Здравейте!
Заех се да си правя дневни светлини и с цел заобикаляне на необходимостта да завися от ключе за пускане и нестабилна памет пробвам начина даден в нашия форем - ток от онова болтче и кабелче, отзад на генератора. Но двигателя е отзад и за да не прекарвам километрични кабели се заех да търся реленцето, което командва лампата за нормална работа на генератора. Релето обаче не мога да го видя никъде. Чувам притракване за включване и изключване и толкова. Някой знае ли къде е навряно? Карамеле 1,6 дизел, 1985. Предварително благодаря!
Реле за лампа на динамо Т3 Caravelle
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Реле за лампа на динамо бус Каравела
levonik написа:Здравейте!
Заех се да си правя дневни светлини и с цел заобикаляне на необходимостта да завися от ключе за пускане и нестабилна памет пробвам начина даден в нашия форем - ток от онова болтче и кабелче, отзад на генератора. Но двигателя е отзад и за да не прекарвам километрични кабели се заех да търся реленцето, което командва лампата за нормална работа на генератора. Релето обаче не мога да го видя никъде. Чувам притракване за включване и изключване и толкова. Някой знае ли къде е навряно? Карамеле 1,6 дизел, 1985. Предварително благодаря!
За да стигнеш до релетата, отвиваш панела с бушоните и над него в ляво ще ги видиш.Вместо да търсиш релета и да проверяваш, къде какво се случва, вземи постоянен + от бушониерата, има един хубав, дебел червен кабел, не може да го сбъркаш.Постоянен + има още на запалката, часовника, парното и аварийните мигачи.
- levonik
- Мнения: 694
- Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
- Автомобил: T3 Caravele D
- Двигател: CS 1985
- Местоположение: Балчик
Re: Реле за лампа на динамо бус Каравела
Ей!!!!!!!!!!!!!!!!! Жив да си ти и цялото ти семейство през цялата 2010 година!
Не ми трябва просто +, а + от онази х...уйня на динамото , която е вързана с лампата.
Не ми трябва просто +, а + от онази х...уйня на динамото , която е вързана с лампата.
- levonik
- Мнения: 694
- Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
- Автомобил: T3 Caravele D
- Двигател: CS 1985
- Местоположение: Балчик
Re: Реле за лампа на динамо бус Каравела
Това болтче дава ток като изфорсираш маолко и волтажа се вдигне над 12 V. Сори, но много трудно пиша. Утре пак.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Реле за лампа на динамо Т3 Caravelle
Ако имаш предвид средната точка на генератора, би трябвало да е около 6,5 - 7 V. Поне на баба жужка е толкова.
- vankatajawa
- Мнения: 219
- Регистриран на: Пет 15 май 2009 22:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гара Елин Пелин
Re: Реле за лампа на динамо Т3 Caravelle
Човека има предвид че иска като изфорцира двигатела някои да подаде + на възбуждането на алтернатора за да му загасне лампата на таблото и след това да спре подаването на + .
разбрал съм погрешно но си оставям мнението щото аз имам този проблем и ако може някои да ми помогне
разбрал съм погрешно но си оставям мнението щото аз имам този проблем и ако може някои да ми помогне
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Реле за лампа на динамо Т3 Caravelle
че то ако спре възбуждането на генератора, спира и самия генератор ако не се лъжа, обясни какъв по точно е проблема? - не гасне лампата на таблото ли?
провери - опънат ли е ремъка, четките на генератора, проследи кабелите, да не е изгорял някой предпазител ...
провери - опънат ли е ремъка, четките на генератора, проследи кабелите, да не е изгорял някой предпазител ...
- vankatajawa
- Мнения: 219
- Регистриран на: Пет 15 май 2009 22:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гара Елин Пелин
Re: Реле за лампа на динамо Т3 Caravelle
KingoftheROAD написа:че то ако спре възбуждането на генератора, спира и самия генератор ако не се лъжа, обясни какъв по точно е проблема? - не гасне лампата на таблото ли?
провери - опънат ли е ремъка, четките на генератора, проследи кабелите, да не е изгорял някой предпазител ...
По скоро започва да свети по слабо иначе си зарежда като подам газ 14.4В.
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Пон 25 яну 2010 20:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Реле за лампа на динамо Т3 Caravelle
Нема какво да търсиш релета-такова за алтернатора нема,хващай се за тънкия кабел дето е за лампата и влиза в буксата на таблото.
- levonik
- Мнения: 694
- Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
- Автомобил: T3 Caravele D
- Двигател: CS 1985
- Местоположение: Балчик
Re: Реле за лампа на динамо Т3 Caravelle
Щом лампата загасва при повишаване на напрежението - има реле. За кабелчето си прав колега. Има обаче риск при проследяването да скапя онази платка зад таблото. Моята оригивална платка като я взех беше скапана и ми се разгони фамилията докато намеря нова.
Сега е студ и лед и съм оставил всичко за след глобалното затопляне
Благодаря!
Сега е студ и лед и съм оставил всичко за след глобалното затопляне
Благодаря!
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Пон 25 яну 2010 20:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Реле за лампа на динамо Т3 Caravelle
Забрави за релета,няма такива.Не всички коли са правени като жигулата.Така карам от 2години и нема ядове.
- hristo_k1984
- Мнения: 7
- Регистриран на: Съб 13 фев 2010 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Пон 25 яну 2010 20:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Реле за лампа на динамо Т3 Caravelle
Като казваш че има,посочи го на схемата коя позиция е и как влияе на лампата.
Re: Реле за лампа на динамо Т3 Caravelle
реле няма.
даваш на контакт,от едната страна на лампата влиза +,а от другата минус от тънкия кабел на динамото "Д+" Као запалиш и генератора заработи От Д+ излиза + равен на плюса на дебелия кабел,и лампата на генератора в купето изгасва.Ако се получи разлика между Д+ и +през контакт"клема 15" то лампата започва да свети /силата на светене зависи от разликата в напрежението/
За да получиш резултата който търсиш:реле,на което контактите на управлението са вързани към маса и към Д+
Д+ към таблото е син/бял кабел
Другия вариант е ако генератора има изведен изход за оборотомер да позваш него с реле от жигула за гасене на лампата. то работи с променливото от централната точка на статора
даваш на контакт,от едната страна на лампата влиза +,а от другата минус от тънкия кабел на динамото "Д+" Као запалиш и генератора заработи От Д+ излиза + равен на плюса на дебелия кабел,и лампата на генератора в купето изгасва.Ако се получи разлика между Д+ и +през контакт"клема 15" то лампата започва да свети /силата на светене зависи от разликата в напрежението/
За да получиш резултата който търсиш:реле,на което контактите на управлението са вързани към маса и към Д+
Д+ към таблото е син/бял кабел
Другия вариант е ако генератора има изведен изход за оборотомер да позваш него с реле от жигула за гасене на лампата. то работи с променливото от централната точка на статора
- levonik
- Мнения: 694
- Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
- Автомобил: T3 Caravele D
- Двигател: CS 1985
- Местоположение: Балчик
Re: Реле за лампа на динамо Т3 Caravelle
mityomk дава идеята!
"Сигурно на всички им е писнало всеки път като се качват да пускат и като слизат да гасят светлините зимата. По-лошото е като ги забравиш ама... на тва му измислиха решението със зумер на бързо, но пак не си е работа пусни-спри, пусни-спри и тва при всяко тръгване и спиране. Тук ще ви светна как лесно и бързо и с минимални познания по електротехнока можете да си направите проста схема палеща ги при заработване на двигателя и спираща ги при гасене. Знам, че има и готови схеми ,но те не са толкова ефективни тъйкато се палят и при оставане колата само на контакт пък и струват 15-20лв.
За целта ви е нужно едно реле 12в/15-20А и малко кабел многожилен 2.5 квадрата по възможност.
Ето и как се свързва: на динамото на колата има малко винтче 4мм на което е закачен тънък кабел на което се закача единият краи на релето а другият на маса, на единия контакт се подава постоянно напрежение12в а на другия се закачат късите светлини на колата,така при стартиране на колата динамото заработва и релето затваря (релето е нормално отворено NO) и фаровете се палят, като изгасите и те гаснат .При мен е малко по сложно, но е дълго за обяснение,тъй като има и реле за време, но ако сте слушали в час по трудово и физика и вие можете да си го направите. Когато паля фаровете се палят след3 сек. Късите угасват при преминаване от положение 0 на габарит на ключа за светлините. Светят само къси светлини без табло и габарити (за икономия на енергия). Успех. Ако имате въпроси с удоволствие ще ви помогна."
На буса динамото е на майната си отзад , а таблото ми естествено е отпред . Вече толкова ел.подобрения съм правил ,че се плаша от нови прекарани кабели . Предположих, че този + изход на динамото командва и лампичката на генератова, чувам причукване като от реле и за това го и търся. И смятах да ползвам този проводник през реле да дневни светлини, както го е дал колегата.
Много студ обаче още и не мога да разглобя таблото, но ще докладвам!
"Сигурно на всички им е писнало всеки път като се качват да пускат и като слизат да гасят светлините зимата. По-лошото е като ги забравиш ама... на тва му измислиха решението със зумер на бързо, но пак не си е работа пусни-спри, пусни-спри и тва при всяко тръгване и спиране. Тук ще ви светна как лесно и бързо и с минимални познания по електротехнока можете да си направите проста схема палеща ги при заработване на двигателя и спираща ги при гасене. Знам, че има и готови схеми ,но те не са толкова ефективни тъйкато се палят и при оставане колата само на контакт пък и струват 15-20лв.
За целта ви е нужно едно реле 12в/15-20А и малко кабел многожилен 2.5 квадрата по възможност.
Ето и как се свързва: на динамото на колата има малко винтче 4мм на което е закачен тънък кабел на което се закача единият краи на релето а другият на маса, на единия контакт се подава постоянно напрежение12в а на другия се закачат късите светлини на колата,така при стартиране на колата динамото заработва и релето затваря (релето е нормално отворено NO) и фаровете се палят, като изгасите и те гаснат .При мен е малко по сложно, но е дълго за обяснение,тъй като има и реле за време, но ако сте слушали в час по трудово и физика и вие можете да си го направите. Когато паля фаровете се палят след3 сек. Късите угасват при преминаване от положение 0 на габарит на ключа за светлините. Светят само къси светлини без табло и габарити (за икономия на енергия). Успех. Ако имате въпроси с удоволствие ще ви помогна."
На буса динамото е на майната си отзад , а таблото ми естествено е отпред . Вече толкова ел.подобрения съм правил ,че се плаша от нови прекарани кабели . Предположих, че този + изход на динамото командва и лампичката на генератова, чувам причукване като от реле и за това го и търся. И смятах да ползвам този проводник през реле да дневни светлини, както го е дал колегата.
Много студ обаче още и не мога да разглобя таблото, но ще докладвам!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта