Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Семеен или работен автомобил - вановете на Volkswagen се радват на особен интерес
Потребителски аватар
samet_1984
Мнения: 335
Регистриран на: Съб 15 мар 2014 21:11
Автомобил:
Двигател:

Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот samet_1984 » Вто 01 авг 2017 13:40


Привет колеги,пак се обръщам за помощ към Вас,ще бъда благодарен за всички мнения и напътствания за намиране на проблема.Значи накратко да обясня:
Колата е Шаран от края 98-ма година 1.9ТДИ 110 коня (AFN),карам я вече повече от 3 год.
Това с надуването на маркучите го имаше откакто я купих,тъй като това ми е първата кола от ВАГ групата си нямах представа доколко е нормално маркучите да са твърдички? Защото комшията с голфа каза че е нормално за ФВ. :gruebel
Тъй като направих сравнение с колите на колегите от същия модел разбрах,че явно при мен има проблем :eek
Само да изясня колата съм я карал на дълги разстояния (500-600км.)и не ми е пукала маркучи.Сега в лятно време загрява на 90 градуса за 15мин.при спокойно каране,първа степен на перката се включва някъде към 95 градуса и изключва,до втора степен не се е стигало.Няма фрапираща загуба на антифриз.Пробвал съм с нов капак на разширителния съд,пак същото,няма промяна.
Ако съм забравил нещо да спомена питайте.
Та сега остава от къде да тръгнем за разясняването на проблема.Без да бързаме да заложим на глава или гарнитура. :bishop




Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1893
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Seat Alhambra 7M
Двигател: AFN 1998
Местоположение: Карнобат

Re: Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот stefarata » Вто 01 авг 2017 15:25


Най-лесно и бързо- правиш тест за изгоорели газове в охладителната система, след това ако няма такива тръгваш по системата радиатори, перки, датчици, капачки и т.н..


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7639
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот goppa » Вто 01 авг 2017 17:18


Маркучите е нормално да са твърди при напълно загряла кола. Ако се втвърдяват веднага след запалване, тогава търси проблем!


Потребителски аватар
samet_1984
Мнения: 335
Регистриран на: Съб 15 мар 2014 21:11
Автомобил:
Двигател:

Re: Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот samet_1984 » Сря 02 авг 2017 12:20


Антифриза е идеално чист без чернилки.
Доколкото разбрах маркучите ги надува при загрят мотор.Там е въпроса,че и мотора загрява бързо до 90гр. И се запазва в интервала между 90-105гр.
А това нормално ли е?


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7639
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот goppa » Сря 02 авг 2017 12:48


Не е норнaлно дa вдигa 105 грaдусa. Почисти си рaдиaторите! Често между водния и климaтичния се нaбивaт боклуци и пречaт нa въздухa дa минaвa.


Потребителски аватар
samet_1984
Мнения: 335
Регистриран на: Съб 15 мар 2014 21:11
Автомобил:
Двигател:

Re: Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот samet_1984 » Сря 02 авг 2017 18:44


goppa написа:Не е норнaлно дa вдигa 105 грaдусa. Почисти си рaдиaторите! Често между водния и климaтичния се нaбивaт боклуци и пречaт нa въздухa дa минaвa.

Извинявам се за грешката писал съм 105 гр.,а всъщност е между 90-95 гр.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7639
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот goppa » Сря 02 авг 2017 19:00


Добре ти е колата. За успокоение върви в някой сервиз да ти направят тест за изгорели газове в антифриза. Ако нивото на антифриза е над MAX източи малко да си влезе в греаниците.


Потребителски аватар
samet_1984
Мнения: 335
Регистриран на: Съб 15 мар 2014 21:11
Автомобил:
Двигател:

Re: Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот samet_1984 » Сря 02 авг 2017 19:16


Разбрах,колега.
Благодарности!


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот bobitur » Нед 06 авг 2017 18:41


И мойте са много твърди, но не губи антифриз и винаги нивото ми е малко под средата сутрин.


Потребителски аватар
samet_1984
Мнения: 335
Регистриран на: Съб 15 мар 2014 21:11
Автомобил:
Двигател:

Re: Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот samet_1984 » Пон 28 яну 2019 22:52


Малко да си опресня темата.
Та днес тръгнах да пътувам към Гърция малко на разходка.На прибиране към вкъщи има около 4-5 километра продължително изкачване и малко настъпих повечко и хоп гледам от огледалото отзад пуши нещо бяло,гледам таблото колата е загряла малко над предпоследната чертичка.
Отворих капака и разбрах,че се е спукал тройника и че всъщност това отзад не било дим а пара.Също така перките работеха на макс.Прибрах си колата на дърпане без палене,защото бях на 20 км от нас.

Та въпроса е как трябва да процедирам от тук нататък като знам ,че тази кола си имаше това загряване при по продължителни изкачвания.
В момента имам още един Шаран за части,дали няма да е по-добре да взема неговия радиатор или пък да се опитам да чистя моя?Само да спомена този тройник беше сменен преди около 2-3год. Направи ми впечатление че единият маркуч беше доста огънат(творение на майстора) и може би е нямало достатъчно добра циркулация.Иначе като се замисля не е никак нормално в това студено време да загрява,че и перки да пуска.Освен радиатора може ли да има друг проблем който да пречи на циркулацията.Изключвам да е водна помпа,защото е сменена преди 3 месеца.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7639
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот goppa » Пон 28 яну 2019 23:06


Може между радиатора на мотора и този на климатика да е тъпкано с боклуци. Може термостата ти да не отваря достагъчно. А може и новата водна помпа да е дефектна.


Потребителски аватар
samet_1984
Мнения: 335
Регистриран на: Съб 15 мар 2014 21:11
Автомобил:
Двигател:

Re: Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот samet_1984 » Пон 28 яну 2019 23:22


Да но преди да я сменя пак беше същата работа.
И сега може ли да ми препоръчате марка читав термостат?


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1893
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Seat Alhambra 7M
Двигател: AFN 1998
Местоположение: Карнобат

Re: Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот stefarata » Вто 29 яну 2019 10:23


Как го караш спокойно при тези температури на антифриза ти се чудя. Че и умуваш защо пуска вентилатори, ти се радвай че ги пуска че иначе досега да е изпушил тотално мотора. Провери твоя термостат дали отваря, като отиде на 90 градуса пипни долния маркуч към радиатора. Ако е студен термостата не отваря. Марки термостати бо, купуваш и вариш в тенджерата с термометър и гледаш кога отваря.
Имаш ли добра циркулация от тънкото маркуче в разширителя? Да не те отчайвам, но тези бели пушеци не вещаят нищо добро.... Губи ли интифриз и колко? И все пак първо провери по-евтините и прости неща. Успех


Потребителски аватар
samet_1984
Мнения: 335
Регистриран на: Съб 15 мар 2014 21:11
Автомобил:
Двигател:

Re: Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот samet_1984 » Сря 30 яну 2019 17:57


:c020 Първо искрено ти благодаря за отговора,но като гледам или не си чел внимателно поста или нещо не си разбрал.

За пушека съм написал,че е пара,която се образувала вследствие на спукването на тройника в момента на аварията. т.е.при нормални условия няма пушене.

Колата не я карам спокойно,а винаги съм нащрек за температурата,защото знам,че имам проблем.Въпроса ми беше,че колата принципно,дори и на много на студено загрява ,че и пуска вентилатора,а не по време на аварията.Първа степен си беше достатъчно да я върне на 90гр.за определено време,и това нещо се повтаряше постоянно,по време на движение.

Та сега и малко за проблема,единия вход на тройника буквално се е разчупил заедно с маркуча и явно затова много бързо загрял.Както казах имаше един начупен маркуч на едното отклонение,смених го с оригиналния (здрав)който имах предишната ,смяна също и тройника беше здрав.По всичко си личи че няма нищо общо с този дето даде фира.Смених и капака на разширителния съд.Оставих колата на място да работи,и мисля ,че за около 20 тина минути загря до 90 и след още 10-15 минути ,температурата все още си беше закован на 90.Покарах около 5-6 км. на 2ра и 3та пак си беше на 90,което изключително ме зарадва.За сметка на това и маркуча не беше твърд.Но може и все още да има проблем и нека не побързам да се почерпя.При следващото стръмно изкачване ще разберем.....Благодарности пичове :th_up


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот kris11 » Сря 30 яну 2019 18:05


самет- намирисва на гарнитура на кратуната. Просто не си уред - дизле да прегрява в студено време.ю
За всеки случай измери температурата до двойния датчик с термометър със сонда / не ИЧ/ Може и таблото да се бърка с темп.
Или термостата засяда и не отваря навреме.



Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: unko67 и 25 госта