След обилно измиване на частите с бензин, до като спре да тече алуминиева кал , пристъпваме към сглобяването. Сглобявнето става в това положение:
Паразитното колело за задната се дръпва малко напред за да може лагера на първиния вал да мине зад него. После двата вала, зацепени зедно и с монтирна вилка за 3-4 скорост, се зацепват с паразитното колело, и се тикват назад да си влязат на лагерите.
тогава стягаме предната опора на оста на паразитката. Държат я два болта отвън.
После можем да изправим половината кутия. Слагаме вилките за1-2 и 5-задна и водещите оси на вилките. Слагаме диференциала и можем да затворим кожуха.
И да не забравим магнита!
след стягането на 20тината болта монтираме колелцето на датчика за скоростомера, самия датчик и избирача.
Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7655
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
Последна промяна от goppa на Пон 18 юни 2018 21:40, променено общо 2 пъти.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7655
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
Остана да запушим и последната дупка по кутията -първичния вал. Така изглеждаше преди разглобяването:
Семерингът е в лагер-помпата, а самата лагер-помпа се уплътнява към кожуха посредством о-пръстен:
Новата лагер-помпа няма о-пръстен . В инструкцията и пише (т.е нарисувано е) да се уплътни със силикон (някакъв Loctite). Поради липса на такъв я уплътних с Рейнцосил. Новата помпа е от комплекта съединител LUK, който купих поради износване на моя. Странен комплект. Притискателя е Люк, феродовия диск- Валео, а лагер-помпата е Шафлер. В началото я гледах с недоверие, понеже е пластмасова, но ми казаха, че Шафлер са свестни части, пък и старата е на 20 години и почти 300 000 км. Помпата се разделя от щуцерите за спирачната течност и обезвъздушаване при монтажа.
Послве се закачат и щуцерите с маншона за отвора.
Следва монтаж на съединителя. Намазва се шлица на първичния вал със MoS2 смазка , и му се надява феродовия диск. Изскочилата настрани смазка се забърсва. После си сглобяваме съединителя, намазваме и челото на аксиалния лагер с MoS2 смазка. И монтираме кутията към мотора. От тея процеси нямам снимки .
Сега след няколко седмици каране съм минал към 5-600км. Педала на съединителя е осезаемо по-мек спрямо преди ремонта. Съединителя зацепва при по-ниско положение на педала. Вече му свикнах и не я гася при потегляне . Явно се и поулегна, защото изчезна притрисането при потегляне. Със скоростите нямам никакви ядове. Недовключването на първа изчезна. Явно е било от недоизмит алуминий . нямам никакви течове от камбаната (смених семеринга на КВ и гарнитурата на картера). Остана да сменя тампона под скоростите, щото тея течове му видяха сметката
Семерингът е в лагер-помпата, а самата лагер-помпа се уплътнява към кожуха посредством о-пръстен:
Новата лагер-помпа няма о-пръстен . В инструкцията и пише (т.е нарисувано е) да се уплътни със силикон (някакъв Loctite). Поради липса на такъв я уплътних с Рейнцосил. Новата помпа е от комплекта съединител LUK, който купих поради износване на моя. Странен комплект. Притискателя е Люк, феродовия диск- Валео, а лагер-помпата е Шафлер. В началото я гледах с недоверие, понеже е пластмасова, но ми казаха, че Шафлер са свестни части, пък и старата е на 20 години и почти 300 000 км. Помпата се разделя от щуцерите за спирачната течност и обезвъздушаване при монтажа.
Послве се закачат и щуцерите с маншона за отвора.
Следва монтаж на съединителя. Намазва се шлица на първичния вал със MoS2 смазка , и му се надява феродовия диск. Изскочилата настрани смазка се забърсва. После си сглобяваме съединителя, намазваме и челото на аксиалния лагер с MoS2 смазка. И монтираме кутията към мотора. От тея процеси нямам снимки .
Сега след няколко седмици каране съм минал към 5-600км. Педала на съединителя е осезаемо по-мек спрямо преди ремонта. Съединителя зацепва при по-ниско положение на педала. Вече му свикнах и не я гася при потегляне . Явно се и поулегна, защото изчезна притрисането при потегляне. Със скоростите нямам никакви ядове. Недовключването на първа изчезна. Явно е било от недоизмит алуминий . нямам никакви течове от камбаната (смених семеринга на КВ и гарнитурата на картера). Остана да сменя тампона под скоростите, щото тея течове му видяха сметката
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 115 госта