Начините са 2:
надуваш с фреон, масло и оцветител, плащаш 80-100лв и след ден-два пак нямаш 'ладно, ама пък има едни чичковци с UV лампи, дето гледат къде е оцветителя.
Другия начин - надуваш с азот и пръскаш с вода и веро и гледаш къде са балончетата.
Сменяш!
Пълниш наново с азот.
След това откача пресостата, че да не вият вентилаторите и си тръгваш.
На другия ден отиваш да закачат манометрите и да видиш останало ли е нещо от азота в системата.
Пак надуваш и пръскаш, ама тоя път по-обилно и гледаш по-внимателно
И пак си тръгваш...
...
,
...
И така, докато накрая пак зареждаш с фреон, масло и оцветител и вече хващаш и малките дупчици
За отбелязване - дупките под скобите трудно правят балончета
При мен тази последна дупка я хванаха с детектор за газове.
Принципно, това реагира на почти всичко, различно от въздух.
Лошото е, че детектора е скъп, скъп е и датчика, а има живот само 1 час в среда от фреон.
Климатроник Алхамбра 1.9 Тди- слабо охлаждане
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди
pe6kata написа:vlado_tonev написа: Нормално ни трябвало да е от +4 до към 7-8 градуса,което зависи от външната температура,обороти на двигател и моментното състояние на климатичната уредба
има и други доста точни мнения, но ще си позволя да допълня това като най-точно и изчерпателно.
трябва да се извадят от 4 до 8 градуса на централните духалки при температура на околната среда около 25-30 градуса, на включена вътрешна циркулация, вентилатор на МАХ, при поддържане на около 2000 оборота в продължение на 20 минути.
Мери се със сонда, а не с инфраред термометър!
Меренето на Т при по-ниски степени на вентилатора води до по-ниски Т на духалките, което е логично.
Климатичната система на автомобила е проектирана да работи при положителни Т на изпарение / при съответно налягания/. Отрицателни Т на духалките говорят за техническа неизправност - било то в ТРВ(терморедуцир вентил или т.нар разширителен клапан) или термостатът, когато го има, монтиран в изпарителя.
Достигал съм минус 17 на духалки на лек автомобил умишлено, манипулирайки ТРВ и термостата, типа фреон R134a го позволява, но това не е нормална работа.
Кондензът е показател за нормална работа на климатика, но в никакъв случай не е задължително условие.
Към човека с чувствата - опитай се да се държиш като мъж, не ми подскачай като ощипана мома.
Чак сега успявам да се включа по темата : Абе колега ,не можа ли всичката тая компетенция дето я имаш и си я изложил в тоя цитат ,да я изложиш по -рано ,за да не се "точи като сопол" темата в много страници.? Или като видя че не можеш да "намажеш" от тая работа-реши да даваш безплатни съвети? Пак казвам че не съм компетентен професионалист (като теб) ,и съм споделил това което ми се е случило с моята кола. Ако не ти беше толкова големо ЕГОТО ,щеше да пуснеш тая компетентна "дисертация" веднага след въпроса на автора и много глупости и спорове може би щяха да бъдат избегнати. Относно кой се държи като мъж и кой като "ощипана мома"....Слушай пич : Тия неща се казват -очи в очи ,и се разбираме точно по МЪЖКИ , а не от разстояние.....Поздрави.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди
gergeto написа: ... Или като видя че не можеш да "намажеш" от тая работа-реши да даваш безплатни съвети? ...
Слушай пич : Тия неща се казват -очи в очи ,и се разбираме точно по МЪЖКИ , а не от разстояние.....Поздрави.
Да "НАМАЖА"
Написах, че твърдиш глупости и заблуждаваш маса народ - прие го като заяждане. Аргументирал съм се, споделяйки конкретни параметри, както за колегите, така и за теб, за да разбереш къде и защо бъркаш,а и за да не мислиш че се заяждам (смятам че информацията е полезна) За сметка на това ми говориш за его, комплекси, някакви тънки сметки... опитвайки се да иронизираш написаното от мен. Разбирам от това и съм взел отношение по темата, като в тема за ВиК например(!), няма да ме видиш да пиша.
"Слушай пич" - на някой друг, бъркаш човека. "Очи в очи" е лоша идея
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди
Добре ,добре, спирам със спама,щото пак ще ударят ключа. По темата : Как трябва да постигна тия 4-8 гр. и как да се установи къде е проблема, без диагностиката да е "проба- грешка ", и голяма ли е разликата в показанията м/у инфрачервения термометър и термометъра -сонда ?
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди
Имам един въпрос към спецовете по темата. Тъй като тази тема ме "бъзна'' да се загледам в работата на климатроника...та днес на отворен капак и опипване забелязах че едната тръба(алуминиевата) отляво с/у двигаттеля е цялата в конденз , а другата в дясно. на която в средата има една пластмасова врътка ,като кранче за вода ,е буквално гореща - каква е вероятността да съм с "прединфарктен" климатик , не искам изненади през лятото ,така че ако някой спец има идея.....
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди
Ти за Закон за запазване на енергията учил ли си?
Па мноо ясно, че едното като е ледено, другото трябва да е горещо.
Е не чак да те изгаря и да се вдига дим, ама едно 40-50*С си вдига (пешката да ме поправи, ако греша!)
После това се охлажда в кондензатора и наново
По-високата температура би трябвало да говори за позапушен дехидратор, ако съм внимавал в час и съм разбрал правилно майсторчетата последните 2-3 седмици.
Ама ако при теб наистина смъква до -3 на изпарителя - нищо чудно да е 60* топлата тръба, знам ли...
Па мноо ясно, че едното като е ледено, другото трябва да е горещо.
Е не чак да те изгаря и да се вдига дим, ама едно 40-50*С си вдига (пешката да ме поправи, ако греша!)
После това се охлажда в кондензатора и наново
По-високата температура би трябвало да говори за позапушен дехидратор, ако съм внимавал в час и съм разбрал правилно майсторчетата последните 2-3 седмици.
Ама ако при теб наистина смъква до -3 на изпарителя - нищо чудно да е 60* топлата тръба, знам ли...
- stefarata
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди
При мен едната пари, трудно се пипа, а другата няма конденз, леко студена е.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди
radotom написа:Ти за Закон за запазване на енергията учил ли си?
Па мноо ясно, че едното като е ледено, другото трябва да е горещо.
Е не чак да те изгаря и да се вдига дим, ама едно 40-50*С си вдига (пешката да ме поправи, ако греша!)
После това се охлажда в кондензатора и наново
По-високата температура би трябвало да говори за позапушен дехидратор, ако съм внимавал в час и съм разбрал правилно майсторчетата последните 2-3 седмици.
Ама ако при теб наистина смъква до -3 на изпарителя - нищо чудно да е 60* топлата тръба, знам ли...
Това ми е ясно, въпроса е дали е нормално да е гореща тръбата ,щото и моята като на колегата stefarata е доста гореща на пипане. Колата беше ударена и се наложи да подменя клим. радиатор и дехидратор с нови.Значи варианта запушване е по-слабо вероятен.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди
Не винаги имам времето да погледна из форума...
Топла, гореща... е много субективно. За точен отговор е необходимо нещо по-точно - стойности на работните налягания!
Не се ли напише колко бара имаме на ниското и високото, само си чешем езиците, иначе наистина за човек, който се занимава и има познания в тази сфера, може да се ориентира с пипане.
Фреонът при колите, като хладилен агент, има строга закономерност между налягане и температура. Например - при 10 бара температурата му е около 40 градуса, при 20 бара е около 70 градуса, при 2 бара е около минус 10 градуса... На всеки манометър за Р134а под скалата за налягане има и скала за температура...Прилагам и една таблица.
Климатикът е термо помпа, т.е. колкото топлина отдава в околната среда чрез кондензатора (климатичния радиатор), толкова топлина отнема от купето чрез изпарителя (климатичното радиаторче в купето). От купето се отнема топлина, въпреки, че обикновено се смята, че се отдава студ.
По отношение на частта под високо налягане - ако навън е 40 градуса и климатичния радиатор е нагрят на 40 градуса, т.е. температурите са равни, топлообмен няма как да има. За да се отдава топлина, трябва кондензатора да се нагрее до 60-70 градуса примерно, което означава 15-20 бара. Това е много относително - зависи от работата на ТРВ, на големината и типа кондензатор, от обдухването му, от Т в купето и обдухването на изпарителя и още редица второстепенни фактори.
По-старите коли са с две (обикновено) степени на вентилаторите за охлаждане, визирам преди голф5 и сие(които са с безстепенни перки). Втора степен сработва между 15 и 20 бара масово, т.е. това са напълно нормални работни налягания в горещо време.
Ако всмукателната линия кондензира, а не се заледява, е добър показател за правилно работещ климатик, но не означава на 100% всичко е ОК. Дори и в този случай е възможно да има отклонения от нормалната работа.
За тия минус 2 градуса - сигурен ли си, че са измерени стриктно по начина, който съм описал. Инфраред термометъра дава големи отклонения - мери по-студено от реалната Т.
Топла, гореща... е много субективно. За точен отговор е необходимо нещо по-точно - стойности на работните налягания!
Не се ли напише колко бара имаме на ниското и високото, само си чешем езиците, иначе наистина за човек, който се занимава и има познания в тази сфера, може да се ориентира с пипане.
Фреонът при колите, като хладилен агент, има строга закономерност между налягане и температура. Например - при 10 бара температурата му е около 40 градуса, при 20 бара е около 70 градуса, при 2 бара е около минус 10 градуса... На всеки манометър за Р134а под скалата за налягане има и скала за температура...Прилагам и една таблица.
Климатикът е термо помпа, т.е. колкото топлина отдава в околната среда чрез кондензатора (климатичния радиатор), толкова топлина отнема от купето чрез изпарителя (климатичното радиаторче в купето). От купето се отнема топлина, въпреки, че обикновено се смята, че се отдава студ.
По отношение на частта под високо налягане - ако навън е 40 градуса и климатичния радиатор е нагрят на 40 градуса, т.е. температурите са равни, топлообмен няма как да има. За да се отдава топлина, трябва кондензатора да се нагрее до 60-70 градуса примерно, което означава 15-20 бара. Това е много относително - зависи от работата на ТРВ, на големината и типа кондензатор, от обдухването му, от Т в купето и обдухването на изпарителя и още редица второстепенни фактори.
По-старите коли са с две (обикновено) степени на вентилаторите за охлаждане, визирам преди голф5 и сие(които са с безстепенни перки). Втора степен сработва между 15 и 20 бара масово, т.е. това са напълно нормални работни налягания в горещо време.
Ако всмукателната линия кондензира, а не се заледява, е добър показател за правилно работещ климатик, но не означава на 100% всичко е ОК. Дори и в този случай е възможно да има отклонения от нормалната работа.
За тия минус 2 градуса - сигурен ли си, че са измерени стриктно по начина, който съм описал. Инфраред термометъра дава големи отклонения - мери по-студено от реалната Т.
- Прикачени файлове
-
- tab4.gif (8.4 KиБ) Видяна 1703 пъти
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди
pe6kata написа:За тия минус 2 градуса - сигурен ли си, че са измерени стриктно по начина, който съм описал. Инфраред термометъра дава големи отклонения - мери по-студено от реалната Т.
Ами бе ,как да съм сигурен.Човека сложи термометъра ( инфра ред) с/у средните духалки и вика: Трябва да е под 10 гр..И като взе да "сваля" тоя дисплей .та до минус 2. Зарадвах се че имам мощен климатик ,стиснахме ръцете ,разплатих се и всеки по живо ,по здраво.
Моите перки се включват веднага на макс. в момента на включване на климатроника.Не знам дали трябва да са на степени.Двигателя е ASV 110 ТDI ,колата е СЕАТ Кордоба 2001г.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди
Две степени имаш, но явно не работят коректно.
- stefarata
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди
колега pe6kata, ти с климатици ли се занимаваш? Да взема да отскоча до елхово да го видиш. Ако искаш ми отговори на лични.
Иначе и аз не съм чувал да се включва втора скорост на перките, бучат си все на една степен.
Иначе и аз не съм чувал да се включва втора скорост на перките, бучат си все на една степен.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди
Честно казано не съм се задълбавал в оглед на коректната работа на климатроника.Пролетно време го профилактирам ,но го пускам едва в най-големите жеги. Незнам дали има пряка връзка в това дали ако го пусна при 35 + нагоре лятото е нормално да се включат директно 2 те перки на макс.,ама засега съм доволен.Ако не е проблем ,обяснете кога е нормално да се включи 1 ва степен и кога 2 ра на макс.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди
Щом включиш климатика,веднага тръгват и двете заедно на 1ва.Ако се вдигне налягането на фреона,тогава се пуска и 2рата.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди
При голяма жега и искана 22 °С втората степен тръгва 2-3 секунди след зацепването на компресора.
Иначе си тръгват двете перки на първа степен.
Иначе си тръгват двете перки на първа степен.
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 153 госта