Реле за лампа на динамо Т3 Caravelle

Техническа и сервизна информация за бусовете от серия T3 - Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
levonik
Мнения: 694
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Реле за лампа на динамо Т3 Caravelle

Мнениеот levonik » Нед 22 ное 2009 17:30


Здравейте!
Заех се да си правя дневни светлини и с цел заобикаляне на необходимостта да завися от ключе за пускане и нестабилна памет пробвам начина даден в нашия форем - ток от онова болтче и кабелче, отзад на генератора. Но двигателя е отзад и за да не прекарвам километрични кабели се заех да търся реленцето, което командва лампата за нормална работа на генератора. Релето обаче не мога да го видя никъде. Чувам притракване за включване и изключване и толкова. Някой знае ли къде е навряно? Карамеле 1,6 дизел, 1985. Предварително благодаря!




Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Реле за лампа на динамо бус Каравела

Мнениеот PACH » Чет 31 дек 2009 3:13


levonik написа:Здравейте!
Заех се да си правя дневни светлини и с цел заобикаляне на необходимостта да завися от ключе за пускане и нестабилна памет пробвам начина даден в нашия форем - ток от онова болтче и кабелче, отзад на генератора. Но двигателя е отзад и за да не прекарвам километрични кабели се заех да търся реленцето, което командва лампата за нормална работа на генератора. Релето обаче не мога да го видя никъде. Чувам притракване за включване и изключване и толкова. Някой знае ли къде е навряно? Карамеле 1,6 дизел, 1985. Предварително благодаря!


За да стигнеш до релетата, отвиваш панела с бушоните и над него в ляво ще ги видиш.Вместо да търсиш релета и да проверяваш, къде какво се случва, вземи постоянен + от бушониерата, има един хубав, дебел червен кабел, не може да го сбъркаш.Постоянен + има още на запалката, часовника, парното и аварийните мигачи.


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 694
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Re: Реле за лампа на динамо бус Каравела

Мнениеот levonik » Чет 31 дек 2009 23:39


Ей!!!!!!!!!!!!!!!!! Жив да си ти и цялото ти семейство през цялата 2010 година!
Не ми трябва просто +, а + от онази х...уйня на динамото , която е вързана с лампата.


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 694
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Re: Реле за лампа на динамо бус Каравела

Мнениеот levonik » Чет 31 дек 2009 23:41


Това болтче дава ток като изфорсираш маолко и волтажа се вдигне над 12 V. Сори, но много трудно пиша. Утре пак.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Реле за лампа на динамо Т3 Caravelle

Мнениеот KingoftheROAD » Пет 22 яну 2010 13:40


Ако имаш предвид средната точка на генератора, би трябвало да е около 6,5 - 7 V. Поне на баба жужка е толкова.


Потребителски аватар
vankatajawa
Мнения: 219
Регистриран на: Пет 15 май 2009 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гара Елин Пелин

Re: Реле за лампа на динамо Т3 Caravelle

Мнениеот vankatajawa » Пет 22 яну 2010 13:53


Човека има предвид че иска като изфорцира двигатела някои да подаде + на възбуждането на алтернатора за да му загасне лампата на таблото и след това да спре подаването на + .
разбрал съм погрешно но си оставям мнението щото аз имам този проблем и ако може някои да ми помогне


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Реле за лампа на динамо Т3 Caravelle

Мнениеот KingoftheROAD » Пет 22 яну 2010 14:04


че то ако спре възбуждането на генератора, спира и самия генератор ако не се лъжа, обясни какъв по точно е проблема? - не гасне лампата на таблото ли?
провери - опънат ли е ремъка, четките на генератора, проследи кабелите, да не е изгорял някой предпазител ...


Потребителски аватар
vankatajawa
Мнения: 219
Регистриран на: Пет 15 май 2009 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гара Елин Пелин

Re: Реле за лампа на динамо Т3 Caravelle

Мнениеот vankatajawa » Пет 22 яну 2010 14:32


KingoftheROAD написа:че то ако спре възбуждането на генератора, спира и самия генератор ако не се лъжа, обясни какъв по точно е проблема? - не гасне лампата на таблото ли?
провери - опънат ли е ремъка, четките на генератора, проследи кабелите, да не е изгорял някой предпазител ...

По скоро започва да свети по слабо иначе си зарежда като подам газ 14.4В.


autodoc.sf
Мнения: 20
Регистриран на: Пон 25 яну 2010 20:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Реле за лампа на динамо Т3 Caravelle

Мнениеот autodoc.sf » Пон 25 яну 2010 20:58


Нема какво да търсиш релета-такова за алтернатора нема,хващай се за тънкия кабел дето е за лампата и влиза в буксата на таблото.


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 694
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Re: Реле за лампа на динамо Т3 Caravelle

Мнениеот levonik » Сря 27 яну 2010 22:58


Щом лампата загасва при повишаване на напрежението - има реле. За кабелчето си прав колега. Има обаче риск при проследяването да скапя онази платка зад таблото. Моята оригивална платка като я взех беше скапана и ми се разгони фамилията докато намеря нова.
Сега е студ и лед и съм оставил всичко за след глобалното затопляне
Благодаря!


autodoc.sf
Мнения: 20
Регистриран на: Пон 25 яну 2010 20:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Реле за лампа на динамо Т3 Caravelle

Мнениеот autodoc.sf » Чет 28 яну 2010 13:48


Забрави за релета,няма такива.Не всички коли са правени като жигулата.Така карам от 2години и нема ядове.


Потребителски аватар
hristo_k1984
Мнения: 7
Регистриран на: Съб 13 фев 2010 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Re: Реле за лампа на динамо Т3 Caravelle

Мнениеот hristo_k1984 » Пон 08 мар 2010 9:14


Има реле


autodoc.sf
Мнения: 20
Регистриран на: Пон 25 яну 2010 20:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Реле за лампа на динамо Т3 Caravelle

Мнениеот autodoc.sf » Пон 08 мар 2010 12:53


Като казваш че има,посочи го на схемата коя позиция е и как влияе на лампата.


Потребителски аватар
poni
Мнения: 1111
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Реле за лампа на динамо Т3 Caravelle

Мнениеот poni » Вто 09 мар 2010 0:32


реле няма.
даваш на контакт,от едната страна на лампата влиза +,а от другата минус от тънкия кабел на динамото "Д+" Као запалиш и генератора заработи От Д+ излиза + равен на плюса на дебелия кабел,и лампата на генератора в купето изгасва.Ако се получи разлика между Д+ и +през контакт"клема 15" то лампата започва да свети /силата на светене зависи от разликата в напрежението/
За да получиш резултата който търсиш:реле,на което контактите на управлението са вързани към маса и към Д+
Д+ към таблото е син/бял кабел
Другия вариант е ако генератора има изведен изход за оборотомер да позваш него с реле от жигула за гасене на лампата. то работи с променливото от централната точка на статора


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 694
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Re: Реле за лампа на динамо Т3 Caravelle

Мнениеот levonik » Нед 14 мар 2010 9:30


mityomk дава идеята!
"Сигурно на всички им е писнало всеки път като се качват да пускат и като слизат да гасят светлините зимата. По-лошото е като ги забравиш ама... на тва му измислиха решението със зумер на бързо, но пак не си е работа пусни-спри, пусни-спри и тва при всяко тръгване и спиране. Тук ще ви светна как лесно и бързо и с минимални познания по електротехнока можете да си направите проста схема палеща ги при заработване на двигателя и спираща ги при гасене. Знам, че има и готови схеми ,но те не са толкова ефективни тъйкато се палят и при оставане колата само на контакт пък и струват 15-20лв.
За целта ви е нужно едно реле 12в/15-20А и малко кабел многожилен 2.5 квадрата по възможност.
Ето и как се свързва: на динамото на колата има малко винтче 4мм на което е закачен тънък кабел на което се закача единият краи на релето а другият на маса, на единия контакт се подава постоянно напрежение12в а на другия се закачат късите светлини на колата,така при стартиране на колата динамото заработва и релето затваря (релето е нормално отворено NO) и фаровете се палят, като изгасите и те гаснат :D .При мен е малко по сложно, но е дълго за обяснение,тъй като има и реле за време, но ако сте слушали в час по трудово и физика и вие можете да си го направите. Когато паля фаровете се палят след3 сек. Късите угасват при преминаване от положение 0 на габарит на ключа за светлините. Светят само къси светлини без табло и габарити (за икономия на енергия). Успех. Ако имате въпроси с удоволствие ще ви помогна."
На буса динамото е на майната си отзад :( , а таблото ми естествено е отпред :D . Вече толкова ел.подобрения съм правил ,че се плаша от нови прекарани кабели :horror: . Предположих, че този + изход на динамото командва и лампичката на генератова, чувам причукване като от реле и за това го и търся. И смятах да ползвам този проводник през реле да дневни светлини, както го е дал колегата.
Много студ обаче още и не мога да разглобя таблото, но ще докладвам!



Върни се в “T3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта