Подмяна кондензатор (климатичен радиатор) Шаран '98г AFN мотор

Семеен или работен автомобил - вановете на Volkswagen се радват на особен интерес
Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Подмяна кондензатор (климатичен радиатор) Шаран '98г AFN мотор

Мнениеот radotom » Съб 29 апр 2017 21:25


Прибирам се, видите ли, в събота вечерта от Фест-а ...
Като изключим това, че успях да се загубя на голям и централен столичен булевард, успях да се набутам в забутани, тесни и допълнително стеснени от паркирали идиоти улички и успях да спукам задна дясна гума в остър бордюр -всичко беше супер!
На другия ден, обаче, паля Сафрида да ида до магазина.... опааааа.... дисплея на климатроника се маскирал на коледна украса :icon_lol
Знам си аз, че колите ми мразят да ходят в София. И пассата много мразеше :icon_lol
А съм сигурен, че и Столичани много мразят такива като мен да ходят в София, ма тва друга тема! :mhihi

В крайна сметка се оказа, че имам много малка, но достатъчна дупчица на питата на климатика (външната), както и пропуск в TRW-то (може би спукано - ще видим)
Благодарение на zfa159 (още веднъж БЛАГОДАРЯ, Стефане! :bowdown :bowdown :bowdown )получих нов кондензатор и ТРВ на буквално подаръчни цени и днес се хванах да сменям радиатора.

Снимките ги правих вече при сглабяне, но ще ги пускам все едно сега разглабям нещата ;)

Първо, оригиналните инструкции за сваляне на радиатор:
За отбелязване - повечето неща са видни, но не всички и има пропуски

BumperOriginal.jpg


А как всъщност е:

Първо, махате мигачите, За целта се развива торкса над фара:

Изображение

Издърпвате напред и разкачате куплунга:

Изображение

Изображение

След това махате маската:

Изображение

Двете дюбелни щифтчета и двете тампончета отгоре са лесно видими,
По-трудно се виждат двете видийки, дето държат краищата на маската, под фровете. Те се развиват, като бръкнете през отворите на мигачите отвътре. Нямаше как да ги снимам хубаво

Следва сваляне на предния номер:

Изображение

Вече се виждат двата болта (торкс)

Не забравяте да развиете и трите торкса, които държат пластмасата на бронята към подкалниците.
Имам предвид ПО 3 и от двете страни. Ще трябва да въртите волана - тясно е!

... и първата част от бронята вече може да се издърпа напред и захвърли някъде назад, че да се не пречка :icon_lol

Изображение

Аз свалих и средната, същинската част на бонята (под №3 на оригиналната картинка) за да не ми се пречка. Все пак, само 2 болтчета са (№2 )

Вече е време и фаровете да пратите на майната им (или някъде другаде, дето да не пречат)

Изображение

Лесно се виждат 4-те болта, дето ги държат.

Следва развиването на гредата на бронята.
4 болта са, по 2 от двете страни - един от горе:

Изображение

и един от долЕ:

Изображение

Следва развиването на една пластмасова ... аъъъ... пръчка, дето држи долната част на махнатата още преди това маска.
Хваната е с 3 болтчета, като тези болтове са единствените, дето се развиват с отвертка (кръстата)

Изображение
Изображение

И те го мизерника в цялата му прелест! :newsm66

Изображение

Ах, как хубаво е ръфано тук! :mhihi :mhihi :mhihi

Изображение

Сега!
Едно уточнение!
Стандартното махане на климатичния кондензатор включва източване на охладителната система, сваляне на водния радиатор, барабар с перките и мноооого други дивотии!
Няма кой да се хваща на немските глупости - прорязвате с ножовка пластмасата, дето крие ушичките на кондензатора. Около 3-4 минути работа След това, като видите, че сте прорязали много малка част и ушите не минават, вземате резачките и разръффвате наоколо като мен! :mhihi
Винтчетата за ключе 10 са вече пред очите ви

Преди това, разбира се, развивате двете тръби на кондензатора

Изображение


Има една пластмасова опора (като 'столче' ), дето крепи долната тръба. Махнете я, за да нямате после пролеми, като слагате новия кондензатор.
Много е желателно да разполагате с мека четчица, Меглио и течаща вода, за да измиете мизериите по водния радиатор.
Е, аз течаща нямах, ама 2 тубички по 11л дано да са свършили работа :gruebel

И сглабяте на обратно!

Като тръгнете да свършвате (или привършвате, все едно! ) ще слагате и маската.
Вярно тя е последна и после лесно се сваля, ама е дразнещо, като се окаже, че сте забравили да нагласите лостчето за освобождаване на предния капак в отвора му

Изображение

А редовно забравям... :no

Емииии... те т'ва е!

Реално е 2 часа работа, но аз не си давах зор, пуших, пих кафета, чаках да изсъхне пред колат, дето мих радиатора и те така. Та го докарах до към 5 часа 'освободен от домашни задължения'

Изображение




Моля?
Бира ли чух някой да споменава?!? :mrgreen

Ми наздраве, тогава! :beer




Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Подмяна кондензатор (климатичен радиатор) Шаран '98г

Мнениеот bobocamaro » Съб 29 апр 2017 21:34


Радо наздраве, бре! :biggrin
Като се сетя за един датчик, за ABS, какво му се случи през далечната 2007-ма... :stumm
Та един хладилник ли да те спре :mhihi


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7651
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Подмяна кондензатор (климатичен радиатор) Шаран '98г

Мнениеот goppa » Съб 29 апр 2017 21:35


:bowdown Браво, Радо. :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13429
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Подмяна кондензатор (климатичен радиатор) Шаран '98г

Мнениеот kris11 » Нед 30 апр 2017 18:46


:th_up
ма много грозно туй червеното бре :biggrin


Потребителски аватар
Бай Иван
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
Двигател: ASY AWC
Местоположение: София

Re: Подмяна кондензатор (климатичен радиатор) Шаран '98г

Мнениеот Бай Иван » Вто 02 май 2017 18:56


:th_up :th_up

И тука да изкажа благодарност за споделянето и поздрави за труда.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13429
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Подмяна кондензатор (климатичен радиатор) Шаран '98г AFN мотор

Мнениеот kris11 » Сря 11 окт 2017 9:53


"Като тръгнете да свършвате (или привършвате, все едно! ) ще слагате и маската.
Вярно тя е последна и после лесно се сваля, ама е дразнещо, като се окаже, че сте забравили да нагласите лостчето за освобождаване на предния капак в отвора му..А редовно забравям... :no "

Не си само ти, споко. Вчера по почти тъмно и аз го забравих и хлопнах капака. / сменях водния/ .Днес търсих дълга дълга отвертка за побутна куката наляво.Само 4 те пл. щифта извадих и маската напред колкото може за да се наниже лостчето.


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1894
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Seat Alhambra 7M
Двигател: AFN 1998
Местоположение: Карнобат

Re: Подмяна кондензатор (климатичен радиатор) Шаран '98г AFN мотор

Мнениеот stefarata » Сря 11 окт 2017 10:18


Браво за темата. Сега я видях. Ще сменям термостат скоро и ще ми трябват тези инструкции


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7651
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Подмяна кондензатор (климатичен радиатор) Шаран '98г AFN мотор

Мнениеот goppa » Сря 11 окт 2017 11:10


Зa термостaт не се рaзглобявa предницaтa.



Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: humanic и 143 госта