Galaxy 7M 1998 Y5B - Диагностика и ремонт чистачки Галакси/Шаран МК1

Семеен или работен автомобил - вановете на Volkswagen се радват на особен интерес
z42
Мнения: 26
Регистриран на: Нед 02 окт 2011 21:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Galaxy 7M 1998 Y5B - Диагностика и ремонт чистачки Галакси/Шаран МК1

Мнениеот z42 » Пон 31 окт 2016 13:24


Запецват по средата на стъклото и след като успяха да се паркират не ги включвам.

Следобед като с еприбера ще свалям механизма и ще съм много благодарен ако някой знае как трябва и как НЕ трябва да се тества.
Благодаря предварително.

Примерно предполагам е ОК да разкача моторчето от механизма и да пробвам да включа чистачките - ак ото запецва, сигурно са четки. Ще изключа акумулатора докато свалям механизма, после ще включа само ако съм сигурен, че е безопасно, разбира се.
Предполагам също като са откачени рамената трябва свободно да ги движа с ръка - ако не, значи някак трябва да ги почистя и смажа. Преди да откачам моторчето и пр. както сди му е реда ще маркирам с перманентен маркер да се знае кое в каква позиция е било сглобено. Прочетох в Хайнес как се сваля всичко, не изглежда тежка процедура.

Последна промяна от z42 на Пет 04 ное 2016 9:06, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
kris11
Мнения: 11910
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Диагностика и ремонт чистачки Галакси/Шаран МК1

Мнениеот kris11 » Пон 31 окт 2016 21:27


Вдигни рамената и пробвай дали се движат. Ако да - четки на мотора.
Ако ти вървят в/у стъклото на пресекулки - блокаж във втулките или ябълките.
Ако стигнеш до сваляне на трапеца пиши = ще го опиша. Най- трудното е избиването на осите от алум. корпус.


z42
Мнения: 26
Регистриран на: Нед 02 окт 2011 21:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Диагностика и ремонт чистачки Галакси/Шаран МК1

Мнениеот z42 » Вто 01 ное 2016 0:36


Свалих пантографа и махнах зегерките на осите. Шофьорската мога да я помръдна към 2 мм, но не опитах да я насилвам повече, защото не съм откачал рамената и реших да не ги изкривя. Пасажерската обаче не помръдва изобщо дори като я чукна с опашката на отвертката. Напръсках обилно с ВД40 и оставих да "втасва" до утре...
Не съм пробвал с вдигнати чистачки, но опитах да помогна леко на моторчето и чистачките не се помръднаха. Когато се движеха беше много бавно и спираха няколко пъти докато се върнат в изходна позиция.

Вероятно трябва първо да откача рамената, но не съм уверен че знам как се прави. В Хайнес пише да се вкара гаечен ключ и да се изкара ябълката от леглото... Но точно от пасажерската страна виждам, че има гайка там, което ми подсказва друго... Развих я и видях, че може да се извади така, но пък има опасност да се повреди резбата на болта при ваденето и се въздържах и от това засега...
За оста вероятно менгеме би помогнало вместо преса, но нямам толкова голямо, а не съм фен на млатенето с чук по челото на резбата...
Опитах да кача снимка, но нещо не се получи.

Най-пипкавото до тук беше откачането на пластмасовия кабелен канал (на по-стария вариант, който се хваща с 4 болта за купето и който е описан в Хайнес това не се прави), защото има една щипка, влизаща в правоъгълен отвор на металната планка, заварена към механизма и е отзад, не се вижда добре и е сравнително трудно достъпно там. Опитах да измъкна всичко заедно и навън да я откача, но се оказа, че от същия сноп излиза и един къс кабел към клапана(?) на тръбите на парното и почти да не се получи. Втори път ако се наложи, мисля че ще успея да я откача и без рискованото издърпване. Изваждането на кората (с което се започва) може дори да е малко по-трудно, ако не го знае човек (изважда се първо от към пасажера като се завърта около сферичния разширителен съд).
Не откачах акумулатора (част от процедурата според Хайнес), а просто извадих куплунга. Не се сещам как ще се пуснат сами чистачките без да е на контакт колата.


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1106
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Диагностика и ремонт чистачки Галакси/Шаран МК1

Мнениеот bobitur » Вто 01 ное 2016 7:29


О само да видиш при обилен дъжд как се опулих като паркирах и почнаха чистачките сами да се движат при изваден ключ. Като се намокри куплонга стават и тези магарии.


Потребителски аватар
kris11
Мнения: 11910
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Диагностика и ремонт чистачки Галакси/Шаран МК1

Мнениеот kris11 » Вто 01 ное 2016 10:29


eто ти м-л за дая не стигнеш до чупене
http://vwts.ru/forum/138528.html
http://vwts.ru/forum/137504.html
http://vwts.ru/forum/150290.html
:smile Задължително чистена отточните отвори и избягване на спиране под дърво


z42
Мнения: 26
Регистриран на: Нед 02 окт 2011 21:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Диагностика и ремонт чистачки Галакси/Шаран МК1

Мнениеот z42 » Вто 01 ное 2016 23:15


Благодаря за инфото и за линковете. (Оказа се, че руския ми не е токова добър, колкото си мислех, защото сам не можах да намеря нищо из руските форуми, а сега учудващо много непознати думи срещнах.)

Не ми стана ясно как наистина се разкача планката която движи оста от рамото към нея?
Шарнирите от двете страни на въпросното рамо ли трябва да се разкачат (или само от към оста) и как се прави това?

След еднодневно поливане на оста с ВД40 монтирах обратно трапеца на колата и пуснах моторчето да го раздвижи. Гледах късото рамо на изхода на редуктора - въртеше се в кръг без да засича. Забелязваше се отчетливо как осите за чистачките ходят настрани и се наложи да стегна добре болтовете, но пак остана едно усукване, може би половин сантиметър ход настрани. Не съм се заглеждал преди дали осите се мърдат така - допускам, че не е нормално и се получава от усилието да се задвижи оста...
Понеже не го направих това още като махнах чистачките преди да го сваля първия път, сега не знам дали е само оста за смазване или и четките на мотора са заминали...

Свалих отново трапеца но оста пак не иска да излезе с добро - не помръдва изобщо. Ако успея да разкача рамото ще опитам със завъртане. Иначе ще трябва да го дам някъде.


Потребителски аватар
kris11
Мнения: 11910
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Диагностика и ремонт чистачки Галакси/Шаран МК1

Мнениеот kris11 » Сря 02 ное 2016 10:25


z42 написа:

Не ми стана ясно как наистина се разкача планката която движи оста от рамото към нея?
Планката е набита и занитена - не се сваля. Откачи ябълката , която наблизо до тази ос.После пръскане ,въртене и почукване по остта.По остта само с мек материал - месинг, алуминий,твърдо трупче за да не се нарани резбата. Не е за препоръчване да се навие гайката и да се чука по нея- може да нарани резбата.
Ако въртиш остта пак с подложка от мека материал - латун.
След сваляне щателно почистване на ръждата по остта и смазване със смазка / аз изп. с МоS2.При сглобяване после сложих 3 шайби от тефлон 0,5мм плътно по остта. за предпазване от влизане на вода.
Провери всички ябълки за луфт и ги гресирай.
Мк1 има с 2-3 вида трапец - имай в предвид , ако търсиш по моргите. Аз взех цялата с-ма без ел.мотора за 20 лв с пазарене. Втулката на ябълката пред пътника беше много износена и взе да се откача ябълката.
Офф - писах съм за ремонта , но не намерих темата в бързината, май беше вмъкнато в друга тема.
Ябълките корозират и надират втулките . Пл. втулки са с еднакъв размер с Голф3 ,Венто.Лесно се избиват и набиват в гнездото , но с леко почукване. После при набиването на ябълката във втулката използвах клещи /ако се чука да се набие има възможност втулката да се сцепи.

Последна промяна от kris11 на Пет 04 ное 2016 11:22, променено общо 1 път.


z42
Мнения: 26
Регистриран на: Нед 02 окт 2011 21:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Диагностика и ремонт чистачки Галакси/Шаран МК1

Мнениеот z42 » Пет 04 ное 2016 9:07


Планката не съм си и помислял да отделям от оста, имах пред вид точно как да разкача ставата с ябълката между нея и рамото. В Хайнес пише че ябълката се вади като се вкара гаечен ключ между работо и планката и се ползва като лост така че да излезе ябълката... Така ли е точно? Защото тази ябълка (единствена от всички такива в целия механизъм) е хваната към планката с болт и гайка. Но при опита да извадя болта от планката видях, че вероятно ще пострада резбата му...

Между другото, точно това рамо някак си е доста сковано в ябълките, всички останали ги накланям и изправям много повече и по-лесно с ръка...

Разбрах за двата вида трапец още преди да го сваля - намерихме за малко под 20 лв цял трапец с все мотора и побързахме да го вземем с идеята ако е ОК както изглеждаше направо да го сменя. Оказа се, че е по-стария модел (до 10.1998), а моя е по-новия. Явно са нужни различни крепежи по купето, така че сега ако се наложи мога да го ползвам за части - изглежда поне мотора с управлението е същия. За осите - не съм сигурен.


Потребителски аватар
kris11
Мнения: 11910
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Диагностика и ремонт чистачки Галакси/Шаран МК1

Мнениеот kris11 » Пет 04 ное 2016 11:29


z42 написа:Защото тази ябълка (единствена от всички такива в целия механизъм) е хваната към планката с болт и гайка. Но при опита да извадя болта от планката видях, че вероятно ще пострада резбата му...

Такае .По спомени се пада пред пътника. Напръскай тази ябълка със спрей от рода на ВД и тогава я напъвай с гаечния ключ.Ако ябълката е в пл. гнездо - нямаш достатъчно хода за да извадиш болта.


z42
Мнения: 26
Регистриран на: Нед 02 окт 2011 21:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - Диагностика и ремонт чистачки Галакси/Шаран МК1

Мнениеот z42 » Съб 05 ное 2016 22:27


Разкачих ставите от двете планки с ключ 19 без усилие (добре че имам тънки, влезе като по мярка).
Оста от шофьорската страна се извади на ръка, няма и ръжда.
Другата ос се движи с 10 см рамо трудно. Днес за половин час редуване на въртене 45 градуса и леко удряне през твърдо дърво поддаде само към 3 мм. Утре ще опитаме методично един да я движи, друг да удря леко.

...

Методичният подход свърши работа - още половин час с гумения чук + звездогаечен ключ 22 (много удачна комбинация, направих снимки, но ще ги качвам после) и оста излезе.
Използвах няколко дърводелски стяги да обездвижа туловището с дъски и трупчета.

Сега остава почистване и смазването. Осите са с някакво покритие като емайл, което се лющи където са корозирали... неприятно, но е нарушено вече. Добре че не е изцяло заминало и се надявам, че няма да има луфт след почистването...
Не се предлагат като самостоятелен детайл, иначе бих ги сменил направо с нови.

Задавам си следните въпроси на този етап:

1. От къде да си намеря такива тефлонови шайби за защита срещу проникване на влага и къде трябва да се поставят точно? Шайбите просто лягат отгоре върху челото на отвора под металната шайба и зегерката, нали? Т.е. не трябва да се разшири отвора на 1.5 мм дълбочина и да се набият в него тефлоновите шайби (ако са 3 х 0.5 мм)?
Долу от към планката (на другия край на оста) има две тънки метални шайби... там има ли смисъл да се слагат и тефлонови?

2. Литиева грес предполагам е удачна за осите?

3. Ябълките изглеждат незасегнати от ръжда. Те със силиконова грес ли се смазват (имам и такава) - все пак влизат в пластмасови легла?

4. На отвора в пластмасовите кори, които се поставят над всичко след монтажа има една пореста гума. Тя е съвършено сплескана и плаче за смяна... Не я виждам в каталога на Форд... Може да се наложи да се импровизира нещо, примерно с микропореста гума. Сигурно някой го е правил това вече - как се получи?

ПП. Причината едната шарнирна сфера да е хваната с болт е, че болта влиза в ексцентрична втулка, която явно служи за реглаж на хода на чистачките! При разглабяне трябва да се запомни оригиналното положение, за да се избегне излишната играчка по реглажа после.


Потребителски аватар
kris11
Мнения: 11910
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - Диагностика и ремонт чистачки Галакси/Шаран МК1

Мнениеот kris11 » Нед 06 ное 2016 19:00


z42 написа: 1,Осите са с някакво покритие като емайл, което се лющи където са корозирали... неприятно, но е нарушено вече.
- Почистване на корозията 0играе ролята на абразив и надира пластмасовата втулка
2,Не се предлагат като самостоятелен детайл, от 2 ра младост трапец.
Има нови к-ти ама не тука , а чак в Русия Ваз 2110/11
3, От къде да си намеря такива тефлонови шайби за защита срещу проникване на влага и къде трябва да се поставят точно?
Имам лента тефлонова - режа си ги.Да си от Вна да ти дам
Долу от към планката (на другия край на оста) там долу
4. Литиева грес предполагам е удачна за осите? Не особено - нещо с противозадиращи свойства от рода на МоS2 Имам някаква на Верила от едно време с МоS2 и едни тубички купени още от времето на СССР от там. И сега има грес с молибденов дисулфит
5. Ябълките .. Те със силиконова грес ли се смазват (имам и такава) - все пак влизат в пластмасови легла?
Пробвай , аз и тях го минах с горната грес
6. На отвора в пластмасовите кори, които се поставят над всичко след монтажа има една пореста гума.
Не знам .При мен има 1 цяла кора открай докрай , която се напъхва навътре .Сваля се и за смяна на филтър купе /и все забравям от коя страна първо да я извадя. :mrgreen


ПП. Причината едната шарнирна сфера да е хваната с болт е, че болта влиза в ексцентрична втулка, която явно служи за реглаж на хода на чистачките! При разглабяне трябва да се запомни оригиналното положение, за да се избегне излишната играчка по реглажа после.
Това го играх , ама се наложи 2 пъти да свалям трапеца :Mr Green Fun


z42
Мнения: 26
Регистриран на: Нед 02 окт 2011 21:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - Диагностика и ремонт чистачки Галакси/Шаран МК1

Мнениеот z42 » Пон 07 ное 2016 0:04


Чистачките са вече обратно на колата и работят отлично засега. Вървят леко и механизма не се усуква вече.
Едната ос е с литиева грес, другата - със силиконова - до следващата ревизия, която надявам се ще е профилактична (явно профилактиката е важна тука). Тогава и тефлон ще сложа, ако съм набавил.
Стана късно да свалям от апарата и да поствам снимките сега... през седмицата или следващия уикенд.

kris11 написа:1... корозията играе ролята на абразив и надира пластмасовата втулка

Втулките, в които лагеруват осите? Мислех, че са месингови... поне на такива приличаха.
kris11 написа:3... Долу от към планката (на другия край на оста) там долу

Като се сложи там тефлона, металните шайби махат ли се? А от към чистачката слага ли се и там тефлон?
kris11 написа:6... При мен има 1 цяла кора открай докрай , която се напъхва навътре .Сваля се и за смяна на филтър купе /и все забравям от коя страна първо да я извадя.

Тая поне на Галакси-то се вади като се завърта внимателно около сферичната бака за антифриза, после леко в дясно (гледано срещу колата), още малко завъртане и се измъква наляво с чалъм (вкл. да се притисне леко надолу с ръка маркучето, отиващо към баката - има едни ръбати скоби и задират)...
Обаче аз говорех за едни други кори - малките пластмасови извити тавички, които лягат върху края на стъклото под чистачките. Под отвора където минава оста са въпросните сплескани гумички... Освен това между тавичките и стъклото има няколко мм луфт, който някак си ми се ще да уплътня, ако ще и с уплътнение за прозорци...


Потребителски аватар
Бай Иван
Мнения: 503
Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
Двигател: ASY AWC
Местоположение: София

Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - Диагностика и ремонт чистачки Галакси/Шаран МК1

Мнениеот Бай Иван » Вто 25 юли 2017 8:20


Ъпвам малко старичка тема и дано автора да не се сърди, но и аз стигнах до решаването на този проблем.
Проблемът си стой и при моя модел от 2005г.
Отне ми от 10:00 до 17:00 в неделя/първата грешка/.

Изображение

Голяма мъка до като искарам рамото, до накрая с помощта на скоба, то изхвърча и радостта се олицетвори на лицето.

Изображение

Победа:
Изображение

Колата в съблечен вид:
Изображение

И виновника за проблема се явява тази гумичка под зегерката, както и е описал авторът на темата:

Изображение

Лошото, е че сглобих механизма без въпросната гумичка, тъй като както отблелязах тая гимнастика я извършвах в неделя и нямаше от къде да я купя. Сега съм купил няколко размера и ми предстой разглабяне отново. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
messut
Мнения: 136
Регистриран на: Сря 12 ное 2014 14:55
Автомобил: Vw Sharan 1.9 Tdi 110 ps [81 kw]
Двигател: AVG 1999
Местоположение: гр. Кърджали

Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - Диагностика и ремонт чистачки Галакси/Шаран МК1

Мнениеот messut » Нед 12 ное 2017 20:34


За коя зегерка става въпрос колега? За тази дето е под рамото на чистачката ли? Като гледам механизма е същия като моя. Но под зегерката има метална шайба.


Потребителски аватар
Бай Иван
Мнения: 503
Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
Двигател: ASY AWC
Местоположение: София

Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - Диагностика и ремонт чистачки Галакси/Шаран МК1

Мнениеот Бай Иван » Сря 15 ное 2017 9:02


messut написа:За коя зегерка става въпрос колега? За тази дето е под рамото на чистачката ли? Като гледам механизма е същия като моя. Но под зегерката има метална шайба.


Ами явно при теб предишния собственик е правил въпросното упражнение и не е намерил гумичка, щото при мен под зегерката е сандвич от металната шайба+гумичката+зегерката.
Също, може при теб фабрично да няма гумичка!
Над тях е или по-скоро между двете ремена (чистачка и механизъм), под кората имам дунапрен.



Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта