Sharan 1.9 TDI 1Z 96 г. - Помощ за връзване на печка WEBASTO!

Семеен или работен автомобил - вановете на Volkswagen се радват на особен интерес
Потребителски аватар
lubo007
Мнения: 1231
Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
Автомобил: GOLF 5 TDI
Двигател: BKC
Местоположение: Пловдив

Re: Sharan 1.9 TDI 1Z 96 г. - Помощ за връзване на печка WEBASTO!

Мнениеот lubo007 » Сря 01 фев 2017 9:23


dvanew написа:
kiiko написа:Привет, след монтаж на вебасто и циркулационна помпа и при мен се появи такъв проблем.При пусната печка и спряна помпа парното духа горещо , а като пусна помпата хладно.Дебита на циркулационната помпа е много голям и връщащата се вода от радиаторчето не моге да се включи в потока.При мен при пусната печка и помпа за да духа горещо парното ,оборотите трябва да са над 2000


Да, може би наистина помпата е с голям дебит - забелязвам следното вчера- паля към 10 часа без печка да съм включвал , тръгвам извънградско парното постепенно затопля духането на топло и колата държи малко под 90те градуса/ вътре парното духа жегааа яко на 90 град./, днес сутринта пусната печка колата е загряла на чертата преди вертикалната - парното духа студено направо. Нямах възможност да я спра печката по рано за да видя дали ще задуха леко топло поне.

Чета по руските форуми за някакъв байпас на парното - има ли такова нещо при нашите дизели и къде да го търся, ако отговорът е да?
Според мен нямам проблем с въздух или клапи. Но е факт че не духа :cry отпред а отзад дори и на около 60 градуса заграл автомобил си духа топличко

Може би и това че клапите и тръбопровода на парното са все още студени също оказва влияние.
Когато тръгнеш на неговото си парно, постепенно се загряват тръбите, а с печката колата е стояла цяла вечер на място и тръбите са ледени. Пускаш печката, но тръбите охлаждат топлия въздух.
(така мисля аз) Някой да ме поправи ако греша




Потребителски аватар
dvanew
Мнения: 243
Регистриран на: Пон 12 дек 2005 12:58
Автомобил: VW Sharan 2005
Двигател: ASZ
Местоположение: Велико Търново

Re: Sharan 1.9 TDI 1Z 96 г. - Помощ за връзване на печка WEBASTO!

Мнениеот dvanew » Сря 01 фев 2017 16:21


Днес човърках пак по колата. На маркуча който излиза от главата на мотора/ някак много потулен е/ имам вебасто клапан/ http://thumbs.ebaystatic.com/images/g/o ... s-l225.jpg / и нещо като датчик за темп предполагам, но това не мога да разпозная какво е последното. На клапана не видях никакви кабели, а на датчика ??? след него има 2 които отиват на пластамасова основа над стартера, след това се загубват на някъде. Мисля си ако накарам този клапан да затваря часатично , помпата на печката ще върти и към предното парно, а не да връща в мотора всичко. Давайте идеи ;)


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7650
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Sharan 1.9 TDI 1Z 96 г. - Помощ за връзване на печка WEBASTO!

Мнениеот goppa » Сря 01 фев 2017 17:17


В оригиналната схема на Ебершпахер за шаран, електрическата помпане е при печката а на общия за двете радиаторчета маркуч. Ако я преместиш там и и пуснеш кабел до двигателното няма да имаш проблема с изчезващото предно парно.


Потребителски аватар
dvanew
Мнения: 243
Регистриран на: Пон 12 дек 2005 12:58
Автомобил: VW Sharan 2005
Двигател: ASZ
Местоположение: Велико Търново

Re: Sharan 1.9 TDI 1Z 96 г. - Помощ за връзване на печка WEBASTO!

Мнениеот dvanew » Чет 02 фев 2017 11:04


goppa написа:В оригиналната схема на Ебершпахер за шаран, електрическата помпане е при печката а на общия за двете радиаторчета маркуч. Ако я преместиш там и и пуснеш кабел до двигателното няма да имаш проблема с изчезващото предно парно.


Може и така да е, не съм виждал други ванове, но каква е логиката - водната помпа тика водата /студената от задния радиатор/ към двигателя, топлата от двигателя към парното тръгва от главата страна над скоростната кутия и отива на трипътника. защо да не може да храни и парното? Този клапан / на изхода на главата /който открих има бобинка - но не е вързана никъде. Каква е логиката да затворя изхода на гореща вода от малкия кръг като приемем че двигателя и печката работя заедно в даден момент, а термостата не е отворил?


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7650
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Sharan 1.9 TDI 1Z 96 г. - Помощ за връзване на печка WEBASTO!

Мнениеот goppa » Чет 02 фев 2017 12:49


Не ми е известно нa Sharan до 2000г дa е слaгaнa зaводски другa печкa освен Eberspacger d3wz. Явно при теб товa webasto е присaждaно.
В схемaтa нa eberspacher мaлкия кръг тръгвa от глaвaтa и с тройник се рaзделя към преден и зaден рaдиaтор. Печкaтa е нa връщaщaтa водa нa зaдния рaдиaтор. Ел воднa помпa нямa.
Когaто печaтa се ползвa зa aвтономкa в схемaтa е добaвен един тaрaлеж нaречен комбивентил към който се свързвa ел воднa помпa. Комбивентилa и помпaтa сa нa общaтa зa двaтa рaдиaторa подaвaщa тръбa.
При теб помпaтa е при печкaтa и крaде дебитa нa предния рaдиaтор. Или премести помпaтa в двигaтелното нa общaтa тръбa излизaщa от глaвaтa, или я aмпутирaй понеже не ползвaш печкaтa зa aвтономен отоплител.

Ето схемата на D#WZ като автономен подгревател в Sharan:
Sharan D3WZ Автономка.jpg

Това което е отбелязано "D" - Temperaturgeber - Е някакъв температурен сензор монтиран до 1997г Вероятно това е датчика който си видял.
"1" е комбивентила за който писах по-горе, Предполагам служи за това ел помпата да върти водата само през парното но не и през мотора.



Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта