Проблем с печка на VW Sharan

Семеен или работен автомобил - вановете на Volkswagen се радват на особен интерес
Потребителски аватар
kocito
Мнения: 32
Регистриран на: Пон 18 апр 2016 20:41
Автомобил: VW Sharan 4Motion TDI 116 PD
Двигател: AUY 2001
Местоположение: София

Re: Проблем с печка на VW Sharan

Мнениеот kocito » Пет 10 фев 2017 11:14


georgebonev написа:
kocito написа:...електрическата циркулационна помпа, колко време след като се загаси мотора продължава да работи...

Зависи... на какъв режим е, колко е загрял антифриза...
Heating mode
Depending on heating requirements, the heater is
adjusted in the following stages:
LARGE – SMALL – OFF (pause).
The temperature limits are permanently programmed in
the electronic controller.
If the heating requirements in the “SMALL” stage are
so small that the cooling water temperature reaches
85°C, the heater goes into the pause mode.
The heater continues to run on for approx. 130
seconds,
then it switches off (pause mode).
The control lamp lights up and the water pump
continues to run, even in the pause mode

Като изключиш от контакт, би трябвало да спре всичко след около 2-3 мин. Освен, ако е автономна печката, и да работи докато загрее до съответна температура...


Благодаря за разяснението ! Въпроса ми беше породен от това, че буквално запалих колата за 30 секунди и я изгасих, поради друг проблем(преди няколко дни гръмна турбина и имам съмнения за крива биела, но това може да бъде в друга тема), т.е. колата не беше загряла. С това отговорих и на vаnakat-2.

Живи и здрави !




Потребителски аватар
севал
Мнения: 13
Регистриран на: Чет 09 фев 2017 12:32
Автомобил: Фолксваген Шаран
Двигател:

Re: Проблем с печка на VW Sharan

Мнениеот севал » Пет 10 фев 2017 11:59


goppa написа:На шараните след 2000г термошалтера е +10°С. Печката вероятно е eberspacher d5wz, те имат една цедка около свещта, която може да е позапушена, а и самата печлка може да е задръстена със сажди и затова да пуши обилно. Термостата се проверява лесно. При недозагряла кола 60-70°С буташ радиатора, ако е горещ значи върти големия кръг.

За изключването на печката демонтирай термошалтера. Намира се пред шофьора до моторчето на чистачките.


Днес сутринта пробвах термостата ,на около 65°C радиатора е горещ ,значи върти големия кръг и вероятно за това печката почти постоянно работи, неделя ще опитам да сваля печката и да опитам да я почистя и ще пиша дали съм успял.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3099
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Проблем с печка на VW Sharan

Мнениеот georgebonev » Пет 10 фев 2017 13:46


Като сваляш печката, стисни, прегъни маркучите за антифриза, да не изтече всичкия... Но ако сменяш термостат, явно ще сменяш и антифриз...
Виж номера, модела на печката и си потърси гарнитури (уплътнения).

Изображение
Общо Инфо:
:arrow Ремонт D3WZ
:arrow Ремонт D5WZ


Потребителски аватар
севал
Мнения: 13
Регистриран на: Чет 09 фев 2017 12:32
Автомобил: Фолксваген Шаран
Двигател:

Re: Проблем с печка на VW Sharan

Мнениеот севал » Пет 10 фев 2017 22:09


@georgebonev Благодаря за подробните обяснения, неделя ще видя каква ще я свърша!


Потребителски аватар
севал
Мнения: 13
Регистриран на: Чет 09 фев 2017 12:32
Автомобил: Фолксваген Шаран
Двигател:

Re: Проблем с печка на VW Sharan

Мнениеот севал » Вто 14 фев 2017 17:20


Здравейте , пак съм аз, та като гледах този клип https://www.youtube.com/watch?v=qPogPeaR6hs успях да разглобя печката и да я почистя доколкото мога, но ефекта е много малък продължава да си пуши и за да имате представа за проблема ето един клип с проблем като моя https://www.youtube.com/watch?v=311Qzcz_wy0 при мен дима отзад е абсолютно същия.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3099
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Проблем с печка на VW Sharan

Мнениеот georgebonev » Вто 14 фев 2017 21:18


От първия клип след 50 сек. се обръща внимание на цедката в помпичката - трябва да се почисти със сгъстен въздух. Цедката е на входа на помпичката и обикновено не се разваля, само се задръства.

Сблъсках се с подобен проблем миналите дни със суха печка - не поиска да запали и само дими, въпреки смяната на мрежичката под свещта и почистването от сажди в горелката и тръбата за изходящите газове.
Реално, има затопляне от свещта и горивото минава през горелката, но не може да се възпламени и затова само пуши. В този случай, вентилатора върти, свещта топли, има гориво - помпичката и всичко работи, но няма запалване.
Най-вероятно от лоша нафта - трудно или невъзможно запалване при нулеви температури и под нулата. Помпичката би трябвало да е между 15 и 45 градуса наклонена с изхода нагоре.

Нямах възможност да направя следното - преди помпичката за горивото да свържа помпичката с едно шише газ за осветление (реално - керосин). Или друга нафта - по-качествена. Керосина би трябвало да гори с малко по-висока температура и за 10-на/15 мин. би трябвало да изчисти нагарите и налепите от горелката и тръбата за изходящите. Ако е така - смяна на горивото с качествено.
В нормалния случай дименето трябва да е само в началото и за около 5-10 секунди максимум, докато се установи нормално запалване и горене.


KamenBonev
Мнения: 1
Регистриран на: Пет 24 юни 2016 13:38
Автомобил: SEAT Alhambra
Двигател: TDI AUY 2001

Re: Проблем с печка на VW Sharan

Мнениеот KamenBonev » Сря 15 фев 2017 17:51


Имах същият проблем, 2-3 пъти се повтаряше въпросното пушене и после печката блокираше до следващото стартиране на двигателя. И аз си мислех, че е калпава нафта и боклуци. Правих напразни опити с добавки, газ за горене, спирт и какво ли още не - не се получи. Последва разглобяване на печката (D5WZ), оказа се запушена донякъде тази мрежичка около свещта, заминал беше и О пръстена в задният й край и изгоряла гарнитура (отделя вентилатора от горивната камера). Въпросните проблеми при мен водеха до пушене и (при многократни опити) се образуваше даже локва гориво прокапващо от печката. Сега ме мъчи термошалтера който е под чистачките и дава разрешение за пускане на печката, как може да се провери дали е на ред (в момента е изолиран и вместо него има мост на клемата)?


Потребителски аватар
milefox
Мнения: 36
Регистриран на: Сря 27 юни 2012 15:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с печка на VW Sharan

Мнениеот milefox » Чет 16 фев 2017 11:30


Здравейте колеги,и аз отскоро съм собственик на Шаран 98г.Направи ми впечатление че не иска да пали печката и даже няма и опити за това.Дайте съвет от къде да почна едно по едно да проверявам къде може да се крие проблема.Разбрах от форума че има циркулационна помпа под кората на чистачките.При мен не се чува да работи,нито пък се чува тракане на нафтовата помпичка кояъо се намира до резервоара.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7654
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Проблем с печка на VW Sharan

Мнениеот goppa » Чет 16 фев 2017 12:43


Нa шaрaните до 2000г нямa ел воднa помпa, освен aко печкaтa не е с тaймер.
Първо огледaй куплунгa нa печкaтa зa изгнили кaбели, нaй-често е прекъснaт червения. Aко тaм всичко е здрaво, мaхaш термошaлтерa и нa негово място зaбождaш мaлък бушон. При рaботещ мотор, щом включиш бушонa печкaтa първо продухвa, после мълчи 20тинa секунди след което почвa дa цъкa помпичкaтa и полелкa дa вдигa оборотите нa вентилaторчето и дa се чувa огъня.
Aко товa не стaне свaляш печкaтa дa видиш кaкво е умряло.
Aко свещтa е изгорялa не прaви опити зa пaлене. Също и aко е блокирaло вентилaторчето или aко не е подвързaнa горивнaтa помпичкa. Понякогa изгнивaт клемите нa помпичкaтa. Нея можеш дa я пробвaш, кaто подaвaш 12V нa импулси нa 3 и 4 крaче нa куплонгa към колaтa.


Потребителски аватар
milefox
Мнения: 36
Регистриран на: Сря 27 юни 2012 15:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с печка на VW Sharan

Мнениеот milefox » Чет 16 фев 2017 19:23


Мерси колега за съветите,в събота ще пробвам посочените от теб проверки.Печката няма таймер и се командва от климатроника.
Термошaлтерa е под шофьорската чистачка до колкото разбрах?
Да не е черен пластмасов пред шофьорското място хванат за планката на пантата на предния капак с две кабелчета е май ,че се чудих какво е това.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7654
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Проблем с печка на VW Sharan

Мнениеот goppa » Чет 16 фев 2017 20:26


При теб, колега, печката няма нищо общо с климатроника. Термошалтера е над тенекиената кора под оста на шофьорската чистачка. Изглежда така:
01.jpeg
01.jpeg (4.02 KиБ) Видяна 1868 пъти

Като е обърнат с тенекиената капачка напред. Сваля се без инструменти.
Онова черното на пантата е куплонг забоден в една пластмаса. Той служи за включване на плафон за осветление на двигателното като отвориш капака. Сигурно си забелязал на пантата еднатарелка, която при затварянена капака се доближава до един отвор. В този отвор се монтира ключа за плафона а куплонга, който е забоден на пантата се включва в него.


Потребителски аватар
milefox
Мнения: 36
Регистриран на: Сря 27 юни 2012 15:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с печка на VW Sharan

Мнениеот milefox » Чет 16 фев 2017 20:49


Добре че попитах,сега разбрах кое какво е.Мерси колега!


Потребителски аватар
milefox
Мнения: 36
Регистриран на: Сря 27 юни 2012 15:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с печка на VW Sharan

Мнениеот milefox » Нед 19 фев 2017 18:56


Днес започнах процедурата по сваляне на печката.Направих бай пас на маркучите откачени от печката,но установих че единия от капаците на печката е доста изкривен явно от температурата.Точно този капак не можах да развия защото болтовете са за кръстата отвертка и са доста ръждясали.Другото капаче където е турбинката го развих долу горе лесно и видях че турбинката се върти лесно без търкания.Страничния капак където е свеща, също не иска да се развива и болтовете взеха да се заоблят.Дайте съвет какво да правя с тези неразвиващи се болтове и със кривия капак.Напръсках със WD и оставих печката да си почива днес а утре май ще търся ударна отвертка и ще пробвам с нея.

http://prikachi.com/images.php?images/336/9046336i.jpg


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7654
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Проблем с печка на VW Sharan

Мнениеот goppa » Нед 19 фев 2017 19:03


Тоя кривия капак покрива датчиците за температура на вход и изход на антифриза. Почти винаги е крив, да не ти пука от това.
За развиването на винтчетата по цялата печка горещо препоръчвам употреба на ударна отвертка. Печката в шарана е монтирана на такова място, че корозията е ужасяваща.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3099
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Проблем с печка на VW Sharan

Мнениеот georgebonev » Пон 20 фев 2017 9:03


milefox написа:...Дайте съвет какво да правя с тези неразвиващи се болтове и със кривия капак...

Ако има възможност - с ножовка ги направи за права отвертка - малко по-яка.
Ако ти се намира спирачна течност - вместо WD, им капни 50/50 спир.течност и спирт (или от народната химия - кока-кола или газ за осветление). Изчакай 2 часа.



Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта