Историята на Volkswagen Bus Syncro (Caravelle, Transporter, Doka)

Техническа и сервизна информация за бусовете от серия T3 - Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Историята на Volkswagen Bus Syncro (Caravelle, Transporter, Doka)

Мнениеот PACH » Съб 02 яну 2010 17:39


Първите модели на VW с 4 задвижващи колела са: Тип 86 - "Kommanderwagen" & Тип 128 "Schwimmwagens" по време на Втората световна война. Минаха близо 40 години, преди VW да се решат отново да помислят за пълноприводен автомобил.През 1970г. няколко инженера от Фолксваген, които обичали да пътуват със своите кемпери Westfalia из цяла Европа и Африка (която се е славила с негостоприеминте си райони), решили че е добра идея да направят пълноприводен бус, където конкуренцията на пазара в този момент била много слаба.Ръководители на проекта са Густав Майер и Хенрих Дюкстейн. В онези времена е било трудно да се преборят за финансиране, но успели да произведат пет прототипа за тестване.
Идеята била, ако успеят да произведат сполучлив модел 4х4, който да се докаже в трудния африкански ландшафт, то така ще успеят да привлекат поръчки от военните. Първият от петте прототипи е завършен в края на 1975г.Използва се полу-автоматична скоростна кутия "Stick Shift" .Тя е била куплирана с преобразувател на въртящия момент (раздатка?!) и хидравличен съединител. Двигателя е бил 2000 cc. въздушно охлаждане 70 к.с. Буса е бил оборудван с два блокажа и муфа, с която е зацепван предния мост. Спирачките са били барабанни, а ауспуха е модифициран, и се извежда през задната броня, за да не се намаля клиренса на автомобила. Първата експериментална версия на задвижването на всички колела Transporter, е тествана през 1978 г. в алжирската част на пустинята Сахара.

3.jpg
3.jpg (23.25 KиБ) Видяна 8811 пъти

2.jpg
2.jpg (12.16 KиБ) Видяна 8811 пъти

1.jpg
1.jpg (8.77 KиБ) Видяна 8811 пъти

4a.jpg
4a.jpg (18.46 KиБ) Видяна 8811 пъти


Петте прототипа са подложени на много тестове, където те са показали положителни резултати.Въпреки тях, проекта среща много съпротива от страна на VW. Удивително, но маркетинговия отдел не вярвали, че ще има пазар за 4WD бус. Въпреки съпротивата Густав & Хенинг са устояли на натиска и са продължили с проекта.През 1978г. на работен обяд, Ауди представят своя 4WD прототип "Iltis".Въпреки това VW шефовете са решили да не пускат проекта в серийно производство. Ferdinand Piech (тогава началник на технологичния отдел на Ауди - по-късно шеф на VW) на този работен обяд се е запознал със снимки на прототипите и демонстрационни клипове, как се справя буса в пустинята Сахара, като автомобил за техническа поддръжка на Ауди Куатро.

5.jpg


С въвеждането на боксера с водно охлаждане през 1983г. е имало преосмисляне на 4WD. Седем години след първите тестове през пролетта на 1985 г. Syncro за първи път слиза от монтажната линия. Този път обаче, VW са решили че няма да развиват тяхната система или да ползват изпитаната "Куатро" система монтирана на Ауди. Вместо това те решават да опитат нещо ново и различно, а именно система "Фъргюсън" (първоначално изобретена от англичанина). Постоянното задвижване на всички колела в него се осъществява чрез виско-съединител, разработен и патентован в Инженерния център Steyr-Daimler-Puch в Грац, който по това време осигурява своите производствени и инженерни мощности за концерна Volkswagen. Фолксваген вземат тази система от австрийската компания Steyr-Daimler-Puch, които вече са добре познати в 4WD със своите "Haflinger" и Мерцедес "G-Wagen". Това е било част от сделката за VW, които в замяна ще доставят LT дизелови двигатели за техните "Pinzgauer" /6х6 превозни средства/. Visco-съединителят е доста надежден и лесен за използване, осигурявайки дълъга и безпроблемна ескопатация. В последствие монтират самозаключващ се диференциал с ограничено плъзгане LSD и ръчни блокажи, които заедно с независимо окачване и разпределение на теглото 50/50, направи T3 Syncro едно от най-сполучливите задвижвания на четири колела на своето време. И до днес T3 Syncro е едно от любимите превозни средства със задвижване на всички колела, феновете на офроуд го предпочитат по целия свят. През 1985 г. на базата на T3 се появи изключителна модификация Caravelle Carat, проектирани за бизнес клиенти. Автомобилите са оборудвани с алуминиеви джанти, преден спойлер, ниско окачване, сгъваеми маси, осветени стъпала, седалки, изработени от велур. Втория ред седалки могат да се въртят. През същата година се представи първото поколение на Multivan семейният автомобил за универсална употреба. T3 беше последният автомобил на Volkswagen в Европа, който имаше заден двигател. През 1990 г. приключва производството в завода в Хановер, а през 1992 г. и във фабриката в Австрия. Но историята на третото поколение бусове не е приключила: от 1992 г. производството е установено във фабрика в Южна Африка, която произвеждаше T3 изключително за местния пазар до лятото на 2003 г.

8.jpg
8.jpg (18.06 KиБ) Видяна 8811 пъти


7.jpg
7.jpg (17.03 KиБ) Видяна 8811 пъти


4.jpg
4.jpg (13.11 KиБ) Видяна 8811 пъти


През 1986г. са били налични всички модификации в изпълнение Syncro, но продажбите са били разочароващи. Има няколко причини за това.
Въпреки че самото превозно средство е изключително добро, е било скъпо. Това е свързано с логистиката на производствения процес, в които участва много транспорт. Първоначално купетата се произвеждат в Хановер и са били доставяни на Steyer-Daimler-Puch в Грац, Австрия да бъдат оборудвани с техните 4WD /цялото окачване, скоростни кутии и защити/.След това, се изпращат обратно в Хановер, за да бъдат завършени и нацяло оборудвани. Превозните средства, предназначени за кемпери, са били изпращани отново до Wiedenbruk, за Westfalia оборудване.

Syncro Westfalia.JPG
Syncro Westfalia.JPG (36.97 KиБ) Видяна 8811 пъти


В края на 80-те, цялата линия за производство (включително стандартните превозни средства), е преместена в Грац - Австрия, за да освободят място за въвеждане на следващото поколение T4 Transporter, чието производство трябва да започне през лятото на 1990.
Цените на модела Syncro във Великобритания са били £ 3500 - £ 3800 по-скъпи от стандартните 2WD модели, които се продаваха на цена от £ 13000 - £ 15300, което е карало много хора да търсят по-евтини автомобили. Въпреки, че обхвата на модификацийте, е много впечатляващ, то с двигателите нещата не са същите. Syncro е превозно средство, идеално подхождащо към сектора на услугите (по-специално службите за спасяване и военните). Повечето от тези служби искат, много по-мощни дизелови двигатели от предлагания 1.6TD със 70 к.с. който се е монтирал и на Голф 2, в резултат на това, продажбите на Syncro в този сектор са били много разочароващи.Важна област, която са пропуснали (или пренебрегнали) от маркетинговия отдел е автомобилния туризъм.Ако бяха наблегнали на това перо, може би модела щеше да е един от пазарните лидери в момента.Иронично е, че производството на T3 е продълженo в Южна Африка през 1990 ( те закупиха лиценза от VW) и оборудваха своя бус с 5-цилиндров двигател на Audi, който даде на превозното средство мощноста, от която имаше нужда. Ако това превозно средство се е предлагало още в началото с подобен двигател и добра цена, тогава VW почти със сигурност щяха да са лидер на пазара 4WD днес.

Един от аргументите за спиране на производството на T3 в Германия е, че скъпите боксер двигатели, не могат да бъдат използвани в другите им модели леки автомобили. Системата Syncro е толкова добра, че е намерила приложение и при други модели на Фолксваген, Голф, Джета, Пасат. Единственият им реален опит за офроуд превозно средство е било през 1989г. когато е представен Голф Кънтри. Автомобилът е с повишен просвет и защита., слави се с качествена изработка и доказана здравина.

Golf Country.jpg
Golf Country.jpg (53.61 KиБ) Видяна 8811 пъти


Разбира се системата Syncro се монтира и на следващите модели Транспортер Т-4 и Т-5, но никой от тях няма офроуд възможностите на Т-3.

Производство по модификации:

Syncro общо производство - 43468 (от тях 2108 са с десен волан)

Единична кабина - 1787 бр.

Single Cab.jpg


Двойна кабина - 6849 бр.

Syncro Doka.jpg


Фургон - 5848 бр.

9.jpg
9.jpg (8.43 KиБ) Видяна 8811 пъти


Микробус - 14650 бр. - варират от 8 до 12 места
Каравел - 14334 бр.

Syncro Caravelle.jpg


Syncro 16" - 2138 бр.

Syncro 16.JPG


VW T3 Doka Tristar е лимитирана серия пикап с 4 врати, произведени 1000 бр. половината са синхро. Повечето са продадени в Швеция, 18 в Канада и едно в Австралия. Произвежда се от 1988 до 1991г. Оборудване: плъзгащи прозорци на задните врати, правоъгълни фарове с пръскалки за измиване, предни седалки с подлакътници и джобове за карти, задна релефна седалка, таванни ръкохватки с плафон, сив мокет, огледало с лампа в сенника на пътника, заден прозорец с нагревател, гумирано табло, поставки за чаши, предна пластмасова броня, защитно фолио отстрани на купето, задно парно за салона, хидравлика на волана, шибидах, ролбар зад кабината. Подобна модификация с името "Magma" се е произвеждала за немския пазар. Другия модификация с 4 врати е дока Магнум, която е с по-базово оборудване.

Tristar.jpg


Tristar Syncro.jpg


Tristar Syncro

Tristar 1.jpg
Tristar 1.jpg (304.57 KиБ) Видяна 8811 пъти


Може би се питате, какво му е толкова специалното на Т3 Syncro ?
Те са може би най-добрите VW Transporter, правени някога. За тези от вас, които не са запознати с превозното средство е сравнително лесно да го отличите. Той е по-висок просвет (около 25 см.) от стандартния бус и малко повече ако попаднете на Syncro 16". Това е така, защото под пода има полу-рама, на която е закрепен предния мост на syncro системата. Заради четирите задвижващи колела, се е наложило малко разместване на някои детайли. Резервоарът е бил преместен отзад, над скоростната кутия, разервната гума е преместена в багажника, защото на нейното място е предния мост, при синхро 16" има специална стойка на задния капак. Syncro системата не включва раздатъчна кутия, от скоростната кутия движението се предава напред с кардан през виско-съединител. Кутията е с 4 скорости + G от Gelande, която е много бавна за екстремни наклони. Повечето бусове са с блокаж на задния мост, по-рядко и на предния. Блокажите се монтират, защото артикулацията на окачването на буса е слаба, и при по-неравен терен не може да премине (окантарване). Блокажите се включват посредством вакум.

image057.jpg
image057.jpg (3.11 KиБ) Видяна 8811 пъти


image055.jpg
image055.jpg (3.2 KиБ) Видяна 8811 пъти


image053.jpg
image053.jpg (2.68 KиБ) Видяна 8811 пъти


Окачването е същото като на стандартния бус, амортисьорите и пружините са подсилени. Отдоло има допълнителни защити за предпазване на двгателя, кардана и предния мост. Последните модификации имат вентилиращи отвори на задните прозорци, които проветряват автомобила, без да се налага отварянето на прозорците.Освен тези разлики, повечето от останалите детайли са същите като 2WD.

image063.jpg
image063.jpg (10.23 KиБ) Видяна 8811 пъти


Syncro Zashtiti.jpg




Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Историята на бус VW T3 Syncro

Мнениеот PACH » Съб 02 яну 2010 18:02


Ето и VIN декодер, за моделите Каравел & Транспортер

http://www.the152.com/vin.html

VW Caravelle се слави като добре балансиран теглово, тъй като двигателя е монтиран отзад и тежеста е разпределена 52/48%.Като споменахме двигател, ето и видовете монтирани от 1979г. до 1992г.

Боксер въздушно охлаждане (1979-1982)

*
1.6 L (1584 cc) (50 к.с/37kW) (Serial # CT) единичен Solex 34 PICT-4 карбуратор.
*
2.0 L (1970 cc) (70 к.с/51kW) (Serial # CU or CV) два 34 PDSIT-2/3 карбуратора или инжекция (Bosch L-Jetronic) от 1980 до 1983г.

Боксер водно охлаждане (1983-1992)

* 1,9 литра двигатели:
o
1.9 L (1913 cc) (83 к.с) (Serial # DH)
от 1983 до 1985 модели, които са използвали системата за впръскване на горивото, известни като "Digijet" (Digital Jet -TRONIC)
o
1.9 L (1913 cc) (59 к.с.) (Serial # DF) 8.6:1 compression ratio, 34-PICT carburetor
1.9 L
o
1.9 L (1913 cc) (76 к.с.) (Serial # DG) 8.6:1 compression ratio, 2E3 or 2E4 carburetor
1.9 L
o
1.9 L (1913 cc) (55 к.с.) (Serial # EY) 7.5:1 compression ratio, 34-PICT carburetor
1.9 L
o
1.9 L (1913 cc) (89 к.с.) (Serial # GW) 8.6:1 compression ratio, Bosch Digijet electronic fuel injection
1.9 L
* 2,1 Liter двигатели:
o (2100 куб.см) (95 к.с.) (сериен # MV) Wasserboxer, вграждан до края на производството.Този двигател използва по-усъвършенствана система за управление на двигателя, известна като Бош "Digifant", която управлява запалването и подаването на гориво.
o (2100 куб.см) (90 к.с.) (сериен # СС) 9:1 сгъстяване
o (2100 куб.см) (112 к.с.) (сериен # DJ) 10:1 сгъстяване, Digijet инжекция, продава се само в европейските страни, които не изискват катализатор.

Дизелови двигатели (1982-1992)


* 1.6 L (1588 куб.см) (48 к.с.) дизел с атмосферно пълнене,
* 1.6 TD (1588 куб.см) (70 к.с.) турбо.
* 1,7 L (1700 куб.см) (54 к.с.)

Модификации и оборудване на Caravelle T3

"Caravelle" (от 1982г.)

- Двуцветна боя
- Броня с гумена лента
- Задна чистачка
- Тапицирани седалки с плюш
- Подлакътници на предните седалки
- Панели с плюш

Изображение

"Caravelle Carat" (oт 1983г.)

- Серво на волана
- Централно заключване
- Металик
- Alu-джанта 6Jx14 с гуми 205/70R14
- GfK-ламперия и броня
- Преден спойлер
- Допълнителни рамки (бленди) на задните светлини
- Правоъгълни фарове
- Ниско окачване
- 6 единични седалки с подлакътници
- Сгъваема маса
- Стерео касетофон
- Оборотомер, цифров часовник

Изображение
Изображение

"Mulitvan" (от 1985г.)

- Единични предни седалки
- Въртящи се втори ред седалки
- Охлаждане на средното отделение
- Допълнително обезшумяване над двигателя
- Сгъваема маса
- Пластмасово покритие на пода
- Оборотомер, цифров часовник
- Задна чистачка
- Опшия: хладилник

Изображение

DOKA "Magma" (от 1986 г.)

- Alu-джанти с широки гуми
- Пластмасови брони
- Климатик
- Хидравлика на волана
- Лебедка
- Ролбар над кабината
- Опция "GFK брони-ролбар"

Изображение

"Caravelle Coach" (от 1987г.)

- Хидравлика на волана
- Широкопрофилни гуми
- Преден спойлер
- Ниско окчване
- Правоъгълни фарове
- Мокет на пода
- Подлакътници на предните седалки
- Задна чистачка

Изображение
Изображение

"Mulitvan Magnum" (от 1987г.)

- Пластмасови броня и лайсни
- Правоъгълни фарове с допълнителни халогени
- Единични предни седалки с подлакътници
- Задна седалка-легло с отделение за багаж
- Допълнителен шкаф за багаж
- Възглавница над двигателя
- Сгъваема маса
- Пепелници и подложки за чаши
- Допълнително осветеление в купето
- Плъзгащи се прозорци (в средата)
- Задна чистачка
- Плюшено покритие на пода

Като Екстри:
- Предни ел.стъкла
- Оборотомер
- Климатик
- Хидравлика на волана
- Хладилен шкаф

Изображение
Изображение
Изображение


DOKA "Tri-Star" (от 1987г.)

- Серво на волана
- 4 врати
- Пластмасови брони и лайсни
- Правоъгълни фарове
- Широки гуми, Alu-джанти
- 5 едноместни седалки с подлакътници
- Плюшен салон и под

Изображение


Multivan Blue-Star/White-Star (от 1990г.)

- Ниско окачване (комфорт шаси -30 мм)
- Плъзгащи се прозорци
- Серво на волана
- Оборотомер
- Правоъгълни фарове
- Пластмасови брони и лайсни
- Единични предни седалки с подлакътници
- Втори ред сгъваеми седалки
- Допълнително осветление в купето
- Възглавница над двигателя
- Сгъваема маса, подложки за чаши и пепелници
- Завеси
- Пода е застлан с килим
- Серво на волана
- Централно заключване
- Електрически отопляеми и регулирани огледала в цвета на купето
- Ел.стъкла
- Стерео-касетофон
- Син металик
- ABS

"White-Star" "Red-Star" (от 1989г.)
- Идентични като окомплектация с "Blue-Star", разликата е в цветовете, съответно Бял и Червен

Изображение
Изображение
Изображение


Multivan "Last Limited Edition" (1992)

- Ниско окачване (комфорт шаси -30 мм)
- Alu-джанти с нископрофилни гуми
- Плъзгащи се прозорци (в средата)
- Серво на волана
- Оборотомер
- Пластмасови брони и лайсни
- Единични предни седалки с подлакътници
- Места зад водача и сътрудничество водача на превозното средство
- Правоъгълни фарове
- Втори ред сгъваеми седалки
- Задна седалка легло
- Възглавница над двигателя
- Сгъваема маса
- Завеси
- Подложки за чаши и пепелници
- Застелен с килим под
- Централно заключване
- Ел. отопляеми и регулируеми огледала с цвета на буса
- Ел. стъкла
- Стерео-касетофон
- ABS
- Цветове Син или Червен
- Ограничена серия, само 2,500 бр.Всеки бус е номериран и е със сертификат

Изображение
Изображение
Изображение

Допълнителни модификации

Въз основа на Т3 Caravelle, е построен от немски тунинг фирма "Oettinger"WBX 6, като специален договор с VW. На база на двигателя 2.1 wasserboxer добавили още два цилиндъра и работния обем се е увеличил до 3.2l (3164cc), буталата са еднакви, но стартер, блок, коляновия вал, цилиндровте глави и изпускателните тръби са направени нови.Горивна система е изпитаната Bosch Digijet.Ред на възпламеняване: 1-6-2-4-3-5. VW не се е възползвал от идеята на собственика на проекта Герхард Йотингер и той решил да закупи правата на двигателя.В момента се предлага като алтернативен тунинг.

"Oettinger" прави два вида двигатели, 3.2 и 3.7.
• 3.2 с катализатор - 140 HP.
• 3.2 без катализатор - 165 HP.
Монтиран на 2WD и Syncro.
• Двигателят 3.7 - 180HP.
Този двигател се използва само в 2WD.
Спецификация Йотингер: Двигател Формула масло Castrol RS 10W60

Други изменения на "Oettinger" WBX 6.V
• Подсилени спирачки с вентилирани дискове отпред и отзад
• Спортни пружини и амортисьори
• Стикери и емблеми Oettinger WBX6.
• Облечен в кожа волан
• Увеличена скала на километраж и оборотомер
• Увеличен 85-литоров резервоар

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Нека да обърнем внимание и на моделите с туристическо оборудване.
Westfalia поп-топ се е продавала с две нива на оборудване:
1.Газова готварска печка, мивка, хладилник, шкаф.
2.При Волфсбург модификацията освен изброените неща, задната седалка се разгъва и става легло, а по-средата има сгъваема масичка.И двете модификаций са оборудвани с покривна палатка с легло персон и половина и допълнителен акумулатор.

Изображение
Изображение
Изображение

Има и модификация "Multivan-Westfalia, на която задната седалка се разгъва като легло, в страничния панел има сгъваема маса, предните седалки са въртящи.Оборудването е от серията Мултиван, като допълнително се монтира таванна палатка, подгряваща печка, хладилник, задно отделение за багаж (тавана над двигателя).

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Модификация "Joker"

Изображение


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

VW T3 Syncro - Скоростна Кутия

Мнениеот PACH » Съб 09 яну 2010 1:02


И така, да обърнем малко внимание на скоростните кутии, монтирани на Фолксваген Т3

Изображение
Изображение
Изображение

Те се делят на три групи:

4-степенна (бензин, дизел)
5-Степенна (бензин, турбодизел)
Syncro 4+G (G-бавна)

Ск.кутия е съставена от три основни части:

1.Clutch housing Камбана - чрез нея се закрепя ск.кутия към двигателя.Захваната е към ск. кутия чрез 10 болта.
Камбаните биват три вида, според двигателя.

За боксер (въздушен, воден):
Изображение

За дизелов:
Изображение

За 5-цилиндров на Фолксваген-Ауди (Африканско изпълнение само):
Изображение
Изображение

2.Зад камбаната се намира корпуса на ск.кутия, която изпълнява и ролята на диференциал.Първичната ос "опашката" е различна за бензиновите и дизеловите двигатели, а предавателните числа са следните:

Изображение

http://www.vwclub.bg/~pach/VW%20T3%20Syncro/Sk.Kutiq/T3-Getriebe.pdf

Какво се случва ако монтираме по-мощен двигател ?

Основния дизайн и устройство на ск. кутия на Т3 произхожда от първите модели на Фолксваген Костенурка и съответно носи със себе си своите недостатъци (принципно е морално остаряла).Най-мощния двигател монтиран на Т3 е 2,1 литра WBX (боксер водно охлаждане) 82 kW/112 к.с. с код DJ и максимален въртящ момент от 176 Нм.Всяко по-нататъшно увеличаване на макс. въртящ момент води до опасност от бързо износване на ск.кутия или нейното счупване.
Ето и елементите, които подложени на голямо претоварване първи дефектират:
- Двата големи конусни лагера на диференциала.
- Опорните лагери на вала между 4 и 5 ск. се натоварват много от големия въртящ момент на TDI двигателя, който е от порядъка на 280 Нм.
- Иглените лагери на валовете са подложени на прегряване от бързооборотните бензинови мотори (Subaru Boxer).
Според производителя на лагери SKF, иглените лагери с пластмасов "кафез" са устойчиви до 100*C, за кратко може и до 120*C.Ето и практическа информация, измерена на ск. кутия с предавателно число на диференциала 32:7
- 30 мин. шофиране при обороти на двигателя 5000 об/мин. - температура на маслото 125*C
- 30 мин. при 4500 об/мин. - температура на маслото 110*C
- 30 мин. при 4000 об/мин. - температура на маслото 100*C
В момента VW T3 се произвежда в ЮАР и е оборудван с 5-цилиндров двигател от VW/Audi 136к.с. и макс. въртящ момент от 200 Нм.При първоначалните тестове с този двигател, ск.кутии са дефектирали и това е наложило няколко малки изменения.Основната промяна е монтирането на две отражателни пластини, които насочват пръските на маслото точно върху натоварените лагери, като по този начин ги смазват и охлаждат по-добре.
Тези пластини могат да се монтират на всяка кутия, като допълнителна доработка за подобряване на работата и.Другата промяна са изглените лагери.Стандартно монтираните са с пластмасов "кафез", която не издържа на високите температури и поради тази причина в африканските модели, "кафеза" на тези лагери е заменен с метален.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Особенности на TDI и бензиновите двигателите:

Четири-цилиндровите TDI двигатели, силно натоварват скоростната кутия със силни вибраций и голям въртящ момент (AFN двигателя е с 235 Нм. при 1900 об/мин.).За намаляване на вредните претоварвания се препоръчва демпферен маховик.

Изображение
Изображение
Изображение

При мощните и бързооборотни бензинови двигатели (повече от 6500 об/мин) проблемите са от друго естество.Високите обороти натоварват температурно ск. кутия.Това се случва при продължително пътуване на макс.скорост и има опасност от разтапяне на "кафеза" на иглените лагери.За съжаление лагери в този размер с метален "кафез" се произвеждат по поръчка специално за африканските модели и не се срещат свободно на пазара.Поради тази причина се препоръчва монтирането на външен охладител на маслото в ск.кутия с ел.помпа.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Използват се части от спирачна система, "дюзите" се монтират и насочват към най-натоварените детайли.Охладеното масло се впръсква под налягане и подобрява охлаждането и смазването на натоварените лагери.


Адаптиране на ск. кутия към новите двигатели:

Предавателните числа на буса са съобразени с модификацията и двигателя.Например тежкотоварните бусове са с голямо предавателно число, заради голямата маса и маломощния двигател.При пътническите версии, оборудвани с безинов 2.1 боксер или 1.6 ТД предавателното число е малко.Точно техните ск.кутии са най-подходящи за новите двигатели.Най-добара комбинация монтирана в ск. кутия на бус Т3 2WD е 32:7 (зъби на корона и пиньон) и 5-та скорост 40:49, за съжаление е много рядко изпълнение.Друга подходяща за двигател TDI 90 к.с. комбинация е 39:50 (0.78), като се препоръчва използването на макс. високи гуми за макс. скорост.
Фирми изработват и продават зъбчатки за 5-та скорост с повишена якост и предавателно съотношение 0.66, те се препоръчват при монтиране на по-мощния 110 к.с. TDI.
Ето и таблица с най-подходящите кутии при смяна на двигател.Колкото е по-зелена, толкова предавателните числа оползотворяват по-добре капацитета на двигателя.

http://www.vwclub.bg/~pach/VW%20T3%20Syncro/Sk.Kutiq/Nai-podhodqshti%20kutii.xls

На тази снимка е указано, къде се намира номера на кутията:

Изображение


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Преди 60 години – ударно започва един световен успех.

Мнениеот PACH » Вто 23 мар 2010 21:53


Отбелязваме – 8 март 1950 година. Това е началото на един световен успех. На този ден от поточните линии във Волфсбург слизат първите десет Транспортери. Точно шест години по-късно след около 160 000 произведени екземпляри, производството се поема от новопостроената фабрика в Хановер.До 1967 година в Германия са произведени повече от 1.83 милиона VW-Bulli („Бичето” - каквото е галеното име на модела) от първото поколение и над 10 милиона до днешна дата от всичките му генерации.
Първите осем произведени на ръка автомобили от новия Транспортер, който носи вътрешнозаводското наименование “Typ 29” вече са факт, когато през март 1950 от поточната линия слизат първите Транспортери Typ 2 “T1”. Шестте товарни вана и двете комбита от прототипната серия са служели за презентационни цели – както за задоволяване на интереса от страна на клиенти, така и за комуникация с пресата.
През пролетта на 1950 година обаче нещата стигат доста по-далеч. Познанията и опитът от изминалите години на разработки придобиват реални измерения. Част от този процес е и решението Транспортер да бъде произвеждан не както първоначално
е било замислено – на платформата на «Костенурката» Typ 1 - а на собствена, усилена подова група.
Възприема се техниката на лекия автомобил на Фолксваген.Двигателят и скоростната кутия се базират на немските стандарти за задвижване.Цели 25 конски сили в новото типово одобрение получават задачата да транспортират респектиращите 750 килограма полезен товар.По този начин, не непременно превъзходно моторизиран, новият Транспортер започва да изпълнява надеждно и без никакви забележки работата си още от първия ден.
В началото достъп до товарната зона от 4,6 м3 осигурява двукрила странична врата отдясно, а от юни 1951 година като опция се предлага такъв комплект и за лявата част на каросерията. Достъпът през задната част на автомобила остава като опция - задна клапа.Голямата като хамбар клапа на двигателя позволява единствено да хвърлите поглед към дълбините на двигателното отделение, в което се помещавали и резервното колело и резервоарът за гориво. Това се променило през 1955 година, когато резервното колело вече се фиксира зад предните седалки, клапата на двигателя се „свива” наполовина и една нова клапа с прозорец над двигателното помещение осигурява достъп до товарната зона.
Към този момент Транспортер получава вече и „климатична инсталация”.Занапред всеки автомобил се сдобива с малък надвес над тавана в челната част, през който свеж въздух може да бъде отвеждан към вътрешността на купето.Освен това серийно се изпълнява комплектно табло от ламарина.Това нищо не променя по отношение на вътрешното забавление.Шофьорът получавал информация за състоянието на бордната апаратура посредством скоростомер и четири контролни лампи.Отчитали се скоростта, мигачите, дългите светлини, налягането на маслото и зареждането на акумулатора.
Все пак било създадено място за опционално радио, пепелник, дръжка, часовник (който пък става серийно оборудване на произвеждания от 1951 вариант Samba), както и датчик за горивото, който от 1961 година се грижи за това, да не се гадае за остатъчното количество на горивото.Допреди това, на шофьора му се налагало да отваря резервното кранче под седалката си, винаги, когато двигателят, който междувременно постигал вече 34 конски сили мощност, започвал да „хълца”.
На други нововъведения моделът започва да се радва в началото на 60-те години.Така например за шофьора вече се предлага единична седалка, която дори се регулира. Благодарение на това, дори по-дребните „пилоти” намирали за себе си
удобна позиция. Най-забележителното обаче е новото повишаване на мощността на двигателя. Първоначално замислен във връзка с експорта за Америка, новият боксер с 42 конски сили се предлага от 1963 година вече и в Европа. За първи път с
двигателя, чийто работен обем е 1.5 литра, с ненатоварен автомобил от модела се „разбива” бариерата за скорост от 100 км/ч.Две години преди края на производството на първия модел инженерите добавят още 2 конски сили към мощността на двигателя. Освен това електрическите уредби на всички версии на Транспортер вече работят серийно на напрежение от 12 волта.През юли 1967 година, след 17 години производство на първото поколение от Транспортер, моделът спира да се произвежда в Германия и се премества в ЮАР, които закупуват лиценза за производство.
В Бразилия на свой ред, където Т1 започва паралелно да се произвежда от 1957 година, той е в производство до 2000 година.Общото продукция от фабриките в Германия, Бразилия и Мексико на първото поколение Транспортери възлиза на 2,9 милиона автомобили.

Изображение

Първа серия:
Изображение

Втора серия:
Изображение

Т2
Първа серия:

Изображение

Втора серия:
Изображение

Т3
Първа серия "Aircooled"
Изображение

Втора серия "watercooled"
Изображение

T4
Изображение

T5
Изображение

T6
Изображение

Честито на всички колеги, лятото ще си направим една сбирка да полеем годишнината :)


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Историята на бус VW T3 Syncro & Подобрения и Тунинг

Мнениеот PACH » Съб 03 апр 2010 14:48


Тунинг на спирачките:

Преден мост:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Историята на бус VW T3 Syncro & Подобрения и Тунинг

Мнениеот PACH » Съб 03 апр 2010 15:48


Заден мост:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Историята на бус VW T3 Syncro & Подобрения и Тунинг

Мнениеот PACH » Чет 11 авг 2011 23:27


Ето и видео как се ремонтира виското на бус, естествено ако сте си набавили силикон и ремонтен комплект за виското:

http://www.youtube.com/watch?v=slujJmXo ... er&list=UL

http://www.youtube.com/watch?v=IkKAFpIM ... er&list=UL

http://www.youtube.com/watch?v=XLofNcBX ... er&list=UL

http://www.youtube.com/watch?v=cBCLkgUT5RQ

http://www.youtube.com/watch?v=ThUD-U2J ... re=related


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Историята на бус VW T3 Syncro & Подобрения и Тунинг

Мнениеот PACH » Пон 03 окт 2011 23:13


Предна главина, лагер VAG 251 407 625, 80x42x42
VW TRANSPORTER III Box Syncro (1985-1992)

Използва се също в:

BMW 5 (E28) (1980/06-1990)
BMW 5 Touring (E34) (1991/11-1997)
BMW 6 (E24) (1976/04-1990)
BMW 7 (E23) (1977/05-1986)
BMW 7 (E32) (1986/09-1994)
PORSCHE 944 (1981/06-1991)

R 150.10

Изображение


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Историята на Volkswagen Bus (Caravelle, Transporter, Dok

Мнениеот PACH » Вто 03 мар 2015 20:22


След като обърнах достатъчно внимание на цялата гама бусове, реших да напиша няколко теми за по-специалните модификации. Започвам с едно много симпатично пикапче, което е известно в цял свят с името VW T3 Doka Tristar. От октомври 1988 до 1991г. са произведени 1000 бр. с 4 врати TriStar(M314) /половината синхро/ и около 500 Magnum, като вторите са изнасяни само за Швеция и не са толкова богато оборудвани като Tristar. Модификацията е много популярна и използвана от дребния бизнес, когато се налага да се транспортира товар до 700 кг. и 5-6 човека. Има фенове които го ползват и за семеен автомобил :th_up

Ето и нивото на оборудване на Doka TriStar, които са задължително с 4 врати.

Плъзгащи прозорци на задните врати, правоъгълни фарове с пръскалки за измиване, предни седалки с подлакътници и джобове, задна релефна седалка, таванни ръкохватки с плафон, коркова изолация на пода, сив мокет, огледало с лампа в сенника на пътника, заден прозорец с нагревател, гумирано табло, оборотомер, дигиателн часовник, поставки за чаши, предна пластмасова броня, защитно фолио отстрани на купето, задно парно за салона, хидравлика на волана, шибидах, ролбар зад кабината. Допълнително може да се поръча ел.пакет, климатик, АБС, алуминиеви канати. Подобна модификация с името "Magma" се е произвеждала за немския пазар. Другия модификация с 4 врати е дока Магнум, която е с по-базово оборудване.


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Рекламна брошура.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение



Върни се в “T3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта