Климатроник Алхамбра 1.9 Тди- слабо охлаждане

Семеен или работен автомобил - вановете на Volkswagen се радват на особен интерес
Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди

Мнениеот gergeto » Съб 13 май 2017 11:27


Пробвах да включа климата за малко ,външна темп. около 20-22гр. -перките се включиха и 2 те едновременно ,но наистина въртяха по-спокойно отколкото при по-големите жеги.По-точно казано -перките обдухваха , а иначе на високата степен направо си бучат.Питам за тия степени ,не само заради климатика ,ама "подпалих" да не би да не работят перките коректно ,та да прегрея мотора .По- нататък -живот и здраве ще я наблюдавам.




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 13 май 2017 12:43


Не може да прегрееш мотора.
Идеята да работят и двете степени е да се пази компресора.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди

Мнениеот gergeto » Съб 13 май 2017 15:39


А охлаждането на мотора с перките не е ли пак на 2 степени?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 13 май 2017 15:57


На двете е.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди

Мнениеот gergeto » Нед 14 май 2017 7:51


А старта на перките при включване на климатик или за охлаждане на ДВГ - от различни датчици ли се командва?


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди

Мнениеот pe6kata » Нед 14 май 2017 8:31


gergeto написа:.Ако не е проблем ,обяснете кога е нормално да се включи 1 ва степен и кога 2 ра на макс.

Когато налягането достигне 17 бара, се включва втора степен на перките, а от втора на първа степен минава на около 13 бара.

В това време при работа на място, нормално е да се включи втора степен за секунди и пак да мине на първа. В големите жеги времето за работа на втора степен се увеличава, може и да останат и постоянно.

Поддържайте си климатичните радиатори(и водни) чисти, мийте ги периодично с водоструйка - дреболия, но от изключително значение за работата на климатика.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 14 май 2017 8:40


gergeto написа:А старта на перките при включване на климатик или за охлаждане на ДВГ - от различни датчици ли се командва?

Да.
При загрял мотор и отворен голям кръг,изключен климатик,перките ги пуска датчик на радиатора.
За пускането на перките при включване на климатика се грижи блока за тяхното управление.
При Голф 4 и производните е под акумулатора.При теб не знам къде е.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди

Мнениеот pe6kata » Нед 14 май 2017 8:53


блока за управление на перките е един, а системите са две - за охлаждане на мотора и за климатика.
Ползват се различни датчици - за антифриза е на водния радиатор - термоключ.
За климатика - е датчик, следящ налягането (пресостат).


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди

Мнениеот gergeto » Нед 14 май 2017 17:11


:th_up


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1893
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Seat Alhambra 7M
Двигател: AFN 1998
Местоположение: Карнобат

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди

Мнениеот stefarata » Съб 27 май 2017 18:05


Проблемът е решен. След като антифриза ми направи локва един хубав ден колата влезе в сервиз и казах на момчетата да погледнат и климатика. След 5 часа ми се обадиха и ми казаха, че имам пукнат маркуч, който е на някакво супер гадно място , нещо като тройник близо до динамото.
Климатикът също е ремонтиран, като там проблемите са били лагер и семеринг, през който бягал фреонът. Аз имах съмнения изначално за лагера, защото чувах някакво виене/шумене, което не изчезна дори и след смяна на всички ролки и ремъци. Сега всичко утихна. В системата е имало около 100 грама фреон :eek .
Та, доволен съм от работата в сервиза. Намира се в Карнобат, посока излизане от града към Айтос, преди КПП. https://www.google.bg/maps/@42.650799,26.9984761,3a,51.1y,196.51h,86.96t/data=!3m6!1e1!3m4!1suSAodSAxfSbrvgE1FOIIpg!2e0!7i13312!8i6656
Момчето, което се занимава с климатиците се казва Тодор и ми направи доста добро впечатление.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7639
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди- РЕШЕНО

Мнениеот goppa » Съб 27 май 2017 18:27


Всяко зло зa добро :biggrin


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди- РЕШЕНО

Мнениеот gergeto » Съб 27 май 2017 19:20


Браво ,радвам се че проблема е решен и то от местен майстор. Хубаво е във всеки град да има такива майстори ,дето са амбицирани и им идва отвътре занаята . Айде колега ,със здраве да си караш колицата и да нямаш повече такива ядове. :th_up


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1893
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Seat Alhambra 7M
Двигател: AFN 1998
Местоположение: Карнобат

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди- РЕШЕНО

Мнениеот stefarata » Съб 27 май 2017 20:29


Благодаря, gergeto, да, хубаво е като откриеш човек наблизо, на който можеш да се довериш за ремонтите. Междувременно разбрах, че тук в Карнобат има още едно момче, което е на „ти” с климатиците. Така че поне за климатичните проблеми решения тук има.
Иначе тази кола е на път да су остане вечно моя, защото вложих доста нерви и средства, за да е в това техническо състояние.
Що се отнася до скъсаният воден маркуч ме налягат едни кошмари, че всъщност той не се е пукнал просто така,а може би защото се намира почти под ГНП-то. Всички знаем какво причинява нафтата, попадайки върху гумата. Та, по всичко личи, че ще следва и обслужване на ГНП. Искаше ми се да го поотложа във времето, но няма да стане.


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1893
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Seat Alhambra 7M
Двигател: AFN 1998
Местоположение: Карнобат

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди- РЕШЕНО

Мнениеот stefarata » Сря 16 май 2018 7:54


Този климатроник продължава да ми къса нервите. Както съм писал миналата година в темата, след много неволи с калпави майстори и смяна на лагер на компресора и допълване с фреон, нещо не ми харесва ефективността на климатроника. Имам предвид, че при околна температура примерно 25-27 градуса вътре си е парник и си се потиш като без климатик. От духалките излиза студено, но ми се струва крайно недостатъчно. Така си беше и след ремонта. Нямам записани грешки в контролера. Правят ми впечатление следните неща:
- дори и в най големите горещини не съм виждал да капе конденз отдолу, не ми се струва нормално. За сметка на това тръбата на ниското налягане бързо се изстудява на пипане и е цялата в конденз
- не съм чувал , а нарочно съм гледал дали ще се включи втора степен на перките, еми никога не се е случвало. И това не ми се струва нормално.
- забелязвам, че на място като изфорсирам с включен климатик се чува да изключва компресора, в движение не знам дали го прави. Това не знам дали е нормално.
И друго, мога ли през VCDS да видя наляганията в системата или варианта е само класическия с манометричен блок? Иначе перките си тръгват с включване на компресора, при ремонта е сложен оцветител и на последващия преглед майсторът твърдеше , че всичко е ок. Но мен не ме кефи да се потя карайки на климатик. Давайте идеи какво да предприемам


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди- РЕШЕНО

Мнениеот kris11 » Сря 16 май 2018 9:37


stefarata написа:И друго, мога ли през VCDS да видя наляганията в системата или варианта е само класическия с манометричен блок?

Не -само с манометри.Но задължително проверка с манометрите.
Възможен е теч и да е намаляло количеството "фреон" . Огледай тръбата от ф-р дехидратора до ТРВ то -върви по левия рог и се защипва от кората + дунапрен.Дунапрена задържа луга и сол+ алуминиева тръба = дупки.
Смернял ли си ф-р дехидратора ?



Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 20 госта