Здравейте,колеги.Както повечето знаят взех на скоро тази кола и още не можем да и излекуваме болестите.Колата загуби мощност както карах,по моя преценка спря турбината.От там с майстора който ми прави колите,сменихме всички вакумни маркучи и по негова преценка сменихме клапан N75 понеже този който беше на колата бил с черна глава и според него бил за ЕГР.ЕГР-а е затапен.След смяната колата си тръгна нормално,но не за дълго,след 400-500 км пак същия проблем.
Грешката която записа и двата пъти е
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
Понеделник ще я карам пак,но исках да се консултиран и тук.Другия проблем е ,че перките не включват когато колата загрее,а като пусна климатика си въртят и 2-те перки,вчера пътувах и беше много топло колата загря до 100-110 градуса и се наложи да дам на късо от буксата за да въртят перките,това дали ще е от датчика в който влиза самата букса ?Грешки не записва свързани с охлаждането,не знам дали има връзка ,но и климатароника си спира когато си поиска,духа си супер студено и изведнъж изключва и започва да се чува само едно чаткане,всякаш компресора иска да се включи,а не успява.
Вчера преди да тръгна на път му правиха профилактика и му напълника 950 гр. фреон,толкова ли трябва да е ?
Грешките от климатроника са :
00766 - Front Vent Temperature Sensor (G152)
30-00 - Open or Short to Plus -тази не се трие
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent -тази се изтри и не я записва за сега.
Sharan 7M,97г. AFN- колата губи мощност,сменен N75,какво друго ? Климатик и др.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7M,97г. AFN- колата губи мощност,сменен N75,какво друго ? Климатик и др.
Виж да не е ръждясал/заял актуатора на турбото. А също може да е запушен катализатора или смукателния колектор.
- valioboy
- Мнения: 332
- Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крумовград
Re: Sharan 7M,97г. AFN- колата губи мощност,сменен N75,какво друго ? Климатик и др.
Катализатора го няма вече,актуатор ще го проверим.
- stefarata
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Sharan 7M,97г. AFN- колата губи мощност,сменен N75,какво друго ? Климатик и др.
Направо почистете и геометрията на турбото, никога не е излишно и има само положителен ефект.
Отпред като вдигнеш капака трябва да има цифри колко фреон се пълни, като едното е за двузонов, другото за обикновен климатроник. Там ми мирише на електрически проблем и/или някой датчик
Отпред като вдигнеш капака трябва да има цифри колко фреон се пълни, като едното е за двузонов, другото за обикновен климатроник. Там ми мирише на електрически проблем и/или някой датчик
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Sharan 7M,97г. AFN- колата губи мощност,сменен N75,какво друго ? Климатик и др.
За фреона - толкова е.
1000гр +/- 50 (ако си с еднозонов климатик)
Ако много го закъсаш - мога да ти пратя моя стария N75 за поба.
Избързах да си купя друг, а накрая... миии... така и така съм го купил...
При мен проблема се оказа запекла геометрия (спрея на Владо свърши чудеса! ), но в повечето случаи е спукан вакуум
Относно невключването - вероятно са зминали баластните резистори за степените на вентилаторите.
Ако нямаш кора отдолу - гарантирано са те.
Аз имам, ама това не беше спасило моите
viewtopic.php?f=94&t=287889&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%B7%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8
Спирането на климатика много е възможно да е свързано с неработещите перки.
Вдига налягане, няма кой да го обдухва да свали под безопасния максимум и... game over
1000гр +/- 50 (ако си с еднозонов климатик)
Ако много го закъсаш - мога да ти пратя моя стария N75 за поба.
Избързах да си купя друг, а накрая... миии... така и така съм го купил...
При мен проблема се оказа запекла геометрия (спрея на Владо свърши чудеса! ), но в повечето случаи е спукан вакуум
Относно невключването - вероятно са зминали баластните резистори за степените на вентилаторите.
Ако нямаш кора отдолу - гарантирано са те.
Аз имам, ама това не беше спасило моите
viewtopic.php?f=94&t=287889&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%B7%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8
Спирането на климатика много е възможно да е свързано с неработещите перки.
Вдига налягане, няма кой да го обдухва да свали под безопасния максимум и... game over
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Sharan 7M,97г. AFN- колата губи мощност,сменен N75,какво друго ? Климатик и др.
С външен МАП ли си?Ако имаш маркуче в ЕКУ-то,може да е дало фира..За грешката на климатроника,четох че е някакъв датчик,който мери температурата на въздуха,който минава през вентилатора.
Това е схема за Голф 3,друга не намерих
Въпросния сензор е с номер 19
Това е схема за Голф 3,друга не намерих
Въпросния сензор е с номер 19
- valioboy
- Мнения: 332
- Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крумовград
Re: Sharan 7M,97г. AFN- колата губи мощност,сменен N75,какво друго ? Климатик и др.
Днес взех от моргата N75 и другия клапан който е до него и е същия на вид ,но с черна глава,смених ги и двата ,но ефект няма,колата пак забива понякога.Сменихме и датчика за перките,сега си включват на 92-95 градуса,но понякога колата пак загрява до 100-110 градуса,а антифриз не хвърля.Интересно е ,че при смяната на самия датчик изтече известно количество антифриз ,като не съм се стремял да го хващам и не мога да кажа колко е ,но примерно 150-250 мл.,а не събра нито грам,даже обратното нивото се вдигна малко над макса.Явно остава въздух някъде и неможе да се обезвъзудуши ,водната помпа е нова,сега мисля да сменя и термостата,за друго не се сещам,но ако термостата не отваря как се включват перките ? Много станаха проблемите и все странни ,пък ще видим какво ще излезе.
- samet_1984
- Мнения: 335
- Регистриран на: Съб 15 мар 2014 21:11
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Sharan 7M,97г. AFN- колата губи мощност,сменен N75,какво друго ? Климатик и др.
Значи при Шарана има два степена на перките за охлаждане.
1-ва степен се включва някъде към 95 градуса или когато климатикът работи.
2-ра степен работи някъде към 105 градуса ориентировъчно.
А за да ти работят и двата степени трябва двете зелени резистори под акумулатора прикрепени на купето да са OK.
1-ва степен се включва някъде към 95 градуса или когато климатикът работи.
2-ра степен работи някъде към 105 градуса ориентировъчно.
А за да ти работят и двата степени трябва двете зелени резистори под акумулатора прикрепени на купето да са OK.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Sharan 7M,97г. AFN- колата губи мощност,сменен N75,какво друго ? Климатик и др.
Всъщност, 4 са степените:
-през двата резистора последователно
-през по-големия резистор (като стойност)
-през по-малкия резистор
-директно (резисторите са шунтирани)
Аз лично мисля, че това е престараване и бих ги редуцирал до 3 степените, ама не се оплаквам от благинките
Лошото е, че който и да е от двата резистора да изгори, първата степен се губи, зщото се прекъсва веригата.
Обикновено гори по-малкия резистор, защото е по-натоварен и тогава се губи и третата степен.
И се получава късно включване, после прекъсване и рязко включване на най-висока мощност на перките
-през двата резистора последователно
-през по-големия резистор (като стойност)
-през по-малкия резистор
-директно (резисторите са шунтирани)
Аз лично мисля, че това е престараване и бих ги редуцирал до 3 степените, ама не се оплаквам от благинките
Лошото е, че който и да е от двата резистора да изгори, първата степен се губи, зщото се прекъсва веригата.
Обикновено гори по-малкия резистор, защото е по-натоварен и тогава се губи и третата степен.
И се получава късно включване, после прекъсване и рязко включване на най-висока мощност на перките
- valioboy
- Мнения: 332
- Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крумовград
Re: Sharan 7M,97г. AFN- колата губи мощност,сменен N75,какво друго ? Климатик и др.
Явно при мен няма проблем ,понеже като си пусна климатроника(еднозонов е) си включват перките на първа степен предполагам
- valioboy
- Мнения: 332
- Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крумовград
Re: Sharan 7M,97г. AFN- колата губи мощност,сменен N75,какво друго ? Климатик и др.
Закарах колата в сервиза и за сега ще чистят колектора и ще сменят термостата да видим как ще са нещата.
- valioboy
- Мнения: 332
- Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Крумовград
Re: Sharan 7M,97г. AFN- колата губи мощност,сменен N75,какво друго ? Климатик и др.
Изчистиха колектора,но колата отново забиваше,оказа се ,че на самия актуатор пръта който бута турбината се е разхлабил и от там е идвал проблема,липсвала е контра гайката или нещо подобно.Сега колата върви и не забива ,да видим до кога.Сменихме и термостата и не знам по каква причина стария беше омазан целия със силикон,за сега не ми е загрявала.Друго интересно е,че вчера се заиграхме малко с един приятел който има същия шаран 97г. и на тест с ваг-ком в engine,на output test,идва момент в който проверява релето за перките и те завъртат и спират и така 5-6 пъти,но при мен перките не завъртат,а чувам релето отпред при двигателя как цъка,да не би и от там да ми загрява колата от време на време ? На другия шаран си завъртат перките по време на теста .
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Sharan 7M,97г. AFN- колата губи мощност,сменен N75,какво друго ? Климатик и др.
Виж в instrument на output tests дали ще завъртат перките
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7M,97г. AFN- колата губи мощност,сменен N75,какво друго ? Климатик и др.
В instruments можеш дa си провериш стрелките и лaмпите по тaблото. Зa перките пробвaй в HVAC.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Sharan 7M,97г. AFN- колата губи мощност,сменен N75,какво друго ? Климатик и др.
radotom написа:Относно невключването - вероятно са зминали баластните резистори за степените на вентилаторите.
Това на тия дето са преди Н.Е.
При мен на ел.вентилатора - една дебела метална плоча
- Прикачени файлове
-
- Wentilator rezistor_red_om.jpg (37.06 KиБ) Видяна 2244 пъти
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта