Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
Тези два щифта-за по-сигурно ли са?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7641
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
Двата щифта са за здравина. На това място нарочно е такъв тенекиен щифта, за да не изпада дори да се разбие отвора. Но са го направили с половин щифт. Т.е. държи само от едната страна на оста. Навярно е така за да може да се разглобява, защото оригоиналният щифт е с дължина по-малка от диаметъра на оста.
Ще слагам стария. Луфта му на въртене е голям, но накланянето на плочата няма и половината от допустимото. Знам, че трябва да се смени, но нямам пари за нов в момента.
Sstefaan84 написа:За маховика какво измисли, ще го бъде ли?
Ще слагам стария. Луфта му на въртене е голям, но накланянето на плочата няма и половината от допустимото. Знам, че трябва да се смени, но нямам пари за нов в момента.
- stefarata
- Мнения: 1893
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
goppa написа:Вилката за включване на първа и втора скорост е износена доста в мястото където я тика избирача.
Навярно заради такова износване на kris11 му се включва с повече ход напред третата скорост. При мен такива ефекти прави втора, а голямото износване е точно към нея.
Ето откъде идва и големия ход към втора скорост при мен. Такава вилка няма ли като резервна част?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7641
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
Aбе то имa aмa цените сa плaшещи.
Вилкaтa зa 1-2 295 лв. 3-4 272 лв. 5-Зaднa 412 лв. (Цените сa от мотопфое и нямaт нaлични. В Порше ще сa поне +100лв)
Aз сложих вилкa от бензиновa кутия, която е по-мaлко изяденa от стрaнaтa нa вторa и повече от към първa. Сегa имaм недовключвaне нa първa но юък вторa влизa кaто в мaсло
Вилкaтa зa 1-2 295 лв. 3-4 272 лв. 5-Зaднa 412 лв. (Цените сa от мотопфое и нямaт нaлични. В Порше ще сa поне +100лв)
Aз сложих вилкa от бензиновa кутия, която е по-мaлко изяденa от стрaнaтa нa вторa и повече от към първa. Сегa имaм недовключвaне нa първa но юък вторa влизa кaто в мaсло
-
- Low rider
- Мнения: 5546
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
Готов си с две думи
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7641
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
Снощи я сглобих.
И понеже до сегa не бях кaрaл колa с нов съединител, я угaсих 4 пъти докaто се приберa. Много ниско зaцепвa
И понеже до сегa не бях кaрaл колa с нов съединител, я угaсих 4 пъти докaто се приберa. Много ниско зaцепвa
- samo_pechka
- Мнения: 8352
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
goppa написа: Много ниско зaцепвa
Ще се оправи това малко с времето. Нека улегне добре и ще отделя по-нормално. Но това с вилката...чудя се въобще с какво може да се навари там. Гледам едни припои тука, но...http://www.elektrik90.com/?category=156 . Не съм наясно с какво може да стане стабилно и достатъчно издръжливо и на износване.
- Karaboev
- Мнения: 380
- Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
- Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
- Двигател: M272
- Местоположение: G.Oriyahovitza
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
Наварява се всичко, просто трябва да се разбере точния състав на вилката. Аз му казах и на Гошо къде да ги прати(става дума за военния завод Аркус там и космически кораб ще направят), но щеше да стане по бавно. Ние сме пращали какви ли не муфи от кутии на камиони правят ги както от завода а е и по-евтино
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7641
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
В Аркус е ефтино на ЧП . Ако пуснеш нещо по каналния ред ще ти излезе по-ефтино да си купиш ново .
За запълване на износването с твърд припой се сетих. И мога да си го направя. Но припоя не е бронз. И няма същите твърдост, якост, коефициент на триене и износоустойчивост. А през тоя ремонт не ми се минава втори път .
Вариант е вилката да се фрезова 2-3 мм и да се запои със сребърен припой парче от същия бронз. Ама няма кой да се занимава толкова с тая дърта кола.
Сега колата е добре. Благодаря на всички, коото помагаха със съвети.
След няколко дни ще кача още снимки от ремонта и ще се опитам да опиша характерните проблеми на тези кутии.
За запълване на износването с твърд припой се сетих. И мога да си го направя. Но припоя не е бронз. И няма същите твърдост, якост, коефициент на триене и износоустойчивост. А през тоя ремонт не ми се минава втори път .
Вариант е вилката да се фрезова 2-3 мм и да се запои със сребърен припой парче от същия бронз. Ама няма кой да се занимава толкова с тая дърта кола.
Сега колата е добре. Благодаря на всички, коото помагаха със съвети.
След няколко дни ще кача още снимки от ремонта и ще се опитам да опиша характерните проблеми на тези кутии.
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7641
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
Заради тази цепка първоначално помислих, че теча е от семеринга на дясната полуос.
тампона го дооткъснах на ръка.
Защото ми пречеше да избия лагера от междинния вал.
Ето ги стар и нов един до друг. Новият е Топран. И няма никакви надписи по лагера. На оригинлния лагера е FAG, и все още го биваше, но тампона се е съдрал.
А ето вала с новия лагер и със старата уплътнителна капачка.
тампона го дооткъснах на ръка.
Защото ми пречеше да избия лагера от междинния вал.
Ето ги стар и нов един до друг. Новият е Топран. И няма никакви надписи по лагера. На оригинлния лагера е FAG, и все още го биваше, но тампона се е съдрал.
А ето вала с новия лагер и със старата уплътнителна капачка.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7641
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
Въпросната капачка уплътнява шлица към дясната полуоска. Свалянето на полуоската става чрез напъване със щанга. Като гледайте да напъвате карето а не капачката, понеже се деформира
Смяната на семеринга намясто е възможна
но запазването на стария семеринг цял не е
Малко чоплене с плоска отвертка и вече има къде да го хванем за да го извадим.
После с подходяща втулка набиваме новия.
Смяната на семеринга намясто е възможна
но запазването на стария семеринг цял не е
Малко чоплене с плоска отвертка и вече има къде да го хванем за да го извадим.
После с подходяща втулка набиваме новия.
Последна промяна от goppa на Нед 17 юни 2018 20:45, променено общо 1 път.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7641
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
Оригиналнияят семеринг е с метален корпус. Аз смених и двата с оригинални. Но има и ефтин вариант: Corteco 40/55/8mm
Предпочетох оригиналните,точно защото са метални и се набиват здраво в кожуха. А тоя модел скоростни кутии няма отдушник. Може би е така защото избирача е доста проветрив . Пък и ефтинките няма как да се ограничат срещу пренабиване.
Та да се върнем на дефекта заради който е целия тоя ремонт.
Тива е парчето от щифта, което избих от касетата на диференциала. А парчето алуминий беше в отвора на оста на мястото на щифта
Останалата част от оригиналния щифт намерих залепнала на магнита в алуминиевата кал.
Предпочетох оригиналните,точно защото са метални и се набиват здраво в кожуха. А тоя модел скоростни кутии няма отдушник. Може би е така защото избирача е доста проветрив . Пък и ефтинките няма как да се ограничат срещу пренабиване.
Та да се върнем на дефекта заради който е целия тоя ремонт.
Тива е парчето от щифта, което избих от касетата на диференциала. А парчето алуминий беше в отвора на оста на мястото на щифта
Останалата част от оригиналния щифт намерих залепнала на магнита в алуминиевата кал.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7641
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
Като занесох корубата на заватчика първия път той ме върна.
Каза, че от жегата ще се стопи колелцето на скоростомера, ще се прецака чисто новия оригинален семеринг и ще посинее черупката на лагрера .
Та се заех да ги вадя. Като имаш достъп отвътре семеринга излиза без да се повреди . Лагера и дистанционната шайба под него също излязоха лесно. Но датчика ме озори.
Датчика е на резба и се развива лесно. После се издръпва с клещите стърчащия тенекиен щифт който държи лагерната втулка на колелцето. А за самата втулка се наложи да си правя накрайник М18х1,5 за да мога да я извадя с обратен чук. Всякакви опити с отвертки завършиха неуспешно
Каза, че от жегата ще се стопи колелцето на скоростомера, ще се прецака чисто новия оригинален семеринг и ще посинее черупката на лагрера .
Та се заех да ги вадя. Като имаш достъп отвътре семеринга излиза без да се повреди . Лагера и дистанционната шайба под него също излязоха лесно. Но датчика ме озори.
Датчика е на резба и се развива лесно. После се издръпва с клещите стърчащия тенекиен щифт който държи лагерната втулка на колелцето. А за самата втулка се наложи да си правя накрайник М18х1,5 за да мога да я извадя с обратен чук. Всякакви опити с отвертки завършиха неуспешно
Последна промяна от goppa на Нед 17 юни 2018 20:50, променено общо 1 път.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7641
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1997 AFN - Теч от скоростна кутия. Пробита коруба - ремонт.
Всичко в тая кутия си е направено доста добре. С изключение на ей-тая фордовщина: Избирачът
Ето го как изглежда от другата страна
Валът на избирача лагерува на две сачмени втулки. Едната е отдолу и се къпе редовно в масло. С нея проблеми няма. Проблема е с горната, която е набита в алуминиевия корпус над включвателя на светлината за заден ход. Тя е на сухо и когато уплътнението и се предаде сачмите ръждясват, вала блокира и колата остава с постоянно включена скорост или само с трета и четвърта. За да се стигне до тая втулка трябва да се извади вала. За целта сваляме лоста с топуза (държи го един болт). Сваляме включвателя за задния фар(двете тенекиени щипки), и развиваме палеца, който светва задния фар:
Развиват се четири болтчета, коити държат долната стоманена част към корпуса, и можем да извадим вала от горната сачмена втулка и корпуса.
При мен уплътнението тъкмо е тръгнало да си ходи. Сачмената втулка е добре и не я смених. Мина само с измиване и гресиране. Ето ги старото и новото уплътнения.
Ето го как изглежда от другата страна
Валът на избирача лагерува на две сачмени втулки. Едната е отдолу и се къпе редовно в масло. С нея проблеми няма. Проблема е с горната, която е набита в алуминиевия корпус над включвателя на светлината за заден ход. Тя е на сухо и когато уплътнението и се предаде сачмите ръждясват, вала блокира и колата остава с постоянно включена скорост или само с трета и четвърта. За да се стигне до тая втулка трябва да се извади вала. За целта сваляме лоста с топуза (държи го един болт). Сваляме включвателя за задния фар(двете тенекиени щипки), и развиваме палеца, който светва задния фар:
Развиват се четири болтчета, коити държат долната стоманена част към корпуса, и можем да извадим вала от горната сачмена втулка и корпуса.
При мен уплътнението тъкмо е тръгнало да си ходи. Сачмената втулка е добре и не я смених. Мина само с измиване и гресиране. Ето ги старото и новото уплътнения.
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта