Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Семеен или работен автомобил - вановете на Volkswagen се радват на особен интерес
Потребителски аватар
samet_1984
Мнения: 335
Регистриран на: Съб 15 мар 2014 21:11
Автомобил:
Двигател:

Re: Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот samet_1984 » Сря 30 яну 2019 18:41


kris11 написа:самет- намирисва на гарнитура на кратуната. Просто не си уред - дизле да прегрява в студено време.ю
За всеки случай измери температурата до двойния датчик с термометър със сонда / не ИЧ/ Може и таблото да се бърка с темп.
Или термостата засяда и не отваря навреме.

Само да попитам с издухана гарнитура може ли да се кара по аутобана със средна скорост около 120-130км.в час на места и повече в продължение на 2-3часа?Не ме разбирай погрешно просто ми изглежда противоречиво.
Таблото съм пробвал с този от другия шаран напълно са идентични показанията.Термостата не съм го барал,засега ще видя как се държи водата.Ако продължава да загрява вече ще се види всичко което би причинило това загряване.
Както казах за сега колата се държи очерователно добре,но пак казвам нека не побързам да се порадваме.
Ке заживеем,ке видим....




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот radotom » Сря 30 яну 2019 19:41


samet_1984 написа:Само да попитам с издухана гарнитура може ли да се кара по аутобана със средна скорост около 120-130км.в час на места и повече в продължение на 2-3часа?...

2E-то съм го карал и с 200 (за кратко), така, че това не е критерий. :mrgreen
И стрелката ми седеше на 90*...
Чак като взе да губи по половин литър антифриз на месец се усетих, че нещо не е в ред и отидох да попитам що.
... и после си карах така още месец и нещо, докато се стопли времето и ставаше да се работи :Mr Green Fun


Потребителски аватар
samet_1984
Мнения: 335
Регистриран на: Съб 15 мар 2014 21:11
Автомобил:
Двигател:

Re: Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот samet_1984 » Пон 11 фев 2019 14:07


Днес ходих при познат майстор,той ми каза,че не е нормално да надува маркучите,също така каза,че дори и да е задръстен радиатора пак не бивало да надува,а само да загрява малко повечко.Майсторът почти е сигурен,че е гарнитура на главата.Попитах го колко пари ще струва ремонтът,каза максимум 350лв.-нова гарнитура+шлайф на главата+нови болтове на главата+уплътнение на горния капак+гарнитура на колекторите и труд.
Как ви се струва нормална ли е цената.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот radotom » Пон 11 фев 2019 16:38


Буквално си е подарък!
viewtopic.php?f=24&t=473302&hilit=AFN&start=45
Действай!


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8382
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот samo_pechka » Пон 11 фев 2019 18:27


Ако си с червен антифриз и не си го сменял скоро, източи от него в шишенце ( пластмасово прозрачно от тези за минерална вода 0.5л ) и снимай да видим цвета.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот radotom » Пон 11 фев 2019 18:39


Адаш, тая диагностика с цвят по снимка я заеВи :no
Околно осветление, па цветова гама на камерата (хеле ако е някой телефон с 2MP камерка), па цветова гама на дисплея...
И ако някой е мазнал воден маркуч с масълце, преди да го вкара, че да влезе по лесно на щуцера, съвсем се смарангясват нещата
Да си на място, да видиш има ли тъмни частички, ама така - едва ли. :rolleyes
Това според мене, де!...


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот Водния дух1 » Пон 11 фев 2019 18:44


Цената е нормална. После се посъветвай какъв антифриз да наливаш.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8382
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот samo_pechka » Пон 11 фев 2019 18:46


Един бял кадастрон отзад да има , все е нещо. И аз залагам на гарнитура. Задължително профикатика на главата, ако трябва смяна водачи, да се припаснат/ притрият клапаните, гумичките-ясно , ще има много положителен ефект


Потребителски аватар
samet_1984
Мнения: 335
Регистриран на: Съб 15 мар 2014 21:11
Автомобил:
Двигател:

Re: Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот samet_1984 » Пон 11 фев 2019 19:57


Антифриза е червен и видимо е чист.Не пропушва бели пари през ауспуха.Няма сериозна загуба на антифриз.Нивото на маслото не се повишава и капачката на маслото е чисто отвътре.
И все пак силно се съмняваме в гарнитура??!


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8382
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот samo_pechka » Пон 11 фев 2019 20:19


samo_pechka написа:Ако си с червен антифриз и не си го сменял скоро, източи от него в шишенце ( пластмасово прозрачно от тези за минерална вода 0.5л ) и снимай да видим цвета.

Цвета на антифриза става зеленикав , ако навлизат газове в системата , но това при положение, че не е скорошен и проблема е наличен от повечко време. Ако е сменян наскоро , едва ли ще има осезаема промяна на цвета му.


Потребителски аватар
samet_1984
Мнения: 335
Регистриран на: Съб 15 мар 2014 21:11
Автомобил:
Двигател:

Re: Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот samet_1984 » Пет 15 фев 2019 13:54


Lenovo_A1000_IMG_20190212_143404.jpg

При тази температура долния маркуч беше напълно студен и доста твърд.Според мен при тази температура би трябвало вече да е отворил термостата.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8382
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот samo_pechka » Пет 15 фев 2019 14:57


Не е критерии , виж горния ако е горещ докрай, до радиатора -да, значи термостата е отворил. А долния в това време за да се стопли, трябва си я погнал от половин час с яко каране. Просто докато излезе охл.течност през долния маркуч , се е охладила от самия радиатор . Ако държиш да видиш и долния горещ-сложи нещо на радиатора, велпапе/преграда някаква . Това в кръга малко на шега, като знам, че и без това имаш проблем с гарнитура, е силно непрепоръчително.
М/у другото, при силно изявен проблем с газовете, термостата не отваря !! Радиатора е студен като камък и колата прегрява жестоко. Та умната и не отлагайте ремонта дълго при такива симптоми .
А това дето е много твърд...знаеш причината .


Потребителски аватар
samet_1984
Мнения: 335
Регистриран на: Съб 15 мар 2014 21:11
Автомобил:
Двигател:

Re: Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот samet_1984 » Пет 15 фев 2019 18:03


Прав си колега,няма да отлагам ремонта,защото ще стане по голяма каша.
Ремонта е уговорен за понеделник при майстор на който му имам доверие.Той каза,че освен шлайф трябвало и тест на главата.
Какво още трябва да се сменя като се отвори мотора за да си спестя главоболия след ремонта.
Например:гумички,клапани,термостат и т.н. трябва ли да се сменят.Нямам намерение да правя компромис от бюджета за сметка на качествен ремонт.
Моля някои който е минал през този път да сподели как трябва да случват нещата за да се получи както трябва.В предишните ми коли не се е налагало да правя такъв ремонт.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот Водния дух1 » Пет 15 фев 2019 19:04


Щом като имаш доверие на майстора -той знае какво трвбва да се направи. Аз като имам проблем и като се доверя на майстора ми,не задавам въпроси много,много -просто му казвам да направи това ,което е нужно. Някой път ми казва,че чета много форуми ... Интересно,че всеки път е прав.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19142
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Шаран 1.9TDİ 1998г.(110к.с.)-надува маркучите по охладителната с-ма

Мнениеот stefan4o » Пет 15 фев 2019 20:36


И на мен един такъв майстор ми се смя, че чета форуми. После като си взех колата, след като й смени ангренажа се наложи сам да си дооправя центровката от делкото... А той ми се кълна и я гласи пред мен на 18гр. с неговия стробоскоп. Така я беше нагласил, че като й дам газ и забива муцуната - чудеше се да спира ли, да тръгва ли. Майсторе, майсторе... После си я гледах няколко пъти по белези, със стробоскоп, според мен е окензал белега на вала на делкото (не ми се разглобява, за да се уверя, че съм прав). :banghead Доверие нЕмам никому!!! Задния мост с дисковите спирачки го сменях заедно с майстор, който не го познавам и не знам как работи. Предпочетох да съм там, да помагам и да гледам да не ми претупа колата. Цената така или иначе беше същата дали ще му помагам или не :a045 Аз имам горчив опит от майстори, сравнително рядко колата ми ходи при такива, което мога си правя сам.



Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта