Sharan 2004г. 1,9тди 116к.с. автоматик- Проблем с перките на радиаторите.

Семеен или работен автомобил - вановете на Volkswagen се радват на особен интерес
Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Sharan 2004г. 1,9тди 116к.с. автоматик- Проблем с перките на радиаторите.

Мнениеот polovera_9n3 » Пон 27 авг 2018 18:18


Здравейте колеги. На въпросния Шаран спряха да му работят перките на радиаторите, ония ден едва не го сварихме, и климатика като пуснем- пак не тръгват... Така... Проверихме абсолютно всички бушони- здрави са, дебелите бушони отпред пред акумулатора и те са ок. Релето под тях също е здраво- сменихме го с от един друг Шаран вр6 с работещо- пак няма- сложихме от дизела релето на вр6-то - работи там. Накрая стигнахме до датчика за температурата на радиатора. Там има 3 пина единия е за бавна скорост, другия за бърза. Като им пуснахме ток на пиновете и перките проработиха. Оказа се, че на 3тия кабел трябва да идва 12в, но не идва. Пуснахме му директно + и перките проработиха. Та въпроса ми е следния- тоя + към 3тия кабел на датчика откъде идва, защото там е почти невъзможно да се проследи, а искаме да го направим както трябва. А и сега като пуснеш климатика не тръгват перките- само като загрее...




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Sharan 2004г. 1,9тди 116к.с. автоматик- Проблем с перките на радиаторите.

Мнениеот kris11 » Вто 28 авг 2018 9:30


Tест за записани грешки на климата. Блокчето пред акумулатора е и за температурните датчици и за климатика. Често има студени спойки в блокчето.
При мен датчика е на маркуча от радиатора . 4 пинов на 2 та пина идва + 12в ,3-я пин е за бавна скорост,4 за бърза. Перката е с вграден резистор за бавната скорост. Има схеми при руснаците.
Тези намерих набързо
Прикачени файлове
climatronic.pdf
(602.19 KиБ) Свален 90 пъти
Климатическая установка.pdf
(481.73 KиБ) Свален 74 пъти
Точки массы.pdf
(199.77 KиБ) Свален 69 пъти


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Sharan 2004г. 1,9тди 116к.с. автоматик- Проблем с перките на радиаторите.

Мнениеот polovera_9n3 » Вто 28 авг 2018 19:18


40215253_1953873824635625_6139264392211988480_n.jpg
40215253_1953873824635625_6139264392211988480_n.jpg (96.48 KиБ) Видяна 1992 пъти
Благодаря колега, утре следобед продължаваме по работата с Шарана. Дано тези схеми да свършат работа, ама утре ще ги разчитаме подробно, щото вече сме прекалили с бирите :) то тоя Шаран е бъкан с проблеми. тия с перката явно почти са ОК, ама продължаваме- турбото не работи... набира като влак...утре ще го закачим да видим живи данни, и после ще му мислим... ама оня ден цял ден го карах тоя умрелия Шаран, после се качих на нашия... пак такъв 1.9 116коня автомат.... тая кола върви на изруд....а трябва и тоя умрелия да започне да върви така....


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Sharan 2004г. 1,9тди 116к.с. автоматик- Проблем с перките на радиаторите.

Мнениеот kris11 » Вто 28 авг 2018 20:41


За локомотив и Вр съм трап. Като търсех там обявите бяха лоши.Не съм се интересувал повече , не съм търсил инфо.


Потребителски аватар
Karaboev
Мнения: 380
Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
Двигател: M272
Местоположение: G.Oriyahovitza

Re: Sharan 2004г. 1,9тди 116к.с. автоматик- Проблем с перките на радиаторите.

Мнениеот Karaboev » Вто 28 авг 2018 21:42


Колко да върви тоя Шаран с двигател на Г4 и тая мощност незнам. Ако си карал друга кола щеше да разбереш сърказмът ми. Та на въпроса проверете датчика на радиатора шунтирайте го и трябва да включат ако не релетата са. Иначе аз в най големите жеги откакто го имам по баири и къде ли не никога ама никога не са се включвали перките Шаран да прегрее с този мотор особено като има и печка е направо невъзможно


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Sharan 2004г. 1,9тди 116к.с. автоматик- Проблем с перките на радиаторите.

Мнениеот polovera_9n3 » Сря 29 авг 2018 19:06


Знам как трябва да върви Шаран с 1.9 116 коня. Но цял ден като карах тоя, дето не му бачка турбината, после нашия ми се стори ракета.... :mhihi ...НО.. там стана дебела работата... оказа се, че тоя термостат отваря когато си иска. Оттам и перките няма как да включат като не е топло на датчика.... интересно.. при 110 градуса на компютъра закачена в движение - стрелката седи на 90градуса, а радиатора студен, та се возихме малко на парно...Та утре следва смяна на термостат и ревизия пълна на вакум системата заради турбото. Там пък няма достатъчно силен вакум вадя маркуча след помпата- едва ми се задържа на пръста, после пробвах на полото как е- там смуче яко.... там явно филма ще е дълъг и скъп..... :beer


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Sharan 2004г. 1,9тди 116к.с. автоматик- Проблем с перките на радиаторите.

Мнениеот bobitur » Вто 02 окт 2018 9:51


Датчика в таблото реагира на голям диапазон като достигне 90 гр. + 10 си стой пак 90. Предполагам да не притеснява излишно водача. А колкото до вакумите провери ги всичките + н75 и акутатора. Ако всичко е ок зацапана геометрия.


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Sharan 2004г. 1,9тди 116к.с. автоматик- Проблем с перките на радиаторите.

Мнениеот polovera_9n3 » Вто 02 окт 2018 14:29


В крайна сметка- нашите "паркинг майстор" възможности се изчерпаха, и сега колата е в доверен сервиз. Но преди това закупихме вакум метър и замерихме вакума на тая кола- вдига нормално до -0,85, обаче загасиш ли- веднага пада- значи пробив някъде или клапан. Замерихме и на нашия Шаран дето работи идеално- и там същите стойности, само че като загася мотора на нашия вакума го държи без да пада- поне 30 мин. седя манометъра след като загасихме колата и не падна. А за перките- оказа се неотварящ термостат. А тия 12в дето трябва да идват до датчика и тях ги нямаше. На нашия Шаран има 12в. , на оня няма... пуснахме от едни жици до релето там ....



Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта