VW Sharan 1995-2000 г. - смяна на радиаторче за парното
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13422
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: VW Sharan 1995-2000 г. - смяна на радиаторче за парното
Да добавя към темата и 1 ПДФ за демонтаж на таблото
- Прикачени файлове
-
- Swalqne tablo.pdf
- (487.16 KиБ) Свален 149 пъти
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7640
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: VW Sharan 1995-2000 г. - смяна на радиаторче за парното
Благодаря на Kriss11 за ръководството. Благодарение на него се справих сам, без излишно разглобяване и чудене "кое как става" със свалянето на таблото.
За изваждането на радиаторчето и монтажа на новото, обаче са необходими двама души, заради болтчетата на фланеца. Единият бърка с отвертка torx T25 откъм двигателното, а другуят в купето го насочва за да уцели долното винтче (горното се развива и навива без проблеми от купето с малка тресчотка и бит Т25).
Течът е бил малък. Кутията под радиаторчето беше едва навлажнена.
Въпреки че е текло малко, предното стъкло ставаше мъгливо, като конденз и мазно на пипане. Шофирането в това състояние през нощта е доста неприятно. Стъклото става като бяло перде при фарове насреща.
Ето ги старият и новият радиатор един до друг.
Новият е Behr-Hella made in china. По-тънък е с 10мм от оригиналния, ламелите му са малко по-разредени и е с по-къса с около 15мм пита. Дано да топли.
Предварително източих фреона за да мога да извадя цялата кутия с клапите ако се наложи да ги облепям с дунапрен. Не се наложи. Клапите си бяха добре. Единствения дунапрен за подмяна бяха уплътненията на въздуховодите.
Чистене с коресилин и малко дунапрен 10мм с двойно лепяща лента ги направи като нови.
Цялата работа, включително почистване и смазване на механизма на чистачките отне цял ден (от 9 до 18ч), като следобеда бях с помощник. Доста трудоемък ремонт е.
За изваждането на радиаторчето и монтажа на новото, обаче са необходими двама души, заради болтчетата на фланеца. Единият бърка с отвертка torx T25 откъм двигателното, а другуят в купето го насочва за да уцели долното винтче (горното се развива и навива без проблеми от купето с малка тресчотка и бит Т25).
Течът е бил малък. Кутията под радиаторчето беше едва навлажнена.
Въпреки че е текло малко, предното стъкло ставаше мъгливо, като конденз и мазно на пипане. Шофирането в това състояние през нощта е доста неприятно. Стъклото става като бяло перде при фарове насреща.
Ето ги старият и новият радиатор един до друг.
Новият е Behr-Hella made in china. По-тънък е с 10мм от оригиналния, ламелите му са малко по-разредени и е с по-къса с около 15мм пита. Дано да топли.
Предварително източих фреона за да мога да извадя цялата кутия с клапите ако се наложи да ги облепям с дунапрен. Не се наложи. Клапите си бяха добре. Единствения дунапрен за подмяна бяха уплътненията на въздуховодите.
Чистене с коресилин и малко дунапрен 10мм с двойно лепяща лента ги направи като нови.
Цялата работа, включително почистване и смазване на механизма на чистачките отне цял ден (от 9 до 18ч), като следобеда бях с помощник. Доста трудоемък ремонт е.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13422
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: VW Sharan 1995-2000 г. - смяна на радиаторче за парното
Това за развиване на 2 та винта на фланеца и 2 я човек съм го писал в темата. Интересното е ,че при теб и Боби е бил torx T25, а при мене винтовете бяха за кръстата отвертка , а на гайките имаше лепило и видях голям зор с развиването. При мен по дъното на кутията беше порядъчно мокро.
Въпрос - новото радиаторче с какво уплътнение дойде за 2 цевката - дунапрен или микропореста гума ?
@"Явно при теб резбите са задрали." Не са задрали. Мисля ,че качвах снимка, но не помня. След развиване при спокойствие по витките на винтовете имаше запълване / материал/точно на местата където бяха гайките
Въпрос - новото радиаторче с какво уплътнение дойде за 2 цевката - дунапрен или микропореста гума ?
@"Явно при теб резбите са задрали." Не са задрали. Мисля ,че качвах снимка, но не помня. След развиване при спокойствие по витките на винтовете имаше запълване / материал/точно на местата където бяха гайките
Последна промяна от kris11 на Вто 19 фев 2019 18:50, променено общо 2 пъти.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7640
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: VW Sharan 1995-2000 г. - смяна на радиаторче за парното
Дунапрен. Но не съм го ползвал. Оставих оригиналната двуцевка с оригиналното уплътнение. Китайската не ми хареса.
Оригиналните винтчета не са лепени. Гайките са сплескани срещу саморазвиване. Явно при теб резбите са задрали. Моите се развиха лесно. Но горната гайка взе да превърта в корпуса, и я смених с една от китайските за да мога да стегна.
Оригиналните винтчета не са лепени. Гайките са сплескани срещу саморазвиване. Явно при теб резбите са задрали. Моите се развиха лесно. Но горната гайка взе да превърта в корпуса, и я смених с една от китайските за да мога да стегна.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Sharan 1995-2000 г. - смяна на радиаторче за парното
Основната клапа за топло-студено е от пластмаса. Другите клапи са от дунапрен, но има достатъчно място за облепяме на място, ако се наложи. Много си се заиграл да сваляш кутията, аз даже и двуцевката не махах. При теб може да е сменяно от предишния собственик и за това да е намазано с лепило.
А колкото до долният винт на двуцевката, го излъгах с дълга отвертка като го залепих с хелмавект, за да не пада докато го насоча, задължително е да има помощник за него.
Вече две зими съм с радиаторчето втора употреба и няма проблем. Отказах се от ново заради ментаците които са много крехки.
Съвет за тези които се заемат с ремонт на парното, накрая да си ревизират машинката за топло-студено ако са с климатроник. Пропада колелцето. Има теми при братушките как се лекува, аз лично сложих болче което го залепих с поксипол за да не пропада.
Поздрави на всички.
А колкото до долният винт на двуцевката, го излъгах с дълга отвертка като го залепих с хелмавект, за да не пада докато го насоча, задължително е да има помощник за него.
Вече две зими съм с радиаторчето втора употреба и няма проблем. Отказах се от ново заради ментаците които са много крехки.
Съвет за тези които се заемат с ремонт на парното, накрая да си ревизират машинката за топло-студено ако са с климатроник. Пропада колелцето. Има теми при братушките как се лекува, аз лично сложих болче което го залепих с поксипол за да не пропада.
Поздрави на всички.
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта