Проблем с печка на VW Sharan
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Имам мултицет но не съм проверявал съпротивлението на датчиците защото не знам как.Вентилатора го пробвах на ръка да разбера дали се върти свободно но не съм го мерил и пробвал със напрежение.Ще я свалям пак то се е видяло.Дано този път да открия проблема.Времето се стопли но на мен ми е мерак да я подкарам тази печка това е.
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Пуснал съм линкове към подробно инфо за почти всички печки. Намери си файловете за твоята печка и виж колко трябва да е съпротивлението на съответния датчик, вентилатора и помпичката за гориво. С напрежение може да пробваш вентилатора, но на 6 волта.
От схемите може да видиш на кои пинове да мериш, ако не е разглобена печката.
Ако ти се идва до Търговище - може да я разгледаме заедно (имаме канал и тестери за диагностика)
От схемите може да видиш на кои пинове да мериш, ако не е разглобена печката.
Ако ти се идва до Търговище - може да я разгледаме заедно (имаме канал и тестери за диагностика)
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Датчиците на антифриза показват около 15кОм при стайна температура, на демонтирана печка трябва да са с еднакво съпротивление, Датчика за пламъка е около 1 кОм. Вентилатора го пробвам с 6V батерия. Не му подавай 12V че може да го изгориш. Помпичката си я пробвай както е монтирана на колата -- като подаваш 12V на импулси към 3 и 4 краче на куплунга за печката трябва да цъка и от маркуча за гориво полека лека да прокапва нафта.
А печката може да я пробваш дали се задейства извън колата. Свързваш и някакво реле на мястото на помпичката и подаваш 12V: (-) на 2 краче/кафявия кабел/ и (+) на 1,6 и 7 /червения, черния и чисто синия/.
Огледай хубаво буксата към контролера да няма окислявания или хлабави клеми!
А печката може да я пробваш дали се задейства извън колата. Свързваш и някакво реле на мястото на помпичката и подаваш 12V: (-) на 2 краче/кафявия кабел/ и (+) на 1,6 и 7 /червения, черния и чисто синия/.
Огледай хубаво буксата към контролера да няма окислявания или хлабави клеми!
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Тихомире ,колега в Добрич съм от няколко дни и първата ми работа беше да се свържа с майстора , който ти ми предложи за печката, и аз се разминах със свещ и почистване на ауспуха на печката. Благодаря ти от сърце и държа на думата си, до петък съм в Добрич ако имаш време , звънни ми на 0895071628, да седнем някъде да пием по бира!
- stefarata
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Проблем с печка на VW Sharan
\Решил съм да слагам webasto thermo top z вместо тоя ебаншпрехер. Някъде има ли тема за свързване? Няма да я ползвам като автономка, само догревател на антифриза
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Зависи дали е цифрова или аналогова печката.
Ако е цифрова, ще ти трябва таймер или емулатор на таймер за пускане в определен час (към пин 1 или 2).
Ако е аналогова - пуска се с подаване на 12V след бушон 20А, към пин 3 от 6 пиновата букса (може и с ц/к ключе, on/off). На тази същата букса, другите кабели са плюс и минус директни от акумулатора, като евентуално може да са след контакт (искаш да е догревател). Освен тях има и кабел към горивната помпичка (+12V) Желателно е тя да е от Webasto - DP30 / DP 42, защото е калибрована, докато тази от Eberspacher може да не смогне. Остава още един кабел - за диагностика.
Ако ще я ползваш само за догревател - няма да имаш нужда от доп.водна помпа, но ако я пускаш при угасен двигател, силно препоръчително е да пускаш и водната помпа заедно с печката (може с реле).
http://webasto-russia.ru/page/manuals
http://webasto-russia.ru/install_Webast ... _Top_Z.pdf
Ако е цифрова, ще ти трябва таймер или емулатор на таймер за пускане в определен час (към пин 1 или 2).
Ако е аналогова - пуска се с подаване на 12V след бушон 20А, към пин 3 от 6 пиновата букса (може и с ц/к ключе, on/off). На тази същата букса, другите кабели са плюс и минус директни от акумулатора, като евентуално може да са след контакт (искаш да е догревател). Освен тях има и кабел към горивната помпичка (+12V) Желателно е тя да е от Webasto - DP30 / DP 42, защото е калибрована, докато тази от Eberspacher може да не смогне. Остава още един кабел - за диагностика.
Ако ще я ползваш само за догревател - няма да имаш нужда от доп.водна помпа, но ако я пускаш при угасен двигател, силно препоръчително е да пускаш и водната помпа заедно с печката (може с реле).
http://webasto-russia.ru/page/manuals
http://webasto-russia.ru/install_Webast ... _Top_Z.pdf
- webasto
- Мнения: 94
- Регистриран на: Пет 17 окт 2014 6:00
- Автомобил: VW SNARAN 4x4
- Двигател: 2005
- Местоположение: ВИДИН
- Контакти:
Re: Проблем с печка на VW Sharan
stefarata написа:\Решил съм да слагам webasto thermo top z вместо тоя ебаншпрехер. Някъде има ли тема за свързване? Няма да я ползвам като автономка, само догревател на антифриза
То руснаците отдавна го правят този номер
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Здравейте от година и 6 месеца карам Туран 2.0 тди 140 коня 2007 година.Миналата година не можаха да оправят печката вебасто,пускат я чрез програма работи и след няколко дни се заключва,и за това реших тази година да се оправи,питах майстори от форума но искат да я сваля,а незнам как.Гледах клинична по руски форуми но не показват как се сваля бронята.За това ако някой може да помогне от София съм Николай се казвам.0895637037 тел за контакт
- webasto
- Мнения: 94
- Регистриран на: Пет 17 окт 2014 6:00
- Автомобил: VW SNARAN 4x4
- Двигател: 2005
- Местоположение: ВИДИН
- Контакти:
Re: Проблем с печка на VW Sharan
При някой познат с повдигач или канал,другият вариянт е сервиз.На улицата няма да стане.Като я четете на диагностика какви грешки изписва?
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Трябва пак да я заведа на диагностика защото не помня какви грешки дава,спомням си че майстора казваше че е заключена.Той я отключва и работи няколко дни и пак се заключва,майстора каза че не изгоряла свещ
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Според мен, няма смисъл да се сваля.
Ако свали, се губи инфото от кабели, водна помпа (евентуално), горивна помпа, ауспух.
Диагностика и да се видят грешките Преди да се изтрият и отключи, след това ще е лесно.
Ако свали, се губи инфото от кабели, водна помпа (евентуално), горивна помпа, ауспух.
Диагностика и да се видят грешките Преди да се изтрият и отключи, след това ще е лесно.
- HeyMoPeH
- Мнения: 51
- Регистриран на: Пон 10 окт 2011 17:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана/София
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Глупости на таркалета се губят. Над 20 такива печки ми минаха през сервиза и никой нищо не успя да загуби.
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Ако е запушена тръба въздух или ауспух и се свали и прати само печката?
- HeyMoPeH
- Мнения: 51
- Регистриран на: Пон 10 окт 2011 17:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана/София
Проблем с печка на VW Sharan
Те не се запушват толкова лесно. Там въздуха се смуче от филтът влизащ направо в печката. Ауспуха е доста голям че да се запуши. Единствено ако колата е имала удар довел до смачкване на тръбата на ауспуха може да е проблем. За мен има дефект в печката. Ще му я закача с таблета на човека и ще видя със сигурност. Но за мен има дефвкт в платката. Чест дефект при този модел печка.
Последна промяна от HeyMoPeH на Нед 03 сеп 2017 20:03, променено общо 1 път.
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Съпротивлението под "пяната" между двата кондензатора? Руснаците го обсъждаха това - имаха проблемно палене... Ако платката е подобна...
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта