Разлики в мотора 1z и afn ,блока и главата еднакви ли са ?

Семеен или работен автомобил - вановете на Volkswagen се радват на особен интерес
Потребителски аватар
valioboy
Мнения: 330
Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крумовград

Re: Разлики в мотора 1z и afn ,блока и главата еднакви ли са ?

Мнениеот valioboy » Сря 01 май 2019 11:19


Проблема си остава ,мерено е налягането на масло и то е в норма ,някой,ако се сеща за друго да споделя.




Потребителски аватар
samo_pechka
VW експерт
VW експерт
Мнения: 6785
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha drag star 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: Разлики в мотора 1z и afn ,блока и главата еднакви ли са ?

Мнениеот samo_pechka » Сря 01 май 2019 11:40


Ако има загуби на антифриз , бавно , но славно , примерно 100мл на месец.
Развий внимателно подгревните свещи и виж дали има наченки на корозия по основата на щифта. Гледай най-вече за първи цилиндър ( откъм ремъка ) .
Втория момент: фалшиво гориво с ниско цетаново число ( ако е автомобилна нафта не трябва да има проблем )
Третият момент: е недостатъчно налягане в корпуса на ГНП , ( след малко работа се изчиства) . Филтър проблемен, засмукван въздух и т.н. Т.е. моментно не добро захранване с нафта
Четвърто: счупени пружина или пружини ( две са ) в главата на гнп . Главата е частта с тръбичките отзад на ГНП-ето , не отгоре капака му.
Пето : ел проблем , комп, датчик КВ , тези последните принципно се хващат на диагностика
Със сигурност изтървам и нещо друго.


cecoa1
Мнения: 188
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Разлики в мотора 1z и afn ,блока и главата еднакви ли са ?

Мнениеот cecoa1 » Сря 01 май 2019 13:26


Подобно нещо съм наблюдавал в Пасат B4 с 1Z, на баща ми.
Пали и работи нормално във всякакви режими, но понякога, най-вече студен, след малко работа на място, ако му се подаде повечко газ и до по-високи обороти при тръгването, почва да прекъсва и да пуши сиви облаци отзад. Това продължава няколко секунди до към половин минута в най-лошия случай, газта се държи на същото положение натисната и изчиства и почва да си работи нормално. Същото поведение съм го виждал и в друг Пасат със същия двигател.
При баща ми почти не го прави, защото той тръгва и ускорява по-леко в тия режими, а като загрее не го прави.
Винаги съм си мислел, че е свързано с маслото от поизносено турбо в колектора и интерколера.
Според мен това масло се стича и утаява в кулера и тръбите докато мотора не работи, после при първото по-сериозно натискане и вкарване в обороти, въздуха го увлича в мотора в количество което го задавя и обърква. Тия количества са хем непостоянни, хем неравномерни по цилиндрите, отделно май ошашкват и компа какво точно да подава като цикловата порция.
При по-леко каране отначало, маслото се увлича по съвсем малко и много по-постепенно докато се поизгори и после няма какво да се увлече, та проблема изчезва. Количествата явно са малки, но спрямо нормалната циклова порция и няколко по едри капки са доста, освен това се всмукват, а не се впръскват финно както горивото.
Ако е това, вероятно ново турбо ще оправи нещата. Или просто по-различно каране. Баща ми си го кара така вече над 50 хиляди километра, много рядко се проявява при него. Разхода на масло, също му е съвсем нормален, може би около литър за 10 хиляди километра.

ПП: От счупени пружини в помпената част, направо няма палене. Проверено на същия Пасат - едната пружина беше на две парчета, другата на три :eek При такава повреда, също не дава никакви грешки, проблема си е чисто механичен.


Sstefaan84
Мнения: 380
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Разлики в мотора 1z и afn ,блока и главата еднакви ли са ?

Мнениеот Sstefaan84 » Сря 01 май 2019 18:50


Колега това с маслото от турбото можеш много лесно да го провериш:
Преди палене откачи маркуча от смукателния колектор, запали и подай газ,ако претресе и запуши значи не е от маслото в кулера и маркучите за което сам 100% сигурен. Проблема е в препълнени повдигачи.

valioboy написа:Проблема си остава ,мерено е налягането на масло и то е в норма ,някой,ако се сеща за друго да споделя.

Колега премерете налягането на студен мотор, и вижте какво показва манометара в момента на прекъсване.
Ако имаш проблем с високо налягане ,а вие го мерите при загрял мотор винаги ще е в норми, мерете на студен мотор.
Това се случваше при мен https://youtu.be/TXMOnrwXgfY


cecoa1
Мнения: 188
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Разлики в мотора 1z и afn ,блока и главата еднакви ли са ?

Мнениеот cecoa1 » Сря 01 май 2019 22:03


При мен и случая в тази тема, явно се различават от случая с оня AFN, който гаснеше на празен ход. Моят не гасне, както и този за който става въпрос в темата.
Освен това, моят 1Z е със сменена маслена помпа по други причини - сцепи бутало малко след като го бях купил и обслужил напълно(и то мераклийски), та после избрах да го ремонтирам и ревизирах всичко, включително смених помпата с чисто нова. Маслото остана бистро над 1000км след ремонта, толкова беше почистено и промито всичко навсякъде при ремонта.

Освен всичко друго, на място и без това не съм виждал да влиза в такъв режим. Трябва си натоварване, тогава потока на въздуха е съвсем друг. Отделно не го прави всеки път, та с махане на тръбата от всмукателния колектор, на практика нищо категорично не може да се разбере.
На другия Пасат, който прави същото понякога, това поведение е от още по-отдавна, но други проблеми нямат, нито моя нито другия.
Забелязъл съм, че го прави при определени условия, след известно време работа на празен ход, или на сравнително ниски обороти. След това при доста газ и вдигане на обороти може би към 3000, най-често изпреварване, или интензивно ускоряване по друга причина, направо забива нос с яко сецане и прекъсване...и така от кратко до 3-4-5 секунди, до над 20 секунди към половин минута понякога(но наистина много рядко чак толкова дълго). Иначе и като цяло не се случва постоянно и ежедневно, само понякога и явно по често при мен(но аз отдавна почти не я карам). Баща ми на практика въобще не го отчита като някакъв проблем.


Потребителски аватар
valioboy
Мнения: 330
Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крумовград

Re: Разлики в мотора 1z и afn ,блока и главата еднакви ли са ?

Мнениеот valioboy » Чет 02 май 2019 7:17


Повдигачите наистина започват да чукат и дори след като спре да прекъсва остават да чукат още 1-2 км ,но маслената помпа я сменихме с друга и проблема си остава.На диагностика няма грешки в мотора,единствено ми прави впечатление,че от време на време ми премигва червената лампа на температурата,всякаш прегрява колата.И за мен остава варианта турбото да пропуща масло ,всякаш,ако предния ден съм карал колата повече километри на следващата сутрин не прекъсва .


Потребителски аватар
valioboy
Мнения: 330
Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крумовград

Re: Разлики в мотора 1z и afn ,блока и главата еднакви ли са ?

Мнениеот valioboy » Вто 07 май 2019 20:22


Как смятате, дали е възможно да го прави от турбото ?


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7821
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Разлики в мотора 1z и afn ,блока и главата еднакви ли са ?

Мнениеот goppa » Вто 07 май 2019 20:26


Ами провери за масло в кулера и в ауспуха!


Потребителски аватар
messut
Мнения: 142
Регистриран на: Сря 12 ное 2014 14:55
Автомобил: Vw Sharan 1.9 Tdi 110 ps [81 kw]
Двигател: AVG 1999
Местоположение: гр. Кърджали

Re: Разлики в мотора 1z и afn ,блока и главата еднакви ли са ?

Мнениеот messut » Вто 07 май 2019 20:47


И аз го имам този проблем, В студените зимни дни ми го прави, Може и сега да ми го прави, не съм вдигал прекалено високи обороти на студен двигател. И аз мисля, че проблема е от повдигачите. Може би минаването на по- тънко масло ще намали проблема.Но най добре е да се кара до 2000 оборота докато загрее колата.


Потребителски аватар
valioboy
Мнения: 330
Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крумовград

Re: Разлики в мотора 1z и afn ,блока и главата еднакви ли са ?

Мнениеот valioboy » Вто 07 май 2019 21:59


Със 5 на 40 е колата.


Потребителски аватар
valioboy
Мнения: 330
Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крумовград

Re: Разлики в мотора 1z и afn ,блока и главата еднакви ли са ?

Мнениеот valioboy » Сря 08 май 2019 20:00


Някой нещо да е чувал за омекнали пружини на клапаните ?Другото което ми казаха като вероятна причина е картерната вентилация ?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 18774
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Разлики в мотора 1z и afn ,блока и главата еднакви ли са ?

Мнениеот radotom » Чет 09 май 2019 8:10


Омекнали не, ама вкопани - смятай, че го имаш! :no
Като разпарчатосвах моя AFN се оказа, че гЕнеалния немски конструктор не е предвидил тарелки под пружините на клапаните.
Над пружините има, разбира се, иначе няма как да стои там пружината, но под нея - нъцки!
Хубав гол алуминий от главата, порядъчно издълбан вече с около 1.5мм там, дето са лягали краищата на пружините! :banghead
Е, намерих си тарелки и си сложих, ама не очаквах да видя чак такава идиотщина, честно! :no


Потребителски аватар
valioboy
Мнения: 330
Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крумовград

Re: Разлики в мотора 1z и afn ,блока и главата еднакви ли са ?

Мнениеот valioboy » Пон 13 май 2019 21:51


За сега картерната вентилация я изолирахме и вече 3-4 дена няма проблем .На моменти чукат повдигачите ,но те може да са си износени или да не им харесва маслото.Прекъсване на 2-3 цилиндъра няма колкото о да я форсирам.Смятам да поръчам нов клапан за картерната,явно този е постоянно отворен и турбината смуче.


Потребителски аватар
valioboy
Мнения: 330
Регистриран на: Съб 04 авг 2007 9:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Крумовград

Re: Разлики в мотора 1z и afn ,блока и главата еднакви ли са ?

Мнениеот valioboy » Чет 23 май 2019 17:18


Проблема продължава ,мисля да сменя турбината,че горе преди колекторите като откача маркуча и теква масло.Какво мислите ?


Потребителски аватар
samo_pechka
VW експерт
VW експерт
Мнения: 6785
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha drag star 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: Разлики в мотора 1z и afn ,блока и главата еднакви ли са ?

Мнениеот samo_pechka » Чет 23 май 2019 17:40


Засмукването на масло се усеща по "мърдането" на стрелаката на оборотомера. Т.е. мотора работи с леко непостоянни обороти на място.
Може да си вземеш картридж и да си го смениш сам. Внимавай само, че и от тях има ментета ( тотални ) .



Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта