Ако разрешите за използвам темата.
Аз карам Бора 1.6 АКЛ и забелязвам че като я карам дълго извън града/магистрално после по-трудно влизат скоростите. Също и ако карам с климатик пак трудно се включват.
Има ли логика да е от маслото - имал колата от 3 години сами веднъж съм го гледал и ми се стори добре.
Лостът на скоростите се движи трудно при топъл двигател - Sharan 1.9 TDI PD AUY
Re: Лостът на скоростите се движи трудно при топъл двигател
Аз обръщам внимание за друг проблем ( не скоростите) - двигателното масло по уред трябва да бъде точно 100 градуса. Мърда ли стрелката, има проблем. Може и масленият охладител да е запушен, да е скапано маслото, знам ли, но не е нормално.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Лостът на скоростите се движи трудно при топъл двигател
.......Alek написа:Аз обръщам внимание за друг проблем ( не скоростите)
Да ,заблудил съм се.Аз нямам никакви уреди на таблото за темп. на масло-само лампа и зумер.
Обаче независимо за диферинциално или за двигателно става въпрос-за мен повиишена температура на маслото означава калпаво или неподходящо масло.Щом се качва темп. на маслото в ДВГ -то,а на антифриза е нормална -значи това масло (донякъде то играе роля и на охл.течност) не може достатъчно да намали триенето в двигателя .
Значи или е доста над препоръчителния пробег или не е за този мотор.
Не са изключени и варианти за запушване не маслоохладител или филтър или някъде другаде по маслената магистрала.решението на
всички тези проблеми обаче ,според мен започва със смяна на маслото с препоръчаното от производителя.
Re: Лостът на скоростите се движи трудно при топъл двигател
И аз бих почнал от маслото на двигател и скоростна кутия.
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Лостът на скоростите се движи трудно при топъл двигател
Колеги, не е от маслото. От марката автомобил е. Моят АКЛ 1.6 прави същите номера и съм сигурен, че повечето са така, но не се карат дълго време без да се спира. След втория, третия час градско шофиране се наблюдават тези симптоми - скоростите се включват лесно, но лоста като го бутнеш от втора към свободна и после трета бавно отива, трябва му помощ и ако не си свикнал току виж си ръгнал първа. Масло съм сложил от Еуратек каквото е за Октавия със същия двигател, след това Кастрол 75w90 и отново върнах за Октавията защото с Кастрола на студен прехъркваше от първа на втора. НЕ Е ОТ МАСЛОТО не си давай парите напразно. Успех!
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Лостът на скоростите се движи трудно при топъл двигател
Лично аз говоря конкретно за проблема на автора на темата и неговия автомобил,не за АКЛ-а.
Съдейки по заглавието ,според мен този фор-моушън има проблем със смяната на предавките.
Имам някои мои впечатления че ВАГ-овете(поне няколкото ,които съм карал) са с по-твърдо превключване на предавките спрямо френските марки например,но чак пък трудно да влиза лоста -според мен си е проблем.
М/у другото завчера един колега ме помоли да се приберем с неговата кола -Голф 2 и аз да карам,щото "мушнал 1-2 водки" набързо... .Та ,за пръв път карам ВАГ с толкова мек и лек за превключване скоростен лост-става въпрос за Г2-1.3 Б/Г. Разкош-в буквалния смисъл лоста се управляваше с 2 пръста.Питах колегата -каза че е сменил съединител,всички пластмаси(кокалчетата) по кутията и лостовата система +смяна диферинциално масло.
Съдейки по заглавието ,според мен този фор-моушън има проблем със смяната на предавките.
Имам някои мои впечатления че ВАГ-овете(поне няколкото ,които съм карал) са с по-твърдо превключване на предавките спрямо френските марки например,но чак пък трудно да влиза лоста -според мен си е проблем.
М/у другото завчера един колега ме помоли да се приберем с неговата кола -Голф 2 и аз да карам,щото "мушнал 1-2 водки" набързо... .Та ,за пръв път карам ВАГ с толкова мек и лек за превключване скоростен лост-става въпрос за Г2-1.3 Б/Г. Разкош-в буквалния смисъл лоста се управляваше с 2 пръста.Питах колегата -каза че е сменил съединител,всички пластмаси(кокалчетата) по кутията и лостовата система +смяна диферинциално масло.
- kocito
- Мнения: 32
- Регистриран на: Пон 18 апр 2016 20:41
- Автомобил: VW Sharan 4Motion TDI 116 PD
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: София
Re: Лостът на скоростите се движи трудно при топъл двигател
Здравейте,
Благодаря за мненията и насоките !
Както съм писал в първия пост, скоростите не влизат трудно, а лостът в хода си на свободна се втвърдява, т.е. ако го бутна между 5-та и 6-та, остава там и не се връща. Просто забелязах, че това има връзка с температурата на двигателното масло - когато мине 110 гр. се случва гореописания проблем. Сега това не се случва, предполагам заради ниските температури, т.к. температурата на маслото рядко минава 100 градуса.
Маслото с което я карам е Castrol EDGE 5w40 FST 501.01, което е за PD. Предстои му смяна след 2000 км. (сменям го на 10 хиляди). Филтрите, които ползвам са Hengst. Мисля на тази смяна да сложа масло Fuchs да пробвам и с него.
При всички положения ще сменям и маслото на скоростната кутия. Освен това, че трябва да е 75w90, трябва ли да съобразя и нещо друго ?
Къде се намират маслоохладителите и подлежат ли на почистване ?
Благодаря за мненията и помощта !
п.с. По принцип когато колата е студена, се чува чукане около скоростната кутия, което при натискането на съединителя изчезва, както и когато колата загрее. Аксиален лагер или маховика ?
Благодаря за мненията и насоките !
Както съм писал в първия пост, скоростите не влизат трудно, а лостът в хода си на свободна се втвърдява, т.е. ако го бутна между 5-та и 6-та, остава там и не се връща. Просто забелязах, че това има връзка с температурата на двигателното масло - когато мине 110 гр. се случва гореописания проблем. Сега това не се случва, предполагам заради ниските температури, т.к. температурата на маслото рядко минава 100 градуса.
Маслото с което я карам е Castrol EDGE 5w40 FST 501.01, което е за PD. Предстои му смяна след 2000 км. (сменям го на 10 хиляди). Филтрите, които ползвам са Hengst. Мисля на тази смяна да сложа масло Fuchs да пробвам и с него.
При всички положения ще сменям и маслото на скоростната кутия. Освен това, че трябва да е 75w90, трябва ли да съобразя и нещо друго ?
Къде се намират маслоохладителите и подлежат ли на почистване ?
Благодаря за мненията и помощта !
п.с. По принцип когато колата е студена, се чува чукане около скоростната кутия, което при натискането на съединителя изчезва, както и когато колата загрее. Аксиален лагер или маховика ?
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Лостът на скоростите се движи трудно при топъл двигател - Sharan 1.9 TDI PD AUY
Залагам на маховика. Аксиалния лагер ще си променя шума при натиснат съединител и отпуснат. При едната ми кола с разбит маховик не включваше задна след като загрее. Джамбазина беше сменил само феродовия диск, но маховика беше леш.
- miro_toyaga
- Мнения: 604
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 22:23
- Автомобил: Sharan 18t 20v 2008 automat
- Двигател: AWC
- Местоположение: София
Re: Лостът на скоростите се движи трудно при топъл двигател - Sharan 1.9 TDI PD AUY
колега аз сменях масло на скоростите и на старият алхамбра 2,0 ady и на новият 1,9 asz и маслото небеше 75-90 ,такова ми дадоха за първият и скоростите влизаха едвам направо ужас
купих оригинално от фолцваген за първият едно жълто и всичко се оправи , за новият имам бутилка в мазето и ако незабравя ще ти я снимам за модела на маслото което го дават
за температурата на маслото варира с първото масло което сложих бардал xtec 5w40 температура вдигаше само по голям байр с яко газ и с климатроник и само с климатроник , по задръстванията на магистралата на последният тунел преди софия на гадният баир ми вдигна към 130г веднъж и само тръгни спри и после охлади , сега карам мегуин и телпературата пак с климатроник и на баири вариара 100 -110 г и веднага пада
мисля си че енормално да се движи температурата на маслото но в поносими граници и двете масла са за помпа дюза естествено
като температура на маслото невдига винаги а по горещините естествено и не всеки път-просто съм забелязал на датчика , карам поне със 140км-160км зависи от пътя
и друго на бардала температурата пада бавно а на мегуина доста бързо
а маслото на скоростите всепак ще го смениш веднъж
купих оригинално от фолцваген за първият едно жълто и всичко се оправи , за новият имам бутилка в мазето и ако незабравя ще ти я снимам за модела на маслото което го дават
за температурата на маслото варира с първото масло което сложих бардал xtec 5w40 температура вдигаше само по голям байр с яко газ и с климатроник и само с климатроник , по задръстванията на магистралата на последният тунел преди софия на гадният баир ми вдигна към 130г веднъж и само тръгни спри и после охлади , сега карам мегуин и телпературата пак с климатроник и на баири вариара 100 -110 г и веднага пада
мисля си че енормално да се движи температурата на маслото но в поносими граници и двете масла са за помпа дюза естествено
като температура на маслото невдига винаги а по горещините естествено и не всеки път-просто съм забелязал на датчика , карам поне със 140км-160км зависи от пътя
и друго на бардала температурата пада бавно а на мегуина доста бързо
а маслото на скоростите всепак ще го смениш веднъж
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Лостът на скоростите се движи трудно при топъл двигател - Sharan 1.9 TDI PD AUY
При мен старото масло на скоростите беше тъмно кафяво с цвят на ръжда. След смяната наистина се подобри смяната на предавките. Но не очаквай чудеса. Остана ми хъркането на първа при лека скорост като искам да превключа, но свикнах като преминавам на спящите полицай и други препяствия на втора скорост.
- miro_toyaga
- Мнения: 604
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 22:23
- Автомобил: Sharan 18t 20v 2008 automat
- Двигател: AWC
- Местоположение: София
Re: Лостът на скоростите се движи трудно при топъл двигател - Sharan 1.9 TDI PD AUY
и едно леко допълнение понеже си направих печката да я паля с дистанционо от нас и слизам на загрел двигател ,почнаха едни магарии че почна да прегрява като застудее и след смяна на ремонтирана от мен помпа ел с нови четки и с чисто нова се оказа че когато сменявахме ремъци и консумативи смених и антифриза , старият беше бистър и червен без грам мръсотии та като сме сложили новият въобще несме го имерили на колко минус е и отам проблемас печката защото беше на -60 някъде и това води до лошо охлаждане и трудно завъртане на системата като е студено което ме навежда на мисълата че лято може и да не мърда леко стрелката на маслото другото лято
сега е разреден на -25-30г печката работи по съвсем друг начин и сутрин цъкам дистанционото и след 25-30 мин се качвамв кола 80г поне
сега е разреден на -25-30г печката работи по съвсем друг начин и сутрин цъкам дистанционото и след 25-30 мин се качвамв кола 80г поне
- toni82
- Мнения: 515
- Регистриран на: Пет 27 ное 2009 16:33
- Автомобил: golf4 1.6 16v
- Двигател: azd
- Местоположение: italia
Re: Лостът на скоростите се движи трудно при топъл двигател - Sharan 1.9 TDI PD AUY
Тази температура дето ти я показва на таблото е на маслото в двигателя,може да не ти работи коректно сензора.
- miro_toyaga
- Мнения: 604
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 22:23
- Автомобил: Sharan 18t 20v 2008 automat
- Двигател: AWC
- Местоположение: София
Re: Лостът на скоростите се движи трудно при топъл двигател - Sharan 1.9 TDI PD AUY
сменен е почти веднага след закупуването на колата вече се държи посъвсем различен начин
Re: Лостът на скоростите се движи трудно при топъл двигател - Sharan 1.9 TDI PD AUY
Моите градуси на маслото не мърдат от 90,макар че ми пуска от интеркулера(отворен е долу)
Януари ще сменя и маслото на скоростите(профилактично)
Таблото ми е явно рядкостс 4+2 уреда,стана 1 год не мога да му оправя подсветката ,а фис дисплея смених:(
Според мен причината за тези 110 градуса е липса на охлаждане,или заминало масло.
Януари ще сменя и маслото на скоростите(профилактично)
Таблото ми е явно рядкостс 4+2 уреда,стана 1 год не мога да му оправя подсветката ,а фис дисплея смених:(
Според мен причината за тези 110 градуса е липса на охлаждане,или заминало масло.
- miro_toyaga
- Мнения: 604
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 22:23
- Автомобил: Sharan 18t 20v 2008 automat
- Двигател: AWC
- Местоположение: София
Re: Лостът на скоростите се движи трудно при топъл двигател - Sharan 1.9 TDI PD AUY
не концентрат натифриз-лошо охлаждане , а маслто беше бардал от проспиид
тъблото ти е като мойто и аз ся си чакам фиса от китай че първият го бяха пакетирали в пликчче и дойде на молекули
какво става с колега та дет пусна темата имали развитие
тъблото ти е като мойто и аз ся си чакам фиса от китай че първият го бяха пакетирали в пликчче и дойде на молекули
какво става с колега та дет пусна темата имали развитие
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта