Това е някаква какафония смес от тракане/хлопане (от единично при препятствие до картечница при потегляне) и стържене.
Чува се при потегляне поне от година (и от години - при слизане от спящ полицай), като е най-изразен на студено при потегляне (вече може да трае цели секунди докато ускоря!) и при преминаване през препятствие (чува се за кратко), много характерно - когато слизам от спящ полицай и подам газ.
Ако мина през неравност на свободна (пробвах и по-бързо и по-бавно) не го чувам, сякаш трябва двигателя да е зацепен и да предава някакъв въртящ момент към колелата.
Няколко км след потегляне, това намалява (преди практически изчезваше).
Първо мислех, че е каре, понеже го правеше на завой.
После видях, че си трака и при потегляне направо и го свързах с отдавна известния ми звук при слизане от спящ полицай. С усилването им връзката между тях стана очевадна.
Напоследък се усили много. Смяната на смачканите тампони на макферсоните не само не го оправи, ами съвсем го влоши. Надявах се да е от тях, понеже ако колата е била вдигана на подемник, после няколко (до десетки) км, не тракаше.
Сменяно е почти всичко по предницата - шарнири, накрайници, биалети (пак са за смяна), макферсони (тампони, лагери, амортисьори, пружини), дискове, накладки...
Не знам каква връзка може да има изобщо, но единия рог на стабилизиращата щанга (вкл. през единия тампон) е с намален диаметър - обелена е дебелата яка боя поради ръжда (на други коли гледам е така цялата щанга!). Други визуални дефекти няма - нито аз, нито който и да е (в колко ли сервиза вече е влизала колата), виждаме нещо нередно!
Не виждам да хлопат ипускателни тръби (невероятно ми се струва да е катализатор).
Съединителя е на примерно 50 хил. км. и все си мисля, че ако сгъва при 1000-1500 оборота, при 3000 трябва да сдаде съвсем багажа, а това не го наблюдавам (проверявам го така: записвам обороти, скорост, TPS, Clutch Switch и пр. през OBD-то и изкарвам в Excel графика на отношението скорост/обороти докато карам с газ до ламарината нагоре по баира, както и надолу на двигателна спирачка, дали е константа за съответнана предавка).
ABS-а от време на време светва (Front Left sensor intermittent) - нов датчик не промени нищо, явно са кабели, но (без да разкостя колата) не мога даже да видя от къде минават...
Ще пробвам за всеки случай с изваден бушон на ABS-а, въпреки че сигурно щях да го различа.
Идея си нямам как да проверя:
1. Тампони на двигател (3 на брой по каталог) - засега това ми е най-доброто предположение...
2. Двигател - какво и как може да му има? Разхода ми (карам на газ) е цели 20-30% нагоре, но като че ли газовата прави бензиновия комп на луд, защото точно на газ тримовете се държат странно...
3. Маховик (по каталог излиза, че е двумасов).
Galaxy 7M 1998 Y5B - Странен шум при потегляне и минаване през неравност
Galaxy 7M 1998 Y5B - Странен шум при потегляне и минаване през неравност
Последна промяна от z42 на Съб 24 ное 2018 12:28, променено общо 1 път.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - Странен шум при потегляне и минаване през неравност
Не спомена вътрешни карета и междинен лагер на дясната полуос. Проверявани ли са?
Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - Странен шум при потегляне и минаване през неравност
Карета не знам как да проверя и не съм. Очаквах да не може да правят това при прав волан, но явно може, така ли?
Междинен лагер казваш на "висящия" на дясната полуоска предполагам? Него го гледахме с майстор и изглеждаше непоклатим.
Междинен лагер казваш на "висящия" на дясната полуоска предполагам? Него го гледахме с майстор и изглеждаше непоклатим.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - Странен шум при потегляне и минаване през неравност
Вътрешните карета не се влияят от завоите. При тях движението на полуиската е само нагоре-надолу.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - Странен шум при потегляне и минаване през неравност
Залагам на централния тампон на двигател. Единият път ми скъса болта, а другия остана без резба. Като тръгваш и спираш се чуват странни звуци.
Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - Странен шум при потегляне и минаване през неравност
Как се проверяват вътр. карета или къде могат да ги проверят?
При мене сякаш при спиране не се проявява, но задължително бих проверил тампоните на двигателя, ако знам как или къде да ида да ми ги проверят?
Като говоря за сервизи и майстори, имам пред вид такива, които могат да го правят точно това и да може да им се разчита на диагнозата, защото до сега само ми вдигаха рамене или набеждаваха неща, които се оказваше, че не са виновните...
Мога ли да изключа от подозрение съединителя?
При мене сякаш при спиране не се проявява, но задължително бих проверил тампоните на двигателя, ако знам как или къде да ида да ми ги проверят?
Като говоря за сервизи и майстори, имам пред вид такива, които могат да го правят точно това и да може да им се разчита на диагнозата, защото до сега само ми вдигаха рамене или набеждаваха неща, които се оказваше, че не са виновните...
Мога ли да изключа от подозрение съединителя?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - Странен шум при потегляне и минаване през неравност
bobitur написа:Залагам на централния тампон на двигател. Единият път ми скъса болта, а другия остана без резба. Като тръгваш и спираш се чуват странни звуци.
Карах няколко дни с неправилно стегнат болт към скриститр на тоя тампон. Нямаше никакви звуци. Просто се усещаше как мотора се клати в коша. А се клатрше около 2 см на ръка
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - Странен шум при потегляне и минаване през неравност
Колега тоз модел страда от износване на шлиците на полуоските към ск кутия.
Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - Странен шум при потегляне и минаване през неравност
Значи колкото по-студено е навън, толкова по-зле е и по-дълго продължава. След като загрее веднъж, обикновено съвсем изчезва шума.
(Взех колата от сервиза със сменени тампони и пр. точно когато температурите паднаха много. Влошаването явно е било от температурата, не от смяната.)
Ако са шлици на полуоска така ли щеше да се държи?
Има ли някакви тестове (за полуоски, карета, и пр.) и къде може да ги направят? или трябва разглабяне?
(Взех колата от сервиза със сменени тампони и пр. точно когато температурите паднаха много. Влошаването явно е било от температурата, не от смяната.)
Ако са шлици на полуоска така ли щеше да се държи?
Има ли някакви тестове (за полуоски, карета, и пр.) и къде може да ги направят? или трябва разглабяне?
Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - Странен шум при потегляне и минаване през неравност
При ускорение след първо палене по път с пукнатини и пр. леки неравности, се чува отчетливо. Отпусна ли газта или изключа от скорост, и бързо да карам по същия участък - не чувам нищо.
Ако не подам веднага газ след слизане от спящ полицай, не го чувам шума, дори и да съм минал леко по-бързо.
Заминали шлици така ли се държат - само на студено, само при ускорение (никога при спиране), при ниски обороти?
Двигател + ск.кутия тежи сигурно над 200 кг, едва ли ще го разклатя с ръце и съвсем без гайки да са тампоните...
Ако не намеря и докажа причината, подушвам, ще ми се наложи да сменя "на принципа на тотото" съединител, стабилизираща щанга и не знам още какво преди да стигна до същността на проблема... Понеже нямам много време за колата, а по сервизите явно не са свикнали да диагностицират рядко срещани проблеми, жена ми рови и както тя казва, търси под вола жаба... Надолу до ПП е писано от нея:
Преди около 6 години принудително ни смениха съединителя, защото така или иначе ск кутия трябваше да се ремонтира.Разлика обаче във връзка със смяната на съединителя нямаше.Може би година или две преди това, при движение със скорост от около 80 км в час влезнахме в доста дълбока дупка.Ефектът беше продължителна вибрация на предна пасажерска врата-може би около 20-30 секунди ,но не смятам че е малко.ефекта на първо четене беше крива джанта ,която естественно беше изправена.В последствие се установи че амортисьорите от лявата страна не са функционирали както трябва ,може би заради дупката.Смених ги на принципа на тотото. На скоро сменихме предните накладки ,но това което е странното , е че от четирите части, едната имаше още около 4-5 милиметра, за разлика от останалите три които на практика бяха на нула.Интереснотото е че гумата от към предно пасажерско място издава шум, като на крива гума.Също сменените биалетките ,които са оригинални се амортизараха за около не повече от 9 месеца, айде да каже за година ,което също ми изглежда не в ред.От до тук изписаното се съмнявам в изкривяване или пукане на предна щанга, плюс менте съединител на ЛУК.Връзката която правя между износването на накладките и съединителя е, че се задействат от една хидравлична система.,др вариант за накладките е не функционеращ правилно спирачен апарат.
ПП. Като стана дума за ск. кутия, 2014-та наистина я ремонтирахме, защото планетната ос на диференциала се измъкна (заради едно малко счупено щифтче), счупи се и счупи и корубата на кутията. Това се случи при ускоряване след престой на светофар. Усещането ми беше все едно колата се спъна в нещо. Какво друго освен тампони на двигател може да го е отнесло евентуално?
Ако не подам веднага газ след слизане от спящ полицай, не го чувам шума, дори и да съм минал леко по-бързо.
Заминали шлици така ли се държат - само на студено, само при ускорение (никога при спиране), при ниски обороти?
Двигател + ск.кутия тежи сигурно над 200 кг, едва ли ще го разклатя с ръце и съвсем без гайки да са тампоните...
Ако не намеря и докажа причината, подушвам, ще ми се наложи да сменя "на принципа на тотото" съединител, стабилизираща щанга и не знам още какво преди да стигна до същността на проблема... Понеже нямам много време за колата, а по сервизите явно не са свикнали да диагностицират рядко срещани проблеми, жена ми рови и както тя казва, търси под вола жаба... Надолу до ПП е писано от нея:
Преди около 6 години принудително ни смениха съединителя, защото така или иначе ск кутия трябваше да се ремонтира.Разлика обаче във връзка със смяната на съединителя нямаше.Може би година или две преди това, при движение със скорост от около 80 км в час влезнахме в доста дълбока дупка.Ефектът беше продължителна вибрация на предна пасажерска врата-може би около 20-30 секунди ,но не смятам че е малко.ефекта на първо четене беше крива джанта ,която естественно беше изправена.В последствие се установи че амортисьорите от лявата страна не са функционирали както трябва ,може би заради дупката.Смених ги на принципа на тотото. На скоро сменихме предните накладки ,но това което е странното , е че от четирите части, едната имаше още около 4-5 милиметра, за разлика от останалите три които на практика бяха на нула.Интереснотото е че гумата от към предно пасажерско място издава шум, като на крива гума.Също сменените биалетките ,които са оригинални се амортизараха за около не повече от 9 месеца, айде да каже за година ,което също ми изглежда не в ред.От до тук изписаното се съмнявам в изкривяване или пукане на предна щанга, плюс менте съединител на ЛУК.Връзката която правя между износването на накладките и съединителя е, че се задействат от една хидравлична система.,др вариант за накладките е не функционеращ правилно спирачен апарат.
ПП. Като стана дума за ск. кутия, 2014-та наистина я ремонтирахме, защото планетната ос на диференциала се измъкна (заради едно малко счупено щифтче), счупи се и счупи и корубата на кутията. Това се случи при ускоряване след престой на светофар. Усещането ми беше все едно колата се спъна в нещо. Какво друго освен тампони на двигател може да го е отнесло евентуално?
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - Странен шум при потегляне и минаване през неравност
Ами според моите инженерни познания , въртеливото движение се подава от ск кутия , затова го чуваш при подаване на газ. А при спиране на свободна няма тормоз там.
Но както казах трябва разглобяване. Моя съвет е ако ще играеш тото по сервизите почни от най евтиното . Съединителля го остави последен.
Лошото е че във форума няма много маняци на вана еле преди 2000 год.
Но както казах трябва разглобяване. Моя съвет е ако ще играеш тото по сервизите почни от най евтиното . Съединителля го остави последен.
Лошото е че във форума няма много маняци на вана еле преди 2000 год.
Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - Странен шум при потегляне и минаване през неравност
То след тампоните на макферсоните не знам дали нещо евтино остана по въпроса. Явно ще се разглабя, при тия залози на печалба от тотото не разчитам. Лошото е, че колата ми трябва всеки ден!
Днес при -8 мисля, че по някои дупки започнах да чувам хлопване и на свободна. 1-2 пъти при палене чух нещо все едно пускам рязко съединителя. Това най-много ми мирише на тампон на двигател или нещо непосредствено свързано с двигателя (но не съединител). Ако и уикенда се задържи тоя клинч, може да успея да демонстрирам на някой майстор.
Днес при -8 мисля, че по някои дупки започнах да чувам хлопване и на свободна. 1-2 пъти при палене чух нещо все едно пускам рязко съединителя. Това най-много ми мирише на тампон на двигател или нещо непосредствено свързано с двигателя (но не съединител). Ако и уикенда се задържи тоя клинч, може да успея да демонстрирам на някой майстор.
Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - Странен шум при потегляне и минаване през неравност
На обад си взех колата от сервиза.
Гледам и още не мога да разбера как точно е скапан този тампон, но явно нещо не му е наред, защото факт е, че след като го смениха, проблема явно е разрешен.
Допускам, че гумата е остаряла и се е вдървила, и на студено съвсем става на камък и изобщо не абсорбира вибраците...
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: Вто 06 ное 2018 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - Странен шум при потегляне и минаване през неравност
Странно наистина. Остави, че ти изглежда нарвд тампона, но защо в студ ти прави проблем, а след като позагрее малко спира. Ако е част от двигател или скоростна кутия да загрее ОК, ама тая гума или каквото е там като се удърви трудно се загрява.
Важното е, че си оправил нещата де :)
Важното е, че си оправил нещата де :)
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта