Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.

Семеен или работен автомобил - вановете на Volkswagen се радват на особен интерес
Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.

Мнениеот Водния дух1 » Съб 26 май 2018 17:33


Тези два щифта-за по-сигурно ли са?




Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7641
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.

Мнениеот goppa » Съб 26 май 2018 18:30


Двата щифта са за здравина. На това място нарочно е такъв тенекиен щифта, за да не изпада дори да се разбие отвора. Но са го направили с половин щифт. Т.е. държи само от едната страна на оста. Навярно е така за да може да се разглобява, защото оригоиналният щифт е с дължина по-малка от диаметъра на оста.

Sstefaan84 написа:За маховика какво измисли, ще го бъде ли?

Ще слагам стария. Луфта му на въртене е голям, но накланянето на плочата няма и половината от допустимото. Знам, че трябва да се смени, но нямам пари за нов в момента.


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1893
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Seat Alhambra 7M
Двигател: AFN 1998
Местоположение: Карнобат

Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.

Мнениеот stefarata » Пон 28 май 2018 8:21


goppa написа:Вилката за включване на първа и втора скорост е износена доста в мястото където я тика избирача.
DSCN5399s.jpg

Навярно заради такова износване на kris11 му се включва с повече ход напред третата скорост. При мен такива ефекти прави втора, а голямото износване е точно към нея.

Ето откъде идва и големия ход към втора скорост при мен. Такава вилка няма ли като резервна част?


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7641
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.

Мнениеот goppa » Пон 28 май 2018 11:27


Aбе то имa aмa цените сa плaшещи.
Вилкaтa зa 1-2 295 лв. 3-4 272 лв. 5-Зaднa 412 лв. (Цените сa от мотопфое и нямaт нaлични. В Порше ще сa поне +100лв)
Aз сложих вилкa от бензиновa кутия, която е по-мaлко изяденa от стрaнaтa нa вторa и повече от към първa. Сегa имaм недовключвaне нa първa :banghead но юък вторa влизa кaто в мaсло :mrgreen


golfmk1
Low rider
Мнения: 5546
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.

Мнениеот golfmk1 » Пон 28 май 2018 11:54


Готов си с две думи :rolleyes


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7641
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.

Мнениеот goppa » Пон 28 май 2018 11:59


Снощи я сглобих.
И понеже до сегa не бях кaрaл колa с нов съединител, я угaсих 4 пъти докaто се приберa. Много ниско зaцепвa :mhihi


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.

Мнениеот samo_pechka » Пон 28 май 2018 20:20


goppa написа: Много ниско зaцепвa

Ще се оправи това малко с времето. Нека улегне добре и ще отделя по-нормално. Но това с вилката...чудя се въобще с какво може да се навари там. Гледам едни припои тука, но...http://www.elektrik90.com/?category=156 . Не съм наясно с какво може да стане стабилно и достатъчно издръжливо и на износване.


Потребителски аватар
Karaboev
Мнения: 380
Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
Двигател: M272
Местоположение: G.Oriyahovitza

Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.

Мнениеот Karaboev » Пон 28 май 2018 20:36


Наварява се всичко, просто трябва да се разбере точния състав на вилката. Аз му казах и на Гошо къде да ги прати(става дума за военния завод Аркус там и космически кораб ще направят), но щеше да стане по бавно. Ние сме пращали какви ли не муфи от кутии на камиони правят ги както от завода а е и по-евтино


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7641
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.

Мнениеот goppa » Пон 28 май 2018 20:45


В Аркус е ефтино на ЧП :biggrin . Ако пуснеш нещо по каналния ред ще ти излезе по-ефтино да си купиш ново :mhihi .
За запълване на износването с твърд припой се сетих. И мога да си го направя. Но припоя не е бронз. И няма същите твърдост, якост, коефициент на триене и износоустойчивост. А през тоя ремонт не ми се минава втори път :screwy .
Вариант е вилката да се фрезова 2-3 мм и да се запои със сребърен припой парче от същия бронз. Ама няма кой да се занимава толкова с тая дърта кола.
Сега колата е добре. Благодаря на всички, коото помагаха със съвети. :bowdown
След няколко дни ще кача още снимки от ремонта и ще се опитам да опиша характерните проблеми на тези кутии.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 28 май 2018 21:20


Цар си Баце!


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7641
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.

Мнениеот goppa » Нед 17 юни 2018 14:29


Заради тази цепка първоначално помислих, че теча е от семеринга на дясната полуос.
DSCN5292.JPG

тампона го дооткъснах на ръка.
DSCN5295.JPG

Защото ми пречеше да избия лагера от междинния вал.
DSCN5296.JPG

Ето ги стар и нов един до друг. Новият е Топран. И няма никакви надписи по лагера. На оригинлния лагера е FAG, и все още го биваше, но тампона се е съдрал.
DSCN5297.JPG

А ето вала с новия лагер и със старата уплътнителна капачка.
DSCN5307.JPG


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7641
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.

Мнениеот goppa » Нед 17 юни 2018 14:36


Въпросната капачка уплътнява шлица към дясната полуоска. Свалянето на полуоската става чрез напъване със щанга. Като гледайте да напъвате карето а не капачката, понеже се деформира :redface
DSCN5308.JPG

Смяната на семеринга намясто е възможна
DSCN5299.JPG

но запазването на стария семеринг цял не е :mhihi
DSCN5301.JPG

Малко чоплене с плоска отвертка и вече има къде да го хванем за да го извадим.
DSCN5302.JPG

После с подходяща втулка набиваме новия.
DSCN5306.JPG

Последна промяна от goppa на Нед 17 юни 2018 20:45, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7641
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.

Мнениеот goppa » Нед 17 юни 2018 15:44


Оригиналнияят семеринг е с метален корпус. Аз смених и двата с оригинални. Но има и ефтин вариант: Corteco 40/55/8mm
DSCN5413.JPG

Предпочетох оригиналните,точно защото са метални и се набиват здраво в кожуха. А тоя модел скоростни кутии няма отдушник. Може би е така защото избирача е доста проветрив :mhihi . Пък и ефтинките няма как да се ограничат срещу пренабиване.

Та да се върнем на дефекта заради който е целия тоя ремонт.
Dif2.jpg

Тива е парчето от щифта, което избих от касетата на диференциала. А парчето алуминий беше в отвора на оста на мястото на щифта :eek
DSCN5358.JPG

Останалата част от оригиналния щифт намерих залепнала на магнита в алуминиевата кал.
DSCN5359.JPG


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7641
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.

Мнениеот goppa » Нед 17 юни 2018 16:30


Като занесох корубата на заватчика първия път той ме върна.
Koruba.jpg

Каза, че от жегата ще се стопи колелцето на скоростомера, ще се прецака чисто новия оригинален семеринг :scare3 и ще посинее черупката на лагрера :banghead .
Та се заех да ги вадя. Като имаш достъп отвътре семеринга излиза без да се повреди :biggrin . Лагера и дистанционната шайба под него също излязоха лесно. Но датчика ме озори.
DSCN5381s.jpg

Датчика е на резба и се развива лесно. После се издръпва с клещите стърчащия тенекиен щифт който държи лагерната втулка на колелцето. А за самата втулка се наложи да си правя накрайник М18х1,5 за да мога да я извадя с обратен чук. Всякакви опити с отвертки завършиха неуспешно :cry
DSCN5346.JPG

Последна промяна от goppa на Нед 17 юни 2018 20:50, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7641
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.

Мнениеот goppa » Нед 17 юни 2018 16:42


Всичко в тая кутия си е направено доста добре. С изключение на ей-тая фордовщина: Избирачът
DSCN5410.JPG

Ето го как изглежда от другата страна
DSCN5411.JPG

Валът на избирача лагерува на две сачмени втулки. Едната е отдолу и се къпе редовно в масло. С нея проблеми няма. Проблема е с горната, която е набита в алуминиевия корпус над включвателя на светлината за заден ход. Тя е на сухо и когато уплътнението и се предаде сачмите ръждясват, вала блокира и колата остава с постоянно включена скорост или само с трета и четвърта. За да се стигне до тая втулка трябва да се извади вала. За целта сваляме лоста с топуза (държи го един болт). Сваляме включвателя за задния фар(двете тенекиени щипки), и развиваме палеца, който светва задния фар:
DSCN5409.JPG

Развиват се четири болтчета, коити държат долната стоманена част към корпуса, и можем да извадим вала от горната сачмена втулка и корпуса.
DSCN5406.JPG

При мен уплътнението тъкмо е тръгнало да си ходи. Сачмената втулка е добре и не я смених. Мина само с измиване и гресиране. Ето ги старото и новото уплътнения.
DSCN5407.JPG



Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта