Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
Колеги моля някой с алхамбра или шаран 1.8т. Ако му е удобно да премиери температурния датчик, колко килоома показва и дали нещо показва въобще, че днес взех оригинален от порше, но нищо не показва като го меря и новия и стария. Става въпрос за този до допълнителната водна помпа кафяв на цвят. Другия за таблото сивия си показва 700ома при 70 гр., и работи. Моля приемам всякакви мнения по въпроса.
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
Колега, този датчик до допълнителната помпа дали не е за включване на тази помпа????
Датчик за измерване има някаква стойност на съпротивлението в зависимост от температурата - аналогов датчик.
ДИГИТАЛНИЯТ датчик има контакт, който се включва при дадена температура.
Датчик за измерване има някаква стойност на съпротивлението в зависимост от температурата - аналогов датчик.
ДИГИТАЛНИЯТ датчик има контакт, който се включва при дадена температура.
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
vladovelin написа:Колега, този датчик до допълнителната помпа дали не е за включване на тази помпа????
Датчик за измерване има някаква стойност на съпротивлението в зависимост от температурата - аналогов датчик.
ДИГИТАЛНИЯТ датчик има контакт, който се включва при дадена температура.
Колега има логика по мнението ти, тъй като измерих на конектора който се включва към датчика 12, 6 волта (на другия за таблото 4,5) Но тази помпа съм я чувал да работи и при абсолютно студен мотор.
Но щом меря 12 волта значи има и минус тоест ако е контактен ще има късо, така че не е контактен.
Факт е че не показва никакво съпротивление!
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
Защо не го загрееш в топла вода и мери за верига???
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
vladovelin написа:Защо не го загрееш в топла вода и мери за верига???
На колата го мерих при 80 гр. И нищо нито кило нито мега никакви омове. По лошото е че не знам за какво е, защото има още един 4 ти на брой който се намира непосредствено преди радиатора за парното и по това което пише че е за коли с електронно регулиране на въздуха.
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
23A е този на допълнителната помпа( thermal switch
for models without auxiliary heater) а 42 е този преди радиатора за парното (temperature sensor
for coolant temperature gauge
for vehicles with electroni- cally regulated air condit.)
for models without auxiliary heater) а 42 е този преди радиатора за парното (temperature sensor
for coolant temperature gauge
for vehicles with electroni- cally regulated air condit.)
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
Мисля че 42 е датчика виновен за това че сутрин не ми държи обороти и гасне при студено време.А другия идея си нямам за какво е и как работи
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
Ми как ще премериш, като не си загрял колата достатъчно
Ръгни нещо, да заклиниш термостата да не се отваря, запали и след време ще отчетеш!
Баш там, от където си взел картинката, си пише!
100/95С
Това ще рече, че включва на 100*С и ще изключи, като падне температурата на 95*С
С други думи - аз лично бих предпочел да не го проверчвам на колата този датчик
Ръгни нещо, да заклиниш термостата да не се отваря, запали и след време ще отчетеш!
Баш там, от където си взел картинката, си пише!
100/95С
Това ще рече, че включва на 100*С и ще изключи, като падне температурата на 95*С
С други думи - аз лично бих предпочел да не го проверчвам на колата този датчик
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
radotom написа:Ми как ще премериш, като не си загрял колата достатъчно
Ръгни нещо, да заклиниш термостата да не се отваря, запали и след време ще отчетеш!
Баш там, от където си взел картинката, си пише!
100/95С
Това ще рече, че включва на 100*С и ще изключи, като падне температурата на 95*С
С други думи - аз лично бих предпочел да не го проверчвам на колата този датчик
Почвам вече да вдявам и май съм объркал датчика за съжаление
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13429
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
ivuchev написа:Мисля че 42 е датчика виновен за това че сутрин не ми държи обороти и гасне при студено време.А другия идея си нямам за какво е и как работи
Хааааааааа честито. Мога да спомена само ,че ще благославяш цели поколения конструктори . Кой болен мозък е измислил да го навре там ? Ама при теб няма страшно само ще сваляш трапеца на чистачките - нищо работа .
Обаче , ако допреш до смяна на радиаторчето на парното ще си в екшън- 3 скоби една до друга на много " удобно" място. Чудя се с какви клещи се работи по него.
Като ще сваляш трапеца - направи профилактика на ябълките му / смазване, както и на отливките през които излизат осите за чистачките. Бай Иван ще ти е от полза за трапеца на модела след 2001г.
Защо бе Радо - тъкмо ще си направи профилактика на трапеца какво толкова му има - за няма и 15 мин трапеца е долу. Толкова е лесно .
Последна промяна от kris11 на Нед 26 ное 2017 17:20, променено общо 1 път.
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
Много си прав kris11! Благодаря ви колеги. Темата може да се заключи за да не ми се смее те повече ;)
- Бай Иван
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
- Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
- Двигател: ASY AWC
- Местоположение: София
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
Колега, тука никои не ти се смее. Лошото на форумите, е че емоциите в езикознанието трудно се предават и често могат да бъдат сбъркани.
Хубавото на темата ти е че в крайна сметка си разбрал нещо а и съм сигурен че не си само ти.
И без това в раздела пишем малко хора, тъй че всеки пост е важен за наще параходи.
Хубавото на темата ти е че в крайна сметка си разбрал нещо а и съм сигурен че не си само ти.
И без това в раздела пишем малко хора, тъй че всеки пост е важен за наще параходи.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13429
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
ivuchev Не съм искал да те обидя. Просто исках да уточня,че този датчик е наврян на много трудно достъпно място.
Ако не можеш сам - в сервиз ще те одрусат много.
Ако решиш сам да сменяш датчика - ще помагаме .
За стария модел :
Сваля се гумената лента ,която е напречно от калник до калник.
3 болта М6 / глух ключ10/ - развиват се и се сваля кората леген ,която е над трапеца.Вади се първо от страната на възд. ф-р
С плоска отвертка леко се надигат капачките на рамената на чистачките. С кл.17 се развиват гайките на рамената. Пръскаш с WD осите.С гаечен ключ или с 2 широки отвертки / аз използвам правена вилица / надигам рамената,
С дълбок камък или гаечен кл 34 се развиват гайките. Но не докрая / да можеш да ги разивеш на ръка/.
С камък 13 и звездогаечен 13 се развиват 4 болта закрепващи трапеца.
Забравих преди да се започне работа по трапеца на контакт и включване на чистачките и се стопират в положени при които крайните рамена са прибрани към средата./Не съм се заглеждал , но мисля ,че е при вертикално положение на чистачките/.
Откача се куплунга на ел. двигателя.
Свалят се корите над акумулатора и казанчето и се започва ваденето на трапеца с многото мама..
Датчика е законтрен с 1 пластина - изтегля се и има съвсем малка загуба на антифриз .Слага се новия датчик и по обратния път с обезателно мамата
Повдига се трапеца и се захващат големите гайки на ръка, после крепежните болтове със звездогаечен 13.Като си се намести трапеца се затягат гайките 34. Вкл се куплунга, вкл. се чистачките за да севърнат в долно положение.
Бай Иван ще уточни разликата в началото до демонтажа на трапеца
Ако не можеш сам - в сервиз ще те одрусат много.
Ако решиш сам да сменяш датчика - ще помагаме .
За стария модел :
Сваля се гумената лента ,която е напречно от калник до калник.
3 болта М6 / глух ключ10/ - развиват се и се сваля кората леген ,която е над трапеца.Вади се първо от страната на възд. ф-р
С плоска отвертка леко се надигат капачките на рамената на чистачките. С кл.17 се развиват гайките на рамената. Пръскаш с WD осите.С гаечен ключ или с 2 широки отвертки / аз използвам правена вилица / надигам рамената,
С дълбок камък или гаечен кл 34 се развиват гайките. Но не докрая / да можеш да ги разивеш на ръка/.
С камък 13 и звездогаечен 13 се развиват 4 болта закрепващи трапеца.
Забравих преди да се започне работа по трапеца на контакт и включване на чистачките и се стопират в положени при които крайните рамена са прибрани към средата./Не съм се заглеждал , но мисля ,че е при вертикално положение на чистачките/.
Откача се куплунга на ел. двигателя.
Свалят се корите над акумулатора и казанчето и се започва ваденето на трапеца с многото мама..
Датчика е законтрен с 1 пластина - изтегля се и има съвсем малка загуба на антифриз .Слага се новия датчик и по обратния път с обезателно мамата
Повдига се трапеца и се захващат големите гайки на ръка, после крепежните болтове със звездогаечен 13.Като си се намести трапеца се затягат гайките 34. Вкл се куплунга, вкл. се чистачките за да севърнат в долно положение.
Бай Иван ще уточни разликата в началото до демонтажа на трапеца
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
Крис, ма моля ти се никой не си обидил. Как да не мога сам дип че не нямам свободно време иначе още сега ако имах гараж я разфръгам . . Даже съм решил да се пробвам без сваляне на трапеца но не е изключено.
Благодаря ти много за подробното обяснение
Благодаря ти много за подробното обяснение
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13429
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Sharan 1.8 t AWC 2004 температурен датчик
Изключено е без сваляне на трапеца за стария модел. За твоя не знам , може да има повече достъп при свалена кора около осите на чистачките и предното стъкло.
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 148 госта