Vw touran 1.9 tdi 105 ,проблем с печка webasto
Vw touran 1.9 tdi 105 ,проблем с печка webasto
Здравейте ,скоро взех vw touran 1.9 tdi 105 със слагана печка webasto. Печката тръгва работи ,наглася се кога да се пуска ,но проблема е че вътре в купето духа студено. Някой знае ли какъв може да е проблема ,благодаря предварително.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Vw touran 1.9 tdi 105 ,проблем с печка webasto
Я дай по-подробно, че това "слагана печка webasto" не е много ясно... Тия коли си имат всичките от завода печки Вебасто, просто на повечето не работят като автономна печка, а като доподгревател. Съответно може и да се преправят да работят автономно, но има различни начини. На теория има вариант да се сложи и друг модел на Вебасто, защото заводския е малко калпав, но на практика се прави рядко, поради някои затруднения.
Та кажи какво точно имаш при теб, за да може да ти се даде съвет.
И това духане студено също не е много ясно... То печката топли антифриза(освен ако някой не е сложил суха печка), и ако наистина работи, няма как да не духа топло(освен при проблем в климатроника, но това значи че няма да духа и при нормално загряване на мотора).
Та кажи какво точно имаш при теб, за да може да ти се даде съвет.
И това духане студено също не е много ясно... То печката топли антифриза(освен ако някой не е сложил суха печка), и ако наистина работи, няма как да не духа топло(освен при проблем в климатроника, но това значи че няма да духа и при нормално загряване на мотора).
Re: Vw touran 1.9 tdi 105 ,проблем с печка webasto
Туарана е 2005 г.отстрани до волана има залепено управлението на печката,което ме води до мисълта ,че е слагана допълнително. След като съм настроил да се пуска сутрин в 7:20 тя тръгва и си работи ,колата пали и по лесно защото без нея пали трудно,явно акумолатора си отива. Но също така по въздоховодите също духа в купето но само хладно,ако е запалена колата и пусната печката при загряване тръгва да духа топло.
- tdi fen
- Мнения: 4309
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Vw touran 1.9 tdi 105 ,проблем с печка webasto
а допълнителната водна помпа на печката работи ли ?
Re: Vw touran 1.9 tdi 105 ,проблем с печка webasto
Даже незнам за такава допълнителна водна помпа,но при положение че сутрин колата не е запалена тази водна помпа върви ли.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Vw touran 1.9 tdi 105 ,проблем с печка webasto
Най-вероятно просто е направено допълнително управление на оригинална печка-доотоплител, или пък е сложена и друга печка на нейното място(по-малко вероятно).
От там вече какво и как точно е направено, просто трябва да се види конкретно. Ако с включена печка си намираш вентилатора на парното включен, още без ключ на таблото(и на контакт), то явно системата е направена грамотно. По принцип даже, той се включва чак когато печката вдигне към 30 градуса температура на антифриза, но пак казвам зависи как е реализирано при теб. Важно е и дали си с климатик или с климатроник.
И да, печката има ел.водна помпа, която върти антифриза, и може също да е неизправна. Но най-често при неизправна помпа, печката не може да работи нормално без да работи ДВГ - просто при неработещ ДВГ и неработеща ел.помпа, течността не циркулира достатъчно добре през печката, и тя прегрява(след някакво кратко време на работа) и спира да работи(има такава защита).
Така че най-добре се увери какво се случва с печката и помпата преди да стартираш мотора. Трябва да чуваш леко бръмчене, да усетиш топли някои маркучи и части от двигателя. За около 20-30 минути работа на печката, стрелката за температурата трябва да е отлепила доста от крайно ниско положение, преди да си стартираш мотора.
Така както го описваш, наистина има голяма вероятност да е проблема в ел.водната помпа. Така печката ще тръгва да работи, но бързо ще спира. А при работещ ДВГ няма да има проблем.
От там вече какво и как точно е направено, просто трябва да се види конкретно. Ако с включена печка си намираш вентилатора на парното включен, още без ключ на таблото(и на контакт), то явно системата е направена грамотно. По принцип даже, той се включва чак когато печката вдигне към 30 градуса температура на антифриза, но пак казвам зависи как е реализирано при теб. Важно е и дали си с климатик или с климатроник.
И да, печката има ел.водна помпа, която върти антифриза, и може също да е неизправна. Но най-често при неизправна помпа, печката не може да работи нормално без да работи ДВГ - просто при неработещ ДВГ и неработеща ел.помпа, течността не циркулира достатъчно добре през печката, и тя прегрява(след някакво кратко време на работа) и спира да работи(има такава защита).
Така че най-добре се увери какво се случва с печката и помпата преди да стартираш мотора. Трябва да чуваш леко бръмчене, да усетиш топли някои маркучи и части от двигателя. За около 20-30 минути работа на печката, стрелката за температурата трябва да е отлепила доста от крайно ниско положение, преди да си стартираш мотора.
Така както го описваш, наистина има голяма вероятност да е проблема в ел.водната помпа. Така печката ще тръгва да работи, но бързо ще спира. А при работещ ДВГ няма да има проблем.
Re: Vw touran 1.9 tdi 105 ,проблем с печка webasto
Ами печката си стартира на незапален двигател и е настроена да върви 30 мин.и през това време нито изключва нито прави проблеми ,но след като влезна в колата, температурата на антифриза не е мръднала но пък така загрява по бързо след запалване ,инъче голям зор да загрее колата.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Vw touran 1.9 tdi 105 ,проблем с печка webasto
Тия печки са по 5kW(имат и ниска степен на 2,5 kW, която се включва над определена температура и при определени условия). За половин час работа няма как да не загрява, ако работи. Затова е важно да се види наистина ли работи и какво прави, щото показанията на дисплея не са гаранция, че действа.
Та по какво съдиш, че печката работи през тоя половин час?! Затова казах, отваря се капака, пипат се маркучи, слуша се шума от печката, а най-добре да се види и ауспуха на печката. Трябва малко опит за да се прецени дали наистина работи печката. Можеш да махнеш кората отдолу, за да видиш циркулационната помпа на печката - пада се отпред долу вдясно.
Аз лично ползвам печка, и за половин час работа духа топло веднага със старта, все едно си я изгасил напълно загряла колата преди няколко минути.
А ако не ти се занимава, просто потърси някой, който разбира от тези неща, и ще ти я оправят.
Та по какво съдиш, че печката работи през тоя половин час?! Затова казах, отваря се капака, пипат се маркучи, слуша се шума от печката, а най-добре да се види и ауспуха на печката. Трябва малко опит за да се прецени дали наистина работи печката. Можеш да махнеш кората отдолу, за да видиш циркулационната помпа на печката - пада се отпред долу вдясно.
Аз лично ползвам печка, и за половин час работа духа топло веднага със старта, все едно си я изгасил напълно загряла колата преди няколко минути.
А ако не ти се занимава, просто потърси някой, който разбира от тези неща, и ще ти я оправят.
Re: Vw touran 1.9 tdi 105 ,проблем с печка webasto
Благодаря за отговорите,ще трябва да потърся някой който разбира да я погледне. Но съдя че печката работи защото се чува как шуми долу в дясно и че духа през въздуховодите.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Vw touran 1.9 tdi 105 ,проблем с печка webasto
Духането през въздуховодите не е критерии, че работи - зависи как е свързана. Същото се отнася и до шума.
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта