Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.

Семеен или работен автомобил - вановете на Volkswagen се радват на особен интерес
Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7650
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.

Мнениеот goppa » Нед 17 юни 2018 17:25


След обилно измиване на частите с бензин, до като спре да тече алуминиева кал :mhihi , пристъпваме към сглобяването. Сглобявнето става в това положение:
DSCN5397s.jpg

Паразитното колело за задната се дръпва малко напред за да може лагера на първиния вал да мине зад него. После двата вала, зацепени зедно и с монтирна вилка за 3-4 скорост, се зацепват с паразитното колело, и се тикват назад да си влязат на лагерите.
DSCN5398.jpg

тогава стягаме предната опора на оста на паразитката. Държат я два болта отвън.
После можем да изправим половината кутия. Слагаме вилките за1-2 и 5-задна и водещите оси на вилките. Слагаме диференциала и можем да затворим кожуха.
DSCN5404.jpg

И да не забравим магнита! :a045
след стягането на 20тината болта монтираме колелцето на датчика за скоростомера, самия датчик и избирача.

Последна промяна от goppa на Пон 18 юни 2018 21:40, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7650
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.

Мнениеот goppa » Нед 17 юни 2018 19:16


Остана да запушим и последната дупка по кутията -първичния вал. Така изглеждаше преди разглобяването:
DSCN5344.JPG

Семерингът е в лагер-помпата, а самата лагер-помпа се уплътнява към кожуха посредством о-пръстен:
DSCN5362.jpg

Новата лагер-помпа няма о-пръстен :eek . В инструкцията и пише (т.е нарисувано е) да се уплътни със силикон (някакъв Loctite). Поради липса на такъв я уплътних с Рейнцосил. Новата помпа е от комплекта съединител LUK, който купих поради износване на моя. Странен комплект. Притискателя е Люк, феродовия диск- Валео, а лагер-помпата е Шафлер. В началото я гледах с недоверие, понеже е пластмасова, но ми казаха, че Шафлер са свестни части, пък и старата е на 20 години и почти 300 000 км. Помпата се разделя от щуцерите за спирачната течност и обезвъздушаване при монтажа.
DSCN5423.JPG

Послве се закачат и щуцерите с маншона за отвора.
DSCN5424.JPG


Следва монтаж на съединителя. Намазва се шлица на първичния вал със MoS2 смазка , и му се надява феродовия диск. Изскочилата настрани смазка се забърсва. После си сглобяваме съединителя, намазваме и челото на аксиалния лагер с MoS2 смазка. И монтираме кутията към мотора. От тея процеси нямам снимки :redface .
Сега след няколко седмици каране съм минал към 5-600км. Педала на съединителя е осезаемо по-мек спрямо преди ремонта. Съединителя зацепва при по-ниско положение на педала. Вече му свикнах и не я гася при потегляне :mhihi . Явно се и поулегна, защото изчезна притрисането при потегляне. Със скоростите нямам никакви ядове. Недовключването на първа изчезна. Явно е било от недоизмит алуминий :gruebel . нямам никакви течове от камбаната (смених семеринга на КВ и гарнитурата на картера). Остана да сменя тампона под скоростите, щото тея течове му видяха сметката :banghead


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8375
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.

Мнениеот samo_pechka » Нед 17 юни 2018 20:52


:bowdown Браво Жоре !


Потребителски аватар
Бай Иван
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
Двигател: ASY AWC
Местоположение: София

Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.

Мнениеот Бай Иван » Пон 18 юни 2018 7:30


:th_up :th_up :th_up


hool_23
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 13 яну 2016 12:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.

Мнениеот hool_23 » Вто 19 юни 2018 19:23


Браво



Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта