Нищо не се случва, ако са читави и не ги смениш - не винаги е нужно да се сменяват и лагерите.
/- ако бяха блокирали, щеше вече да си разбрал./
Тампони за предни амортисьори за Шаран
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Тампони за предни амортисьори за Шаран
Не, не са блокирали и добре си се въртят. Нито запецват, нито прихрущяват - нищо.
Относно разглобяването на всичко - не, не го разглобих.
За да се свали амортисьора на Шаран се рзвива една скоба, дето стяга тръбовидното тяло на амортисьора. Както и биалетката на стабилизиращата щанга.
На самия амортисьор има изпъкнали пръстени, които не му позволяват да се измъкне даже да се разхлаби скобата.
За да успее, трябва с як секач, чук и много 'мами' да се отвори тази скоба.
Отгоре, обаче, няма никакъв достъп за замах с Генерален Управител (наричан от ГУ или чук).
Трябва да се блъска отдолу.
Ама при липса на повдигач или поне канал...
Разбира се, може да се свали целия шенкел барабар с главината.
Тук, обаче, идва проблема с липсата на подходящ камък за централния болт, към карето и най-вече достатъчно дълга тръба за него
По тази причина тампоните ги смених без да разкачам амовете от долу.
Принципно, има достъп и до гайките над лагерите, но не и ако се опиташ да завреш гаечен ключ там
Изведнъж големите подкалници се оказват тесни...
Относно разглобяването на всичко - не, не го разглобих.
За да се свали амортисьора на Шаран се рзвива една скоба, дето стяга тръбовидното тяло на амортисьора. Както и биалетката на стабилизиращата щанга.
На самия амортисьор има изпъкнали пръстени, които не му позволяват да се измъкне даже да се разхлаби скобата.
За да успее, трябва с як секач, чук и много 'мами' да се отвори тази скоба.
Отгоре, обаче, няма никакъв достъп за замах с Генерален Управител (наричан от ГУ или чук).
Трябва да се блъска отдолу.
Ама при липса на повдигач или поне канал...
Разбира се, може да се свали целия шенкел барабар с главината.
Тук, обаче, идва проблема с липсата на подходящ камък за централния болт, към карето и най-вече достатъчно дълга тръба за него
По тази причина тампоните ги смених без да разкачам амовете от долу.
Принципно, има достъп и до гайките над лагерите, но не и ако се опиташ да завреш гаечен ключ там
Изведнъж големите подкалници се оказват тесни...
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Тампони за предни амортисьори за Шаран
Гайките на тарелките как се развиват?
При мен ръждата по резбата на амортисьора е страшна, а тарелките съм ги виждал пълни с вода.
При мен ръждата по резбата на амортисьора е страшна, а тарелките съм ги виждал пълни с вода.
Последна промяна от goppa на Пон 08 май 2017 14:39, променено общо 1 път.
Re: Тампони за предни амортисьори за Шаран
radotom написа:Номера на тампоните, които монтирах преди малко:
Явно, марката е BERG, имаха щампа на VW
Относно въпроса какво се случва, ако не се сменят и лагерите - надявам се нищо, защото след 4 часа зор се отказах да сменям и тях.
Следващия път!
Сега само тампони ;)
Защо номерът не съвпада с номера от офертата на Гопа от Мото пфое
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Тампони за предни амортисьори за Шаран
Този номер е на VW а онзи в офертата е на Ford.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Тампони за предни амортисьори за Шаран
goppa написа:При мен ръждата по резбата на амортисьора е страшна, а тарелките съм ги виждал пълни с вода.
С мнооого зор и молби към всеки един от светата троица (заедно и поотделно), майка им, Свети Петър и подопечните му, както и към Аллах, Мохамед и Буда
Основната насока на молбите трябва да е да не превърти шестограма 7 на стержена на амортисьора или да не се откърти (както е при мен на левия)
Поне откъртването лесно може да се предодврати, като си направите при стругар една гайка с М14х1.5 и я навиете на върха на стержена. Идеята е да оякчи метала там.
Тъй като гайката на амортисьора е с ключ 21, то правената гайка трябва да е с шестостен 19 или 17.
Аз моята я поръчах от 19, защото при вече откъртен шестограм, само тя държеше парченцето на място и ме беше страх 17-ито да не е с прекалено тънка стеничка.
Относно пълненето на тарелките - и аз не знам как от Форд са постигнали толкова качествено засмукване на всяка възможна капчица, ама нА! Абсорбират водата по-добре и от войнишка кубинка на двудневен преход
За това моите сега ги подсуших добре и ги наблъсках до горе с грес!
А да видим как ще задържи вода там!
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Тампони за предни амортисьори за Шаран
goppa написа:Гайките на тарелките как се развиват?
При мен ръждата по резбата на амортисьора е страшна, а тарелките съм ги виждал пълни с вода.
оливам ги с ВД и после течна грес и въпреки това миналата година не поддадоха на разиване. 1 ден загубих с тези гайки докато ги лашна. Тоне беше спрейове, кола, сп. течност, , накрая с газов поялник по -скоро горелка , а отвън наоколо чашката мокри парцали
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Тампони за предни амортисьори за Шаран
radotom написа:Принципно, има достъп и до гайките над лагерите, но не и ако се опиташ да завреш гаечен ключ там
Изведнъж големите подкалници се оказват тесни...
Виж братушките какъв метод са изнамерили :)
http://vwts.ru/forum/214408.html
Тоя явно редовно ги сменя и му е хванал чалъма
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Тампони за предни амортисьори за Шаран
Как не се сетих да подам гайката на лагерчето отгоре!
Иначе тампоните точно по тази технология като на клипчето ги смених, без да съм го гледал
С тази разлика, че не подпирах колата на гума (или друго), а подпирах носача и свалях и вдигах колата с крика нагоре-надолу
Иначе тампоните точно по тази технология като на клипчето ги смених, без да съм го гледал
С тази разлика, че не подпирах колата на гума (или друго), а подпирах носача и свалях и вдигах колата с крика нагоре-надолу
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Тампони за предни амортисьори за Шаран
Преди 4 години бях напълнил чашките с грес че тогава сменях аморт. и скоро ги сменях тампоните и само с горелка се развиха. Сега ги напръсках с течен мед резбите и след няколко години ще споделя ще има ли ефект.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Тампони за предни амортисьори за Шаран
Какви тампони сложи?
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Тампони за предни амортисьори за Шаран
Ломфйордер сега. Предните бяха с 1 см. По ниски явно си тежи дизела много.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Тампони за предни амортисьори за Шаран
И така. Да споделя и аз малко опит с развиването на ръждясали гайки на неудобно място.
Ето как изглеждаха тарелките на моите тампони:
Почистих голата резба доколкото мога с телената четчица на дремелчето (Parkside) и ги накиснах с вода.
Да,чиста вода, от чешмата.
Това се случи снощи. Днес отидох с колата на работа и дори не се бяха изплискали напълно . Долях ги с вода и вечерта като се прибрах започнах смяната. Метода с накисването действа безотказно. Гайката се отлепи лесно но вървеше със съпротива до края на резбата. Както и предполагах тампона се оказа набор на колата. Няма марка, има само номера на частта на VW, надпис "made in Portugal" и щампа 97.
Смених само десния, защото стана късно , за левия трябваяше да свалям акумулатор и пластмасарийте около казанчето.
Купих някакви тампони Феби. На външен вид изглеждат добре , тежат колкото оригиналните 330г и на пипане гумата изглежда еднакво твърда с оригиналния. Но май са копирали износен тампон защото тарелката пак е на 1 см над бомбето .
Май ще трябва да събирам пари за оригинални. И без това май лагерчетата са за смяна, това под тампона който смених се движи сякаш има пясък в него.
Ето ги стар и нов тампон един до друг:
Ето как изглеждаха тарелките на моите тампони:
Почистих голата резба доколкото мога с телената четчица на дремелчето (Parkside) и ги накиснах с вода.
Да,чиста вода, от чешмата.
Това се случи снощи. Днес отидох с колата на работа и дори не се бяха изплискали напълно . Долях ги с вода и вечерта като се прибрах започнах смяната. Метода с накисването действа безотказно. Гайката се отлепи лесно но вървеше със съпротива до края на резбата. Както и предполагах тампона се оказа набор на колата. Няма марка, има само номера на частта на VW, надпис "made in Portugal" и щампа 97.
Смених само десния, защото стана късно , за левия трябваяше да свалям акумулатор и пластмасарийте около казанчето.
Купих някакви тампони Феби. На външен вид изглеждат добре , тежат колкото оригиналните 330г и на пипане гумата изглежда еднакво твърда с оригиналния. Но май са копирали износен тампон защото тарелката пак е на 1 см над бомбето .
Май ще трябва да събирам пари за оригинални. И без това май лагерчетата са за смяна, това под тампона който смених се движи сякаш има пясък в него.
Ето ги стар и нов тампон един до друг:
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Тампони за предни амортисьори за Шаран
@ goppa - много е зле при теб положението.При мен нямаше толкова много корозия по резбата , а по чашката почти никаква.
-
- Low rider
- Мнения: 5548
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Тампони за предни амортисьори за Шаран
На мен ми е по-интересно самото състояние на купето
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта