Проблем с печка на Галакси
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пет 12 дек 2014 22:05
- Автомобил: Форд Галакси тди
- Двигател: AVG 2000 г
Re: Проблем с печка на Галакси
Проблемът май се изясни - едната клема на помпата се е разпаднала от корозия и кабелчето висеше отстрани. След сваляне на помпата дали ще тече гориво от маркучето? Мисля да направя опит да възстановя клемата, като сложа едно кабелче.
- v_savov67
- Мнения: 77
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с печка на Галакси
знае ли някой къде седи този термодатчик и как управлява печката, дали пуска плюс 12в. или нещо друго
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пет 12 дек 2014 22:05
- Автомобил: Форд Галакси тди
- Двигател: AVG 2000 г
Re: Проблем с печка на Галакси
Намира се при моторчето за чистачките, но най - хубаво се вижда като се свали кората. Като падне под определена температура подава сигнал за включване на печката.
Re: Проблем с печка на Галакси
Колеги някои преобразувал ли си е Догревателя в автономен отоплител? Продават се някъкви обикновени аларми за 80лв. с които пише че става? Благодаря.
Re: Проблем с печка на Галакси
Благодаря Колега, страхотен линк. Започвам да търся еладжия които може да го направи.
- cherry83
- Мнения: 9
- Регистриран на: Вто 30 дек 2014 16:38
- Автомобил: VW Sharan 2003
- Двигател: 1.9TDI ASZ
Re: Проблем с печка на Галакси
Ако vag-com-а не открива печката, причините са две:
1 - неработещ компютър на печката
2 - най-често срещаният проблем - прекъснати кабели, точно до самата бука, като може да са от страна на печката, а също така и от страна на купето
* 1 - черен ( + батерия )
* 2 - кафяв ( - батерия)
* 5 - син/бял (диагностика)
Тези трите кабела са достатъчни за връзка с печката.
1 - неработещ компютър на печката
2 - най-често срещаният проблем - прекъснати кабели, точно до самата бука, като може да са от страна на печката, а също така и от страна на купето
* 1 - черен ( + батерия )
* 2 - кафяв ( - батерия)
* 5 - син/бял (диагностика)
Тези трите кабела са достатъчни за връзка с печката.
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пет 12 дек 2014 22:05
- Автомобил: Форд Галакси тди
- Двигател: AVG 2000 г
Re: Проблем с печка на Галакси
Точно диагностичния при мен го няма и то фабрично за съжаление.
- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Проблем с печка на Галакси
cherry83 написа:Ако vag-com-а не открива печката, причините са две:.........
При мен не открива печката когато не е сработило термо релето за външна температура.
Когато температурата е под 9 градуса ,релето е сработило , vag-com-а я намира и мога да трия грешки,да гледам живи данни и да тествам помпата и вентилатора
- cherry83
- Мнения: 9
- Регистриран на: Вто 30 дек 2014 16:38
- Автомобил: VW Sharan 2003
- Двигател: 1.9TDI ASZ
Re: Проблем с печка на Галакси
Признавам, не съм диагностицирал печката, когато външната температура е била над 10 градуса.
То за тези неща човек се сеща, когато стане студено и усети, че печката не работи :D
Всъщност, за Eberspächer D5WZ, наистина трябва да е затворил температурния ключ или да е запален двигателя. Според схемата, с която разполагам, поне един от тези два сигнала трябва да е наличен, че да се подаде захранване на самият микроконтролер.
То за тези неща човек се сеща, когато стане студено и усети, че печката не работи :D
Всъщност, за Eberspächer D5WZ, наистина трябва да е затворил температурния ключ или да е запален двигателя. Според схемата, с която разполагам, поне един от тези два сигнала трябва да е наличен, че да се подаде захранване на самият микроконтролер.
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пет 12 дек 2014 22:05
- Автомобил: Форд Галакси тди
- Двигател: AVG 2000 г
Re: Проблем с печка на Галакси
Печката ми най - после тръгна. Наред с корозиралата клема на помпата се оказа прекъснат и плюсовия (червения) кабел на печката до буксата. Това го открихме като сложихме друг електронен блок и с него запали. По-натам ще се прави и усъвършенстване с едно дистанционно и водна помпа за да може да се пали на подгрят мотор.
Направи ми впечатление, че диагностичния кабел го има в снопа, но е отрязан и от двете страни при буксите, което обяснява защо не се вижда на диагностика.
Направи ми впечатление, че диагностичния кабел го има в снопа, но е отрязан и от двете страни при буксите, което обяснява защо не се вижда на диагностика.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19554
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с печка на Галакси
Ха, сега, де!
Днес почти 6 часа се борех с печката на Сафрида (Шарана)
Оказа се, че модела е не D5WZ, a D3WZ
Поне 10 пъти погледнах, да не би да бъркам цифрата.
Иначе бях намерил много приятно описание:
http://www.pfjones.co.uk/eberspacher_techdocs/Hydronic-4-5/Hydronic-D5Z/Hydronic%20D5WZ%2025_2216%20TD%2006%202003%20JE.pdf
И се оказва, че моята си е същата, само дето помпичката се захранва не от пин 4 и маса, а от пин 3 и пин 4 (не, че има значение)
Та!
Първо, абсолютно кородирало едното перо на помпата.
Уж го оправих, ама не тръгна!
Айде сваляй печка...
Опаааа... оказа се, че кабелчето на пин 7 от куплунга към печката е напълно кородирало и то! Ама се вижда чак като свалиш клемата...
Айде оправих го и него!
Пак не тръгна!
И свещта изгоряла!
Е тук вече нямаше какво да направя - вързах маркучите, прескачайки бойлерчето на печката и ще купувам свещички в понеделник-вторник...
Впрочем, някой да знае размера на маркучите там?
Много е закривен този, който си е оригиналния и няма да може да минава водата през него. Искам да взема друг, прав, но в ЕТКА-та дават каталожен номер, не и размер!
Друго 'впрочем' - от печката до буксата върви кабелче до пин 5. Синьо-бял, дават го диагностичен.
А от куплунга нататък, към колата, такова кабелче не излиза ...
Да знаете къде мога да си бодна аз кабелче, белким излезе комуникация с VAG-a?
ЕДИТ:
Намерих и D3WZ:
http://soeauto.ee/wp-content/uploads/taienduskompl-vw-sharan-ford-galaxy-seat-alhambra-d3wz-kuni-032000-einbaus_240147000000_einbaus_de_338.pdf
Само да имаше кой да го преведе от гадния немски...
Поне стр9, дето е електрото...
Днес почти 6 часа се борех с печката на Сафрида (Шарана)
Оказа се, че модела е не D5WZ, a D3WZ
Поне 10 пъти погледнах, да не би да бъркам цифрата.
Иначе бях намерил много приятно описание:
http://www.pfjones.co.uk/eberspacher_techdocs/Hydronic-4-5/Hydronic-D5Z/Hydronic%20D5WZ%2025_2216%20TD%2006%202003%20JE.pdf
И се оказва, че моята си е същата, само дето помпичката се захранва не от пин 4 и маса, а от пин 3 и пин 4 (не, че има значение)
Та!
Първо, абсолютно кородирало едното перо на помпата.
Уж го оправих, ама не тръгна!
Айде сваляй печка...
Опаааа... оказа се, че кабелчето на пин 7 от куплунга към печката е напълно кородирало и то! Ама се вижда чак като свалиш клемата...
Айде оправих го и него!
Пак не тръгна!
И свещта изгоряла!
Е тук вече нямаше какво да направя - вързах маркучите, прескачайки бойлерчето на печката и ще купувам свещички в понеделник-вторник...
Впрочем, някой да знае размера на маркучите там?
Много е закривен този, който си е оригиналния и няма да може да минава водата през него. Искам да взема друг, прав, но в ЕТКА-та дават каталожен номер, не и размер!
Друго 'впрочем' - от печката до буксата върви кабелче до пин 5. Синьо-бял, дават го диагностичен.
А от куплунга нататък, към колата, такова кабелче не излиза ...
Да знаете къде мога да си бодна аз кабелче, белким излезе комуникация с VAG-a?
ЕДИТ:
Намерих и D3WZ:
http://soeauto.ee/wp-content/uploads/taienduskompl-vw-sharan-ford-galaxy-seat-alhambra-d3wz-kuni-032000-einbaus_240147000000_einbaus_de_338.pdf
Само да имаше кой да го преведе от гадния немски...
Поне стр9, дето е електрото...
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19554
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с печка на Галакси
Драги компютърни зрители,
Понеже аз продължавам да се ровичкам на тема топличко, днес гледам, че свещта на печката, производство на Beru и с номер 0100226228 вече не се произвеждала и била заменена от GH 001.
То много хубаво, ама малкото снимки, дето ми излизат в НЕТ-а, показват различен корпус...
Аз ли греша или картинките не са верни?
Никакви аналози не намерих
Другото - ако не работи свещта, това означава ли, че няма да тругне и вентилатора на печката (и помпичката)? Има ли такава предварителна проверка?
Или не само изброеното, ами и управлението е изпляскало и съм до там с печката?
Питам, защото нищо не тръгва и не ми се набутва с 60-70лв за свещ, без да стане после нищо.
Понеже аз продължавам да се ровичкам на тема топличко, днес гледам, че свещта на печката, производство на Beru и с номер 0100226228 вече не се произвеждала и била заменена от GH 001.
То много хубаво, ама малкото снимки, дето ми излизат в НЕТ-а, показват различен корпус...
Аз ли греша или картинките не са верни?
Никакви аналози не намерих
Другото - ако не работи свещта, това означава ли, че няма да тругне и вентилатора на печката (и помпичката)? Има ли такава предварителна проверка?
Или не само изброеното, ами и управлението е изпляскало и съм до там с печката?
Питам, защото нищо не тръгва и не ми се набутва с 60-70лв за свещ, без да стане после нищо.
- DA@KA
- Мнения: 1081
- Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
- Автомобил: Caravelle
- Двигател: ACV 1998
- Местоположение: гр.Русе
Re: Проблем с печка на Галакси
Ако е изгоряла свеща само продухва и дотам,така 5 пъти и се заключва.Моята свещ от Ауто+ я купих,по спомен с отстъпката 59лв.Аналога върви с кабелчета и се връзва директно на буксата,предполагам че е по надежна. От личен опит мога да кажа,че Ебершпехер не е надежната печка.Всяка зима лежах под буса все нещо се налагаше да се пипа.Болестите са едни и същи,а и печките са на години все пак.Смених я с Вебасто и забравих къде съм я монтирал.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19554
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с печка на Галакси
DA@KA написа:Ако е изгоряла свеща само продухва и дотам,така 5 пъти и се заключва.
А може ли някой да каже как се отключва, тогава?
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта