Здравейте,
Наскоро смених термостат и по мое мнение долавям странно поведение на колата, но не съм сигурен дали това е нормално за този двигател. Може ли да споделите вашето мнение ?
1. Поведение със стария термостат:
Отваря на 67, включваше слаба перка на 87. Нормално извън града държеше 72 градуса зимата. Парно духа не много топло.
2. Поведение с новия термостат MAHLE BEHR (произведен в Чехия).
Отваря на 87, при движение извън градско поддържа 95-96 градуса. Ако спра на светофар на празен ход вдига на 97-98 и след 30 секунди се включва перката на доста силна степен. Работи 30 секунди и перката е намаля на ниска степен и след малко изключва.
Парното духа доста топло.
Ако спра и директно загася след малко се случва да заработи перката на силна степен.
(за момента преди да загася мотора изчаквам 1 мин на празен ход, за да охлади на 95 градуса и спре перката)
И двата термостат ги затоплих на котлон, за да проверя на колко градуса отварят. Измерено с термометър с външен датчин потовен във водата при който водата вреше на 99.9 градуса на около 300 метра надморска височина.
Температурата на водата на двигателя е измервам с OBD reader (на таблото няма индикатор за температура на водата).
Някой знае ли колко е нормалната температура която трябва да се поддържа при движение извън града за този мотор ?
Предпочитана (и изпитана) марка термостат ?
Поздрави.
Caddy BSX 2.0 CNG термостат
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Caddy BSX 2.0 CNG термостат
Не ми се вижда нормално да включва вентилатор на всеки светофар. Какво ще прави през юли-август, ако е 40+ градуса на сянка.
Re: Caddy BSX 2.0 CNG термостат
Честно казано ми се искаше някой да сподели на какви градуси му работи двигателя в движение, на празен ход ...
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Caddy BSX 2.0 CNG термостат
Има ли климатик тази кола ?Термо ключа за коли без климатик го има в два варианта 84-95C/91-102C.Да си допълня поста да не пиша нов ,термостата за тази кола е само един модел 87-102 C
Последна промяна от Ивайло Димов на Вто 06 юни 2023 21:02, променено общо 1 път.
-
- VW експерт
- Мнения: 12797
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Caddy BSX 2.0 CNG термостат
Напълно адекватна работа на термостат и перка/и.
Re: Caddy BSX 2.0 CNG термостат
Благодаря много за отговорите, явно 96-97 градуса е нормална температура за този тип двигател. Просто ми е първия VW и не съм сигурен в поведението му.
Re: Caddy BSX 2.0 CNG термостат
Добре де ... а след като спра на светофар, работи около 30 сек и се включва перката на максимална степен (показания според obd reader 97-98) и след като поработи известно време спада на слабата степен. Не е ли редно перката да се включва само на слабата степен ?
Някой знае ли за този модел на колко градуса се включвар различните степени на перката? Тя би трябвало да се управлява от ЕКУ-то, който би следвало да взима данни от един датчик (понеже не видях друг).
Някой знае ли за този модел на колко градуса се включвар различните степени на перката? Тя би трябвало да се управлява от ЕКУ-то, който би следвало да взима данни от един датчик (понеже не видях друг).
Re: Caddy BSX 2.0 CNG термостат
Аз бих спрял на една стоянка за таксита и бих си поговорим с някой таксиметров шофьор на caddy на ок има доста.
Re: Caddy BSX 2.0 CNG термостат
Хмм, прав си :). За съжаление за момента нямам ходене към София.
Между временно взех още един термостат Wahler да го пробвам, понеже "сондата" му е 21мм:
https://cdn.autodoc.de/thumb?id=1718885&m=0&n=4&lng=bg&ccf=94077840
А на Behr-а е 23.8:
https://cdn.autodoc.de/thumb?id=7657284&m=0&n=4&lng=bg&ccf=94077840
и предполагах по-малка инертност. И действителност, медната част е доста по-малка от BEHR-a и след като го сварих се забеляза доста по-бърза реакция от behr. Само дето Wahler-a се оказа, че не е изработен добре и пропуска вода дори при напълно затворено състояние. Видимо в единия край между "буталцето" и външния метален кръг преминава светлина когато е охладен и затворен термостат. Един вид външния кръг на термостат всъщност е лека елипса и в единия край не затваря добре.
Между временно взех още един термостат Wahler да го пробвам, понеже "сондата" му е 21мм:
https://cdn.autodoc.de/thumb?id=1718885&m=0&n=4&lng=bg&ccf=94077840
А на Behr-а е 23.8:
https://cdn.autodoc.de/thumb?id=7657284&m=0&n=4&lng=bg&ccf=94077840
и предполагах по-малка инертност. И действителност, медната част е доста по-малка от BEHR-a и след като го сварих се забеляза доста по-бърза реакция от behr. Само дето Wahler-a се оказа, че не е изработен добре и пропуска вода дори при напълно затворено състояние. Видимо в единия край между "буталцето" и външния метален кръг преминава светлина когато е охладен и затворен термостат. Един вид външния кръг на термостат всъщност е лека елипса и в единия край не затваря добре.
-
- VW експерт
- Мнения: 12797
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Caddy BSX 2.0 CNG термостат
Два пъти съм монтирал Whaler, и двата пъти е било греда. С Behr/ Hella/ Mahle не съм имал ядове.
Re: Caddy BSX 2.0 CNG термостат
Здравейте,
Сложих оригинален термостат и температурата на колата е вече в норми. 90-91 градуса извън града, 93 градско. С климатик след дълга работа на място достига до 95 градуса.
В момента чувам да се включва "първа" степен на перката (без климатик) на 93 градуса и да се изключва на 90.
Визуално изглежда същия като Mahle behr-a (все едно са правени на едно място), само надписите им са други, но работата им е доста по-различна. Съответно това рефлектира и върху работата на перките.
Сложих оригинален термостат и температурата на колата е вече в норми. 90-91 градуса извън града, 93 градско. С климатик след дълга работа на място достига до 95 градуса.
В момента чувам да се включва "първа" степен на перката (без климатик) на 93 градуса и да се изключва на 90.
Визуално изглежда същия като Mahle behr-a (все едно са правени на едно място), само надписите им са други, но работата им е доста по-различна. Съответно това рефлектира и върху работата на перките.
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта