Здравейте, колеги.
Днес сгазих един голям камък и разбих кората под мотора . Освен кората е пострадала и тънката тръба от дехидратора до ТРВ-то. Всичкия фреон изхвърча за няколко минути. Буквално излизаше мъгла изпод колата. Та ще я свалям и ще я нося на заварка.
Досега не съм разглобявал нищо по климатична уредба на автомобил, затова ще съм благодарен за всякакви насоки.
Като я сваля как да запуша отворите на дехидратора и ТРВ-то за да не се замърсяват докато я върна на място?
Какда я измия от маслото вътре? За да не се препече при заваряяането.
Трябва ли да сменям и дехидратора? (Колата ще стои с разхермертизирана система няколко дни)
Нужно ли е да изключвам предпазителите на климатка? Или няма шанс да тръгне компресора без налягане в системата.
Sharan 7m 1997 AFN - спукана тръба на климатика. Насоки за ремонт.
- Voluminer
- Мнения: 342
- Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
- Автомобил: Vw Passat B3
- Двигател: 2e
- Местоположение: Ловеч
Re: Sharan 7m 1997 AFN - спукана тръба на климатика. Насоки за ремонт.
Компресора не тръгва без налягане в системата, само това мога да ти кажа. Кофти късмет... Пиши на pe6kata да се включи в темата.
Re: Sharan 7m 1997 AFN - спукана тръба на климатика. Насоки за ремонт.
Няма ли да е по-лесно да смениш тръбичката , вместо да я заваряваш ?
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Sharan 7m 1997 AFN - спукана тръба на климатика. Насоки за ремонт.
Но ще избегне евентуални проблеми от не добро затапване.
А дехидратора е добре да се смени , особено ако не е сменян никога.
Колата ще се кара ли докато тече ремонта ?
А дехидратора е добре да се смени , особено ако не е сменян никога.
Колата ще се кара ли докато тече ремонта ?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1997 AFN - спукана тръба на климатика. Насоки за ремонт.
Ще се кара. За това питам как да затапя надеждно отворите на дехидратора и ТРВ-то.
Дехидратора е на 20 години, и е доста ръждив отвън. Но подозирам, че системата никога не е била изпразвана преди.
Дехидратора е на 20 години, и е доста ръждив отвън. Но подозирам, че системата никога не е била изпразвана преди.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Sharan 7m 1997 AFN - спукана тръба на климатика. Насоки за ремонт.
Гоппе, по дефолт тръбичките от двата края на дехидратора са толква зверски кородирали, че не може да се заварят - просто няма достатъчно алуминий, на който да нанесеш заварката.
Моите бяха в това състояние, другия Шаран, който оглеждах веднъж също.
При мен предната тръбичка все още си е оригиналната,
Другата се беше пробила точно при скобичката, дето я държи (бас държа, че там се е скършила при теб) и наолколо не беше остнало нищо здраво и достатъчно дебело.
Просто си направих маркуч с кербовани накрайници и подмених тръбата м/у дехидратора и ТРВ-то.
Излезе ми около 35-40лв.
Моите бяха в това състояние, другия Шаран, който оглеждах веднъж също.
При мен предната тръбичка все още си е оригиналната,
Другата се беше пробила точно при скобичката, дето я държи (бас държа, че там се е скършила при теб) и наолколо не беше остнало нищо здраво и достатъчно дебело.
Просто си направих маркуч с кербовани накрайници и подмених тръбата м/у дехидратора и ТРВ-то.
Излезе ми около 35-40лв.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1997 AFN - спукана тръба на климатика. Насоки за ремонт.
Радо, още не съм я разглобил, но фреона изфъска някъде в кората. И пак в кората е единствено омаслено от изтичането. В краищата при дехидратора и при ТРВ-то изглежда здрава.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Sharan 7m 1997 AFN - спукана тръба на климатика. Насоки за ремонт.
Гопа - Стефан ми беше оферирал тази тръба 2011г. Тръбите са различни за бензин, дизел,VR6 лвяа и дясна дирекция и дали има 2 ри изпарител
"За ADY от 98-ма с твоята рама излиза само една тръба а именно 7М1 820 729 G (ако колата няма втори изпарител,което можеш да познаеш ако тръбата има разклонение преди ТРВ,което предполагам щеше да видиш,ако го има. Цената за тази,ако сме я познали, е 177лв оригинална."
От тогава мина много време и предполагам ,че цената е вече към 200 лв, ако не и повече.
По моргите 2011 тръбата вървеше 70-80 лв , но не е препоръчително да се взема, че много гният и пробиват.
На 100 % си за нов ф-р дехидратор /там където лягат 2 те тръбички корозира зверски и нова тръба няма да уплътни. Уплътняването е с профилче на тръбата и О пръстен. 1 планка с болт по средата крепи 2 те тръби към дехидратора и със затягането О пръстените става уплътняването. Цена на ф-ра /95022001 Valeo / 2011г 41 лв. Сигурно и пресостата /код РТ 477 Valeo /е корозирал яко.
П.П. " В краищата при дехидратора и при ТРВ-то изглежда здрава." - Ако намериш парче тръба -става със заварка /климатичните майстори с флюс, припой и горелка могат да направят заварката. Единия край се раздува за да се пъхне малко удължаващата тръба и заварка. Моята тръба я завариха 2011г / бях взел от морга уж лъскава на външен вид , но под налягане изпускаше/
Ако тези парчета ти вършат работа пиши.
"За ADY от 98-ма с твоята рама излиза само една тръба а именно 7М1 820 729 G (ако колата няма втори изпарител,което можеш да познаеш ако тръбата има разклонение преди ТРВ,което предполагам щеше да видиш,ако го има. Цената за тази,ако сме я познали, е 177лв оригинална."
От тогава мина много време и предполагам ,че цената е вече към 200 лв, ако не и повече.
По моргите 2011 тръбата вървеше 70-80 лв , но не е препоръчително да се взема, че много гният и пробиват.
На 100 % си за нов ф-р дехидратор /там където лягат 2 те тръбички корозира зверски и нова тръба няма да уплътни. Уплътняването е с профилче на тръбата и О пръстен. 1 планка с болт по средата крепи 2 те тръби към дехидратора и със затягането О пръстените става уплътняването. Цена на ф-ра /95022001 Valeo / 2011г 41 лв. Сигурно и пресостата /код РТ 477 Valeo /е корозирал яко.
П.П. " В краищата при дехидратора и при ТРВ-то изглежда здрава." - Ако намериш парче тръба -става със заварка /климатичните майстори с флюс, припой и горелка могат да направят заварката. Единия край се раздува за да се пъхне малко удължаващата тръба и заварка. Моята тръба я завариха 2011г / бях взел от морга уж лъскава на външен вид , но под налягане изпускаше/
Ако тези парчета ти вършат работа пиши.
Последна промяна от kris11 на Сря 18 юли 2018 9:43, променено общо 1 път.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1997 AFN - спукана тръба на климатика. Насоки за ремонт.
7М1 820 729 G я има в Аутокели (тяхна марка)и може да ми излезе 39 лв. Но не съм сигурен за номера че в етката има още 1 модел за кола без заден климатик - 7M1820729AC . Дехидртор поръчах hella за 27 лв. Довечера ще сваля тръбата и ще и видя номера. Ако не става за заварка ще купувам нова.
С какво да затапя отвора на ТРВ-то да не се мърля докато го сглобя, че колата ми трябва?
С какво да затапя отвора на ТРВ-то да не се мърля докато го сглобя, че колата ми трябва?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Sharan 7m 1997 AFN - спукана тръба на климатика. Насоки за ремонт.
Аз затапих с парцалче и яко изолирбанд отгоре
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Sharan 7m 1997 AFN - спукана тръба на климатика. Насоки за ремонт.
Аз бях затапил на голфарата си със стреч фолио ( баяджа) и изолирбанд. Мина доста време , вкл и една зима докато го оправя и стана :)
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Sharan 7m 1997 AFN - спукана тръба на климатика. Насоки за ремонт.
goppa написа:Довечера ще сваля тръбата и ще и видя номера.
С какво да затапя отвора на ТРВ-то да не се мърля докато го сглобя, че колата ми трябва?
Едва ли ще си личи на стикера/той е в задната част на тръбата към ТРВ то.При мен личаха само първите 3=4 символа..Затапвай с тиксо.Тръбата гние в местата където се прищипва от кората - там има дунапренче сюнгер попиващо солна луга
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7656
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1997 AFN - спукана тръба на климатика. Насоки за ремонт.
Поръчах и нова тръба. Реших че за двадестина лева разлика не си струва филма със заварката. В петък ще пристигнат тръбата и дехидратора. Дано не ми трябва и пресостат. В събота или неделя ще ги сменям и ще я карам за тест и напълване.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Sharan 7m 1997 AFN - спукана тръба на климатика. Насоки за ремонт.
Докато са ти на ачик - обмажи ги хубаво с грунд.
Естествено - пази присъединителните части.
Ще ти трябват и нови О-пръстени.
За ТРВ-то си намери болт с около 5-10мм по-дълъг от оригиналния.
Било голям проблем на Шараните това - оригиналния болт, дето стяга скобата, държаща тръбите стига точно до средата на отворите на ТРВ-то.
Заради дългите тръби, особено на нашите подскачаши печки, метала точно там се пука.
Моето беше спукано точно по този начин. Виждаше се пукнатината от входа към резбата на болта и се наложи да го сменя. Смених и болта, разбира се.
Иначе цепнатината беше толква фина, че се виждаше само с микрскопа на машина за лазерни заварки в работата
Ама буташе от 20 на 16 бара тестовото надуване за 24 часа
Естествено - пази присъединителните части.
Ще ти трябват и нови О-пръстени.
За ТРВ-то си намери болт с около 5-10мм по-дълъг от оригиналния.
Било голям проблем на Шараните това - оригиналния болт, дето стяга скобата, държаща тръбите стига точно до средата на отворите на ТРВ-то.
Заради дългите тръби, особено на нашите подскачаши печки, метала точно там се пука.
Моето беше спукано точно по този начин. Виждаше се пукнатината от входа към резбата на болта и се наложи да го сменя. Смених и болта, разбира се.
Иначе цепнатината беше толква фина, че се виждаше само с микрскопа на машина за лазерни заварки в работата
Ама буташе от 20 на 16 бара тестовото надуване за 24 часа
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 97 госта