Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
- Бай Иван
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
- Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
- Двигател: ASY AWC
- Местоположение: София
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
Къде трябва да се намира тоя датчик за да ти кажа дали ще можеш без сваляне на механизма?
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
Така погледнато точно до филтъра на купето малко в дясно. На входящата тръбичка преди радиатора ето на парното. И е обърнат към купето за да е още по гадно.
- Бай Иван
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
- Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
- Двигател: ASY AWC
- Местоположение: София
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
Ако е до филтъра за купето, трябва да свалиш 3-те болта на кората под чистачките, самата нея, като ще ти е по-лесно и да отвиеш и болтове на казанчето за антифриз и
леко да го снижиш надолу за да я извадиш.
Препоръчвам ти да не правиш тази операция в момента, тъй като има голяма вероятност да се изпочупям пластмасите в това "прекрасно" време.
А, ако се налага и демонтаж на механизма за чистачки си отдели половин ден в мъки и псувни.
леко да го снижиш надолу за да я извадиш.
Препоръчвам ти да не правиш тази операция в момента, тъй като има голяма вероятност да се изпочупям пластмасите в това "прекрасно" време.
А, ако се налага и демонтаж на механизма за чистачки си отдели половин ден в мъки и псувни.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
При стария модел отгоре ламарина.Трапеца закрива достъпа. Отгоре на всичко самия датчик и куплунга за завъртени към задната ламарина.
@"Баш там, от където си взел картинката, си пише!
100/95С
Това ще рече, че включва на 100*С и ще изключи, като падне температурата на 95*С"
Радо Датчика е на I- отклонение. Маркуча отдолу догоре е проходен. Явно командва нещо климатроника - не съм ровил схеми. На тези без клматроник това чудо го няма - прав маркуч.
На снимката на бай Иван механизма на чистачките е свален и не може да се разбере дали ще има достъп при несвален.
@"Баш там, от където си взел картинката, си пише!
100/95С
Това ще рече, че включва на 100*С и ще изключи, като падне температурата на 95*С"
Радо Датчика е на I- отклонение. Маркуча отдолу догоре е проходен. Явно командва нещо климатроника - не съм ровил схеми. На тези без клматроник това чудо го няма - прав маркуч.
На снимката на бай Иван механизма на чистачките е свален и не може да се разбере дали ще има достъп при несвален.
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
И така колеги датчика е сменен без демонтаж на трапеца и без много мамата :).
Маха се легена дето се вика и се бърка с лявата ръка точно над него, с дясната и една много дълга отвертка леко се издърпва щифта(скобата) но не напълно за да я до извадиш с лявата ръка. Не се маха буксата за да имаш какво да хванеш и с леко размърдване даже и с дългата отвертка се побутва едното уше на буксата. Общо взето с напипване. Този датчик пише че е за коли с електронно регулиране на въздуха т. Е авт. Смукач аз така го разбирам. Сменям го защото Сутрин ако е под 5 гр. Пали и след 5сек ми гасне. Като позагрее след 1 мин се оправя. Утре ще видим как ще е.
Маха се легена дето се вика и се бърка с лявата ръка точно над него, с дясната и една много дълга отвертка леко се издърпва щифта(скобата) но не напълно за да я до извадиш с лявата ръка. Не се маха буксата за да имаш какво да хванеш и с леко размърдване даже и с дългата отвертка се побутва едното уше на буксата. Общо взето с напипване. Този датчик пише че е за коли с електронно регулиране на въздуха т. Е авт. Смукач аз така го разбирам. Сменям го защото Сутрин ако е под 5 гр. Пали и след 5сек ми гасне. Като позагрее след 1 мин се оправя. Утре ще видим как ще е.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
ivuchev написа:Този датчик пише че е за коли с електронно регулиране на въздуха т. Е авт. Смукач аз така го разбирам. Сменям го защото Сутрин ако е под 5 гр. Пали и след 5сек ми гасне. Като позагрее след 1 мин се оправя. Утре ще видим как ще е.
Имам го и нямам проблеми с палене и гаснене и припалвания. Няма логика според описанието ти и посоченото от Радо 100/95гр. . При палене е студ и не е активен. Какъв смукач ,докато дойде топло горе до него става утре.
Има връзка с климатроника.Има го при мен - няма го същата година без климатроник
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
Крис бъркаш 2 датчика единия е контактен а именно този 100/95 и се намира на (до) допълнителната водна помпа , (той може да е за климатроника не знам) а другия който смених днес е под чистачките. (труднодостъпния) аз него имах предвид за оборотите а иначе смених и контактния по погрешка
Има и 3 ти той е на разклонение на блока и е за показанията на таблото
Има и 3 ти той е на разклонение на блока и е за показанията на таблото
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
Истината обаче е че
1трудно достъпния (под чистачките)
temperature sensor
for coolant temperature gauge
for vehicles with electroni- cally regulated air condit. 2 pin
2. До допълнителната водна помпа - thermal switch
for models without auxiliary heater 100/95C 20MM
2 pin
3. На тройника или разклонението на блока - coolant temperature sensor 2 pin
Явно тази кола няма температурен датчик който да управлява компа, поне не и на антифриза.
Има един на всмукателния колектор за температурата на входящия въздух. Може да е той.
1трудно достъпния (под чистачките)
temperature sensor
for coolant temperature gauge
for vehicles with electroni- cally regulated air condit. 2 pin
2. До допълнителната водна помпа - thermal switch
for models without auxiliary heater 100/95C 20MM
2 pin
3. На тройника или разклонението на блока - coolant temperature sensor 2 pin
Явно тази кола няма температурен датчик който да управлява компа, поне не и на антифриза.
Има един на всмукателния колектор за температурата на входящия въздух. Може да е той.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
Нямам за помпа и нямам помпа. Иначе другите 2 ги имам. На фланеца имам 1 двоен. Имам и за входящия въздух.
Писах за този зад механизма за чистачките 43 номер по скицата ,че не е за вкл/изкл. -няма логика , а и бърках да видя дали е проходен маркуча като бях в одисея смяна на радиаторче
Писах за този зад механизма за чистачките 43 номер по скицата ,че не е за вкл/изкл. -няма логика , а и бърках да видя дали е проходен маркуча като бях в одисея смяна на радиаторче
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
Номер 43 под чистачките се оказа за климатроника.
Сега съм заподозрял датчика за входящия въздух който при мен се намира на всмукателния колектор, и той също е термистор ( при понижаване на температурата се покачва съпротивлението.)
Сега съм заподозрял датчика за входящия въздух който при мен се намира на всмукателния колектор, и той също е термистор ( при понижаване на температурата се покачва съпротивлението.)
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
ivuchev написа:Номер 43 под чистачките се оказа за климатроника.
Сега съм заподозрял датчика за входящия въздух който при мен се намира на всмукателния колектор, и той също е термистор ( при понижаване на температурата се покачва съпротивлението.)
Писах по-горе ,ч е за климатроника.Няма го при коли без климатроник или само с климатик.
За вх въздух лесно се сваля а и се измерва.Сутринта не мога да го измеря,че мултито е на работа. Мога по някое времекато поизстине матора при околна Х колко ома е.
да питам аз - ти дроселова клапа чистил ли си ?Ама хубаво и отдолу? Адаптирана ли е след това ? На ВагКом или сие гледал ли си на колко градуса стои клапата на ПХ ?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
ivuchev написа:Номер 43 под чистачките се оказа за климатроника.
Още в началото като писа Крис, си помислих, че това ще да е, ама викам 'айде да не дърпам дявола за опашката...'
Лятото висях почти всяка вечер пли климатикаджия в продължение на 1 месец, за да подкарам моя и на фиата на сина ми климатиците и станах... експерт в никакъв случай, ама познавач на климатици на различни марки коли
Тааа...
Климатрониците имат датчик за прегряване на двигателя.
Служи, като вдигне висока температура, да спрат компресора, за да не товари допълнително двигателя, а и да се осигури по-хладен въздух към радиатора.
И малко много ОФФ
Пристига една кака с едно Клио:
-Да ми видите климатика - не работи
Вдига майстора каака, гледа, звери се... отиде, взе фенер, продължи да се звери под капака, накрая вдига глава и заявява объркан:
-Амааа... девойче (тя девойчето минаваше 40, ама нищо!), ми ти нямаш климатик!
-Ама как да нямам!?!
-Е, на - няма!
-Ама аз за тов купих колата миналата седмица, защото е с климатик! Вижте, че има копченца АС на таблото
-Копченца може да има, ама този, дето е сменял таблото, не е сменил и колата.
Тази кола никога не е имала климатик - не само компресор, кондензатор и тръби няма, ами няма и стойки за тях, както и необходимите отвори по купето.
Та така...
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
kris11 написа:да питам аз - ти дроселова клапа чистил ли си ?Ама хубаво и отдолу? Адаптирана ли е след това ? На ВагКом или сие гледал ли си на колко градуса стои клапата на ПХ ?
Не съм чистил клапата ,не е адаптирана май ще остане за май на пролет това. Като извадих датчика за въздуха не се познаваше що е от гняс и нагар и масло. Само да попитам ако аткача дросела от буксата и го почистя като и раздвижвам самата клапа да не насмета нещо и да стане по зле няма жило всичко е електронно? На кой канал да гледам градусите на клапата.?
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
ivuchev написа: Като извадих датчика за въздуха не се познаваше що е от гняс и нагар и масло. Само да попитам ако аткача дросела от буксата и го почистя като и раздвижвам самата клапа да не насмета нещо и да стане по зле няма жило всичко е електронно? На кой канал да гледам градусите на клапата.?
Че имаш проблем е ясно. При мен датчика няма гнусотия по датчика.
Не съм гледал как е при 1,8т датчика къде е .Провери си картерната вентилация и маркуча .Аз като чистя др. клапа не я напъвам до крайно положение
не знам при теб на кой канал е при мен не помня но 2-3-4
да преди дебелата гофра към смук. колектор е.Посредата на дебелата гофра влиза маркучето за картерните. При последното чистене др. клапа взе ,че вдява и се запъна като магаре на мост и не ще адаптация и реве. В руски форум открих рецепта за приучаване на др. клапа. Вадиш тънкия маркуч от картерните, палиш и без да пипаш педала я оставяш да пореве 1-2 мин. Надяваш маркуча, чистиш грешки и палиш - др. клапа е вдянала
При стари машини явно се увеличава луфта м/у клапата и стените, при чистене се маха нагара и луфта става по-голям -оттам проблеми. Някои съветват преди адаптация да се натисне др;клапа за затваряне да се убере луфта и тогава адаптация.
Аз я чистих по 1 ви май ,е свалях и колекторите - сменях гарнитура на капака на клапаните. Не можах да намеря О пръстени / засега не са проблем/ ама , ако отново ще свалям колектори
Последна промяна от kris11 на Съб 02 дек 2017 16:59, променено общо 1 път.
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
Kris11 щом не ти е изцапан датчика за темп. На входящия въздух значи ти е някъде преди картерните газове(пари) или на въздушния филтър. На мен е зад дросела на всмукателя и цялата гняс маслени пари минават през него , но си бачка няма проблем. Явно съм за почистване на дросел ама при мен е доста по сложно не мога да движа клапата дори и да я сваля защото предпорагам е захваната за моторче и вътре има зъбни колелца предполагам нещо като малко редукторче , нека колегата с алхамбрата каже ако е чистил клапа. Доста е специфична при мен тази процедура, и ако нещо се счупи вътре може да имам адски главоболия.
Адаптацията е лесна ще се оправя. Не ми се захваща сега точно защото моторчето пее заковава 800 оборрота и е екстра само под 5 градуса имам проблем първите 2 мин. Сутринта беше 6 гр и нямаше ядове. Ще я направим и тая процедура няма да и се размине.
Адаптацията е лесна ще се оправя. Не ми се захваща сега точно защото моторчето пее заковава 800 оборрота и е екстра само под 5 градуса имам проблем първите 2 мин. Сутринта беше 6 гр и нямаше ядове. Ще я направим и тая процедура няма да и се размине.
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 115 госта