Смяна на двигател ?

Техническа и сервизна информация за бусовете от серия T3 - Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
andibula
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 29 авг 2010 9:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Смяна на двигател ?

Мнениеот andibula » Вто 07 сеп 2010 6:34


Здравейте момчета.Не разбирам нищо от двигатели и може би ще прозвуча мнооооого глупаво за доста от вас.Имам следната дилема .Възнамерявам да сменям мотора на VW Транспортер Т3 който си е нормалния негов 1.6ТД.Просто му свършиха дните вече, а и слаб е за това купе.Опитах с търсачката за подобни теми ама не се справих нещо.Та въпросите ми са:
1.Какъв бихте ми препоръчали(1Z,AAZ,AFN)
2.Какво се прави по въпроса с електрониката(как се добавя тоя комп към съществуващата инсталация,ако може схеми-с ел. съм долу горе добре)
3.Каква мощност да е мотора(90,110,130 к.с.)
4.Колко според вас би ми излязло като сума.

Ако имате възможност за по-подробни обяснения ,ще съм ви благодарен.Желая ви здравеи късмет.




Потребителски аватар
kokalapich
Мнения: 127
Регистриран на: Съб 28 фев 2009 22:22
Автомобил: VW BUS T-3 westfalia
Двигател: AGG 1980
Местоположение: sofia

Re: Смяна на двигател ?

Мнениеот kokalapich » Вто 07 сеп 2010 21:06


Здрасти колега с този AFN ще се наиграеш.Слагай AAZ аз сложих такъв и съм доволен,присаждането е без проблем.Няма електроники нямя компютри и други заигравки.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Смяна на двигател ?

Мнениеот PACH » Вто 07 сеп 2010 22:50


kokalapich написа:Здрасти колега с този AFN ще се наиграеш.Слагай AAZ аз сложих такъв и съм доволен,присаждането е без проблем.Няма електроники нямя компютри и други заигравки.


Категорично слагането на AFN е такъв секс, който ако предполагах, нямаше да се захвана.За сега нещата са ок и вече навъртях към 400 км. с новия мотор на синхрото.Имам база за сравнение с AAZ (на синия бях и с такъв) и мога да кажа че е много тромав.JX 1.6 TD е най-доброто решение, ако не искаш електроника.Не съм карал с чист дизел 1.9 и за него не мога да дам мнение.От бензиновите мотори, най-лесно става с 2.0 GTI от Голф/Пасат 115 к.с. и резултата е много добър.Ако някой иска да тества бензин GTI и AFN, да заповяда.


Потребителски аватар
andibula
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 29 авг 2010 9:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Re: Смяна на двигател ?

Мнениеот andibula » Сря 08 сеп 2010 6:56


Карах един служебен преди доста време с 1,6 чист дизел.Положението е като с Москвич 408 навремето- докато се изнесеш от кръстовището поне трима ще те блъснат.Предпочитанията ми са към дизела.Не съм срещу електрониката,стига да не е прекалено много и да е ясно какво да направя по въпроса.Моторите в който взе да се ползва електроника са ми тъмна индия.Затова и пуснах темата - да ми се изяснят някои работи като очаквах че ще е в раздел "Дизелови двигатели" за да се изкажат и специалисти които не са фенове на Транспортерите.А сигурно има и други като мен които са в мъгла по въпроса.Ще изчакам още мнения и като краен вариант ще бягам към най-простия двигател с обем 1,9ТД.

Последна промяна от andibula на Вто 14 сеп 2010 21:11, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Смяна на двигател ?

Мнениеот PACH » Сря 08 сеп 2010 8:08


andibula написа:Карах един служебен преди доста време с 1,9 чист дизел.Положението е като с Москвич 408 навремето- докато се изнесеш от кръстовището поне трима ще те блъснат.Предпочитанията ми са към дизела.Не съм срещу електрониката,стига да не е прекалено много и да е ясно какво да направя по въпроса.Моторите в който взе да се ползва електроника са ми тъмна индия.Затова и пуснах темата - да ми се изяснят някои работи като очаквах че ще е в раздел "Дизелови двигатели" за да се изкажат и специалисти които не са фенове на Транспортерите.А сигурно има и други като мен които са в мъгла по въпроса.Ще изчакам още мнения и като краен вариант ще бягам към най-простия двигател с обем 1,9ТД.


Най-малкия ми проблем беше с електрониката, инсталацията я оправихме за седмица.По-голяма играчка беше да се направи нов изпускателен колектор, за да нагласиш наклона на турбото, едната от лапите за захващане се преправи, маховик от 1Z се слага в комплект със съединител от VR6, който си е бая кинти.Изрязва се нова защитна ламарина между двигателя и ск.кутия.Сменя се опашката на ск.кутия с нова, която е по-дебела за съединителя от VR6, който е 28 шлици на 228 мм.Повярвай ми, ако нямаш базата и уменията да ги направиш тези неща и разчиташ само на майстори...парите които ще дадеш и времето което ще изгубиш са доста.


Потребителски аватар
andibula
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 29 авг 2010 9:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Re: Смяна на двигател ?

Мнениеот andibula » Сря 08 сеп 2010 13:29


Най-малкия ми проблем беше с електрониката, инсталацията я оправихме за седмица.По-голяма играчка беше да се направи нов изпускателен колектор, за да нагласиш наклона на турбото, едната от лапите за захващане се преправи, маховик от 1Z се слага в комплект със съединител от VR6, който си е бая кинти.Изрязва се нова защитна ламарина между двигателя и ск.кутия.Сменя се опашката на ск.кутия с нова, която е по-дебела за съединителя от VR6, който е 28 шлици на 228 мм.Повярвай ми, ако нямаш базата и уменията да ги направиш тези неща и разчиташ само на майстори...парите които ще дадеш и времето което ще изгубиш са доста.


Това ако слагам AFN ли е?Защото от прочетеното дотук той отпада от класацията.Идеята е да стане ясно кой от всичко модели 1,9 дизел е най-подходящ като вложени усилия,нерви и цена за транспортер Т3.Пак казвам не разбирам от мотори,но бях шофьор-снабдител извесно време в една фирма и от Т3 което карах с 1,6ТД 5 степенна кутия внесен чисто нов от Германия от Фирмата,останах с впечатлението че този мотор е слаб за това купе.Затова ми се иска да е 1,9 дизелчето.Какви са разликите в маховиците ,лапите или други елементи - незанам.Опитвам се да се образовам тук.Както е казал народа "Питай пАтника - не пътника",а като гледам има доста патили хора.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Смяна на двигател ?

Мнениеот PACH » Сря 08 сеп 2010 16:15


andibula написа:
Най-малкия ми проблем беше с електрониката, инсталацията я оправихме за седмица.По-голяма играчка беше да се направи нов изпускателен колектор, за да нагласиш наклона на турбото, едната от лапите за захващане се преправи, маховик от 1Z се слага в комплект със съединител от VR6, който си е бая кинти.Изрязва се нова защитна ламарина между двигателя и ск.кутия.Сменя се опашката на ск.кутия с нова, която е по-дебела за съединителя от VR6, който е 28 шлици на 228 мм.Повярвай ми, ако нямаш базата и уменията да ги направиш тези неща и разчиташ само на майстори...парите които ще дадеш и времето което ще изгубиш са доста.


Това ако слагам AFN ли е?Защото от прочетеното дотук той отпада от класацията.Идеята е да стане ясно кой от всичко модели 1,9 дизел е най-подходящ като вложени усилия,нерви и цена за транспортер Т3.Пак казвам не разбирам от мотори,но бях шофьор-снабдител извесно време в една фирма и от Т3 което карах с 1,6ТД 5 степенна кутия внесен чисто нов от Германия от Фирмата,останах с впечатлението че този мотор е слаб за това купе.Затова ми се иска да е 1,9 дизелчето.Какви са разликите в маховиците ,лапите или други елементи - незанам.Опитвам се да се образовам тук.Както е казал народа "Питай пАтника - не пътника",а като гледам има доста патили хора.


Я ме намери на скайпа да поприказваме: pach_bs


BORCO
Мнения: 22
Регистриран на: Съб 11 сеп 2010 16:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на двигател ?

Мнениеот BORCO » Пон 13 сеп 2010 21:16


Здравей колега.
Ако трябва аз да избирам, бих сложил 1Z.Вече не са чак толкова скъпи, електрониката не е болка за умиране, още повече както казваш че си чат с електрото(стига да намериш пълните схеми за този мотор), а и мисля че всичко пасва с изкючение на картера, маслената помпа, капака на главата и щеката за нивото на маслото.Отворите на блока за окачването мисля че пасват, но не съм сигурен.Може да пропускам нещо, но в момента не се сещам.Не знам колко напъваш машинката, но 90 кончета смятам че му стигат на това купе, ако търсим компромисен вариант.Сумата си зависи от това, колко читав 1Z ще намериш.Тази гимнастика със смяната лично не съм я правил, изказах мое мнение и ако греша да ме поправят евентуално съфорумците.Успех ти желая.


Потребителски аватар
kjm
Мнения: 105
Регистриран на: Вто 01 яну 2008 12:42
Автомобил: audi a3
Двигател: ALH
Местоположение: Добрич

Re: Смяна на двигател ?

Мнениеот kjm » Сря 15 сеп 2010 19:07


аз имам Т4 с 1.9ТД и съм много доволен от вървеж и разход,все пак е направен за работа.Ако искаш да пробваш само се обади.


BORCO
Мнения: 22
Регистриран на: Съб 11 сеп 2010 16:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на двигател ?

Мнениеот BORCO » Пет 17 сеп 2010 17:25


Здравей колега.Може би това ще ти помогне в избора. :да:
http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpec ... ds/aaz.htm


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Смяна на двигател ?

Мнениеот PACH » Пет 17 сеп 2010 18:55


BORCO написа:Здравей колега.Може би това ще ти помогне в избора. :да:
http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpec ... ds/aaz.htm


В случая нямаме проблем с монтирането, колкото с избора на двигател и съобразяването с бюджета, който е 1000 лв.


Потребителски аватар
andibula
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 29 авг 2010 9:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Re: Смяна на двигател ?

Мнениеот andibula » Пет 17 сеп 2010 20:27


Здравейте колеги.След много четене и най вече след консулт с колегата PACH достигнах до може би най верния избор,а именно да се сложи отново 1,6 ТД.1З мотора е извън бюджета,ААЗ-много тромав и с доста негативни мнения,АФН-непостижим за моите възможности(като познания и финансови).Мисля че за 1,6ТД средствата ще ми стигнат,а дори и да не стигнат то ще е с малко.Към колегата BORCO - благодаря за инфото ама за съжаление съм скаран с чуждите езици :oops: Дано да помогне на накой друг колега който не е проспивал часовете по английски :D Към колегата kjm - благодаря за поканата,но от теста на Т4 няма да разбера как би се държал такъв мотор на Т3.Нали целта е да разбера как ще е вървежа на Т3 с такъв мотор.Благодаря на всички проявили интерес и отношение към темата.


Потребителски аватар
dalgiq1944
Мнения: 32
Регистриран на: Сря 08 юли 2009 18:38
Автомобил: wv t3
Двигател: 1.9 aaz
Местоположение: ryse

Re: Смяна на двигател ?

Мнениеот dalgiq1944 » Нед 19 сеп 2010 20:48


На моя Т3 сложих 1.9 TD AAZ, но съм с 4-степена кутия от 2.1 бензин.Там се сменя само опашката на скоростната кутия, която взех от старата от дизеловата и фланеца.Не е много паргав, но все пак е дизел.Само ще допълня че в сравнение със стария 1.6 е много пъргав.Ако искаш да е много пъргав сложи бензинов.
Аз съм много доволен от този и разхода е добър, само че да разтоваря мотора го качих на 16" джанти заради 4 степенната кутия.Това е от мен.


Потребителски аватар
andibula
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 29 авг 2010 9:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Re: Смяна на двигател ?

Мнениеот andibula » Пон 20 сеп 2010 8:40


На моя Т3 сложих 1.9 TD AAZ, но съм с 4-степена кутия от 2.1 бензин.Там се сменя само опашката на скоростната кутия, която взех от старата от дизеловата и фланеца.Не е много паргав, но все пак е дизел.Само ще допълня че в сравнение със стария 1.6 е много пъргав.Ако искаш да е много пъргав сложи бензинов.
Аз съм много доволен от този и разхода е добър, само че да разтоваря мотора го качих на 16" джанти заради 4 степенната кутия.Това е от мен.



Стария ти двигател 1,6ТД или 1,6Д беше и защо ползваш "бензинова"кутия след като имаш от дизел(по добрия вариант за мотора ли е ).Моята си е оригиналната негова 5-степенна кутия с 1,6ТД.Но двигателя го забравяме защото нищо не става от него.Зверски прегрят с нацепена глава,турбото на селска туршия,стопени щуцери за водните съединения,нагърмени съединения.С две думи - трагедия.Затова направо тръгнах да мисля за друг мотор и така и така ще се сменя реших да попитам евентуално дали има по-добри варианти.До тук което разбрах е,че картера,маслената помпа и лапите за захващане към коша задължително се сменят с тези от стария 1,6ТД ако се слага ААЗ.За маховика със съединителя и опашката на кутията не съм сигурен,защото попаднах на противоречиви мнения.С 16" джанти гумите не опират ли никъде при пълен ляв или десен.Моите са си оригиналните 14" и мислех да ги сменям с 15".Все още размислям,а и не бързам.Варианта отново 1,6ТД ще е най-безболезния за мен ,но 1,9ТД си е предизвикателство,още повече като гледам че при доста от колегите се е получило успешно.Подробностите са важни.


eddie75
Мнения: 95
Регистриран на: Пет 26 юни 2009 22:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Смяна на двигател ?

Мнениеот eddie75 » Пон 20 сеп 2010 14:39


За дизелите- нямам мнение, но ще ти кажа , че предният ми мотор беше 1,8 (VW или Audi) карбуратор, при тебе ще стане много лесно ( нйма електроника), разход на газ в града (Варна) около 12л газ , дори не намирам разлика със сегашния 2,0 ( само в разхода). А, при джанти 16/205/60 не ми е опряло оше никъде- има място за оше!



Върни се в “T3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта