Наближава :arrow 10-ти юбилеен Volkswagen Club Fest 2019 (10-ти, 11-ти и 12-ти Май 2019 г.)

Touran 1.9 tdi 101 hp Датчик за положение на съединителя

Семеен или работен автомобил - вановете на Volkswagen се радват на особен интерес
a.beshovishki
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 06 апр 2019 19:20
Автомобил: VW Touran
Двигател: 2005
Местоположение: София
Контакти:

Touran 1.9 tdi 101 hp Датчик за положение на съединителя

Мнениеот a.beshovishki » Пон 08 апр 2019 13:57


Здравейте, след като дълго имах проблем с въпросния датчик (clutch switch на Vw Touran 1.9 tdi 101 hp) споделям с вас какво се случи и как се сменя. За какво служи първо, аз знам за две неща:

- дава иформация на двигателя за положението си и превключването на предавките става по-плавно;
- дава информация на круиз контрола и го изключва при натискане и разрешава да се включи ако не е натиснат педала съответно.

Симптоми:
При мен започнаха да светят стоповете постоянно при запалена кола и съответно реших че е стоп машинката.

Смених я два пъти но проблема остана (вече разбрах че и круиз контрола не работи) и след измерване разглобяване и от нета прочетих че симтома светещи стопове идва от ключа на съединителя достигнах до решението. Датчика на съединителя подава маса (син/черен кабел) към стоп машинката на спирачката. Не знам какво се е случило при положение че е електромагнитен ключ (hall effect). Прилагам видеа как изглежда и как се сваля от помпата:




Трябва да се свали акумулатора и стойката му за да може да се достигне с две ръце, до колкото е възможно. Помпата е до сервото зад педала на съединителя (в двигателния отсек) мисля че я водят "горна помпа". Двама специалисти ми казаха че за да сменя датчика трябва да разглобя тръбите за спирачната течност, защото точно под него има разширителен съд. Но аз реших да пробвам и успях да го сваля бих казал лесно и да монтирам друг след това, което обаче не стана толкова лесно но все пак става (буксатрябва да е извадена). Поради тази причина искам да се знае, че може да се смени без много проблеми, трудността идва от там че не е лесно досъпен с две ръце.
С диагностика може да се провери дали работи датчика (VCDS):

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Checking_Cruise_Control_using_Measuring_Values

При повечете автомобили от ваг групата този датчик е в купето на самия педал. Аз разбрах че на Vw Touran(2003/2006), Vw Golf V, Audi A3 са отвън на "горната помпа". Първо да се провери вътре на педала е по лесно :).
Късмет на всички, ако някой има въпроси да пита.




Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост