Наближава :arrow УЗАНА (24-26 август 2018 г.)

Климатроник Алхамбра 1.9 Тди- слабо охлаждане

Семеен или работен автомобил - вановете на Volkswagen се радват на особен интерес
Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 18288
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди

Мнениеот radotom » Нед 07 май 2017 21:08


Начините са 2:
надуваш с фреон, масло и оцветител, плащаш 80-100лв и след ден-два пак нямаш 'ладно, ама пък има едни чичковци с UV лампи, дето гледат къде е оцветителя.
Другия начин - надуваш с азот и пръскаш с вода и веро и гледаш къде са балончетата.
Сменяш!
Пълниш наново с азот.
След това откача пресостата, че да не вият вентилаторите и си тръгваш.
На другия ден отиваш да закачат манометрите и да видиш останало ли е нещо от азота в системата.
Пак надуваш и пръскаш, ама тоя път по-обилно и гледаш по-внимателно :icon_lol
И пак си тръгваш...
...
, :banghead :banghead :banghead
...
И така, докато накрая пак зареждаш с фреон, масло и оцветител и вече хващаш и малките дупчици :mhihi
За отбелязване - дупките под скобите трудно правят балончета :no
При мен тази последна дупка я хванаха с детектор за газове.
Принципно, това реагира на почти всичко, различно от въздух.
Лошото е, че детектора е скъп, скъп е и датчика, а има живот само 1 час в среда от фреон.




Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3554
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди

Мнениеот gergeto » Пон 08 май 2017 19:20


pe6kata написа:
vlado_tonev написа: Нормално ни трябвало да е от +4 до към 7-8 градуса,което зависи от външната температура,обороти на двигател и моментното състояние на климатичната уредба :screwy



има и други доста точни мнения, но ще си позволя да допълня това като най-точно и изчерпателно.

трябва да се извадят от 4 до 8 градуса на централните духалки при температура на околната среда около 25-30 градуса, на включена вътрешна циркулация, вентилатор на МАХ, при поддържане на около 2000 оборота в продължение на 20 минути.

Мери се със сонда, а не с инфраред термометър!
Меренето на Т при по-ниски степени на вентилатора води до по-ниски Т на духалките, което е логично.

Климатичната система на автомобила е проектирана да работи при положителни Т на изпарение / при съответно налягания/. Отрицателни Т на духалките говорят за техническа неизправност - било то в ТРВ(терморедуцир вентил или т.нар разширителен клапан) или термостатът, когато го има, монтиран в изпарителя.
Достигал съм минус 17 на духалки на лек автомобил умишлено, манипулирайки ТРВ и термостата, типа фреон R134a го позволява, но това не е нормална работа.

Кондензът е показател за нормална работа на климатика, но в никакъв случай не е задължително условие.

Към човека с чувствата - опитай се да се държиш като мъж, не ми подскачай като ощипана мома.



Чак сега успявам да се включа по темата : Абе колега ,не можа ли всичката тая компетенция дето я имаш и си я изложил в тоя цитат ,да я изложиш по -рано ,за да не се "точи като сопол" темата в много страници.? Или като видя че не можеш да "намажеш" от тая работа-реши да даваш безплатни съвети? Пак казвам че не съм компетентен професионалист (като теб) ,и съм споделил това което ми се е случило с моята кола. Ако не ти беше толкова големо ЕГОТО ,щеше да пуснеш тая компетентна "дисертация" веднага след въпроса на автора и много глупости и спорове може би щяха да бъдат избегнати. Относно кой се държи като мъж и кой като "ощипана мома"....Слушай пич : Тия неща се казват -очи в очи ,и се разбираме точно по МЪЖКИ , а не от разстояние.....Поздрави.


Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2883
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди

Мнениеот pe6kata » Пон 08 май 2017 23:01


gergeto написа: ... Или като видя че не можеш да "намажеш" от тая работа-реши да даваш безплатни съвети? ...
Слушай пич : Тия неща се казват -очи в очи ,и се разбираме точно по МЪЖКИ , а не от разстояние.....Поздрави.


Да "НАМАЖА" :eek :eek :eek

Написах, че твърдиш глупости и заблуждаваш маса народ - прие го като заяждане. Аргументирал съм се, споделяйки конкретни параметри, както за колегите, така и за теб, за да разбереш къде и защо бъркаш,а и за да не мислиш че се заяждам (смятам че информацията е полезна) За сметка на това ми говориш за его, комплекси, някакви тънки сметки... опитвайки се да иронизираш написаното от мен. Разбирам от това и съм взел отношение по темата, като в тема за ВиК например(!), няма да ме видиш да пиша.

"Слушай пич" - на някой друг, бъркаш човека. "Очи в очи" е лоша идея :c020


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3554
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди

Мнениеот gergeto » Вто 09 май 2017 7:39


Добре ,добре, спирам със спама,щото пак ще ударят ключа. По темата : Как трябва да постигна тия 4-8 гр. и как да се установи къде е проблема, без диагностиката да е "проба- грешка ", и голяма ли е разликата в показанията м/у инфрачервения термометър и термометъра -сонда ?


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3554
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди

Мнениеот gergeto » Чет 11 май 2017 20:40


Имам един въпрос към спецовете по темата. Тъй като тази тема ме "бъзна'' да се загледам в работата на климатроника...та днес на отворен капак и опипване забелязах че едната тръба(алуминиевата) отляво с/у двигаттеля е цялата в конденз , а другата в дясно. на която в средата има една пластмасова врътка ,като кранче за вода ,е буквално гореща - каква е вероятността да съм с "прединфарктен" климатик , не искам изненади през лятото ,така че ако някой спец има идея..... :screwy


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 18288
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди

Мнениеот radotom » Чет 11 май 2017 22:01


Ти за Закон за запазване на енергията учил ли си? :Mr Green Fun
Па мноо ясно, че едното като е ледено, другото трябва да е горещо.
Е не чак да те изгаря и да се вдига дим, ама едно 40-50*С си вдига (пешката да ме поправи, ако греша!)
После това се охлажда в кондензатора и наново :c020
По-високата температура би трябвало да говори за позапушен дехидратор, ако съм внимавал в час и съм разбрал правилно майсторчетата последните 2-3 седмици.

Ама ако при теб наистина смъква до -3 на изпарителя - нищо чудно да е 60* топлата тръба, знам ли... :rolleyes


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1622
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Seat Alhambra 7M
Двигател: AFN 1998
Местоположение: Карнобат

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди

Мнениеот stefarata » Чет 11 май 2017 22:09


При мен едната пари, трудно се пипа, а другата няма конденз, леко студена е.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3554
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди

Мнениеот gergeto » Пет 12 май 2017 10:54


radotom написа:Ти за Закон за запазване на енергията учил ли си? :Mr Green Fun
Па мноо ясно, че едното като е ледено, другото трябва да е горещо.
Е не чак да те изгаря и да се вдига дим, ама едно 40-50*С си вдига (пешката да ме поправи, ако греша!)
После това се охлажда в кондензатора и наново :c020
По-високата температура би трябвало да говори за позапушен дехидратор, ако съм внимавал в час и съм разбрал правилно майсторчетата последните 2-3 седмици.

Ама ако при теб наистина смъква до -3 на изпарителя - нищо чудно да е 60* топлата тръба, знам ли... :rolleyes


Това ми е ясно, въпроса е дали е нормално да е гореща тръбата ,щото и моята като на колегата stefarata е доста гореща на пипане. Колата беше ударена и се наложи да подменя клим. радиатор и дехидратор с нови.Значи варианта запушване е по-слабо вероятен.


Потребителски аватар
pe6kata
Мнения: 2883
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди

Мнениеот pe6kata » Пет 12 май 2017 17:10


Не винаги имам времето да погледна из форума...

Топла, гореща... е много субективно. За точен отговор е необходимо нещо по-точно - стойности на работните налягания!
Не се ли напише колко бара имаме на ниското и високото, само си чешем езиците, иначе наистина за човек, който се занимава и има познания в тази сфера, може да се ориентира с пипане.
Фреонът при колите, като хладилен агент, има строга закономерност между налягане и температура. Например - при 10 бара температурата му е около 40 градуса, при 20 бара е около 70 градуса, при 2 бара е около минус 10 градуса... На всеки манометър за Р134а под скалата за налягане има и скала за температура...Прилагам и една таблица.

Климатикът е термо помпа, т.е. колкото топлина отдава в околната среда чрез кондензатора (климатичния радиатор), толкова топлина отнема от купето чрез изпарителя (климатичното радиаторче в купето). От купето се отнема топлина, въпреки, че обикновено се смята, че се отдава студ.

По отношение на частта под високо налягане - ако навън е 40 градуса и климатичния радиатор е нагрят на 40 градуса, т.е. температурите са равни, топлообмен няма как да има. За да се отдава топлина, трябва кондензатора да се нагрее до 60-70 градуса примерно, което означава 15-20 бара. Това е много относително - зависи от работата на ТРВ, на големината и типа кондензатор, от обдухването му, от Т в купето и обдухването на изпарителя и още редица второстепенни фактори.

По-старите коли са с две (обикновено) степени на вентилаторите за охлаждане, визирам преди голф5 и сие(които са с безстепенни перки). Втора степен сработва между 15 и 20 бара масово, т.е. това са напълно нормални работни налягания в горещо време.

Ако всмукателната линия кондензира, а не се заледява, е добър показател за правилно работещ климатик, но не означава на 100% всичко е ОК. Дори и в този случай е възможно да има отклонения от нормалната работа.

За тия минус 2 градуса - сигурен ли си, че са измерени стриктно по начина, който съм описал. Инфраред термометъра дава големи отклонения - мери по-студено от реалната Т.
Прикачени файлове
tab4.gif
tab4.gif (8.4 KиБ) Видяна 581 пъти


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3554
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди

Мнениеот gergeto » Пет 12 май 2017 18:15


pe6kata написа:За тия минус 2 градуса - сигурен ли си, че са измерени стриктно по начина, който съм описал. Инфраред термометъра дава големи отклонения - мери по-студено от реалната Т.


Ами бе ,как да съм сигурен.Човека сложи термометъра ( инфра ред) с/у средните духалки и вика: Трябва да е под 10 гр..И като взе да "сваля" тоя дисплей .та до минус 2. Зарадвах се че имам мощен климатик ,стиснахме ръцете ,разплатих се и всеки по живо ,по здраво.
Моите перки се включват веднага на макс. в момента на включване на климатроника.Не знам дали трябва да са на степени.Двигателя е ASV 110 ТDI ,колата е СЕАТ Кордоба 2001г.


Zdravko Zankov
Мнения: 9129
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 12 май 2017 18:43


Две степени имаш, но явно не работят коректно.


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1622
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Seat Alhambra 7M
Двигател: AFN 1998
Местоположение: Карнобат

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди

Мнениеот stefarata » Пет 12 май 2017 18:48


колега pe6kata, ти с климатици ли се занимаваш? Да взема да отскоча до елхово да го видиш. Ако искаш ми отговори на лични.
Иначе и аз не съм чувал да се включва втора скорост на перките, бучат си все на една степен.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3554
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди

Мнениеот gergeto » Пет 12 май 2017 18:52


Честно казано не съм се задълбавал в оглед на коректната работа на климатроника.Пролетно време го профилактирам ,но го пускам едва в най-големите жеги. Незнам дали има пряка връзка в това дали ако го пусна при 35 + нагоре лятото е нормално да се включат директно 2 те перки на макс.,ама засега съм доволен.Ако не е проблем ,обяснете кога е нормално да се включи 1 ва степен и кога 2 ра на макс.


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 6961
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди

Мнениеот vlado_tonev » Пет 12 май 2017 21:59


Щом включиш климатика,веднага тръгват и двете заедно на 1ва.Ако се вдигне налягането на фреона,тогава се пуска и 2рата.


Zdravko Zankov
Мнения: 9129
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Климатроник Алхамбра 1.9 Тди

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 13 май 2017 10:04


При голяма жега и искана 22 °С втората степен тръгва 2-3 секунди след зацепването на компресора.
Иначе си тръгват двете перки на първа степен.



Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта