В момента е Вто 20 ное 2018 7:42
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 11 мнения ] 
Автор Съобщение
Мнение Заглавие: обезвъздушаване на охладителната система Каравеле Т3 Публикувано: Чет 09 окт 2008 21:27 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Мнения: 683
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик
Здравейте!
Бус Каравеле 1,6 Д 1985 година
Ще сменям антифриза и отново ми се въртят еретични мисли в главата. Всеки път имам големи неприятности с обезвъздушаването особено с парното. Намислил съм, че трябва да сложа някакво кранче, канелка , клапан през който да пускам въздуха. Сега като се къпах, на гол г -з погледа ми попадна на предпазния винтил на бойлера, който трябва да се продухва на 15 дни. По форма и принцип май подхожда.
Въпросът е - правил ли е някой подобна система; гумичка ли е вътре в клапана и дали ще издържи на антифриза?


Нагоре
 
Мнение Заглавие:  Публикувано: Пет 10 окт 2008 5:45 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Мнения: 683
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик
Забравих да уточня, че тази джаджа ще е максимално близко до входа или изхода на радиаторчето на парното.


Нагоре
 
Мнение Заглавие:  Публикувано: Пет 10 окт 2008 8:38 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 21 мар 2008 17:00
Мнения: 48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Левоник, заводско би трябвало да имаш болт на радиатора през който става обезвъздушаването. Честно казано досега само през него съм обезвъздушавал системата и несъм имал ядове.


Нагоре
 
Мнение Заглавие:  Публикувано: Пет 10 окт 2008 20:47 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Мнения: 683
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик
Здравей!
Да, за големия радиатор е така, но за този на парното е малко по сложно. Там винаги ми остава въздух. Най-интересното е когато правя рязък завой - изведнъж ме лъхва топъл въздух. Все едно радиатора е пълен донякъде и вътре се пличка и въздуха до обдухва напълно загрят точно в този момент. Мисля, че не е внушение.
Колкото до клапана от бойлера - разглобявал ли си? Какво е вътре устройството?


Нагоре
 
Мнение Заглавие:  Публикувано: Пет 10 окт 2008 21:44 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Мнения: 437
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg
като го обезвъздушаваш вдигни предницата мисля беше на високо.


Нагоре
 
Мнение Заглавие:  Публикувано: Пон 13 окт 2008 17:54 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Мнения: 683
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик
Точно, тогава радиатора на парното остава на високо, но прави "джоб" на въздух. Сравнително сполучливо е и когато съм на баир надолу- тогава въздуха отива в разширителния съд.
Явно трябва да разбия един винтил и да проверя дали ще стане.


Нагоре
 
Мнение Заглавие:  Публикувано: Пет 14 ное 2008 20:50 
Извън линия

Регистриран на: Пон 26 май 2008 10:49
Мнения: 1
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Исперих
Колега,до преди пет години имах такъв звяр и винаги съм наливал антифриз по следния начин:значи наливам антифриз докато поема системата,след това вдигам задницата на една естакада и при работещ двигател доливам течност докато от отвора за обезвъздушаване на радиатора не тръгне плътна струя течност.Никога не съм имал проблеми с парната(при мене имах и под задната седалка)когато съм обезвъздушавал по този начин,


Нагоре
 
Мнение Заглавие:  Публикувано: Сря 19 ное 2008 19:11 
Извън линия

Регистриран на: Сря 19 ное 2008 6:49
Мнения: 1
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Здравеите аз сащто имам проблем с обезваздушаванвто на ТРАНСПОРТЕР Т 4 2.4 Д .... какво е положнието при мен , правих му основен ремонт на мотора като смених почти всичко БУТАЛА , СЕГМЕНТИ , ПОВДИГАчИ НА КЛАПАНИТЕ , ЛАГЕРИ ОСНОВНИ, БИЯЛНИ , нови ризи набиха на блока и т.н като за ништо не сам жалил пари всичко качественно сам купувал и като го взех от ремонт почнаха главоболията с парното като е студен 75 градуса има парно след като загрее парното го ниама става студено казаха ми да проверя капачката на разш.. сад и термостата но след смианата е сасщтото изхварля антифриза и ниама парно гарнитурите сащто са сменени . даите ниакакав савет как дая го оправя


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Публикувано: Нед 06 ное 2016 22:29 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Чет 01 сеп 2016 16:15
Мнения: 8
Автомобил:
Двигател:
Ники_Петров написа:
...., заводско би трябвало да имаш болт на радиатора през който става обезвъздушаването. ...

Днес се опитах да оезвъздуша оттам, но предполагам, че поради старост, това болтче превъртя. По-точно превъртя втулката вътре. Но пък интересно, че не надува и не изпуска течност оттам.
Някой сблъсквал ли се е с такава ситуация ? Сега има въздух в радиатора, т.к. сменях антифриза и бях откачил всичко маркучи , на практика. Мислех си , да пробия радиатора, и да навия нова пробка, но пък как да уплътня ?


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: обезвъздушаване на охладителната система Каравеле Т3 Публикувано: Съб 26 ное 2016 22:24 
Извън линия

Регистриран на: Пет 03 юли 2015 23:37
Мнения: 133
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Свали го и го закарай на радиаторджия. Няма друг начин.На всички стари модели радитори (преди да навлязат пластмасите) там е на заварка. Болтчето за обезвъздушаване се навива на една втулка, която е запоена към тялото на радиатора и ако болтчето клеяса, втулката превърта с все болтчето. Никаква техническа сложност не е подобен ремонт, но трябва мястото да се обработи, да се запои и т.н.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: обезвъздушаване на охладителната система Каравеле Т3 Публикувано: Вто 16 май 2017 17:31 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Чет 01 сеп 2016 16:15
Мнения: 8
Автомобил:
Двигател:
Справих се с проблема , и за коректността е редно и да кажа какво направих.
Не го свалях радиатора, а просто пробих отвор, в който навих резба според болт с периферия който имах. И така направих нова тапа. Притеснението ми беше дали от старата тапа няма да изпуска, но времето показа, че не изпуска. Така вече съм с нова тапа.
Като съвет, мога да добавя, че за по-лесно обезвъздушаване първоначално поставих бусчето на наклон с багажника нагоре,но не помогна особенно. Оставих го да поработи и налягането в системата помогна за избутването на въздушната възглавница в радиатора. Само внимавайте - не го оставяйте да загрее много, за да не ви изгори ! Достатъчно е , водата (антифриза) да е топла на пипане. Тогава налягането вече е достатъчно и няма риск да се изгорите.
И ползвайте антифриз ! И го сменяйтре от време на време (синият и жълтият на 2 години, а червеният - на 5) ! Моят бус е каран с вода, или много стар антифриз, и толкова утайки имаше от всичко това, че трябваше няколко пъти да го промия. НЕ бъркайте кафявата утайка с ръжда. Понякога е ръжда, но старият антифриз дава същата утайка. И се набива в кранчето на парното , кеото после ил итрудно се раздвижва, или се сменя.


Нагоре
 
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 11 мнения ] 

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
VW Club Bulgaria
mobile.bg
ODIGY WEB Design