора :)


Потребителски аватар
<TDI>
Мнения: 13
Регистриран на: Вто 20 яну 2009 9:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Тема за размисъл - Моно Турбо

Мнениеот <TDI> » Съб 21 фев 2009 10:38


става и с турбо само се слага пресостат и втора дюза когато турбото е в надув задейства пресостата а той от своя страна втората дюза и не беднее в надув :mrgreen:


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3019
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Тема за размисъл - Моно Турбо

Мнениеот leonardo_vd » Съб 21 фев 2009 11:16


<TDI> написа:става и с турбо само се слага пресостат и втора дюза когато турбото е в надув задейства пресостата а той от своя страна втората дюза и не беднее в надув :mrgreen:

Някаква схемичка на това нещо?? Почва да ми става интересно.


Потребителски аватар
<TDI>
Мнения: 13
Регистриран на: Вто 20 яну 2009 9:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Тема за размисъл - Моно Турбо

Мнениеот <TDI> » Съб 21 фев 2009 12:01


довечра като се прибера щото в офиса тегава работа :oops:


Потребителски аватар
<TDI>
Мнения: 13
Регистриран на: Вто 20 яну 2009 9:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Тема за размисъл - Моно Турбо

Мнениеот <TDI> » Съб 21 фев 2009 19:04


leonardo_vd написа:Някаква схемичка на това нещо?? Почва да ми става интересно.


ами схемата е следната пресостата представлява реле което се включва и изключва от налягане (има го във всяка професионална кафе машина) значи пъхаме тръбичката на пресостата някъде по смукателния колектор от там работата е ясна при надув пресостата сработва и имаме управление на дюзата която работи при надув. пресостата можеш да регулираш да работи в дипазона 0.3 - 1.8 бара (има си на него реулатор) ми това е ако толкова държиш ще ти го нарисувам (рисувам грозно ама много и за това не го направих до сега)
пресостат може да се намери във магазин за части за кафемашини струва около 45-50 лв. (справка Робуста който попринцип е скъп магазин)

п.п. надявам се да съм бил полезен 8)


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: Тема за размисъл - Моно Турбо

Мнениеот Li4o » Съб 21 фев 2009 21:23


<TDI> написа:.....
ами схемата е следната пресостата представлява реле което се включва и изключва от налягане (има го във всяка професионална кафе машина) значи пъхаме тръбичката на пресостата някъде по смукателния колектор от там работата е ясна при надув пресостата сработва и имаме управление на дюзата която работи при надув. пресостата можеш да регулираш да работи в дипазона 0.3 - 1.8 бара (има си на него реулатор) ми това е ако толкова държиш ще ти го нарисувам (рисувам грозно ама много и за това не го направих до сега)
пресостат може да се намери във магазин за части за кафемашини струва около 45-50 лв. (справка Робуста който попринцип е скъп магазин)

п.п. надявам се да съм бил полезен 8)

Абе колега ти изтрепа рибата с тоя пресостат... :) Недей да ги пишеш толкова сериозно тези неща, че току виж някой ти повярвал и си строшил колата... 8)
Мислиш ли, че ако беше толкова просто нямаше всички да караме с по две турбини и пресостати от кафеварки... :P


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3019
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Тема за размисъл - Моно Турбо

Мнениеот leonardo_vd » Съб 21 фев 2009 21:35


Li4o написа:
<TDI> написа:.....
ами схемата е следната пресостата представлява реле което се включва и изключва от налягане (има го във всяка професионална кафе машина) значи пъхаме тръбичката на пресостата някъде по смукателния колектор от там работата е ясна при надув пресостата сработва и имаме управление на дюзата която работи при надув. пресостата можеш да регулираш да работи в дипазона 0.3 - 1.8 бара (има си на него реулатор) ми това е ако толкова държиш ще ти го нарисувам (рисувам грозно ама много и за това не го направих до сега)
пресостат може да се намери във магазин за части за кафемашини струва около 45-50 лв. (справка Робуста който попринцип е скъп магазин)

п.п. надявам се да съм бил полезен 8)

Абе колега ти изтрепа рибата с тоя пресостат... :) Недей да ги пишеш толкова сериозно тези неща, че току виж някой ти повярвал и си строшил колата... 8)
Мислиш ли, че ако беше толкова просто нямаше всички да караме с по две турбини и пресостати от кафеварки... :P


Нека да се изкажа и аз. Това не е глупост, а е много добра идея за нискобюджетен проект. Има го реализирано във Видин и за това попитах колегата. Направено е самоче на опел кадет ГСИ и му е сложено такова реле и една дюза от моноинжекцион за гориво под бууст. Колата се държи и върви добре. Така че въобще не са глупости, а въпроса е как ще се изработи за да е максимално полезно.


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: Тема за размисъл - Моно Турбо

Мнениеот Li4o » Съб 21 фев 2009 22:04


leonardo_vd написа:Нека да се изкажа и аз. Това не е глупост, а е много добра идея за нискобюджетен проект. Има го реализирано във Видин и за това попитах колегата. Направено е самоче на опел кадет ГСИ и му е сложено такова реле и една дюза от моноинжекцион за гориво под бууст. Колата се държи и върви добре. Така че въобще не са глупости, а въпроса е как ще се изработи за да е максимално полезно.

Колега, аз мога да ти турбинирам кола дори и без пресостат от кафеварка - ама мислиш, ли че си заслужава и е надеждно за каране - още повече пък да съветвам и другите да го правят... :roll:

П.С. Виждал съм и "турбо коли" - като единствената промяна е само турбо-изпарител - и те си вървят и са ОК, ако това е някакъв критерии за успешен турбо-проект - значи приемам и пресостата от кафеварка ;)


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3019
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Тема за размисъл - Моно Турбо

Мнениеот leonardo_vd » Съб 21 фев 2009 22:21


Еми нали от една турбо кола се иска да бута добре. Като постигнеш желания резултат се има че проекта е успешен. И колата да не се чупи де. Все пак е някакво решение и хубавото е че си остава оригиналната електроника на колата и много лесно може да си я върнеш в атмосферен вариант.


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: Тема за размисъл - Моно Турбо

Мнениеот Li4o » Съб 21 фев 2009 22:59


Ами да - в крайна сметка всеки сам решава как да си счупи колата - що пък да не е с пресостат от кафеварка... :D



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта