сваляне на заден барабан Т 2

Техническа и сервизна информация за бусовете от серия T3 - Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
levonik
Мнения: 694
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

сваляне на заден барабан Т 2

Мнениеот levonik » Пет 01 авг 2008 10:12


Здравейте!
Специална молба към притежателите на Транспортери /Т2 и Т3/ и естествено към собствениците на Каравели като моята / 1,6 Д 1985г./
Не ми държи ръчната на задно дясно колело. Пробвах да сваля барабана, но нищо не става. Познати споменават за сваляне на цялото колело с главината, преси и друго, от което ми настръхват косите, че ще се ходи на майстор.
Моля, споделете опит, ако сте го правили!
т. 4 - оправих ти заглавието
местя в друг раздел също
mod edit: batmilko




Потребителски аватар
Ники_Петров
Мнения: 48
Регистриран на: Пет 21 мар 2008 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ники_Петров » Пет 01 авг 2008 10:27


С времето барабанът ти се е износил, направил е ръб отвътре в който са влезнали накладките - затова неможеш да го свалиш. Пробвай първо ръчно да прибереш накладките. Това става през един малък отвор отзад на главината - ще видиш малка зъбчатка. Бъркаш примерно с малка отверка и навиваш за да прибереш накладките. След това ако се наложи го чукни по крайщата за да освободи ако барабана е спекъл към главината. Задължително обаче подложи дъска или нещо друго, не удряй директо върху барабана!!

Вариант две - отиди на майстор, ако не си сигурен че ще се оправиш, надали ще излезне много скъп ремонта.


Потребителски аватар
ilkomotor
Мнения: 640
Регистриран на: Пет 14 юли 2006 10:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот ilkomotor » Пет 01 авг 2008 10:43


- имаше и 1-схема , вдигаш на крик ..палиш колата ,от там на скорост примерно 2-ра и газ -> спирачка , и така няколко пъти за да приплъзва и после пак почукване и мъчене на вънка ...и така :idea:

- дано да си ме разбрал :lol:


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 694
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Мнениеот levonik » Пет 01 авг 2008 20:52


Разбрах!
И на двама ви благодаря и още утре ще пробвам!


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 694
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Мнениеот levonik » Пон 04 авг 2008 19:50


Б--- м--- му! Нищо не стана. Номера със засилване и спирачка не стана защото болтовете стърчат и пречат на инерционните сили. На всичкото отгоре съм почти сигурен след детайлно оглеждане, че барабана не е плосък като на предните колелета, а е едно цяло с конусовидната част в края на която е голямата гайка, която застопорява продължението на полуоската.
Отзад има само един малък контролен отвор, в койко няма гайка или нещо, което да бъда захванато чрез отверка. Комшии разбирачи споменават преси за сваляне на задни барабани на Шкоди и Баркас.
Колкото и да ме е яд ще се откажа от самостоятелни опити от страх за значителни неприятности и финансови разходи.
Все пак проблема ще се реши и ще ви запозная с развитието.


Bmw_fen
Мнения: 22
Регистриран на: Сря 30 юли 2008 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bmw_fen » Пон 04 авг 2008 20:19


А бе бои и тва е mhihi mhihi mhihi


Потребителски аватар
Ники_Петров
Мнения: 48
Регистриран на: Пет 21 мар 2008 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ники_Петров » Вто 05 авг 2008 9:13


Колега,

Снимката е на барабан на Опел, но принципно говорех за това:

http://picbg.net/u/13833/17381/182764.jpg

Би трябвало да го видиш през отвора отзад на главината.


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 694
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Мнениеот levonik » Чет 07 авг 2008 17:00


Изображение

Изображение

Това е главината с барабана. Отзад има само една дупчице колкото да влезе пръста ми, но вътре не мога нито да видя, нито да напипам нещо. Гайката е 46 мм и май държи всичко.


Потребителски аватар
Ники_Петров
Мнения: 48
Регистриран на: Пет 21 мар 2008 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ники_Петров » Чет 07 авг 2008 17:19


Гайката държи само полуоската, тя не е проблем. Барабанът се държи само с фиксиращият винт. Просто ще трябва бая работа с чука....
Опитай се да бръкнеш все пак с тънка отверка в отвора и да закачиш евентуално въпросната зъбчатка, това ще ти спести малко усилия.


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 694
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Мнениеот levonik » Чет 07 авг 2008 20:09


От самонадеяност винаги съм си патил. Купих един комплект лагери, сигуранца и семеринг за 50 лева и сега го чакам да ме приеме. Трябва да видя как се прави поне веднъж.


Потребителски аватар
asentm
airman
Мнения: 3081
Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот asentm » Пет 08 авг 2008 22:01


намери и скоба
може и да свалиш горната част и с един доста олигофренски начин :arrow: напомпай педала на спирачката и пусни течност от пропката за обезвъздушаване... така ще прибереш максимално задните челюсти, защото 100 % барабана има ръб
невинаги става, но на мен ми е помагало, когато веднъж си запалих спирачките


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 694
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Мнениеот levonik » Нед 31 авг 2008 19:47


Бяхте прави - майсторски / умерен/ бой с чука и се отдели.



Върни се в “T3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта