Здравейте колеги. Скоро мой приятел се сдоби с въпросния Шаран. Колата е на 280 000 - реални, знае се цялата и история. Та, този мотор е с верига. Нужно ли е да се сменя веригата на тези километри? Кара се с масло 5в40 там по спецификации 503.00 май беше.Има ли нещо, което трябва да се сменя по тая кола на тия километри? И друго- понеже е автомат при спускане с движение до 60 80 км/ч набира скорост, и то яко, все едно си на свободна, постоянно трябва да натискаш спирачка- оборотите седят под 1000 и си набира доволно. Ако е със 120 надолу не набира, държи обороти. И двамата с моя авер сме доста "боси" за автоматици и не знаем това нормално ли е?
И друг- за някои тъп въпрос, но за нас не- поженията на лоста- P,R, N,D,4,3,2. P,R,N, D- ясно. 4 3 2 какво означават- скорост на която да се движи, или най високата скорост, на която да включи?.И може ли в движение от D да ръгнеш 4, 3, 2?
ако може малко пояснения относно автоматика ще съм ви много благодарен.
VW Sharan VR6 2001 автоматик- Въпрос за обслужване и още нещо.
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
- w_smith
- Мнения: 2191
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
- Двигател: ALH 2005_AHU 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Sharan VR6 2001 автоматик- Въпрос за обслужване и още нещо.
Веригата доколкото съм запознат е с препоръчителен пробег 200 000 км. Относно числата - това е най-високата предавка, на която ще включва амтомата при това положение на лоста. Точно те трябва да се използват при големи спускания доколкото знам.
- M3ntata
- Мнения: 843
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: VW Sharan VR6 2001 автоматик- Въпрос за обслужване и още нещо.
Здравей колега да помогна с някой друг отговор.
Веригата не я бутайте, до като не каже "трябва да ме смениш"
Какво може да смениш по колата еми като хид. течност, антифриз и може би спирачна течност, свещите ги вижте като цяло стандартни неща. Много важно маслото за кутията с оригинален филтър и масло. (ако ще се обслужва както трябва)
За ускоряването по наклон на директна според мен си е нормално, до колкото знам на D не можеш да използваш мотора като спирачка.
Положенията на лоста- 2, 3, 4 са ти "постоянни" Примерно като се спускаш по стръмен и дори заледен участък като ръгнеш 2-ра (примерно според нужната скорост като при ръчна кутия) ти държи ниска скорост и ползва мотора като спирачка, или си някъде на off-road примерно си някъде на разходка но е валяло и виждаш напред че участъка е мек, даваш 2-ра и колата ти върви с ниска скорост по калта вместо да сменя постоянно скорости на долу и на горе на "D". Да ако искаш да поддържаш 80км/ч до като се спускаш и да ползваш мотора като спирачка ръгваш 3-та (примерно) и си освобождаваш крака от спирачката. Никога не оставяйте колата на неутрална N до като се спускате поне продължително, в offroad форума има много писано за тази процедура и повечето не я одобряват, за повече информация потърси там ако те интересува.
Като цяло това е което мога да кажа, а мотора кой е 12v или 24v...
Веригата не я бутайте, до като не каже "трябва да ме смениш"
Какво може да смениш по колата еми като хид. течност, антифриз и може би спирачна течност, свещите ги вижте като цяло стандартни неща. Много важно маслото за кутията с оригинален филтър и масло. (ако ще се обслужва както трябва)
За ускоряването по наклон на директна според мен си е нормално, до колкото знам на D не можеш да използваш мотора като спирачка.
Положенията на лоста- 2, 3, 4 са ти "постоянни" Примерно като се спускаш по стръмен и дори заледен участък като ръгнеш 2-ра (примерно според нужната скорост като при ръчна кутия) ти държи ниска скорост и ползва мотора като спирачка, или си някъде на off-road примерно си някъде на разходка но е валяло и виждаш напред че участъка е мек, даваш 2-ра и колата ти върви с ниска скорост по калта вместо да сменя постоянно скорости на долу и на горе на "D". Да ако искаш да поддържаш 80км/ч до като се спускаш и да ползваш мотора като спирачка ръгваш 3-та (примерно) и си освобождаваш крака от спирачката. Никога не оставяйте колата на неутрална N до като се спускате поне продължително, в offroad форума има много писано за тази процедура и повечето не я одобряват, за повече информация потърси там ако те интересува.
Като цяло това е което мога да кажа, а мотора кой е 12v или 24v...
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: VW Sharan VR6 2001 автоматик- Въпрос за обслужване и още нещо.
Благодаря за мненията. Мотора е 204коня. не му знам кода и с колко вентила е. Колата ще се обслужи- всичко що е масла и течности ще се сменят. Баш за веригата се интересувахме. А водна помпа- тя трябва ли да се сменя, или чак като прокапе? Значи не е проблем при спускане със 80 90 да се ръгне от D на 4.
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: VW Sharan VR6 2001 автоматик- Въпрос за обслужване и още нещо.
точно веригата не я чакайте да я чуете кога е за смяна че става мармалад,ако искате да карате и свиркате сменяйте по най бързия начин.............
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], toshkov91 и 91 госта